[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:45

Raven wordt volgende week donderdag gescand! Ze gedraagt zich nog steeds extreem drachtig dus ik hoop dat mn gevoel nog steeds juist zit!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:01

Ik zal weer eens even bijlezen. Was mn telefoon eergister vergeten, hele dag zonder gezeten :+
En gister druk gehad, met mn moeder mee geweest om B welshje te bekijken en meteen meegenomen <3 Super leuk ponietje!
Is eigenlijk voor de handel, maar ik heb zo'n idee dat als de kids van mijn zus haar claimen dat moeke het niet over haar hart verkrijgt om de pony vlot te verkopen :+
Dan kan jou hengstje er wel op Kabayo :')

Zal ik nu even bij lezen, zag wel wat voorbij komen van een aantal die helaas niet drachtig waren deze ronde. Hopelijk wil het de volgende ronde wel!
Met spoelen heb ik ook wel goede ervaringen, als ze 1e keer niet drachtig worden meteen spoelen. Had nog nooit gehoore van spoelen na het insemineren, maar klinkt ook wel logisch allemaal. :j

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:38

CP, dat is inderdaad altijd ja. Je met er juist extra op en juist die wordt dan gepakt.
Al die rond razende hormonen helpen daar ook niet echt bij :roll:

Meya, welkom bij de bups :)

Angelpam, fijn dat er weer een begin zit. Nu hopen dat het deze keer wel raak is.

Evelien, veel succes +:)+

Tiwi, nog even volhouden dus

Faline, foto natuurlijk van de nieuwste editie *-:)

Hier gaat alles z'n gangetje, weinig te melden. Joan is nu 68 drachtig en ik twijfel of ik haar nog eens zal laten scannen om te kijken of het nog goed zit daarbinnen. Wat denken jullie?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:00

Wat jammer he dat er zoveel niet drachtig zijn! Paard van mijn vriendin vandaag helaas ook niet drachtig gescand.

Mijn merrie is nog knuffeliger dan normaal, dus hopen dat het bij haar goed zit

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:39

Ik kan niet op iedereen reageren, maar voor alle drachtige merries die ik heb gemist, gefeliciteerd! En balen voor alle merries die leeg zijn, gelukkig is het seizoen nog lang niet afgelopen! Ik had al het idee dat het allemaal net iets te voorspoedig ging dit jaar :=

Baudyh Ontzettend balen van Mevr G! Maar wel fijn dat ze bij de dierenarts kan blijven staan, dat scheelt toch echt wat moeite en tijd. Hopelijk kunnen jullie de volgende cyclus dan wel goed benutten.
En Cassio ook al niet drachtig, jeetje wat balen :(

Cynthia82 Een voorzichtige gefeliciteerd met Fi!! En een sedatie hoeft niets uit te maken voor het vruchtje. Ik heb ook gehoord dat sommige merries licht gesedeerd worden om te kunnen scannen. Ik hoop dat Fi snel weer op de been is en dat jullie lekker kunnen gaan genieten van de dracht. Ik zou persoonlijk altijd bevangenheid in het achterhoofd houden, vaker zijn de standaard symptomen niet echt aanwezig, maar hoe eerder je erbij bent hoe beter. Maar ik zie dat jullie hier al mee bezig zijn, succes.

Ik las nog iets over spoelen, wij hadden dit jaar bij 1 van de merries nog wat vocht in de baarmoeder toen we scanden of het eitje weg was. Die is toen direct na die scan gespoeld (dat was ongeveer een dag na de inseminatie) en die is dus netjes drachtig geworden.

cp112 Goede timing met de geïnsemineerde merrie! Duimen dat ze gewoon direct drachtig is.

En voor alles een 1e keer toch? De 1e keer was het voor mij ook nog redelijk abracadabra dus gewoon aan de DA overgelaten, maar gaandeweg leer je steeds meer. Daar is dit topic natuurlijk ook erg leuk voor!

Wel echt balen dat de gastmerrie een ongelukje heeft gehad! Dat hou je toch altijd he, in een kudde. Hopelijk heelt het mooi.

AM_Horses Wat een gedoe met Esmeralda zeg! Ook balen dat het nu zoveel moeite kost terwijl ze anders altijd in 1x drachtig is geworden :( Hopelijk nu na het spoelen meer geluk voor jullie! Ik duim in ieder geval voor je. Wel mooi dat het sperma van goede kwaliteit is.

En gaaf Formidable zo in een pas de deux, staat hem goed :j

BusyMissy Leuk dat je dat zo kunt combineren met je dochter!

Wel echt heel erg balen dat het vruchtje er niet goed uit zag en er geen hart actie te vinden was. Hopelijk gaat het nu wel voorspoedig. Die van je dochter nog wel mooi drachtig?

Tinniie Hopelijk is Missy morgen netjes klaar om gedekt te worden. En een andere hengst, dat vraagt natuurlijk om foto's :))

Kabayo Leuk dat je Zilver toch weer laat dekken dit jaar! Blij met het veulen van dit jaar? En top dat ze ook gewoon meteen gedekt kan worden. En Fayola nog steeds mooi drachtig *\o/*

Evelien__ Lastig dat je ineens moet switchen van hengst! Hopelijk kom je er uit en levert dat wat op, frustrerend zeg :(:)

Ik zie dat je naar Zangersheide gaat rijden, ik duim dat dat positief uitpakt!

Paardje2013 Fijn dat er nog steeds maar 1 vruchtje zit. Ik hoor wel vaker dat het vruchtje een vreemde vorm zou hebben, maar zat merries die daarna gewoon een gezond veulen krijgen hoor. Dat hoeft echt niets te betekenen, gewoon netjes opvolgen en alert blijven op een eventuele hengstigheid.

Sanne96 Spannend dus! Ik hoop voor je op goed nieuws. Als het na 3x niet pakt zou ik inderdaad een andere hengst in ieder geval overwegen. Hadden jullie al een swabje laten nemen? Wellicht dat dat nog een goed idee zou zijn, dan kun je in ieder geval dingen uitsluiten.

Cheytjuh Bij jullie het geluk dus ook nog niet helemaal aan jullie zijde. Hopelijk gaat het jullie vanaf nu beter af.

jumpyhorse Haha, wat schattig, zo zie je maar weer wat hormonen kunnen doen :P

Renske_W Hopelijk alles goed met Olivia en mini-Olivia!

Angelpam Hopelijk is ze vandaag netjes hengstig en kunnen jullie gaan dekken.

AstridJ Hopelijk Jaycee ondanks je voorgevoel wel netjes drachtig...

yfkelover Jammer dat Canto nog niet gevorderd was. Hopelijk morgen meer geluk!

Cioccolato Ook al zo'n slecht voorgevoel dus, hopelijk zit het toch goed!

ZonnetjeX Balen dat je wakker hebt gelegen van de doemscenario's :(:) Ik duim voor je dat het bloedei weg is en er wat vorderingen zijn gemaakt.

Meya_ Welkom! En direct gefeliciteerd met je merrie! Heb je een foto?

mirjamalvaro Jij ook al last van gedragsveranderingen :D Dan heb je wel een mooi stelletje zo!

Faline Leuk een welshje :D Pas op, ze zijn verslavend :)) Heb je een foto?

Noisy Wij hebben vorig jaar op 18 en 30 dagen gescand en daarna niet meer, omdat we de merrie en het vruchtje niet meer wouden "pesten" dan nodig was, maar nu we 3 merries hebben twijfel ik wel om nog eens te scannen ergens in September. Daartussen zal er in ieder geval niet meer gescand worden, tenzij ik twijfel over iets.

Hier gaat ook alles zijn gangetje, de 3e en laatste merrie is vorige week ook drachtig gescand *\o/* Dus we hebben alles van de 1e keer drachtig, we voelen ons echt gezegend na alle pech afgelopen jaren... Dat betekend ook dat ze allemaal in anderhalve week tijd met elkaar uitgerekend zijn volgend jaar, precies hoe ik het graag gewild had.

De pony's zouden afgelopen dinsdag de 30-dagen scan hebben, maar de dierenarts stelde voor om ze volgende week allemaal in 1 keer te doen, dus nog eventjes op mijn handen zitten tot volgende week donderdag, haha := Hopelijk hebben we dan 3 mooie kloppende hartjes!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:51

Gefeliciteerd milan_lover!

Hier is de DA vanmiddag geweest, bult is waarschijnlijk gewoon vocht zou met rust weer weg moeten trekken dus we wachten weer (on)geduldig af. :))
Sprong gaat goed, en mini Olivia zit ook nog veilig in Olivia. :j
Had ik ook wel verwacht. Maar toch fijn om dat even bevestigd te krijgen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:11

Super Milan Lover, heerlijk alles zo meteen drachtig, mag ook wel eens he :)

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:18

Super milanlover en renske!

Ja normaal is ze ook wel een schoothond hoor, nu gwn nog erger :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:42

yfkelover, is er alweer gescand?

Hoe is het gegaan, Evelien?

Spannend, angelpam! Ik ga voor je duimen :)

Meya, een eerste veulentje fokken is ook heel spannend, maar superleuk, dus lekker genieten!

Gefeliciteerd met de laatste drachtige merrie, Milan_lover! En voor iemand die zegt dat ze niet op iedereen kan reageren..... :')

Ik weet eindelijk wat Fi heeft: Hoefzweren in beide achterhoeven.
De smid die geweest is, gaf aan dat haar ijzers niet meer goed zaten (ze zitten er nog geen 8 weken onder, normaal staat ze zeker 10 weken op haar ijzers), waardoor de druk verkeerd verdeeld werd en daardoor zweren zijn ontstaan.
Hij heeft de zweren zo veel mogelijk blootgelegd, verbandjes om gedaan en dinsdag komt hij terug om te kijken of hij alles kan verwijderen en om haar voor te beslaan. Dat wilde hij nu niet doen, omdat haar achtervoeten te veel pijn doen om lang een voorbeen op te kunnen tillen.

Ik ben hier echt heel blij mee (ondanks dat ik me schuldig voel vanwege die ijzers), maar hoefzweren zijn wel het makkelijkst op te lossen :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:02

Cynthia, opluchting! Wel raar joh dat dat zo kan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:29

Wat fijn dat ze allemaal drachtig zijn Milan! Nog eventjes spannend tot de volgende scan, maar komt vast en zeker goed! :j

Fijn dat het de goede kant op gaat Renske en dat alles met mini olivia ook nog goed is! *\o/*

Hoefzweren zijn vervelend Cynthia, maar gelukkig goed te behandelen! Blij dat het niet iets met het vruchtje was! *\o/*

Eventjes 2 fotootjes van onze nieuwe aanwinst, vanmiddag voor t eerst hier op de wei bij de rest;
Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:34

Jeetje, wat sneu.. Ook nog nooit gezien, 2 benen hoefzweren. Gelukkig maar!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:36

Fijn dat je nu weet wat het is Cynthia! Nu op naar een spoedig herstel dat ze er snel vanaf is.

Wat een knapperd faline! <3

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:54

Meya welkom en gefeliciteerd!
Cynthia wat fijn dat je weet wat het is, wel erg naar voor je paard.
Milan fijn alles drachtig!
Faline leuk ponytje :)

Wie was het nu weer met een wond? Mag ik vragen wat jij dan met koffie doet?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:09

'Gelukkig' zijn het hoefzweren. Je weet in ieder geval wat er is en het is te behandelen! Hopelijk slaat het gelijk aan!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:13

Wat een geluk dat t “maar” hoefzweren zijn zeg

Heilig hart heeft pedicure gehad, hoefsmid vond t niet normaal dat ze zo tam was := “ehhh B is die drachtig ofzo?! Zo braaf!”

“Boenk erop,volgend april uitgerekend”
:D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:51

Galung gefeliciteerd met je mooie vos!

Fi gelukkig de minst erge diagnose, beterschap met de zere voetjes.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:23

Yes gefeliciteerd met de drachtige. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:52

Ja, echt super leuke pony is het. Kids van mn zus moesten vanmiddag ook meteen even een rondje proberen. Super voorzichtig deed ze dat en de kids helemaal blij <3
Nu dus nog even een zadeltje vinden en rondje hoefsmid en dan kunnen ze straks echt leuk gaan hobbelen. :D

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:59

Morgenvroeg weer scannen zul je zien dat het met Pinksteren insemineren wordt

En Canto wordt niet getrapt zij staat boven aan de ranglijst in de wei bij het scannen is het maar goed dat ze in de box staat anders had de da van de week blauwe plekken gehad ze blijft het vervelend vinden hoewel ze nu wel de box zo in loopt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:02

Yfkelover, merries (de mijne tenminste) hebben een abonnement op insemineren en scannen op feestdagen :+ dus reken er maar vast op :')
Volgend jaar is er ook eentje uitgerekend op de trouwdag van mijn ouders en de rest er dichtbij. (Zul je zien dat ze alle 3 op die datum veulen eruit gooien)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:14

Mijne is geinsimineerd met Pasen :))

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:22

Faline. Wat een super leuke pony! Wordt deze ook gedekt?

Yfkelover. Hopen dat de hengstigheid mooi doorzet.

Cynthia. Gelukkig is het goed te genezen. Idd wel bijzonder aan 2 achter voeten...

Gefeliciteerd Milan_lover!

Noisy. Wat gaat het snel!

Sanne. Hopelijk is je gevoel goed.

Renske. Fijn dat de bult meevalt en dat de kleine er nog inzit :j

Cp. Merries echt... die kunnen er wat van }:)

Esmeralda vanmiddag weggebracht naarhet dekstation. Ik vermoed dat ze morgen ochtend gescand wordt. Had zelf niet het idee dat ze al hengstig is. Vind het nu ook lastig te beoordelen met veulen aan de voet...

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 07:40

2a54 Spannend, nog een klein weekje geduld!

Faline Wat een leuk beestje en heel braaf zo te zien :)

Cynthia Wat sneu! Maar fijn dat je het nu weet, dat het niks erngstigers is en dat het gelukkig goed te behandelen is.

Yfkelover Hopelijk mooi hengstig

AM_Horses Spannend, hopelijk is ze snel hengstig en kan ze mooi geïnsemineerd worden

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:03

paardje2013 gelukkig is het er nog steeds 1tje. Ziet er toch niet zo heel vreemd uit? Ik duim dat het over 2 weken nog steeds goed zit voor je.

Kabayo mooi dat Fayola nog drachtig is en spannend met Zilver. Ik snap je keuze voor deze hengst, ik ben dan ook erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Sanne96 veel succes met scannen vandaag!

baudyh jeetje het zit niet mee!

Cheytjuh bij jou ook al niet. Sterkte nog en ik hoop voor je dat het nu allemaal wat beter gaat.

haha jumpyhorse ze klimt nog net niet in je

BusyMissy getver dat is ook geen mooi bericht.. Succes met de komende ronde

Tinniie vreemd is dat he? Ik hoor dat ook vaker dat het echt in periodes gaat met wel of niet pakken. Hoe is het met die merrie afgelopen overver?

angelpam en?

Leuk AM_horses, je timmert mooi aan de weg met hem!

tiwi balen dat het eitje nog niet zover is..

Yfkelover voor jou hetzelfde. Inseminatie op een feestdag heeft hier wel geluk gebracht (Wainoon is op bevrijdingsdag geinsemineerd en was meteen drachtig)

cp112 ook nog een aantal in de wachtrij dus.

Evelien nou heel veel succes met deze ronde met je eerste keus-hengst. Zou toch wel het mooiste zijn als dat gaat lukken nu.

ZonnetjeX veel succes zaterdag, ik duim met je mee

Meya welkom en gefeliciteerd met de dracht!

Ibbel jij veel succes!

angelpam nieuwe ronde komt er hopelijk snel aan nu. Laat het eitje maar groeien!

2a54enz dat klinkt goed! Nog even geduld tot donderdag, ik hoop op goed nieuws voor je.

noisy 68 dagen alweer, dat schiet op zeg!

milan_lover lekkere bijleespost haha. Gefeliciteerd dat je alles mooi drachtig hebt!

RenskeW gelukkig goed nieuws en nog mooi drachtig.

Cynthia nou dat is ondanks dat het wel vervelend is, toch een hele opluchting!!

Faline wat een leuke nieuwe aanwinst!!

AM_horses mijn duimen draaien voor Esmeralda

Wij zijn de eerste maand dracht gepasseerd, gaat best snel tot nu toe. Volgende week vrijdag gaan we nog een keer scannen, dan ongeveer op 6 weken. Ik heb het gevoel dat het nog wel goed zit maar ik vind het wel weer een spannend moment.