[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:47

Vorig jaar vond ik het laat in het seizoen nog behoorlijk druk! Ik had toen ook een laat veulen, die kwam op 9 juli. Ja

Maar goed, als alles goed gaat het ik mijn laatste veulens half/eind juni 2009. Met een beetje pech komen die half/eind juli. Knipoog

Nicole: Dat is schrikken! Bloos!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:04

Nicole288 schreef:
monique: was zij nu ook gespoeld of niet?

Nee, ze is niet gespoeld, heb een paar keer aan de DA gevraagd of ze schoon was, DA zei da de baarmoeder verder in orde was.
Dat is schrikken bij Bo, gelukkig is het goed gegaan.

Bij Relana is het eitje afgelopen zaterdag ook afgespoten, was 5cm, maar omdat ik maandag moest werken, konden ze niet komen scannen of het ei weg was, dus daarom maar afgespoten, maandag was ze ok al een heel stuk minder hengstig dus ik ga ervan uit dat het eitje geovuleerd heeft.

@regina, phoeh dan is ze al een tijdje weg zeg, een hele fijne vakantie Ja

De eerste dagen toen Deluxe geboren was, liep Relana de hele tijd van ons weg, dus hebben we ook niet veel met het veulen gedaan, maar toen we merkten dat ze wel erg schichtig werdt zijn we in de stal begonnen met haar aan te halen, halstertje om e.d.
Nu is het een kroelkont, komt gelijk bij je, maar ik ga ook niet in de wei erbij zitten, een paar keer per dag wordt ze aangehaald, loopt netjes mee aan een touwtje, geeft voetjes de rest amuseerd ze zich maar met haar moeder en tantes Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:09

nicole: ja ik weet verder ook niet en ga af op het oordeel van de da. Als het eitje er morgen idd af is (wat ie wel verwachtte) is afspuiten ook niet meer nodig Knipoog

Ik doe ook niet veel met de veulens hier, ze kunnen beide vrij redelijk meelopen aan een touwtje, geven voetjes, kunnen geborsteld worden en halster kan ook in de wei om en af. Verder laat ik ze lekker met rust.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:23

Onze veulens kunnen ook aan een touwtje lopen, overal halster aan en af. Voetjes geven gaat ook wel goed, borstelen uiteraard ook. Alleen Aidynn loopt nog niet aan een touwtje, maar dat is een verhaal apart.
Vaststaan leer ik ze meestal met een maand of 3/4. Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:30

sjanty is weer geinsemineerd, was super hengstig, nu dus duimen dat het raak is!

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:31

Hallo Allemaal Doei!

Als alles goed gaat ben ik dit jaar ook weer van de partij.
Mijn merrie is deze week gedekt door de paint hengst Red Pebbles.

Dus nu nog even afwachten tot de scan voor zekerheid,
maar bij haar vorige veulens was ze ook van de eerste dekking drachtig, dus ik hoop dat
het deze keer ook meezit..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:31

Spannend voro jullie beide, nu nog weer afwachten

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:27

Nou, ik duim voor je Jenny!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:31

Spannend met al die inseminaties en dekkingen ... Keeva wordt morgen ook gescand ... Hyper!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:33

Spannend Keeva! Ik ben benieuwd. Haha!

Missy is hier heel hard aan het weigeren hengstig te worden. Zij zijn groot en ik is klein!

Morgen weer even Meagan schouwen, volgens mij is haar hengstigheid wel weer voor bij, dat zou ook wel overeen komen met de scan. Heel goed ook! Want er zaten 1 groot ei, en 1 iets minder grote. Als de hengstigheid heel lang geduurd zou hebben, was de kans groot geweest dat het 2e ei ook nog was gaan rijpen. Dat willen we natuurlijk niet. Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:19

raar is dat dat er nog steeds mensen aan het dekken/insimineren zijn. ja niet echt raar, maar het voelt gek, ik vraag me nu eerder af zal het een merrie of een hengstje, en welke kleur enz. (ik hoop op sabino achtige aftekeningen, vind hoge witte benen wel erg leuk)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:24

Haha, het is pas raar als je er aan denkt dat Sylke en Heske tegelijk gedekt zijn en dat hes nu nog niet klaar is terwijl Sylke alweer over de twee maanden zit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:11

En het is nog eens niet bijzonder laat in het seizoen......
Paar jaar geleden was ik in augustus nog bezig met dekken, toen is ze 24 augustus nog gedekt. Zaten de mensen al aan de 100 en 150 dagen mijlpalen en ik wist niet eens of ze drachtig was. Nagelbijten / Gniffelen Dat wist ik toen pas begin oktober. De 18 dagen scan had ik toen overgeslagen, omdat het toch de laatste poging was. Bizar als ik er nu over nadenk.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:43

Goedemorgen!!

Leuk dat ons cluppie die hards van 2007 zo opgehemeld wordt Knipoog Kwam er toen pas laat bij, onze merrie was al 8 maanden drachtig toen we ze kochten, en was ook vrij laat (eind juni). Maar we kunnen elkaar nog altijd niet missen Knipoog

@ Jenny& Keeva: ik duim!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:49

Hmm, hier leer ik de veulens ook keurig meelopen, halster om- en af doen. Voetjes geven en verder eigenlijk niets. Staan gewoon lekker 24/7 in de wei. Mams krijgt nog wel merriebrok bijgevoerd en dan krijgt het veulen een knuffel. That's it.

Tja, ik klets nu ook nog mee in het groepje van 2005. Te bedenken, daar begon ik mee toen Myrdal drachtig was en nu is "het veulen" gewoon al dik 3 jaar oud Bloos!

@Draaakje: ja, kan me voorstellen dat het voor jou raar voelt... Maar idd, het is nog niet eens laat in het seizoen Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:01

Allemaal spannende dingen weer.

Hoop voor iedereen weer dat het gelukt is!

Ik vind het juist ene heerlijke tijd, onze merrie loopt 24/7 buiten dus die bevalt volgend jaar in een mooie tijd.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:04

Voor mijn gevoel is het ook al laat in het seizoen ... als Keeva vandaag niet drachtig gescand wordt, gaan we de nieuwe ronde in .. maar zit zelfs al te twijfelen of ik daarna - bij geen succes - nog een ronde wil ... komt gewoon omdat ik "gewend" ben dat de veulens hier in april/mei komen ... Knipoog

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:17

Terra wordt binnenkort ook terug gescand, zit dan op 3 maanden. Doordat ze in het begin van het seizoen het vruchtje tussen 18 dagen en 6 weken verworpen had, is ze nu op 4 weken gescand, en toen was ze nog drachtig, en moesten we haar over 2 maanden terug laten scannen. Moest het nu zo zijn dat het vruchtje terug weg is, wordt het inderdaad al laat... Maar ga er van uit dat ze nog gewoon drachtig is, heb ook nog geen enkel teken van hengstigheid gezien, dus de beeb zal er nog wel inzitten!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:23

Groepje van 2005.....dat is lang geleden. Om eerlijk te zeggen weet ik niet eens of ik in dat DB-topic gepost heb. Bloos Enige wat ik wel weet is dat dat jaar mijn meest bijzondere veulen is geboren. Haha! En mijn eerste. Haha! Of het ook de beste is, ik geloof dat die van vorig jaar nog beter was, maar wel de liefste, de mooiste (qua kleur in ieder geval Tong uitsteken ) en de speciaalste.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:40

Ik ben stiekem ook al zo benieuwd wat er uit komt, kunnen maar 4 kleuren zijn dus ben benieuwd. Twee kleuren hebben mijn voorkeur

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:21

Bij mij kunnen er ook meerdere kleuren uit komen, in ieder geval appaloosa of effen. Neon is van alles heterozygoot (zwart, vos, agouti en appaloosa) dus het hangt van de hengst af verder. Hengst is effen donkerbruin, maar weet niet hoe hij genetisch in elkaar zit wat betreft kleur. Hoogstwaarschijnlijk draagt hij geen vosgen, maar ik weet ook niet of hij heterozygoot of homozygoot voor agouti is.
Tot nu toe zijn met een effen bruine hengst die wel een vosgen heeft 2 effen bruinen en een bruin panterbonte geboren. Heb daarom dit jaar de merrie laten testen op het bezit van vosgen, en ze blijkt deze wel te hebben.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:37

Hi, zou ik hier ook mee mogen kletsen??
Sinds een week hebben wij er een merrie (keur v. Oramé x Farmer) bij. Ze is als het goed is drachtig van Ultimo. 1 juli is ze drachtig gescand op 18 dagen, 13 juni was ze dus geinsemineerd.
We willen haar graag nog een keer laten scannen, wanneer kan ik dat het beste laten doen?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:00

Ik ben - als Keeva vandaag drachtig gescand wordt Knipoog - in ieder geval verzekerd van één bont veulen .. Haha! .. en dat is maar goed ook, heb al 3 jaar op een rij een zwarte Boos! (en fokdoel is toch echt bont Clown )

Welkom Miriam ! De tweede scan doen wij meestal op 40 dagen dracht. Dat zou voor jou dus rond 23 juli zijn.
Laatst bijgewerkt door Keeva op 11-07-08 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:05

Gefeliciteerd met de positieve scan Keeva!
Ah, de 23ste zijn we net een paar dagen weg, zal dan de 20 worden....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:08

Nee, bedoelde ALS er een positieve scan komt vandaag Haha! . DA is nog niet geweest. Had het een beetje stom opgeschreven Knipoog