[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetjjuh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:48

@Mopjemop: uploaden op bijv youtube en dan de link plaatsen (ook even op video klikken als je nieuw antwoord doet) Dan komt de link tussen te staan.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:51

Wauw Venthe, wat gááf!!! En als hij mooi past op je eigen merrie(s) lijkt het mij ook niet zo moeilijk wat te doen. Eer van je fokkerswerk. Proficiat!

Cynthia, oef, dat is mooi lastig. Vind die van de foto's ook wel een schitterende voorhand hebben zo op de foto's, en inderdaad een heel mooi oog. En tja, zou ook meenemen dat je hem over 2 jaar ws niet meer kunt gebruiken. Maar de Du Bois-hengsten zijn ook knap. Succes met je keuze!

BianCatjee, fijn dat je zo'n goed huis heb gevonden. Lastig blijft het, maar het helpt wel als je weet dat ze goed terecht komen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:05

Arianne, ik heb Butox gebruikt. Kan ik zo kopen zonder recept vis internet en werkt echt super! Paardjes die ik heb behandeld zie ik de dag erna niks meer van die vervelende beestjes.

Cynt moeilijk hoor, maar ik neig zelf meer naar du bois hengsten en dan vooral die nieuwe cassanova. Geweldig dier en zit er zelf ook aan te denken hem te gebruiken op mijn kwpn merrie gezien ik ook een lijn welsh partbred wil fokken. Alleen weet nog niet of ik dat dit jaar wil doen of pas volgend jaar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:08

Ik zou Marvel nemen, gave hengst, wat een uitstraling in dat koppie :D

Gefeliciteerd met de goedkeuring van je hengst!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:10

Mopjemop gewoon account aanmaken en dan uploaden erna krijg je linkadres dat je hier kan plaatsen.

Tinniie ze is heel mooi, wel een echte merrie al.

Maquavinci knap met deken en halstertje, wat fijn dat de anderen een leuk huisje hebben gevonden.

Welkom aan de nieuwelingen, leuke merrie's ook

Cynthia ik vind ze beiden heel mooi en eigenlijk zou ik voor marvin gaan omdat hij inderdaad niet lang meer hier is maar anderzijds zou ik eerder voor de du bois gaan omdat Fi al best stevig is en een fijnere hengst lijkt me wel aangenamer voor een maiden. En vind de du bois paarden altijd leuk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:35

Venthe, gefeliciteerd!! Prachtige hengst!!

Tinniie, ik ben verliefd <3

Cynthia, zo te horen ben je er best al wel uit ;) gave hengsten in ieder geval :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:56

BonnyDione schreef:
Woogy nope was het niet van plan ..
ik weet niet precies hoe ik bij het onder werp dekken kwam bij me DA .. maar volgens mij DA kon dat dus makkelijk nog .. ik heb haar uiteraard helemaal laten controleren ..
en kwa conditie en gezondheid kon ze dat nog makkelijk aan ..
heb der ook laten testen op cushing die heb ze niet.

in het verleden kwa gezondheid heb ze eigenlijk nog nooit wat gehad .. meeste van de 10x kwam hij alleen voor entingen en als ze een wondje had die ik zelf dan te diep vondt of wat dan ook .. ik heb Dione al vanaf ze 6 maanden was dus ken der hele geschiedenis ..

als alles niet goed was of kwa gezondheid of conditie heb ik haar nooit laten dekken..

en als je op het avs had gekeken kon je ook zien dat dit haar eerste veulen is :)

Merries kunnen het prima aan om op latere leeftijd nog baby's te krijgen, zelfs eerste baby's. Vriendin had haar merrie met 17 laten dekken en heeft dus vorig jaar haar eerst baby gehad. Of was ze nou 16 en met 17 haar eerste baby? Anyway, ook wat 'ouder' en heeft nergens last van gehad :)

Haar baby's hadden eventueel ook buitenlands geregistreerd kunnen zijn waardoor er geen op het avs stonden. Vandaar dat ik het vroeg :)

Tiniie: Chexy is sexy! Wat een knapperd zeg.

Gisteren Masje voor het eerst een halstertje om gedaan, kanonnen...was alsof ik met een oktopus aan het worstelen was haha. Vandaag maar in de rijbaan gezet voor het eerst...Mas is dwars en oersterk! Maar uiteindelijk met at overtuiging lukte dat ook weer. Maatje kan draven als een jekko in die grote ruimte. <3
Daarna tante Pony en nichtje Tara erbij gezet en dat ging helemaal prachtig. Alle drie de dames waren top samen en kleine Mas voelde zich prima tussen al die wijven haha.
Hopen dat de foto's een beetje gelukt zijn, dan kan hij heel binnenkort zijn eerste eigen topic krijgen

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:13

Wat is Chexy toch een geweldig mooi veulen <3

Cynthia82, dan zie je pas goed wat een verschil foto's en real life kunnen zijn. Goed dat je rustig bent gaan kijken, kan je nu een realistisch keuze maken :)

Een hengst goedgekeurd, gefeliciteerd!

stal_HD, wat is Chakira een leuke merrie!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:23

Dank je wel DustinLover. Momenteel geen last, maar vorig jaar was het hier ook even raak en dat was niet grappig :P Misschien handig het in huis te hebben....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:49

Ja ik had het paar weken terug ook in de aanbieding gekocht op dierenapotheek ofzo iets. Altijd handig om te hebben.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:44

Gefelicteerd, Venthe! wat een mooi resultaat! :D

Bedankt voor alle reacties op mijn hengstendilemma :)
19 maart nog eentje kijken (palomino Welsh Cob in België) en dan een keuze maken.

DL, ik snap heel goed dat je Cassanova wel ziet zitten! Ik ook zeker in de toekomst :)

Chimello, om dat koppie kan je echt niet heen he <3

Fotsy, bedankt voor je mening over een fijnere hengst bij een maiden, is zeker ook iets om rekening mee te houden.

Nog eentje dan, om het af te leren :+:
http://myalbum.com/photo/D08HTqrVgcNn/360.jpg

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:13

Woogy schreef:
BonnyDione schreef:
Woogy nope was het niet van plan ..
ik weet niet precies hoe ik bij het onder werp dekken kwam bij me DA .. maar volgens mij DA kon dat dus makkelijk nog .. ik heb haar uiteraard helemaal laten controleren ..
en kwa conditie en gezondheid kon ze dat nog makkelijk aan ..
heb der ook laten testen op cushing die heb ze niet.

in het verleden kwa gezondheid heb ze eigenlijk nog nooit wat gehad .. meeste van de 10x kwam hij alleen voor entingen en als ze een wondje had die ik zelf dan te diep vondt of wat dan ook .. ik heb Dione al vanaf ze 6 maanden was dus ken der hele geschiedenis ..

als alles niet goed was of kwa gezondheid of conditie heb ik haar nooit laten dekken..

en als je op het avs had gekeken kon je ook zien dat dit haar eerste veulen is :)

Merries kunnen het prima aan om op latere leeftijd nog baby's te krijgen, zelfs eerste baby's. Vriendin had haar merrie met 17 laten dekken en heeft dus vorig jaar haar eerst baby gehad. Of was ze nou 16 en met 17 haar eerste baby? Anyway, ook wat 'ouder' en heeft nergens last van gehad :)

Haar baby's hadden eventueel ook buitenlands geregistreerd kunnen zijn waardoor er geen op het avs stonden. Vandaar dat ik het vroeg :)

Tiniie: Chexy is sexy! Wat een knapperd zeg.

Gisteren Masje voor het eerst een halstertje om gedaan, kanonnen...was alsof ik met een oktopus aan het worstelen was haha. Vandaag maar in de rijbaan gezet voor het eerst...Mas is dwars en oersterk! Maar uiteindelijk met at overtuiging lukte dat ook weer. Maatje kan draven als een jekko in die grote ruimte. <3
Daarna tante Pony en nichtje Tara erbij gezet en dat ging helemaal prachtig. Alle drie de dames waren top samen en kleine Mas voelde zich prima tussen al die wijven haha.
Hopen dat de foto's een beetje gelukt zijn, dan kan hij heel binnenkort zijn eerste eigen topic krijgen

oohhhh zo nee Dione was vorige jaar net 17 dat ze gedekt was ze is ook op 17 maart jarig zo gezegt. meschien net aan ook 17 als ze bevalt

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:24

Butox werkt inderdaad goed, hier ook wel eens gebruikt.

Vandaag wel een leuke dikke buiken foto gemaakt, moeder en dochter :) Uitgerekend met 4 dagen verschil er tussen.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:30

owwww die kleine pony kontjes <3

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:39

Dustinlover en pandakaas; is dat Botox ook zo agressief? Wordt ook over de rug gegoten lees ik. Raken ze geen haar kwijt?
Ik had middeltje van da paar jaar terug, resultaat; kale rug na paar dagen, luis wel weg..

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:06

peetjjuh, hier kregen ze er geen kale rug van hoor :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:41

Ik had gewoon de sebacil van de VA voor luisjes. Aanlengen met water en ze er volledig mee afsponzen. Na de eerste keer was mijn zwarte paard volledig wit uitgeslagen van de luizenlijken...hebben hem 4 keer gewassen om er helemaal vanaf te zijn

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:42

Pandakaas wat een geweldige foto haha!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:26

Cynthia, leuk verslagje over je hengstenkeuze. Lastig he!! Ik neig ook meer naar de du bois hengsten (heb er verder geen onderbouwing voor haha ze zijn gewoon gaaf)

Woogy hahaha masje de sumo worstelaar, hij was het er dus duidelijk niet mee eens? :+ fijn dat het goed ging alles bij elkaar!

pandakaas was een onwijs leuke foto! Ze zijn allebei tonnetje rond hihi

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Het was echt heel gaaf en hij sprong ook zo ruig dat mensen zelf gingen aplaudiseren <3
Nog even het filmpje er van spammen
https://www.facebook.com/bart.vanooijen ... 6596471963

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:01

Massie is niet heel makkelijk nee, maar die beer is ook zo verdories groot, dat hij een boel in te brengen heeft haha

Knappe kerel heb je hoor, hij springt heel gaaf, heel soepel :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:06

Hier zit de eerste merrie op 265 dagen, Als ik hetzelfde aantal dagen aanhoudt van de vorige keer (wat ze gedragen heeft), dan moet ze nog 8 weken. Vandeweek maar even camera aanschaffen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:07

Woogy ik heb ook sebacil, maar in de winter wassen doe ik niet gezien alleen koud water en ik geen zieke paarden wil en dit is zoooo veel makkelijker :) en nee geen kale ruggen.

Pandakaas leuke foto!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:09

Wij hadden water gekookt en dat aangelengd met koud water tot het comfortabel warm was. Daarna dikke zweetdekens op en lekker draven zodat hij sneller droog was en warm bleef. Was even behelpen maar we hebben hem eraf gekregen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:09

@Venthe: Gefeliciteerd hoor, altijd extra gaaf als het publiek de waardering over je hengst geeft op zo'n manier.
@Pandakaas: Heerlijk die kontenfoto!
@Tinnie: Wat is je kleine meisje toch ook ook prachtig!!
@Cynthia: Uit je eerdere overwegingen in een ander topic zou ik dan dit keer voor de Cob hengst gaan. Hoewel mijn eigen advies anders zou zijn en je specifiek aangegeven hebt wat je zoekt in je veulen, denk ik dat je bij jezelf moet blijven en voor de Cob moet gaan. Een veredeling kan je elk jaar nog doen met de lijnen van DB.

Hier geen ervaring met luizen, maar ik zou echt niet een agressief goedje eroverheen gooien hoor.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:07

Hebben jullie veulentjes allemaal dekentjes op? Enkel buiten of ook binnen?