[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:45

Maueeltje die is knap!!

Carmuh lage tempratuur zeg! is dat wel goed? Of betekend dat er elk moment iets naast kan liggen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:49

Kabayo....Ik heb werkelijk geen idee....
Ben gisteren begonnen met meten en toen had ze om 10:00 uur 37,3 en om 14:00 36.7en om 1900 36,1. Vanmorgen dus weer om 10.00 uur gemeten en ton had ze 36,4. Geen idee wat ik ervan moet denken. Haar normale temp ligt altijd tussen 37.3 en 37.5.

Als ik naar het uier kijk denk ik dat het nog wel even duurt maar vermoed wel dat het aan het rommelen is. Ze eet en drinkt verder wel en oogt gewoon "fit"

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:50

Mooie aftekeningen Manueeltje, gefeliciteerd!

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:52

Proficiat iedereen!! Ze zijn allemaal zo prachtig ik kan niet wachten op die van mij!
Baby is vandaag 319 dagen <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:00

Carmuh met die lage temperatuur zou je toch ook zeggen dat het er wel aan zit te komen... maar ik heb geen ervaring met dat meten van temperatuur...

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:08

manueeltje84 schreef:
Hier is zondagavond 19 maart een mooi groot hengstveulen geboren van Freeman VDL

Zwart met een hele unieke bles!

Zijn naam is Memphis

[ Afbeelding ]

Hey Manuela top geweldig veulen
Ik heb er ook 1 op komst.

Groetjes silvana

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:09

Hier ook geen ervaring met temperatuurmeten en dracht. Ben het niet van plan ook. :o
Ze zien me komen telkens met die thermometer,heb het laatst nog moeten doen met de zieken. :D

Wel spannend toch Carmuh.

StalHD hoever is ze ook alweer? Ik merk het nu bij Vera,ze eet merkelijk minder hooi. De rest eet nog prima.

Arianne gefeliciteerd met de merries met stamboekopname en goeie punten!

Suffie een 6 kan ook elk moment zo ver zijn,wat spannend.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:13

Manueeltje, die is apart getekend zeg! Ik vind het wel mooi :j
Gefeliciteerd! *\o/*

Kan hier weer even in de stress schieten, net bericht dat er van 27 maart tot 7 april weer allerhande gaande is op de vliegbasis in leeuwarden.
De laatste keer is het hier een week lang ENORME herrie geweest, met als afsluiter een straaljager bijna in de achtertuin. :\
Ik heb er meteen maar een bericht achteraan gedaan dat wij hier drachtige merries hebben staan, dat ze daar rekening mee moeten houden. Zullen niet de eersten zijn die een veulen verliezen daardoor.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:18

Manuela wat een geweldig mooi veulen, zwart en vier hoge witte benen en speciale bles

Oh faline, niet prettig

Stal HD hier ook hoor, eten minder hooi en staan meer te slapen/ staren dan wat voor zich uit

Ook geen ervaring met temperatuur meten

Alleszins denk ik morgen nog paar veulens, niet?

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:22

Manuela, wat een geweldig veulen. Hihi die duivelhorentjes.

Carmuh, oeh ze gaat vast opschieten. Al zegt de temperatuur mij ook niks.

Faline,niet leuk! Hoop dat ze rekening met je houden

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:23

Bucks kan ook zo dromen en minder eten, maar dat doet ze eigenlijk al vanaf begin van de dracht... minder eten is sinds kort, nu bijna 260 dagen. Zit zij ook op zoiets Mathilda?

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:33

Woogy en ML gefeliciteerd met de veulens!! Gelukkig is het vandaag beter weer! En toch leuk, ook een keer hengstjes :D maar jammer dat dat niet is was je gehoopt had Woogy

Manueeltje, ook gefeliciteerd!! Apart getekend!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:40

Wat een mooi hengstje Manueeltje! Coole bles en prachtig in combi met die vier hoge witte benen.

Ja dat dromen heeft Esquina ook enorm. Ze is ook heel onafhankelijk en geeft niet echt om de kudde, behalve dan haar eigen dochter (Guapa).
Het is het meest asociale paard (tov andere paarden dan toch) dat ik ooit heb gekend.
Ze doet gewoon lekker haar eigen ding, zelfs als de kudde helemaal aan de andere kant van het weiland staat :+ (geen idee of dat met haar dracht te maken heeft, want heb haar drachtig gekocht)
Een paard naar mijn hart 8-)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:12

Heb vandaag mijn merrie ook aangemeld op de dikkebuikenlijst. Ik volg dit topic al vanaf het begin en zou graag een beetje meekletsen. Ik wilde eerst even helemaal bijgelezen zijn en dat heeft even geduurd, wat gaan jullie hard!
Ik heb een drachtige KWPN merrie (keur, sport v. Ferro) van 19 jaar oud, zij is drachtig van Eye Catcher en uitgerekend op 20 juni, dus dat duurt nog even. Ik zal morgen een foto maken van haar.

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Fijn dat alles goed is gegaan, hoewel het bij Woogy dan toch heel even spannend was.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:15

Haha wat leuk manueeltje zo die bles, gefeliciteerd.

Noor had vanmiddag plots wat vocht bulten voor haar uier.
Laatst bijgewerkt door sblom op 21-03-17 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:16

Oh manueeltje wat een ontzettend knap veulen!

Welkom BusyMissy!

Mijn merrie zit vandaag aan 299 dagen morgen de mijlpaal van 300! *\o/*
De pony zit ondertussen aan 321 dus die is officieel safe. Dit weekend gaan we zien voor een birth alarm maar ze maakt nog niet veel haast.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:20

BusyMissy schreef:
Heb vandaag mijn merrie ook aangemeld op de dikkebuikenlijst. Ik volg dit topic al vanaf het begin en zou graag een beetje meekletsen. Ik wilde eerst even helemaal bijgelezen zijn en dat heeft even geduurd, wat gaan jullie hard!
Ik heb een drachtige KWPN merrie (keur, sport v. Ferro) van 19 jaar oud, zij is drachtig van Eye Catcher en uitgerekend op 20 juni, dus dat duurt nog even. Ik zal morgen een foto maken van haar.

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Fijn dat alles goed is gegaan, hoewel het bij Woogy dan toch heel even spannend was.

Welkom BusyMissy. Ik heb Eyecatcher enkele weken geleden in het echt mogen bewonderen en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk was. Goede hengstenkeuze lijkt me dus (al weet ik niet echt hoe hij vererft) :)
Ik ben benieuwd naar je veulen.
Is het haar eerste veulen? (ik vermoed van niet op die leeftijd)

Bijna Soezee, ik ben ook echt aan het aftellen naar de 300-dagen mijlpaal (zit nu op 286 en het gaat zooooooooo traaaaaaaag dit jaar) :P

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:51

Even een ego post.....temp is 36.2 en er hangen druppels aan de spenen,even snel een test erlangs gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:57

Proficiat Manueeltje, nog zo'n knapperd. Idd allemaal speciale veulentjes dit jaar he.

Welkom BusyMissy!

Ooh spannend Carmuh, veel succes! Het is er alvast het weer voor (hier dan toch :) )

Hier staan Shimmer en Mimi vandaag voor het eerst samen, dus straks foto's ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:11

Wat leuk busymissy, ik heb een paar jaar terug ook erg fijn bewegend Eyecatcher veulen gehad en overwewh nu sterk zijn zoon instyle voor een van mijn merries. Misschien nog een idee om je merrie op DNA te laten onderzoeken, kost je maar 150,-en dan kan ze alsnog elite worden.heb ik.met mijn ouwetje vorig jaar ook laten doen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:17

Oh Carmuh dat is veelbelovend,succes mocht het zo ver zijn!! *\o/*

Welkom Busymissy!

Soezee dan lopen onze merries aardig gelijk op. :D
Spannend voor de pony al.

Crines lekker genieten van dat asociaal ding. _/-\o_

Faline niet fijn,wel goed dat je het meteen even gemeld hebt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:27

Manueeltje; gefeliciteerd met je veulen. Fijn dat alles goed gegaan is. Het is in dit topic wel zo leuk om met elkaar mee te leven en niet alleen maar felicitaties in ontvangst te nemen met 1 of 2 posts. Dat maakt het hier juist zo leuk om in te zitten... kleine hint!

Jaaa Carmuh dat gaat de goede kant op! Duimen draaien!!

Welkom Busymissy, juni is nog een tijdje weg maar gezellig dat je al mee komt kletsen!

Oei Faline; daar zou ik ook niet blij mee zijn. Aan de ene kant fijn dat ze het melden maar je kunt er zo weinig mee... misschien maar op stal met de radio aan?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:32

Busymissy.....welkom!

Ben zo benieuwd pfff.....Nu even thuis bij me kleine jongen maar als papa straks thuis is ga ik mooi naar stal met mn slaapspullen en camera haha

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:39

Crines schreef:
Welkom BusyMissy. Ik heb Eyecatcher enkele weken geleden in het echt mogen bewonderen en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk was. Goede hengstenkeuze lijkt me dus (al weet ik niet echt hoe hij vererft) :)
Ik ben benieuwd naar je veulen.
Is het haar eerste veulen? (ik vermoed van niet op die leeftijd)

Nee, dit wordt haar zesde veulen en haar derde bij mij. Twee keer met Governor gedekt, waarvan ik de laatste hengst heb aangehouden en nu hoop ik op een vosmerrie om dit lijntje voort te zetten.

fokfanaat schreef:
Wat leuk busymissy, ik heb een paar jaar terug ook erg fijn bewegend Eyecatcher veulen gehad en overwewh nu sterk zijn zoon instyle voor een van mijn merries. Misschien nog een idee om je merrie op DNA te laten onderzoeken, kost je maar 150,-en dan kan ze alsnog elite worden.heb ik.met mijn ouwetje vorig jaar ook laten doen

Ja dank je voor de tip, dat vertelde een vriendin mij een tijdje geleden ook al, staat nog steeds op de planning maar komt er steeds niet van :o Moet eens even uitzoeken hoe ik dat aan moet vragen.
Maar is zeker een goed idee, vond het te duur worden om haar op deze leeftijd nog PROK te laten keuren.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:01

Ohhh dat ziet er veelbelovend uit Carmuh! Heel veel succes, Ik duim mee!

Gefeliciteerd manueeltje! Leuk ventje!

Welkom busymissy :)

Oh das niet fijn Faline! Hopelijk valt het uiteindelijk mee en houden ze een beetje rekening met je dames!

Fijn dat het weer beter met lady gaat Kabayo! Ik vind het echt een leuke merrie! :D

met temperaturen bij paarden ook geen ervaring, bij honden is het wel echt een hele goede indicator! teefjes aan het eind van hun dracht hebben vaak een iets ogere temperatuur, en die gaat vlak voor de bevalling flink dalen. Aangeraden wordt dan om 3x per dag te tempen, zodat je een goed beeld krijgt. Wij als DA krijgen het niet mee in de opleiding dat het ook bij andere dieren een van de voortekenen kan zijn. Bij koeien heb ik m wel voorbij horen komen maar dan als een onebtrouwbare methode, die om die reden dus ook niet wordt gebruikt. Mss dat het bij paarden zoiets soortgelijks is?

Ben benieuwd of de babyboom zich nog voortzet! Wie stonden er nou nog meer op springen behalve jupi van linda? ben t beetje kwijt geloof ik :o Merrie van suffie was ook al een heel end toch?

Ik ben voorlopig ook nog in dit topic te vinden hoor :) Fjóla is rond 1 juni pas uitgerekend, maar sowieso is het wel zo gezellig/netjes om nog even hier te blijven hangen toch na je eigen veulen toch? :D

Fjóla dr buikje groeit hard, en ze is nu officieel met zwangerschapsverlof. Zondag allerlaatste ritje onder het zadel gedaan (lees 20 min stappen :P) Fietsen vind ze wel nog erg leuk, en dan wil ze ook graag nog even lekker hard, dus voorlopig blijft ze lekker onbelast in beweging, ze geeft het gelukkig erg goed aan zelf, ben zo benieuwd wat ze aan het bakken is!

Ze is weer een heel ander kleurtje als bij mn vorige fotoos :) Echt peper en zout nu, en ze heeft weer lekker appeltjes, krijgt ze altijd met verharen (wat gelukkig eindelijk langzaamaan begonnen is)

Afbeelding