Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Zo doen wij het ook ongeveer, maar zit in scan pakket, dus ik doe de 35 dagen en 100 dagen sowieso.
Laat veulen AZ! Hopen dat het de eerste keer pakt, dan kun je weer wat gaan inlopen
Persoonlijk heb ik ze liever wat eerder, vooral ook omdat ze dan mooi mee kunnen de opfok groep in. Moet wel zeggen dat we dit jaar veel late veulens kregen, maar een klein aantal gelijk in Oktober/November..
Rianne1994 schreef:Hier is liz nu 3 dagen achtereen hengstig en ook goed hengstig. Ze lijkt anders dan vorige keren alsof ze er meer open voor staat.
Ook goed nieuws wbt vader, hij is al weer thuis na de operatie
Woogy schreef:Wij zijn aangeraden twee keer scannen en daarna afwachten. Dus 18 en 35 dagen en dan eventueel als er weinig te zien is van de dracht met 7 maanden opvoelen.
Ik hoop maar op het beste met Pony, 1 mooi 20 dagen vruchtje volgende week. Voorgaande jaren zat dat tweede grote ei er misschien ook wel en heeft ze netjes 1 baby gehad.
De hengsten waartussen ik twijfelen:
Al Saoudi. Dekt alleen natuurlijk tegen een goede prijs. Vind hem qua model en bloed beter op Pony passen. Zitten wel weer de veel voorkomende Franse lijnen in die Pony ook voert.
[ Afbeelding ]
Madjani. 2000 euro verzendsperma. Zijn moeder is Tunesisch. Pony heeft in haar moeders vaderlijn ook een berg Tunesisch wat elkaar enorm versterkt. Kans op een kanon is dan groter, maar hij is wel vrij zwaar op het lijf, dat heeft Pony zelf ook. Is wel echt mijn ultieme droomhengst.
[ Afbeelding ]
Kom net deze kanjer ook tegen! http://stallions-alnujaifi-farm.com/izz-al-khail/ Vrij van Frans bloed. Een kennis van mij had z'n merrie gedekt door hem alleen had ze verworpen op 10 maandenZe staat nu drachtig van Mythos en volgend jaar gaat hij terug fokken met deze hengst. Ga daar eens goed over nadenken. Hoor net dat de hengst 2 jaar geleden overleden is maar dat er nog wel wat sperma opgeslagen ligt...Weet niet of ik die gok dan wel wil wagen
kiki1976 schreef:Wat fijn Rianne!
Weer terug van de da met onze hond. Helaas niet goed![]()
Sws een tumor in d'r keel en eentje in haar borst/buikholte. Helaas niets meer aan te doen.
Is niet dat we gelijk vandaag of morgen een beslissing moeten nemen, maar er wel over na gaan denken en haar heel goed in de gaten houden.
Venthe schreef:Jeej de HH belde net, vanmorgen opnieuw geinsimineerd. Nu net gescand en het ei is weg! Morgen ga ik haar ophalen en dan nu nog 17 dagen wachten...
R.X. schreef:Ikki ik wil je heeeeel vele sterkte wensen.
Ik hoop dat jullie toch nog een fijne tijd samen hebben ondanks het vreselijke bericht.
Ik ben niet zo vreselijk veel thuis in het insimineren.
Dus houd wijslijk mijn mond en leer hier bij.
Voorlopig word er hier alleen natuurlijk gedekt.
Morgen gaat mijn span naar de hengst.
Vanavond de hh bellen over de tijd enz.
Dan wil ik de tussentijd gebruiken om mijn merries te laten testen op lwo ivm de hengst voor volgend jaar.
Veel zijn er al gedekt joh.
Die van mij behoren dus tot de laatkomers,
Zou einde van dbt 2016 ook niet zo veel te kletsen zijn voor mij ha ha.
Dustinlover schreef:Kiki sterkte met je hondje.. lijkt me heel moeilijk!
Nou totaal niet verwacht, maar wat was ik blij toen de veearts zei: Ja hier zit toch echt wat in!.. Mijn reactie: huh echt?![]()
![]()
![]()
Nu is het zo dat ik Fab eind januari een keer gedekt heb zien worden, toen niet meer dacht ik. Toen ik net mijn app gesprekken terug las zag ik staan op 23 maart dat ze hengstig stond. Dus veearts gevragen want dan zou het nu 8 weken onderweg zijn en zij kon al niet meer zien hoever ze was en dacht dat het al langer onderweg zou zijn...
Nu zal ze toch met de winter wel overdragen haar kennende dus ergens tussen begin januari en eind februari verwacht fab een veulentje!!!
Absolutely Fabulous (Don Romantic x El Corona)
[ Afbeelding ]
x
I Know (moeder was een Briar x Doruto en vader onbekend)
[ Afbeelding ]
Woogy schreef:Wat leuk Roma, door welke hengst zal e dan gedekt worden? Hoop dat Mausi geoorloofd vroeg bevalt zodat het weer een paar dagen(weken) verspringt en je eerder kan dekken met haar.
Ik moet eerst vriendlief nog meekrijgen om met Dostatok te dekken, die maakt er weer een hele issue van dat de hengst niet in west Europa heeft gekoerst en de resultaten niet te vergelijken zijnVind ik persoonlijk onzin, hij heeft in Polen gekoerst en daar koersen west Europese paarden ook en Polen koersen aan deze kant van Duitsland dus naar mijn zin wel te vergelijken. Maar goed...heb nog een jaar om overtuigend te zijn
Vulina schreef:Is ook zo; de keuze is nu aan hun!
MannenHier volledig de vrije keuze, overleg altijd wel even, maar hij vind gelukkig dat ik er genoeg van weet om te beslissen...
Zit weer te wachten op de veearts. Eentje scannen. Mag van mij wel komen. Zoontje van 2,5 gaat voor de eerste keer op school(peuter) reisje en die moet 9 uur op school zijn...
Woogy schreef:2,50 per dagwat een gekkenwerk!! Waar ik m'n Pony volgend jaar wil dekken kost het maar een schrale 18 euro per dag. Dan ga ik wel even heel hard twijfelen over opstuur sperma...Dat insemineer verhaal ligt me niet lekker op m'n maag maar nog eens dik 1000 euro erbij tellen(reis van 800 euro en ik ga maar even uit van 200 euro boarding)...ik weet het niet, ik twijfel me suf. Heb gelukkig wel een jaar om te twijfelen
pretty schreef:Cynthia was vandaag niet de dag of ben ik verkeerd?
Venthe schreef:Jeej de HH belde net, vanmorgen opnieuw geinsimineerd. Nu net gescand en het ei is weg! Morgen ga ik haar ophalen en dan nu nog 17 dagen wachten...