[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:26

Nicole bedoel je Purdy? Ik dacht dat die al drachtig was?

Nou net Bo aan de hand willen dekken maar hengst had 0.0 interesse. Celine gepakt en binnen geen 5 seconde hup erop en klaar :P denk Bo nog niet hengstig genoeg. Is ook pas 1e dag na hengstig spuiten.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:33

Wat balen al die merries niet drachtig.

Helaas lijk ik me aan te kunnen gaan sluiten.
Mijn merrie begint sinds vandaag tekenen van hengstigheid te tonen. Donderdag zou ze op 18 dagen zitten.

Nu maar eens bedenken of ik van hengstenhouder (en dus hengst) ga switchen, gezien mijn ervaringen in de eerste ronde. Of dat ik toch doorga.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:03

Wat balen pradadaan en dustinlover!
Donderdag scannen! Nog steeds geen spoor van een hensgtigheid dus heb goede hoop

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 00:08

Wat een hoop tegenvallende berichten weer zeg. Gelukkig ook wel weer nieuwe drachten en paar die een gezonde embryo hebben kunnen zien op een tweede scan.
Dierenarts had hier ook al een opmerking gemaakt dat er geen peil op te trekken is, dat de merrie's ook in de war zijn. Ene dag is het natuurlijk 26 graden, volgende dag weer hartstikke koud. Mogelijk heeft dat toch ook invloed.

linda2008 schreef:
Ben wel echt NU AL heeeeel benieuwd naar de 2018 veulens!! (En ik heb er pas 1 drachtig van de 4 :') )

En een klein beetje extra naar die van Yazhi ;) :P

U vraagt, wij draaien:
Afbeelding
:') :')

Lies haar hengstveulen vindt duidelijk dat hij meer aandacht verdiend dan hij van Lies (en ons) krijgt. Hij liep al een hele tijd achter Shiva aan, maar kon haar er niet van overtuigen dat ze echt iets miste als enige merrie zonder veulen.
Vanmorgen hebben we Yazhi weer opgehaald, nadat we de trailer hadden weggebracht liep hij al zij aan zij met haar en toen ik later vanmiddag op m'n werk zat kreeg ik deze foto doorgestuurd :+

voor de mensen die het niet helemaal volgen, die grijze merrie is 3-jarige Yazhi, hopelijk nu 7 dagen drachtig, bruine veulen is niet haar veulen O:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 01:38

Weer een aantal merries niet drachtig lees ik. Heel erg balen! Succes en ik duim mee....

Wild Thing is geïnsimineerd. Zou het nu eindelijk in ronde 4 lukken :Y)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:47

Aniek, _O- hij stoomt Yazhi vast klaar voor het moederschap! Heeeel behulpzaam :')

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:24

Wat een pech met al die merries zeg! Ik hoop voor je dat ronde 4 gaat lukken AM!

Hahaha Aniek, geweldig! :')

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:38

Wat lief van die merrie zeg! :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:48

Hihi Linda, ja dat zal het zijn. Vorig jaar heeft ze ook al te maken gehad met Raisa natuurlijk, maar die hing meer over haar rug heen! :+

En inderdaad Sjintoo, dit doet ze toch erg lief, terwijl ze tegen andere pony's af en toe nog wel eens kan draken. Alle veulentjes vonden haar ook bijzonder interessant!

AM, hopelijk inderdaad geluk nu met ronde 4! Hoop hier dat ronde 2 toch de the charm is hoor... :=

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:17

Vandaag is mijn merrie voor het eerst gescand. Dag 17, nog niet hengstig. Ik verwacht haar ook pas zaterdag/ zondag hengstig te worden.
Ze deed het top. Vond de opvoelbox erg eng (had nog niet kunnen oefenen, hebben de opvoelbox net geplaatst), maar ging erin en met de voorkant los, liet ze het gewoon allemaal toe :) Alles zag er in ieder geval goed uit :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:00

Vandaag gereden en mijn merrie was constant aan het roepen en aan het communiceren met de veulens op de wei ernaast .. geraak dan zwanger, heb je er volgend jaar zelf eentje..! >;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:26

Yahzi is echt wel braaf amai dat zie ik mijn brave meiden niet te doen hoor

Xlaraaj that's the spirit

Net ook Flo bezocht in de kliniek en ze had vanmorgen nog ei van 4.3 wat al mega is voor haar, als ze morgenvroeg niet af is dan wordt er morgenvroeg weer zaad besteld.
Ze stond er wel heel relax bij, haar dochtertje wou wel mee naar huis ocharme

Afbeelding

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:08

Zo nou wondje van vorige week lijkt goed te gaan! Snee zit vol granulatieweefsel om weer dicht te gaan groeien en was mooi schoon nadat ik het met gekookt water en steriele gaasjes had gepoetst!
Wel zit er onder de snee een bobbel, niet echt hard maar ook niet zo zacht als een waterballon..
Is niet gevoelig, mag erop duwen, merrie niet kreupel, steunt goed op het been en het been is ook niet warm..
Arts denkt misschien aan een abces achtig iets, dus als t onder spanning komt moet het waarschijnlijk open gemaakt worden, of zal het toch nog een beetje zwelling, reactie en littekenweefsel zijn?
Afbeelding
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:10

Jeetje wat een hoop tegenvallende berichten ze.....las er zelfs een die de 4de ronde in gaat?! jeetje
Gelukkig ook een paar er tussen die we geslaagd zijn...

Aniek....wat een lieve merrie dan dat ze dat zo toe laat!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 06:34

Kimsel, fijn dat dat beter gaat! Kan natuurlijk beide zijn... al voelt littekenweefsel volgens mij veel stugger dan bijvoorbeeld een abces.

Fotsy, ach arm kind wil graag naar huis... :( laat moeders dan gewoon opschieten :') wel spannend!!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:40

Ja ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe een abces aan zou moeten voelen.. Ik dacht altijd dat die enorm pijnlijk en warm waren en dat is dit totaal niet.. Dus maar even goed in de gaten blijven houden!

Ondertussen nog maar 3 dagen tot onze 35 dagen scan en ik schrok gisteren wel even! Ze liet ineens een plasje gaan op de poetsplaats.. Dus ik dacht neeeeeeee niet hengstig worden! Ging ze vervolgens heel onrustig staan draaien en doen dus ik dr in stal gezet en toen kwam de hele grote plas, pfoe wat een opluchting.. Ze moest gewoon erg nodig maar plast dus liever niet buiten stal :') :') Was ook niet zoals ze normaal zou plassen naar de ruin die ernaast staat, verder ook nog niet hengstig tonen en geen troebele of sterk ruikende plas dus ik hoop dat het loos alarm was :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:58

Kimsel, hopelijk gewoon alles goed, nog 3 spannende dagen wachten!
Zou die bult niet gewoon een zwelling zijn? Eén van mijn veulens heeft ook eens een flinke wond gehad, werd ook een bult, maar inderdaad geen abces, niet zacht, maar ook niet keihard. Langzaam verdween dat gewoon grotendeels weer.

Aniek, haha wat een brave merrie! Alvast aan het oefenen :')

xLaraaj, ja dat zeg ik ook steeds tegen mijn merrie :')
Alleen bij haar omdat ze de opvoelbox eigenlijk niet meer in wil, ze is het een beetje zat. Wordt dan gewoon drachtig, dan ben je er klaar mee :+

Vanochtend met gevaar voor eigen leven Mausi hengstig gespoten, ik weet echt niet waar die merrie last van heeft. Uiteindelijk de DA maar gebeld of ze 5 minuutjes had om me te helpen, dus toen uiteindelijk gelukt, maar het moest alsnog op stal, en toen sprong ze nog bijna door het dak heen >;) Rare merrie.
Nu voor maandag een afspraak staan om een swap te laten nemen, hopen dat ze dan hengstig is. En dan wordt het voor ons ook ronde 4, dus hopelijk pakt het nu wel.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:05

Hier gaan ze vandaag weer kijken om een swab te nemen, dinsdag was de baarmoedermond nog te dicht. Ik ben zelf ondertussen op vakantie, maar ze houden me keurig op de hoogte en haar verzorgster gaat elke dag even langs.
Ik ga zo ook nog even v. Uijtert bellen welke hengst ik het beste kan nemen als het deze keer weer niet pakt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:42

Pff, oma weer beginnend hengstig en Elfje was al drachtig gescand maar heeft het verloren. ;(
Iza wel nog mooi drachtig en kloppend hartje.

Dat worden onverwacht dus twee nieuwe rondes ipv een.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:47

Nee hè, wat balen zeg!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:58

Ouh nee zo spijtig ! Je zal wel balen :(
Is er eigenlijk een "reden" waarom ze het soms verliezen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:09

Jeetje wat balen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:11

Wat balen....

Ik heb net even met Joop v Uijtert gebeld. Probeer nog 1x Henkie en als dat niet lukt stap ik over op High Five U.S.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:22

Twinklebel schreef:
Wat balen....

Ik heb net even met Joop v Uijtert gebeld. Probeer nog 1x Henkie en als dat niet lukt stap ik over op High Five U.S.

Hopelijk gaat het nu lukken!!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:22

Nicole288 schreef:
Pff, oma weer beginnend hengstig en Elfje was al drachtig gescand maar heeft het verloren. ;(
Iza wel nog mooi drachtig en kloppend hartje.

Dat worden onverwacht dus twee nieuwe rondes ipv een.

Aaaahhh wat jammer, balen zeg!