Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:17

Mijn God, die drachtige merries zijn een nagel aan ieders doodskist merk ik. Haha! Ik ben zo verliefd op Pride nu. Komt ze aanlopen, en bij iedere pas schommelt die buik mee. Wauw! Ze trekt overigens heel erg naar de andere merries op de wei nu. Baduh accepteert dat heel gelaten, en gaat nu vaak alleen rondwandelen op de wei. Uiteindelijk gaat hij wel weer bij haar kijken, maar het lijkt wel alsof ze het nodig heeft, aandacht van de andere dames. Heel apart.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:22

Pride doet het omgekeerd van Sim! Sim wil juist niks met de andere te maken hebben, dat heeft ze al een tijdje, maar gisteren probeerde ze Jeddah te bijten toen ik met Jeddah langs haar stal liep! Dat terwijl Jeddah haar Grote Vriendin is en absoluut de leider van de "kudde"!

Spannend hoor bubbels! Jij zit al onder de 50 dagen!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:11

Naar het laatste van de dracht toe wil roxette ook alleen gelaten worden. Maar ze is wel lief naar mij toe. Lovers Anders kan ze nog wel eens chagrijnig zijn maar als ze drachtig is en ze is zo'n 7 à 8 maanden ver ben verandert ze in een knuffeldoos. Normaal heeft ze daar dan een hekel aan. Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:44

Picserver wil niet, dus maar even via een ander manier ... dit is de boosdoener (foto's van gisteren):
Afbeelding
Dat ziet er toch niet uit als een merrie die al bijna moet??

En dit is Lee (soepel is ze he Knipoog ???):
Afbeelding
Zo staat ze me heel vaak aan te kijken Lovers :
Afbeelding
Ze doet momenteel geen moer (ja ok, we wandelen elke dag), en toch ziet ze er erg goed uit, vind ik zelf. Dat had ze tijdens haar vorige dracht ook. Ze zit dan heel goed in haar vel. Hebben meer merries dat?

@Nimber: jouw merrie dus ook .... de dames hebben er toch wat mee te stellen. Een kind dat overdwars zit en dan ook nog een overbezorgd baasje Knipoog !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:47

Lee ziet er geweldig uit Mac!! Ik blijf het gewoon een prachtige merrie vinden en ik weet zeker dat je er een heel mooi veulen van gaat krijgen!!

Peps valt inderdaad wel mee nu he? Ze is zelf enorm gegroeit volgens mij!! Ze ziet er inderdaad niet uit alsof ze al snel zal bevallen!
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 11-01-05 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:47

De buik van Pepsi lijkt nog wel erg hoog te zitten hoor.
Het is natuurlijk wel haar 1e veulen maar ik denk dat die buik nog wel meer gaat zakken...

Lee ziet er zeker goed uit!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:56

Dat vind ik dus ook: Pepsi is er nog lang niet klaar voor. Gelukkig maar, want daar zit ik nog helemaal niet op te wachten!

Pepsi is idd zelf heel erg in de groei. Ze is al een stuk groter dan Lee. Volgens mij gaat die richting de 1.60 ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:00

Wow! Dan wordt ze echt groot!! Ik ben heel benieuwd hoe ze over een maand of 8 eruit ziet, ze ontwikkeld zich in elk geval hartstikke goed, ondanks haar vroege dracht, maar het is duidelijk dat ze alles krijgt wat haar hartje begeert!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:08

Wat zien Lee en Pepsi er goed uit! Lee is echt een bulletje zo!

Bold gaat er ook echt wel goed uit zien door haar dracht hoor! Ze is gewoon een totaal ander paard! Van mij mag ze op deze manier altijd drachtig zijn! *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:25

Boldly schreef:
Bold gaat er ook echt wel goed uit zien door haar dracht hoor! Ze is gewoon een totaal ander paard! Van mij mag ze op deze manier altijd drachtig zijn! *LOL*

Ja, Lee is ook echt op haar best als ze drachtig is ... zelfs in haar beweging!

Tsja, konden ze maar altijd drachtig zijn ... helaas heb ik daar niet genoeg plaats voor en niet genoeg Geld, geld! ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:36

jeddah schreef:
ze ontwikkeld zich in elk geval hartstikke goed, ondanks haar vroege dracht,

Ze is momenteel van achter erg aan het groeien. Haar achterbenen zijn nu in verhouding wat "langgerekt" en ze is ietsje overbouwd, maar niet veel.

Ze kreeg helemaal zo'n dubbele spekrug Bloos! dus ik heb haar maar iets terug gezet in het voer ...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:57

Muzefee moet nog honderd dagen.
Vandaag heb ik even wat foto's genomen van mevrouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:56

Zo die ziet er nog redelijk slank uit. Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:32

Lekker drafje!
En ook nog theezakjes ... Tong uitsteken Haha!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:36

Wat een slank buikje nog Muzefee!

Prachtige merrie wel!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:49

oeh ik heb weer wat goed te maken Haha!

@ phiabink: wat een mooi buikje al Haha! je ziet het echt mooi liggen ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen!

@ nimber: jij nu ook al!! het word echt steeds spannender hier (ik kan het nu al niet meer bijhouden Tong uitsteken )

bubbels schreef:
Mijn God, die drachtige merries zijn een nagel aan ieders doodskist merk ik. Haha! Ik ben zo verliefd op Pride nu. Komt ze aanlopen, en bij iedere pas schommelt die buik mee. Wauw! Ze trekt overigens heel erg naar de andere merries op de wei nu. Baduh accepteert dat heel gelaten, en gaat nu vaak alleen rondwandelen op de wei. Uiteindelijk gaat hij wel weer bij haar kijken, maar het lijkt wel alsof ze het nodig heeft, aandacht van de andere dames. Heel apart.

Vreya reageert verschillend, de ene keer gaat ze bij een andere merrie onder de buik staan krabbelen zodat ze lekker terug gekrabbeld word op dr buik Lovers en de andere keer mag er geen snuitje tegenaan komen!
ik karakter verschilt ze ook wel, soms heel shaggerijnig (overal in buiten Verward ) en soms juist superlief Lovers

@ mac: je zou toch echt niet zeggen dat het bijna komt bij pepsi! Maar je weet het, paarden weten je altijd voor de gek te houden! Knipoog
Ik vind het allebei trouwens prachtige merries! Kwijl
en hoe zit het nou met lee? Is ze erg vroeg gedekt? Dat ze daarom nog niet uitgegroeid is? Hoe zit dat precies?

@ kitty: Wat een slanke dame nog! Kwijl
Op die stanfoto's kan je wel zien dat ze het heel mooi hoog draagt Haha!, hoelang moet ze nog?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:05

vrijalover"]
@ mac: je zou toch echt niet zeggen dat het bijna komt bij pepsi! Maar je weet het, paarden weten je altijd voor de gek te houden! Knipoog
[/quote]
Hou op , schei uit ... ik stel me in op een onstuimige lente Haha!

[quote="vrijalover"]
Ik vind het allebei trouwens prachtige merries! Kwijl
[/quote]
Dank je Bloos . Ben ook erg in mijn nopjes met de dames.

[quote="vrijalover schreef:
en hoe zit het nou met lee? Is ze erg vroeg gedekt? Dat ze daarom nog niet uitgegroeid is? Hoe zit dat precies?

Lee is wel uitgegroeid hoor. Ze wordt dit jaar 19 Knipoog . Je bedoelt Pepsi, denk ik. Zij wordt dit jaar drie. Ik heb haar drachtig gekocht en ze is op natuurlijke wijze gedekt in de wei. Een preciese dekdatum heb ik dus niet.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:10

Mooie merrie is Muzefee. Ze is idd. nog niet zo heel zwaar. Heb je straks alleen maar profijt van. Krijgt ze weer snel haar oude figuur terug.
Ze heeft een zgn "hollywood" buik Haha!
Ik vind die merrie van mij ook een gehaktbal op pootjes, maar volgens anderen valt dat hard mee. ( IK wil het zo graag Haha! Clown )

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:17

Bedankt voor de complimenten, ben ook erg trots op mijn dametje.
Ze krijgt eigenlijk pas sinds de laatste paar weken wat buik.
Ik rijd haar ook nog steeds erg fanatiek tot de appuyementen en wissels aan toe. Ze werkt nog steeds graag mee en doet (meestal) ook goed haar best.
En dat voor een acht maanden drachtige merrie. Vandaag moet ze (volgens de planning) nog precies honderd dagen.

Een beetje op mijn eigen forum terugbladerend in het fotoboek, vond ik ineens een foto van het veulen van Jeddah van vorig jaar (of alweer het jaar ervoor...).
Geweldige foto!

(Corine, vind je het vervelend dat ik je foto even laat zien?)

Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:19

Mac schreef:
Zij wordt dit jaar drie. Ik heb haar drachtig gekocht en ze is op natuurlijke wijze gedekt in de wei. Een preciese dekdatum heb ik dus niet.

Ja sorry, natuurlijk bedoel ik pepsi Lachen

Wel spannend aan de ene kant dat je het niet weet Tong uitsteken , maar natuurlijk ooik super onhandig!

Dus je weet de hengst ook niet of dat wel?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:22

wat een beauties zeg die veulens Kwijl
1 keer raden welke van jeddah is ! Knipoog

Bonte veulens zijn altijd zo leuk!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:29

whahah geweldig ik wilde eigenlijk ook een foto van onze shetlander erbij zetten maar die heeft laatst haar veulen afgeworpen Boos! ze is plotseling niet zwanger meer het embryo is nergens te vinden in de wei... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel raar dus... misschien heeft de hond hem wel opgegeten ofzo (iel)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:30

ja, dat doen ze van nature, het veulen opeten.. (jammergenoeg)
Hoe weet je dan zeker dat ze niet meer drachtig is?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:38

vrijalover schreef:
wat een beauties zeg die veulens Kwijl
1 keer raden welke van jeddah is ! Knipoog

Bonte veulens zijn altijd zo leuk!

Ze zijn beide van mij, 1 is van Jeddah, de andere van Simply, en nee, Kitty, natuurlijk vind ik dat niet erg Haha! ! Dat blijft een prachtig moment opname!! Dan te bedenken dat ze er nu zo uitziet:
Hier staat ze naast Jeddah, de moeder van het andere veulen, Coral. Senna wordt in April 2 jaar alweer!
Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:39

@ Kitty, ik vind dat Muzefee er top uitziet!! Ze is inderdaad nog wat slank, maar ik zie nu wel meer buik dan eerder hoor!