Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan nu duimen dat het nu wel lukt en dat neon niet te veel strest...
Hier wist ik de vorige keer ook vrij snel dat ze drachtig was, merkte ik aan haar gedrag. Nu is haar gedrag ook veranderd en er zit idd ook wat vocht voor haar uier, wat er eerst niet zat. Ging vandaag freestylen met haar en normaal als ik haar halster af doen dan loopt ze gelijk weg, nu bleef ze bij mij en moest ik haar weg sturen. En toen ik haar vanavond uit de wei ging halen, kwam ze al naar het hek gelopen doet ze normaal ook nooit en zeker niet als ik zo vroeg ben als vandaag... Durf het niet te hard te hopen,maar mijn gevoel zegd dat ze drachtig is
jennyk
Geplaatst: 31-05-09 19:09
Ik durf dat helemaal niet meer te zeggen aan de hand van gedrag, ze hebben me nu al 2x voor de gek gehouden
mijn paard is fulltime grasmaaier maare ik ging nog wel eens naar het bos of wandelen naar overal en nergens en dat deed ik wel wat minder want bij nobel kan je een rondje 300x doen en dan is het NOG eng! dus om stress en ongein te voorkomen deed ik dat dit jaar eigenlijk veel minder!
nobel vandaag 61 dagen hoe groot is beeb dan saffier
Als je op www.foalcam.nl kijkt bij informatie en dan ontwikkeling van het ongeboren veulen staat precies hooe ie grooit en hoe groot ie ongeveer is...
anjaloves
Geplaatst: 01-06-09 07:48
hallo de merrie waar ik nu mee bezig ben is ook gedekt gaan deze maand nog schouwen, maar denk dat het wel goed zit ze reageert niet op de hengst die bij ons loopt. Ze is gedekt door een welsh cob ben ff zijn naam kwijt maar loopt ook hier op de vereniging hij is super mooi. Dus is erg spannend is voor mij de eerste keer van zo dichtbij.
Caresse07
Geplaatst: 01-06-09 08:16
Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd en voor de rest duim ik nog steeds heel hard mee
Inderdaad iedereen met drachtige babe's gefeliciteerd!!!
Ik vind het al eng dat ik Parous weer op de trailer moet zetten! Ze staat helemaal te trillen op de trailer en zorgt dus wel voor stres voor haar ...
Ben altijd zo bang dat ze het vruchtje dan vergooien, maar Wim zij dat dat wel meeviel
Caresse07
Geplaatst: 01-06-09 09:18
Ik denk dat het ook wel meevalt allemaal hoor en dat die merries meer aankunnen dan wij denken. Ik moet ook zeggen dat ik niet echt rustig aan doe met de merrie verder, ik doe gewoon wat ik normaal ook doe. Scheelt misschien ook dat het geen stresskip is misschien. Maar toen ze de vorige keer net drachtig was heb ik haar lekker meegenomen op vakantie en over het strand gecrosst met haar, hoorde toen ook van veel mensen dat ze dat echt niet gedaan zouden hebben, maar goed is gewoon een mooi en gezond veulen uitgekomen toen
Ik ga hoogstwaarschijnlijk gelijk verhuizen als ik terug kom met mijn merrie bij Wim Cazemier.
Dus dat is ook wel weer een soort van stresfactor Maarja ik houd haar goed in de gaten en doe het rustig aan met haar.
marrlinde
Geplaatst: 01-06-09 09:34
solaas is nu *kijkt even in de tabel van saffier * 55 dagen das dan ongeveer een tussen DIT en DIT ind das al best groot de grootte van een Pecan noot owja, en bijna een hamster
hoeveel dagen scan je nou, eerst op 18 dagen.. en dan? op hoeveel dagen?