Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:52

Jeetje Djesseka, dat is niet niks zeg...
Hopelijk valt het mee met het griffelbeentje, en herstelt ze goed na de operatie.
Sterkte Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:02

Tjee Djesseka wat vreselijk, hopelijk kunnen ze haar weer goed
oplappen en loopt ze straks weer als een trein Ja

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:15

Jeeemie Djesseka sterkte,maar ze is nu in goede handen Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:18

aw Djesseka;hopelijk blijft het bij dat losse stukje,dan zijn haar herstelkansen wel goed denk ik zo eh!
Ik duim alleszins mee,en op de kliniek zullen ze vast en zeker doen wat ze kunnen voor haar.

Gek,had er nog nooit van gehoord,allerlei gezondheidskwaaltjes veroorzaakt door de dracht..maar het kan dus echt!
Mijn merrie is gelukkig ook een gezondheidsfreak,al kan ik niet anders dan toevoegen dat ze haar hartkwaal "opgedaan" heeft tijdens haar eerste dracht bij mij,en nu tijdens haar laatste dracht had ze een olifantenbeen..
Hmm,vast wel toeval,maar nu ik eraan denk toch vreemd!

Momenteel staat ze echter wel rond en gezond,als ik eraan terugdenk dat we haar tijdens haar vorige dracht op 9 maanden dracht nog naar de kliniek gebracht hebben voor allerlei onderzoeken..man,ben ik blij dat ze toch nog gezond is,en het veulen dat in haar buik zat nu een heuse kanjer is! Ach gut

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:19

Da's niet zo mooi nieuws Djesseeka.. Is dit nu van toen ze in de stal vastlag, of haal ik nu dingen heel erg door elkaar?

Ach gut

Zullen we een x samen een ritje doen MM? Met jouw Tinks? Of zouden ze dat niet redden?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:49

Aw djesseka, dat is wel heel naar dat dat nu moet gebeuren.

Nianka heeft ook sinds ze drachtig is ineens al 2 keer een hoefzweer gehad, terwijl ze nog nooit iets heeft gehad.
Dracht zal er dus toch wel iets mee te maken hebben denk ik.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:50

Chubby schreef:

Zullen we een x samen een ritje doen MM? Met jouw Tinks? Of zouden ze dat niet redden?

zou moeten lukken denk ik Ja , probleem is alleen dat ze zo'n eind uit elkaar staan Boos!
En m'n vader wil ze eigelijk toch gewoon laten staan zoals ze nu staan, vind ik wel jammer, want voor de veulens zou het ook leuk zijn samen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:52

Zeker weten MM! Ik zou je meiden ook bij elkaar zetten als ik de kans had.. Het ene half jaar (met veulens) op de grote wei langs de snelweg en in het najaar lekker vlak bij huis in de kleine wei.. Is voor de veulens straks gezelliger, maar zeker ook voor je meiden die nu zo'n beetje altijd alleen staan te suffen.. Het zijn tenslotte toch kuddedieren..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:00

Oei, dat is niet best! Maar griffelbeentje is over het algemeen goed te opereren. Hopelijk gaat de operatie goed!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:05

Chubby schreef:
Zeker weten MM! Ik zou je meiden ook bij elkaar zetten als ik de kans had.. Het ene half jaar (met veulens) op de grote wei langs de snelweg en in het najaar lekker vlak bij huis in de kleine wei.. Is voor de veulens straks gezelliger, maar zeker ook voor je meiden die nu zo'n beetje altijd alleen staan te suffen.. Het zijn tenslotte toch kuddedieren..

ja precies, Shak staat wel vaak bij de shet maar ik wil ze idd liever samen hebben. Maar moet natuurlijk bij mijn ooms ook kunnen. In het voorjaar moeten de koeien ook weer buiten.. maar zal het er thuis weer eens over hebben.. dan kan ik ook nog eens iemand mee nemen om de andere mee naar 't bos te nemen, zou wel ideaal zijn Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:36

typisch gevalletje 'buik-waar-ga-je-met-dat-paard-heen?' geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
niet zo heel duidelijk, maar de buik steekt aan de linkerkant echt enorm uit..

een tijdje geleden zag die buik er nog zo uit;
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:48

waaaaaaaaw wat een verschil mazzel-meid! Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:29

Djesseka schreef:
Nou, het is dus mooi mis..

Er is een stuk bot van Um afgebroken in haar been en dit zit nu los. We hebben haar gister in Bodegraven achter gelaten en morgen wordt ze onder narcose geopereerd. Het losse bot wordt verwijderd. We moeten rekening houden met een herstelperiode van een maand of 3 daarna. Bovendien is er nog wat onduidelijkheid over een wel of niet gebroken griffelbeentje. Het been was nog te dik om dat goed te kunnen zien op de foto's. Vòòr de operatie worden er nogmaals foto's genomen om daar meer over te kunnen zeggen.

Ons arme meisje zo ver weg op de kliniek.. Verdrietig

jeetje wat erg!
hopelijk hersteld ze wel volledig!
ben vandaag nog in bodegraven geweest....
das hier maar 10 min vandaan...

gr mel

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:12

Heb alles netjes bijgelezen Ja

Faniek: gefeliciteerd met de nijntjes! Wat schattig zijn ze. Nu nog een foto met haar? Lachen

Djesseka: Wat een knapperd is Umeda! Ik heb een Concorde x Amor en ik herken wel wat in de uitstraling Knipoog
Gefeliciteerd, Wild is Keurmerrie! OK dan!
En toch mis met Umeda, morgen wordt ze geopereerd? Nu maar duimen dat ze weer goed herstelt!

Lotte: Wat een pech, zonde hoor Ach gut

Ingridge: Dat is met recht al een BUIK te noemen!

Tienn: Jellie ook alweer over de 200 dagen!

Pauk: Wat een vaag verhaal? En nu ben je nog niets wijzer.

Neonlight: Wat een leuke foto, kijk dat veulen dan lekker bij zijn tweede moeder slurpen Haha!

Chubby: Wat is rasp? Dat drainage Compositum heb ik vaker goede verhalen over gehoord, misschien ook iets voor jou om te proberen?

Mazzelmeid: Ai wat naar! Hoe kwam het halfzusje aan die botbreuk?
Wat een verschil, die buikfoto’s!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 20:47

Heel erg bedankt allemaal.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:22

Djesseka: Heel veel sterkte!! Wat een vervelend nieuws!! Hopenlijk kunnen ze alles opereren, en komt het daarna weer goed!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:27

@ Pauk
Wat een gedoe zeg.. hoop voor je dat ze toch drachtig is en dat het niet iets anders is.

@ Chubby
Jou dagen gaan nu wel heel hard Tong uitsteken En dat gedrag van op stal herken ik heel erg heeft mijn merrie ook als ze op het einde zit. Ooh het is zo spannend ben echt zo benieuwd wat erin zit. En vertel die naam is gewoon nu ben ik heel nieuwsgierig Clown

@ Djesseka
Arme Umeda Ach gut heel heel veel sterkte.. en hopelijk valt het mee dat ze er heel snel weer bovenop is en dat ze niet teveel pijn heeft.
Die hormoontjes van Wild zijn wel hard aan het werk zeg dat is minder Lachen
Gefeliciteerd met het behalen van de IBOP echt super!

@ Tienn
Gefeliciteerd met de mijlpaal!

@ Mazzel-meid
Huuuuge buiken!
En bah wat vervelend van de botbreuk sterkte Ach gut

@ Neonlight
Echt geweldig dat zo'n veulen dan toch gewoon levensvatbaar is. Is ook mooi afgemaakt veulen Ja

@ lucas03
Alweer een mooi eind op weg dus Haha!

@ Saffier
Mijn mutsje van 3,5 heeft het nu al gehad en ze is nog piepjong Haha! Spannend zeg 4 drachtige tutten.

@ amandakè
Gefeliciteerd! Super dat Bibi drachtig is.

@ saskiaojan
Welkom! foto's Haha!

@ shirefan
Fijn om te horen dat de hoefzweer weg is. Wel vervelend van de mok dat is ook weer zoiets lastigs.

@ Nicole288
Hier een foto van dag 8 moet weer nieuwe foto's maken ze zijn alweer heel erg gegroeit Haha!
Afbeelding

Ik zat gisteren trouwens met Nikita op 200 dagen Go jij! Go jij!!
En verder gaat hier alles zijn gangetje. Ze worden dikker en meer niet. Begin deze maand met merriebrok.
Alle konijnendames heb ik apart gezet, want over 6 dagen krijg ik de volgende jongen. Dittus is al aan het nestelen dus heb ik ze allemaal maar apart gezet. Het is weer afwachten Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:19

O, die grijze is uberschattig!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:25

Die vind ik zelf ook zo leuk Haha! Komt nu wat gele tint doorheen is heel apart ik hoop dat ze vrouwelijk is dan hou ik haar Ja

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:50

@ Faniek ow wat mooi zeg die konijntjes Lachen
Hoeveel heb je er nu wel niet ??

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:14

Heb nu in totaal 10 konijen, maar 3 moeten nog nestje krijgen. Waaronder dus 2 Franse Hangoren, maar al diverse reserveringen en een gewone hangoor. Heb ook al reservering voor 3-kleur, maar weet niet of deze 2 weg gaan *LOL*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:18

Ooh Faniek,wat een twee mooie baby-nijntjes!! Mooie kleur vind ik ze beiden hebben!
Proficiat trouwens met Nikita haar 200 dagen!!
Ik (of tenminste Pretty Woman) zit vandaag ook precies op 200 dagen!! Cool
Gaat toch vlug hé?

Merriebrok ga ik nog niet aan beginnen,ik denk zo ongeveer op 250 dagen,we zien wel,hoewel die buik echt wel groeit nu..ben zoooo benieuwd naar die buik op het einde van de dracht..moet huge worden! Tong uitsteken
Maar ben nog veel benieuwder wat er UIT die buik gaat komen,hopelijk iets vrouwelijks,dan houden we haar zeker! Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:15

@ Pretty
Gefeliciteerd! Ook weer een eind Haha!
Het gaat inderdaad zo hard die konijnen ook over 6 dagen alweer een nieuw nestje Nagelbijten / Gniffelen

Ik begin nu aan merriebrok, omdat uit ervaring weet dat ze snel schraal worden vorige keer was zeo ok te mager.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:23

das dan een heus verschil met mijn buikige vreet/pies/machine Haha!

Maar ik weet wat je bedoelt,bij haar vorige dracht kwam ze zo laat dik..Zelfs iets mager rond de 9 maanden dracht..dat je er alles aan ging doen om ze wat dikker te krijgen!!
Bleek ze haar gewoon niet goed te voelen in het pension waar ze toen zat,in combinatie met te weinig voer..we hebben ze vlug naar huis gebracht,en alles kwam gelukkig toch nog goed!

DA waarschuwde toen voor een klein veulen,maar intussen is hij even groot als mams! Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:53

Aah dat is wel balen zeg. Mijn dames voelen zich volgens mij wel goed hierzo bij huis Haha!
Zo zie je maar weer veulen trekt snel bij.

Dit vind Misty trouwens van haar dracht
Afbeelding