Hier vandaag friesje naar natuurgebied gebracht, bij Baggio. Ze was op de scan leeg en werd vorige week zondag weer hengstig. Dus opnieuw gedekt van de week, sloeg nu af en in het gebied terug. Veulen dus afgespeend wat er nu bij liep. Volgend jaar gewoon afwachten wanneer ze bevalt en wie dus vaders is
Net weer naar de Radstake geweest en Lara is nog steeds mooi dragend van Don Carino De DA heeft het vruchtje gemeten en komt vandaag op 25 dgn, dus zo rond 11 juni 2015 verwachten wij ook een veulentje als alles goed mag gaan. Kleurkansen bij het veulen van Lara zijn: 50% Palomino en 50% vos en grote kans op Sabino, gezien het vele wit van Lara en Don Carino, maar dat vind ik alleen maar mooi.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 04-08-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
polleman
Geplaatst: 04-08-14 11:10
Ik hoop mee dustinlover
Heeft iemand evaring mee als merrie vrucht verlies of 1 afstoot? Kwa uitvloeiing of iets in die vorm? (Vieze staart) Of zie je niks zo kort in de dracht? Ze is nu 31 dagen
Denk dat je het zo vroeg niet meekrijgt. merrie zelf zal er niet eens wat van merken.
Nou is het dus zo dat meer mensen tegen mij zeiden dat pepper rond word. ik had het zelf eigenlijk nog niet gezien. Tot ik dus deze foto maakte, best snel al. heb sterk het gevoel dat het een merrieveulen word.
polleman, Aziza verloor het vorig jaar (de tweede keer) op 24 dagen. Ik had toen op 20 dagen laten scannen en volgens de DA was er niets te zien, maar ik was zeker dat ze drachtig was (door haar gedrag). 4 dagen later zette ik haar s ochtends buiten en verloor ze het. Er kwam aardig wat vieze uitvloeiing uit en ze had er flink buikpijn van. Heb haar toen wat gegeven tegen de buikpijn en toen knapte ze snel weer op.
Dus als je er niet bij bent als ze het verliest, zou het ook wel op kunnen vallen aan een vieze staart.
Poosje81
Geplaatst: 04-08-14 12:28
polleman schreef:
Leonoor hoe oud was dat veulentje? En er lopen ook hengsten in de natuur gebied?
4 maanden en er loopt 1 hengst in dat natuurgebied, namelijk mijn eigen hengst.
Az dankjewel, Ik heb nog Niks gezien staart is schoon heb ik vorigeweek gewassen, Hou het gewoon in de gaten want het kan natuurlijk ook dat ze er alle twee afkomenen, En anders zien we het maandag op de echo,
Inowa ik denk zelf ook dat merrie er weinig van merkt al zullen sommige wel kramperigheid krijgen door de baarmoeder die samen trekt
mijn merrie heeft vorig jaar enorme buikpijn gehad met verwerpen, dat was met 40 dagen. Ik kon van buitenaf niets zien behalve haar gedrag. Vruchtje is geresorbeerd.
Fotsy
Geplaatst: 04-08-14 22:34
mijn merrie had twee jaar geleden verworpen, niets in staart (zwarte staart) ook weinig aan de merrie gemerkt, wel vuile en bloederige kling maar was de volgende dag al weg dus als je er niet echt alle dagen oplet denk ik dat je dit niet altijd merkt.
polleman spannend voor volgende echo.
peppertje heeft mooi buikje
suffie gefeliciteerd
Robyn benieuwd naar jouw combi
AZ jij zit al bijna over de helft, toch?
Chardy
Geplaatst: 05-08-14 09:16
Iedereen Hartstikke Gefeliciteerd met de drachtige dames!!! Dat worden volgend jaar een hoop veulentjes, ik kijk er nu al naar uit! Madeliefje is nu ... dagen drachtig, je ziet bij haar een beetje haar buikje
Dit zijn de kleuren die uit Madeliefje kunnen komen
12.50% -Palomino 12.50% -Cremello Dun 12.50% -Cremello 12.50% -Dunalino 9.38% -Perlino 9.38% -Dunskin 9.38% -Buckskin 9.38% -Perlino Dun 3.13% -Smoky Black 3.13% -Smoky Cream Dun 3.13% -Smoky Cream 3.13% -Smoky Grullo