[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:36

Ooh AM hij is knap weer! En neem m'n woorden terug dat t geen palomino lijkt :o

Voor de rest veel uier foto's, spannend!!
Ik doe geen uitspraken meer over waken en voor tekenen. Ook nu achteraf kan ik echt niks, maar dan ook niks noemen wat ik aan mijn merrie gezien had kunnen hebben. Net als de vorige keer, maarja, toen was het de eerste. Ook vulva uitrekken, eetlust, humeur, niks ging anders. Geen hars, geen lage ph, slaapritme inclusief languit liggen net als anders. Ze doet dus echt zichzelf pas op allerlaatste moment klaar maken. Hoop voor iedereen dat zijn/haar merrie duidelijker is.

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:48

Caily, daar heb ik er hier 2 van! Heb soms t idee dat ik gewoon het niet zie ofzo :').
Maar ik bungel toch echt de hele tijd om en onder die merries >;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 00:05

De oma van m'n merrie was ook zo. Tenminste, bij mij. De generatie ertussen was juist weer extreem duidelijk.

Ik ben dus nu al aan het broeden wat we over 2 jaar kunnen doen. Maar dit jaar was voor mij ook wel een eye opener dat ik echt moet gaan trainen met haar voor haar prik trauma. Daarom blijft ze dit jaar sowieso leeg. Volgend jaar ook mijn 1e generatie eigen foto dekken, kan niet wachten, die zijn zo anders opgevoed, stuk minder gedoe.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 00:33

Hier een Maiden merrie. Verwacht dat ze wel gedrag volgens het boekje gaat laten zien, maar ergens is het ook wel een taaie tante, dus zou me zomaar eens kunnen verbazen.

Mijn camera ligt er opeens uit. Ik word nogal gek. Ze stond rustig (uur geleden) en zó vol is haar uier ook weer niet, maar vind het maar niks dat ik nu niks zie of hoor en twijfel enorm of ik die kant op ga.. verwacht niks maar het niet weten geeft me onwijs veel onrust.

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 06:09

Geen veulens vanacht?

Dagen al onrustig.
Afbeelding

Ze heeft ook heel veel vocht onder haar buik.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 06:11

AM: de zoon van White Dream is echt een plaatje <3 <3

Gitte: waken lijkt me inderdaad een goed plan

Knolselder: ik snap dat je liever hebt dat ze nog even wacht, hopelijk doet ze dat ook, om daarna een gezond veulen op de wereld te zetten

Hier nog niks -O-

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 06:28

Pfff hele nacht elke uur op de camera zitten kijken en tussendoor proberen te slapen maar ze vond het toch nog niet de juiste moment blijkbaar... arme pony.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:03

Voor iedereen met interesse in de Filly plus..
Het bedrijf waar GoldenArrow het vandaan heeft lijkt al weken onbereikbaar te zijn, of iig ik en meerdere mensen met mij krijgen op geen enkele manier contact. De DA van GoldenArrow is nu ook aan het kijken of hij eraan kan komen. Maar omdat ik inmiddels nogal in tijdnood begin te raken, ga ik het denk ik zelf vanuit Amerika bestellen. Dit is wel wat duurder, maar lijkt de makkelijkste manier te zijn om eraan te komen.
Mochten er meer mensen zijn met interesse, stuur mij voor vanavond even een pb, ik wil best voor meerdere mensen bestellen, dan kunnen we de verzendkosten etc delen. Ik wil uiterlijk vanavond gaan bestellen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:37

rensju schreef:
Hier 326 en mn merrie eet ineens véél minder dan normaal, uier is nog niet heel vol. Heb alarm er ook nog niet op.
Herkenbaar bij jullie?

Hoe is het gegaan?
Hier is allerlei scenario's bekend.. Dat is het moeilijke

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:16

Geen baby's vannacht zeker?
Hier ook nog geen duidelijke tekenen. Ze is rustig, uier vult wat door maar nog geen hars en ze is heel rustig. Wilde alleen gisteren absoluut niet meer naar de wei. Weigerde achter de draad te blijven maar wilde met me terug naar binnen.

Estherdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:36

Geen baby nee. Zoals gebruikelijk rond 4 a 5 uur even plat slapen.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:39

Hier is de merrie begonnen met uier te vullen. Nu 313 dagen drachtig dus nog 7 dagen tot veilig. Het wordt haar 5de veulen. Veel geluk met haar. Gemakkelijk drachtig te krijgen en super moeder voor de veulens. Na dit veulen gaat ze terug jaartje op gust.

Tot welke leeftijd kunnen merries nog veulens krijgen? Ze is al 19 jaar. Ik wil niet dat ze kapot gaat of problemen krijgt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:21

Geen veulens?
Hier ook niet pff..

Sientje loopt gewoon verder leeg.. Echt erg
Afbeelding

Maylinn doet wel voort. Vorig jaar was dit het formaat uier waarmee ze beviel
Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:24

Heb ik zoveel pagina's bijgelezen en maar 1 veulentje de afgelopen dagen?

@Bamarko
Gefeliciteerd! Wat een leuk scheef blesje.

@Caresse07
Snap ik hoor, al vind ik het sowieso spannend met wat er allemaal kan gebeuren, maar natuurlijk gaat het meestal goed. Ze heeft ondanks het buiten lopen al een mooi begin in haar uier.
@Yvk
Havanna staat er echt trots bij! Tijd voor mini vliegenkapjes op de groei :))
@Shirley__
Fijn om te lezen dat we niet de enigste zijn. Ik heb de merrie ook nog maar net anderhalf jaar nu en wilde zo graag een veulen van haar. Bij de juiste klik ook houden.
@Wpaard
Dat kan ik me voorstellen, ze zijn in ontzettend goede handen. Gelukkig dat je nog zo snel terecht kon. En wat is ze ontzettend schattig met dikke wolliebollie vachtje <3
@floripori17
Door al die schattige veulenfoto's kan ik nog minder goed wachten :D Maar vooral blijvend spammen! Zo'n heerlijk snoetje.
@Charisma
Ze zal wel denken... eerst kon ik er niet terecht en nu zal ik er voorlopig blijven ook! :D
@Kabayo
Gefeliciteerd! En inderdaad een superschattig dekje zo :D En Perry vind ik echt heel knap worden, wat trekt die snel bij.
@Melissa1996
Wat een leuke deken! De perfecte afwerking kost tijd :D
@Soezee
Fijn om te lezen dat de analyse goed is. Dat ze komende dagen maar lekker bij mag trekken en moeders ook.
@Cemlys
Spannend! Ze heeft zo'n grappig harig uiertje :D
@Miekies0710
Awww als ze nu bedenkt even wat vlotter te zijn, voor de warmte van volgende week, dan is het zwaarste er ook af.
Zegt wellicht wel wat dat ze niet bij elkaar weg willen inderdaad. Ben benieuwd.
@goldenarrow
De eerste show gepland, ben benieuwd!
@mirjamalvaro
Het is nog vroeg, maar beginnetje is er.
@CharmFaith
Ik snap dat je verliefd bent, ze heeft zo'n lieve uitstraling.
@Luna2006
Nog niks????
@Nicky1963
Gefeliciteerd! Dat was opeens schrikken. Gelukkig is het goed gegaan.
@baudyh
Gefeliciteerd met de verkoop. Wat fijn dat je er zo de tijd voor kon nemen en zo op de juiste plek terecht is gekomen.
@kyrkelover
Spannend.. hopelijk voor de hitte dat ze het eruit heeft. Die uier is enorm.
@AM_Horses
Die is zeker knap!
Wat is Nigrante ook lekker blij en Winston <3
@Caily
<3
@kim_1990
Dat is spannend. Hopelijk gewoon een flink veulen.
@Myrthe__
Wat leuk om te lezen, dus ik kan volgend jaar nog een keer met mijn oudste dame als alles goed gaat :D
Wat vervelend van de camera... techniek... Ideaal als het werkt, maar zo niet..
@Balko
Dat kan nog wel bijtrekken straks, zeker als ze eigen veulen heeft en die al ietsje ouder is :j
@MarrieLeen
Ik heb een dame half juli die al wat uier heeft, maar wat is aardig?
@Giette_Tosje
Spannend..
@Knolselder
Aah dat is al een mooi begin bij Wiske! Maar dat kan nog wel even duren, dat ze rustig er aan mag doorwerken :j
@ljongema
Zo dat is ook een knoeperd van een melkbar!
@Dakario
Aah begin is er. Mijn merrie haflinger is nu 22 jaar en heeft nu volgens mij 9 of 10 jaar geen veulens gehad, daarvoor meerdere keren. Zij is nog wel heel vitaal. Ik denk dat het daarom ook heel erg afhankelijk is van de gezondheid. We hadden een ruin erbij gekregen en ze bleef maar hengstig worden en enorm opdringerig naar hem, wat weer onrust gaf met de tweede ruin die kwam. Nu wilde ik heel graag nog een veulen van haar, maar was voor mij wel een teken dat het kon, gezien hoe hengstig en hoe vitaal ze is. Ze is ook direct in ene drachtig geworden. Ik denk dus dat je heel goed naar je merrie moet kijken. Ik zag hier ergens ook nog iemand op 24 jaar nog een veulen :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:29

_/-\o_ Faniek!!

En idd, ik denk ook dat ze dat denkt :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:32

Cioccolato schreef:
rensju schreef:
Hier 326 en mn merrie eet ineens véél minder dan normaal, uier is nog niet heel vol. Heb alarm er ook nog niet op.
Herkenbaar bij jullie?

Hoe is het gegaan?
Hier is allerlei scenario's bekend.. Dat is het moeilijke

Niks, wel weinig gegeten vannacht. Uier verandert ook weer. Ze is wel een beetje zielig, kan eigenlijk niet meer fatsoenlijk gaan liggen. Ze slaapt al een half jaar niet meer liggend, maar rollen is nu ook bijna niet meer te doen

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:34

Jeetje gewoon geen veulens vannacht… -O-
Hopelijk laten de merrie’s die op springen staan ons niet lang meer wachten.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:45

Vanmiddag even zitten voor de bijleespost.

Meerdere keren voorbij zien komen, terug lopen van uier.

Zaira maakt er haar taak van maar kan dus geen kwaad.
Van uier klaar voor bevallen naar amper. En nu gaan we weer heel langzaam vullen.
Afbeelding
Verder staat ze gelukkig nu heel rustig.
Afbeelding

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:58

@melissa dat vult al mooi weer

Hier ziet het er ook veelbelovend uit als het in dit tempo doorgaat

Uier vanmorgen om 9 uur
Afbeelding

En uier net om kwart voor 11

Afbeelding

Hoop dat het in de loop van de dag nog meer vult *\o/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:01

Respect voor je post Faniek!

Mijn inmiddels overleden merrie heb ik nog laten dekken toen ze 26 was. Met 27 een veulen. Wel een import merrie, dus leeftijd kan 1 a 2 jaar afwijken. Ik heb echt gekeken naar het paard en niet veel geklooid, laat de natuur beslissen. Hele dracht en bevalling gingen super, ook veulen aan de voet ging prima. Was ook echt een fijn veulen. Maar ik wil hiermee geen voorbeeld zijn voor anderen, omdat dit wel echt uitzonderlijk is en niet altijd zo zal zijn.

Verdrietige is wel dat veulen 6 weken oud was toen de merrie een peesblessure kreeg. Toen veulen precies 4 maanden was, ging het echt niet meer en heb ik de merrie laten gaan. Dat heeft mentaal enorm veel zowel met het veulen als met mij gedaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:58

@faniek: ja dit is andere jaren nooit zo, ze is goed verhaart maar uier is gewoon harig deze keer :')

22 jaar alweer! Zolang ze goed gezond zijn maakt dat weinig uit. Hoe lang moet ze nog?

@luna: maylinn ziet er veelbelovend uit, sientje wacht nog even, maar kan ook snel gaan, zeker als ze een keer echt gaan vullen

@melissa: hier is hij ook een paar keer teruggelopen. Vaak toch met oedeem te maken. Klierweefsel moet ook gaan ontwikkelen.

@miekies: dat ziet er al goed uit. Als de spenen nu ook nog gaan vullen...

Bij pony's/koudbloeden zie je wel vaker dat ze op oudere leeftijd nog vlot drachtig worden en veulenen.
Hoor je bij welsh pony's vaker.

Hier was ze vanacht rustig. Paar keer gekeken, maar ph voorlopig niet verder gezakt. Uier weer ietsje voller. En verder heeft ze een heel kort lontje wat ze anders niet heeft. :') ik gok op deze week. Vanaf vanavond ben ik ook tot maandagochtend vrij dus dat geeft iets meer rust. Officieel is ze morgen uitgerekend.

Morgen maar even weer achterhand schoonmaken. Ze heeft weer wat voordroog te pakken gekregen een tijdje terug en mest is weer helemaal van de leg. Even kijken of we een goed supplement vinden.

Afbeelding
Afbeelding

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:14

@cemlys

Ja als ik bedenk hoe haar uier was vorig jaar de dag dat ze ging bevallen, zie foto hieronder..
Afbeelding

Maar toen had ze wel hars en dat heeft ze nu nog niet, maar de spenen ook niet gevuld.
Ik ga haar straks nog weer even checken om te kijken hoe het vordert.

@faniek 22 jaar poeh wat een leeftijd, maar als ze nog zo vitaal is waarom niet.
Onze pony was ook 23 achteraf, maar haar leeftijd in het paspoort klopt dus niet. Kwam ik achter toen we haar moesten registreren voor het UBN, ze bleek dus 6 jaar ouder te zijn. We dachten dus dat ze 17 was toen we haar voor de 2e keer lieten dekken, maar in werkelijkheid dus 23 :( en zij was wel fit, maar heeft het op het eind wel heel erg zwaar gehad met dit veulen en heel veel ingeleverd toen.
En nu is ze bijna 30 en rent af en toe nog even lekker met de jonkies door de wei en voelt ze zich ook weer een jonkie _O-

@kabayo is er iets aan de hand of heb ik nou het veilige merrielijstje gemist?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:32

@miekies oh ja ik zie het. Hier kegelt ze ook nooit echt. Vorige keer was dit de uier avond voor bevallen
Afbeelding
Alleen is die nu veel hariger :')

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:32

Mijn oude (KWPN/NRPS) merrie heeft op 24 dus haar laatste veulen gehad.
Altijd netjes in 1x drachtig. Ze had het wel wat zwaarder dan drie jaar eerder, maar opzich is dat niet gek natuurlijk.
Ze had het prima gedaan, alleen was wat lastig op gewicht te houden (mist ook alle snijtanden).
Afbeelding
Hier zijn ze samen 4 jaar later.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:54

Kabayo, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

CharmFaith, wat is ze knap! <3

Gefeliciteerd Bamorka! *\o/*

Gefeliciteerd Vulina!

AM, wat een knap ventje <3