[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:12

Mac: Hahaha,ik natuurlijk!! Mijn paard heeft nergens last/weet van!

WenK: Lisje weet ook niet wat ze moet,toch?
Die staat jou net als die van mij heel schapig aan te kijken,zo van:wat maak je je toch druk??
Waarom heb ik dat akelig ding om mij heen??

melanie20: Hahaha,nu al ongeduldig,en je merrie moet nog gedekt worden dit jaar!!

Ylana : Idd. gewoon hoop houden hoor!!
Ooit komt het eruit!
Er is er namelijk nog nooit een blijven zitten...

saffier: Osseworst van maken!!

MarijeR: Tja,ik twijfel ook tussen vet en drachtig hoor.
Aan de buik zou je zeggen drachtig,maar aan de tietjes...

Dennis: dan zal het vandaag wel komen als je ff weg bent ja.
Die je al die moeite om erbij te ukunnen zijn...
Ze willen toch het liefst alleen en rustig bevallen..dus het komt wel goed.

Zo,nu ik:
Nog geen veulen.(natuurlijk)
Ik geef het op.
Ik wacht gewoon,en als ik denk dat het echt nooit meer gaat gebeuren zal het wel komen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:29

Weer geen veulens vannacht? Al die uierende en kegelende merries, hoe lang zijn die nu eigenlijk allemaal drachtig? Willen ze allemaal Navajo achterna?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:47

Jeetje Marije, Copper ziet er (in vergelijking met vorig jaar) niet echt drachtig uit nee...

HiHi Dennis, dan hoef je in elk geval niet meer te wachten...

Tinkerloos, nee, Lisje is het wel zat, ontlast zichzelf veel door haar achterhand als ze staat buiten de massa te zetten, maar een veulentje ho maar. Ze heeft wel veel uier, staat flink op spanning, spenen ook nog wel tegen elkaar aan, alles is verders los. Ach, we zien het wel, ze is pas 1 dag overtijd...

Denk dat ze toch hoopt dat de koningin even komt kijken als ze toch in Zeewolde is en daar op wacht...

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:59

pfffff goedemorgen!!

geen veulens?

ik ben vanaf 3 vannacht ook weer op geweest, noortje stond zeiknat op stal en was helemaal over de zeik, vloog tegen de muren op en wilde over de deur van de stal klimmen.......

???

dus bovendeur maar dicht gedaan, maar ik kon niet in de stal komen want ze was kompleet gek, dus om 6.30 van ellende maar naar buiten gedaan, en toen werd ze nog gekker, vliegen door de wei en doen.....

En TOEN zag ik het euvel,, EEN KOE!!!!!!!

is waarschijnlijk ergens losgebroken........

en hobbelt vrolijk over de weg bij haar stal.........

HOE kan je ZO over de ZEIK zijn DE HELE NACHT van een KOE!!!

dus maar even rondgebeld of de boer alsjeblieft die koe daar weg wil halen, omdat mijn hoogdrachtige merrie helemaal over de zeik is......

Nou ik hoop dat ik met rijden nooit en KOE tegen zal komen want dan ben ik mijn leven niet zeker........

Dus geen uier kunnen kijken vanmorgen

Maar nog geen veulen dus, en weer een slapeloze nacht.......

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:05

saffier: ik kom der straks wel ff weekje bij jou paard brengen als het veulen er is kan ze misschien van jou paard leren over koeien!

MarijeR: ja is moeilijk te zien ik kan me voorstellen dat je een beetje twijfel in vergelijking tot vorige jaren......buik is volgens mij ook wel drachtig, maar uier, ja ik heb er nog niet zo veel verstand van kan alleen maar vergelijken.....

Dennis: ja dat wachten wachten wachten, maar eens komt het, alhoewel ik daar zelf ook moeite mee heb met dat gewacht en geduld

Tinkerloos: die van jou maakt het echt BONT letterlijk en figuurlijk, komt vast een hele mooie bont uit

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:14

Hahahahha,wat een verhaal!!
Je mag haar ook wel bij mijn merrie neerzetten hoor,ik sta op een koeienbedrijf,dus ze ziet de HELE dag koeien..(dan is het vreemde er snel vanaf)
Witte koeien zijn ook geen probleem:
Afbeelding

(maar als er een ligfiets voorbij komt ben IK mijn leven niet zeker...gekke knollen..)

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:22

haha. die van mij is ook doodsbang voor koeien!! de stal is naast een koeienbedrijf, de weilanden staan vol met koeien, maar ze zal er waarschijnlijk nooit aan wennen. Een luchtballon is minder eng dan een koe.

Die babies zitten lekker daar in moeders buik en hebben helemaal geen zin om tussen die gestressde mutsen in te komen!! Zo af en toe kijken ze naar buiten of de kust veilig is. Zien ze een hoofd, dan schieten ze gelijk weer terug in de baarmoeder.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:22

Ik kom alleen even zeggen dat er vanmorgen meer uier was!!

Ik ben een paar dagen vrij vanaf morgen en dan lees en babbel ik weer bij!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:25

Geen veulies, dus???

Hmmmm Marije, tegenstrijdige berichten van Copper. Buik ziet er wel drachtig uit maar "hangt" nog niet zo als vorig jaar. Uier is natuurlijk 3x niks ...

@dennis: sterkte ermee vandaag. Ik hoop dat ze op je wacht!

@tonie: lekker dan, zo'n koe. Paarden houden meestal niet van dat soort verrassingen en drachtige mutsen al helemaal niet. Arm paard

@tinkerloos: wat een prachtige foto! Die van mij zouden van oorsprong eigenlijk koeienpaarden moeten zijn, maar Lee bijvoorbeeld heeft het helemaal niet op koeien. Van de jonkies weet ik het niet.

@ods: jippie, meer uier!!

Hier weinig nieuws. Ga zo meteen de da bellen om Lee in te enten. Nou ja ok, toch een klein mijlpaaltje dus

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:42

Mac: Idd klein mijlpaaltje!!

Ods: YES! Schiet op dus!!

Tonie: Mag ik stiekem even lachen? Die van ons zijn trouwens ook bang voor koeien! Wel vervelend dat je weer een nacht voor niks wakkeer bent geweest

Marije: Copper is inderdaad minder dik dan vorig jaar zo te zien... Ik duim dat ze wel vol is!

Dennis: Hopelijk wacht ze op je!!

Tinkerloos:..................

Hier ook nog niks denk ik, anders was ik wel gebeld Ik verwacht vanmiddag op z'n minst wel kegels hoor Vreya!!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:54

mayday schreef:
tís trouwens wel mode hé dit jaar om over te staan, kan er nou geen ééntje haar veulen is verassend vroeg uitpoepen!

He, hoho, Fayette heeft onverwachts d'r veulen 3 dagen te vroeg uit gepoept! Maar goed, Fayette luistert tenminste nog naar d'r vrouwtje

@ marlijntjuh: opluchting dus dat het 'slechts' oedeem is maar toch ik hoop dat Missy snel d'r Beeb op de wereld gaat zetten des te eerder is ze ook weer van dat oedeem af.

@ WenK: arme Lisje maar wel lekker op de graspaddock vanaf vandaag.

melanie20 schreef:
wanneer word de nieuwe topic aangemaakt voor aankomende dekkingen enzz.....dus merrie van 2007!?

Ik denk pas tegen de tijd dat de laatste merrie uit dit topic d'r veulen krijgt. Dus dat duurt nog wel eventjes

@ MarijeR: Afbeelding Copper is idd een twijfelgeval op dit moment. Misschien de DA nog eens laten kijken tegen de tijd dat Pepsie is bevallen?

@ Dennis: ook nog geen veulentje....

Tinkerloos komt langzaamaan in het stadium: ik leg me er bij neer het veulen komt wanneer het komt

@ tonie: hihihi, ze zal wel last hebben gehad van d'r hormonen dat ze zo over de zeik was van die koe

@ Ods: het begin is er!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:59

tonie schreef:
saffier: ik kom der straks wel ff weekje bij jou paard brengen als het veulen er is kan ze misschien van jou paard leren over koeien!

Hahaha hier zijn de koeien bang voor mijn paarden, maar die gedragen zich dan ook uiterst dominant tegenover de koeien...
Heb jij misschien voor mij een cursus men wagentjes en sulky's??

Maar van mij mag je komen hoor Wel een reis van 11 uur (met trailer dan)

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:10

flettie schreef:
@ MarijeR: [img]
http://static.bokt.nl/s/winkie2.gif[/img]
Copper is idd een twijfelgeval op dit moment. Misschien de DA nog eens laten kijken tegen de tijd dat Pepsie is bevallen?

De DA moet hier volgende week toch komen voor wat enten en nog een merrie chippen en als ze dan niet meer buik en/of uier heeft, moet hij haar ook maar even opvoelen.
Ik heb haar ook nog niet hengstig gezien dus als er niets in zit, kan er meteen even beter naar gekeken worden...
Moet zeggen dat ik er een hard hoofd in heb... Al heb ik haar al wel eens eerder op 10,5 maand laten opvoelen omdat ze totaal geen buik had en toen kwam er 3 weken later toch een groot veulen uit. Maar toen was ze een jaar leeg geweest en nu zou het 5e veulen op rij er in moeten zitten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:11

Jaja Flet, jouwes kwam eerder... Had ze dat niet ook ff met Lisje kunnen overleggen? Of zou die 3 dagen te laat komen en Roos (ongeveer) gelijk geven?

Ahhhh, Tinkerloos, zoals ik laatst al zei, ze moeten de witte vlekken er nog op tipexen he..... En met zo'n klein kwastje duurt dat nu eenmaal lang...

Koeien? Daar is Lisje niet bang voor, ook niet voor de schotse hooglanders op de hei die ikke stiekem wel errug eng vind...

Andere paarden zien in haar nog wel eens een koe, zo heb ik voorheen in de groepsles op de vereniging mee gereden en daar was een paard wat niet langs Lisje durfde..

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:32

Ik twijfelde bij mijn merrie dus ook en die ben ik voor de zekerheid maar gaan schouwen en na drie dagen jep hengstig, ik denk adt ze door het wat koude voorjaar nog niet echt op gang zijn gekomen, en bij haar was echt een brullend hengstje naast haar nodig.
Maar laten we maar hopen dat Copper gewoon wat laat is dit jaar.

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:35

ha ha ja nou maar hopen dat het veulen niet bont is

anders denkt ze straks nog dat het een KOE is

nou er zijn al 4 boeren geweest uit de omgeving, maar de koe is blijkbaar van niemand!!! en is ook nog heel vals, valt iedereen aan.

Lekker dan

Wil iemand nog een KOE voor in de vriezer , is hier gratis af te halen, je moet m alleen even vangen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:42

Vanacht helemaal niets...???!!!
Sjonge jonge!

@tonie, wat een muts zeg, dat ding van jou! En dat alles voor een

@tinkerloos, mooie foto! Mooie koeien ook trouwens. Ben compleet fan van wit

Iemand vergeten...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:50

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:08

Ja wat een MUTS he vond ik ook hoor, en dat voor een konik paard je zou toch zeggen dat die ooit wel een KOE gezien hebben, maar deze is schijnbaar heel speciaal!!!!!

Iets voor jou? Tinkerloos? hij is mooi bruin bont, zeg je gewoon dat dat je veulen is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:19

Ook ik heb zo'n muts die bang voor koeien is. Is ook echt het enige waar ze bang van is, en als ze die op 500m afstand ziet draait ze al om. Erg fijn, woon ook in koerijk brabant.

En het topic voor volgend jaar zal rond augustus denk ik wel starten. Volgens mij zijn de laatste hier eind juli (Mayday en ik???).

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:33

@pauk : mooie foto's

NOG STEEDS GEEN VEULENS ????????????????????

Pfffffffffffffffffff

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:56

geen veulens wel zenuwen dus

Sterkte met wachten maar weer dames!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:03

Tjonge ik dacht dat ik er vanochtend wel een paar zou kunnen feliciteren. Niet dus.....

Tonie: whow dat is ook wat Een hoogdrachtige merrie die compleet over de rooie gaat van een koe!! Hoe is het nu met haar dan? Omdat de koe er blijkbaar nog is.....
Hier heb ik ze gelukkig inmiddels allemaal koeproof. De buurman heeft een melkveehouderij.
De koeien en mijn paarden neuzen inmiddels gezellig met elkaar.

Sterkte allen!!

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:10

@ marije
ik heb ook een merrie die nog 2 weken moet en die heeft ook geen uier maar de dierenarts is maandag geweest en opgevoeld maar er zit er toch een in hij denk alleen dat het later komt (wat ik me niet kan voorstellen) ze is op 35 dagen gescand en heb ze niet meer hengstig gezien. Ik heb vanmorgen even gekeken naar haar uier echt zo plat als een dubbie

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:15

Keresa, hoezo kan je je niet voorstellen dat ie later komt?

Pfff, Lisje is pas 1 dag overtijd en ik ben al hyper... Hoezo stress? Ikke, hoe kom je erbij?

Rotmerrie, eerst veel uier geven, iedereen laten denken dat het veel eerder komt, dan uier kwijt maken, dan weer langzaam opbouwen en alsnog overdragen. Ze doet het gewoon express! Om mij te pesten!!!