[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:30

leuk Hiboune! :) hopelijk volgens jaar weer een kleinte :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:42

Richtje schreef:
@Parouscha, nee ik heb niet meteen gebeld de vorige keer :) 20 minuten nadat het veulen er was wel, merrie ging echt slecht. Was het goed gegaan met de merrie dan had ik een paar uur later in de gewone dienst pas gebeld voor een controle van merrie en veulen.

Thx voor je reactie +:)+

Even langs Wim Cazemier geweest om bij Parouscha te kijken :)

Madam stond lekker in de weide en keek niet op of om toen ik er was :)), ze had het goed naar haar zin dus :j

Ze was net hengstig geweest, bleek de dag dat ik haar bracht haar laatste te zijn geweest...
Dus pas dinsdag word ze hengstig gespoten |(

Maar we wachten weer trouw af .

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:20

Net naar de da geweest voor de ei-scan. Was weg binnen de 24 uur na inseminatie. Nu dus weer 18 dagen wachten.
Ze is wel heel keurig hengstig geworden precies 3 weken na de vorige keer. Exact op de dag nauwkeurig weer geinsemineerd en het ei weer weg!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:27

Ïk snap af en toe werkelijk niks van dat insemineren hoor :P hier gaat het allemaal natuurlijk!hihi

Oh ik kan gewoon niet wachten tot volgènd jaar april :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:28

tja, sporthengsten he ;)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:16

Maaike wat fijn dat je morgen toch nog kunt brengen. Zal voor je duimen dat het nu wel lukt.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:29

Neon, balen dat Neon niet drachtig is, maar fijn dat je toch terecht kunt
om haar te brengen, zou zonde zijn als je deze cyclus over zou moeten slaan

Richtje, blij dat je gescand hebt en ik duim dat deze ene er nog mooi zit

Jenny, voor jou weer spannende 18 dagen, maar wel super dat de merrie zo
strak op schema loopt zeg :)

Morgen of maandag even bij Jus kijken, maar ook die zal wel lekker in het gras lopen en
me niet echt een blik waardig keuren :=

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:48

ProudJustify schreef:
Morgen of maandag even bij Jus kijken, maar ook die zal wel lekker in het gras lopen en
me niet echt een blik waardig keuren :=

:(:)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:50

Ach ja eten gaat boven alles he :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:58

Ja dat denk ik ook bij mijne hoor :j
Soms wel jammer, maar ik zeg altijd maar van wie ze eten krijgen, denken ze dat dat hun(nieuwe)baas is en zijn ze tevreden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:02

Ze is ook gek op aandacht hoor, maar eten is toch wel haar
allerbelangrijkste bezigheid. Maar ook wel weer makkelijk zulke paarden
want je kunt ze overal neerzetten en het is altijd goed zo lang ze maar
te eten krijgen he ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:05

marrlinde schreef:
tja, sporthengsten he ;)

Sirel dekt ook natuurlijk en loopt braaf mee in de sport hoor, maar is wat minder risico als er een Fantoom tussen komt ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:45

ow, naja, deze hengsten niet ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:10

ik denk dat mijn pony drachtig is.
Men wat is ze in een keer aanhankelijk, zo heb ik haar de laatste jaren niet meer gezien.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:14

he dat had mijne ook!
2007 en 2008 veulen nu gust 1 hengstigheid gedekt en lief dat ze was!
knuffen bij je komen staan ik zeg tegen mijn ma na 2 weken die is drachtig
en jawel :D

hoever zou ze nu zijn?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:58

Ik had het met Casa ook, naar mij blijf ze wel behoorlijk hetzelfde, wil altijd al graag geknuffeld worden, maar naar de andere paarden was ze anders. Het grootste deel van de dag staat ze een beetje in d'r eentje, terwijl dat normaal absoluut niet zo is. Ook vond ik haar uier wat gezwollen en dat is nog steeds zo. Voor het insemineren had ze dat niet.
Later in de dracht wordt ze altijd heel humeurig naar andere paarden, en het liefst kruipt ze dan bij mij op schoot. Ook vind Casa vanaf 6 maanden dat ze het toch wel zwaar heeft, en vind dat ze dan luid mag "kreunen" als ze ligt.
Ik zei vanaf dag een of twee dat ze weer thuis was al dat ze drachtig was. En toen Nicolas me vroeg waarom ik dat dacht, verklaarde hij me voor gek. Maar ik had mooi wel gelijk :D

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:33

Sunny was opeens veel knuffeliger met Lady en s'avonds sjeesde ze de hele bak door.. Wat ze normaal nooit zo deed.
Bij haar was het juist voor haar uier wat gezwollen, bij Lady is dat nu ook zo volgens mij, die is donderdag geinsimineerd, ik hoop dat ik het me niet verbeeld in elk geval omdat ik niet durf te hopen dat ook zij in 1 keer drachtig is :o
Maar duimen doe ik wel heel hard :D

Lady vind trouwens dat ze het al heel dr leven zwaar heeft, zolang ik dr heb kreunt mevrouw al zo wel met liggen als in de bak staan en onder het rijden af en toe :+ En dan heb ik dr vanaf 4 maanden oud veulen..

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:47

Hey wat apart hiba heeft dat ook!je ziet opeens der tietjes hangen als ze loopt!

Hier dat dus ook :D

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:46

Hallo!
Ben hier al een tijdje niet meer geweest, voor iedereen met een drachtige merrie Van harte!!
Voor iedereen waarbij het nog niet gelukt is Veel succes!

Olga zat gister op dag 19 na de dekking ze is gister geschouwd, en was niet hengstig morgen nog eens schouwen als ze dan nog niet hengstig is word ze donderdag nog een keer geschouwt. En is ze dan nog niet hengstig word ze vrijdag gescant!! Dus ik ben benieuwd

Diesje zit woensdag op dag 18 en word dan ook geschouwt, dus ben heel benieuwd!! Hoop dat ze in 1 keer drachtig zijn diesje had alleen wat probleempjes dus ga er bijna vanuit dat ze niet drachtig is, dan kan het alleen maar meevallen. En aangezien olga door een net 2 jarige hengstje is gedekt wat overigens voor hem de eerste dekking was is dat ook afwachten. We zien het wel.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:52

Saffier schreef:
Ik had het met Casa ook, naar mij blijf ze wel behoorlijk hetzelfde, wil altijd al graag geknuffeld worden, maar naar de andere paarden was ze anders. Het grootste deel van de dag staat ze een beetje in d'r eentje, terwijl dat normaal absoluut niet zo is. Ook vond ik haar uier wat gezwollen en dat is nog steeds zo. Voor het insemineren had ze dat niet.
Later in de dracht wordt ze altijd heel humeurig naar andere paarden, en het liefst kruipt ze dan bij mij op schoot. Ook vind Casa vanaf 6 maanden dat ze het toch wel zwaar heeft, en vind dat ze dan luid mag "kreunen" als ze ligt.
Ik zei vanaf dag een of twee dat ze weer thuis was al dat ze drachtig was. En toen Nicolas me vroeg waarom ik dat dacht, verklaarde hij me voor gek. Maar ik had mooi wel gelijk :D

Hahaha hier precies hetzelfde :D

Ik zei ook op basis van zo'n gevoel dat ze drachtig was, al na een paar dagen. Volgens de stalhouder was dat echt onzin en kon ik dat niet zo zeggen. Maar ze was wel drachtig :D

@Parouscha, balen dat ze net hengstig was geweest!

@PJ, thanks :*

@Guinevere, spannend even dus! Ik duim :)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:09

Zo ik kom me hier ook weer eens melden..

Heb het van de week heel erg druk gehad, en ga nu niet alles na lezen, misschien later vandaag..

Pip is nu 12 dagen geleden bevallen, en is nog hengstig.. Ik heb Diesel ook al weer een paar keer Pip zien dekken, dus hopelijk slaat het aan, dan halen we in ieder geval weer even een maandje in!!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:50

Heb net een berichtje terug gehad van de HH. Woopy schijnt nu hengstig te worden, dus nog even afwachten wanneer ze gedekt wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:27

Aan Neon merk ik dus geen verschil, drachtig of niet drachtig.
Gisteren de 2 weggebracht, het laden ging niet helemaal vlekkeloos. Grootste probleem was Neon zelf eigenlijk. Ze liep de vrachtwagen op, maar ze moeten dan achterstevoren het vak in. Bij het omdraaien zag ze DC en liep ze zo de klep weer af, geen houden aan. Na een poging of 4 stond ze dan toch in het vak, DC in de vrachtwagen geduwd, klep dicht en rijden maar. Rit verliep verder rustig, DC heeft bijna constant voor mams gestaan en af en toe het vak ingelopen om te tanken. Bij de hengstenhouder het spul eraf, ging helemaal super. DC ging dwars voor Neon staan, en Neon duwde hem zo langzaam zijwaarts de klep af. Geen rare sprongen of iets dergelijks. In de stal gezet, klep dicht, aangereden naar huis en hengstenhouder gebeld dat we ze in de stal hebben gezet, was namelijk niemand thuis. :+
Dinsdag probeer ik er nog even langs te rijden, als Groningen terug kom kom ik er toch langs.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:30

Neonlight wat fijn dat het allemaal goed gegaan is en je deze hengstigheid niet over hoeft te slaan.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:22

haha, hengstenhouder ineens een nieuw paard erbij :P