[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:27

Jeetje dat is wel flauw ja. Het is logisch dat je druk met het veulentje bent maar even op het forum kijken en bijlezen en reageren moet toch lukken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:30

Inderdaad LADPR. Topic is ook om ervaringen te delen, vragen te stellen, maar er is ook een hele brok aan ervaringen en antwoordengevers weg uit zo'n topic tegen de tijd als het juni is. En in juli is het al helemaal rustig.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:32

@Keeva, gefeliciteerd met Kyara Haha! nu Keeva nog.

@suffie, fijn dat alles nog goed is, idd genieten nu.

@miszlisanne, een ruin saaiii, haha nee geef mij maar merries en hengsten, daar kan je nog wat mee buiten de sport Knipoog

@jenny, ze heeft grote eitjes dit jaar hè, waarom laat je het eitje niet afspuiten en dan insemineren, dan weet je zeker dat het eitje ovuleerd.

Ik post nog regelmatig in DBT 2008, idd de late veulens eigenaren willen ook graag dat er interesse is en ik post ook dan vaker over hoe het met Deluxe en Relana gaat, volgend jaar zitten wij *hoop ik* ook bij de latere veulens is wel zo leuk als er meegeleefd wordt Haha!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:34

ja die heb je er ook tussen!
ik vind het alleen maar heel leuk voor iedereen en vind het net zo rot voor anderen als wat ik voor mezelf vind.. (qua niet drachtig e.d.) en vind het daarentegen weer super als anderen hun paard wel drachtig hebben omdat het zoals nu blijkt niet zo vanzelfsprekend is Knipoog
logisch dat je selectiever wordt want er zijn blijkbaar echt mensen die er alleen zitten voor hun eigen paard/veulen/dracht

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:34

Geloof me, ik ben een hele trouwe lezer, maar kan gewoon niet altijd posten. Ik spiek namelijk vaak tussendoor even op mijn werk of er nieuwtjes zijn, nu dus ook, en het loopt dan veel te veel in de gaten als ik ook nog uitgebreid ga posten. Maar ik ben er wel, volg alles en leef erg mee!!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:47

dat heb ik af en toe ook wel van pff wat is er veel gereageerd maar dan kort ik het hier wel altijd af tot gefeliciteerd iedereen!!!!! en succes iedereen met insemineren nog!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:51

Monique, merrie ook nog niet drachtig of pas net?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:54

Ik hoop het Neon dat ze nu drachtig is, is de 3e inseminatie dit jaar Verward vlot ook niet erg, ze is afgelopen zaterdag geinsemineerd, ik moet dus nog 14 daagjes wachten voor te scannen.
Had gehoopt dat ze net zoals vorig jaar in 1 inseminatie drachtig was, maar madam had andere plannen Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:16

Spannend hoor.

Dat het neit vanzelfsprekend is was ik me al wel bewust over.

Dat wij dan weer net de pech hebben dat een twenter na een keer dekken drachtig is... ...

Maar goed we zijn er erg blij mee betrap mezelf erop dat ik al stiekem aan namen zit te denken, maar het eigenlijk nog niet mag doen van mezelf omdat het nog zo pril is, hihi

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:43

monique4 schreef:
.

@jenny, ze heeft grote eitjes dit jaar hè, waarom laat je het eitje niet afspuiten en dan insemineren, dan weet je zeker dat het eitje ovuleerd.

nou dat afspuiten heb ik dus voorgesteld maar dat vond mijn da niet nodig, te vroeg zei ie.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:03

pfft
ik ben aant uitzoeken of nobel 4 jaar geleden de 2e keer vers geinsemineerd is! (mabon, zus van oude eigenaar ) weet alleen dat de 2e inseminatie op de nieuwe heuvel is gweest en dat het van remiro HM was Knipoog
komt dit op de dekbon te staan?
ik had al een mail gestuurd naar de NH..

jenny je hebt echt een goeie kip! is het geen struisvogel met zulke grote eieren Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:17

volgens mij heeft ze een identiteitscrisis, maar één voordeel: het was maar één ei! (is toch een voordeel?!)

Geen idee of het op de dekbon staat of het vers is of niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:18

Myrdal schreef:
Ik duim voor je Marlijn!

Go jij! Go jij! Whoehoe, Tes is drachtig!!!! Go jij! Go jij!
Ik had er zelf een beetje een hard hoofd in, maar zo zie je maar weer, van mijn intuitie klopt geen bal. Is al meerdere keren bewezen Knipoog
Mevrouw is op 21 mei 2009 uitgeteld.

hey gelfeliciteerd! gelijk met de mijne!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:20

en toch snap ik het wel als mensen wat minder vaak hun snoetje laten zien als hun veulentje is geboren. ten eerste omdat je daar dan lijkt mij veel mee bezig bent. maar ik weet vanuit mijzelf dat ik liever in dit topic kom omdat dit meer met mijn interesse te maken heeft van dit moment omdat ik geen veulen heb maar een drachtige merrie voor 2009. en dit wil niet zeggen dat ik niet blij wil zijn voor de andere mensen die nu wel net een veulentje hebben, maar ik heb er zelf ook minder vragen over op dit moment. dus heb ik zelf gekozen om wel mee te lezen maar niet al te veel te posten. en gelukig zijn er heel veel mensen mee verhuisd! en natuurlijk onthou ik de namen van de veulens als ik eens op de foto forums kijk dan kan ik spieken hoe groot ze al wel weer niet zijn. ook heb ik voorgesteld een meeting te houden dat zou bij mij thuis kunnen, maar daar waren geen reacties op. (maar ik ben heel blij voor iedereen die een gezond veulentje heeft, en jaloers natuurlijk Lachen )

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:30

maar draaakje bij jou is het een ander verhaal vind ik dan weer Knipoog
kijk niet drachtig te krijgen is k*t maar er heeft nooit een vruchtje/veulen gezeten..
bij jou daarentegen heb ook ergens naar toe zitten leven wat verkeerd afliep.. dan zou ik het ook moelijk vinden me nog dagelijks in een topic te laten zien waar iedereen op tijd geboren gezonde veulens krijgt..

@jenny ja kan een voordeel zijn Tong uitsteken
ik had 2 eieren en 0 vruchtjes haha dus hoeft niets te zeggen als er 2 zitten Knipoog

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:38

@draakje, 66 dagen is toch al best weer een eind Nagelbijten / Gniffelen
@jennyk: hahah die sjanty Haha! hopelijk gaat het na het spoelen iig wel goed!
ik denk dat regina ook gespoeld moet worden als het nu weer niet lukt...
@monique: oeh... ook spannend dus!

heb nog niks gehoord van regina, maar ze blijft voorlopig bij de hengsthouder lopen tot ze drachtig is...
ik mis dr wel hoor, ze is al vanaf mei weg!

nou voorlopig zal ik even niet aanwezig zijn in dit topic, ik ga namelijk morgen 2 weken naar oostenrijk Haha!
dus veel succes allemaal!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:40

jennyk: 5,3 cm te vroeg?! Groter gaat het ding toch niet echt meer worden, je mag verwachten dat ie op knappen staat Lachen

lisanne: Ergens wordt het geregistreerd iig, op de kaart die de DA bijhoudt over het dekken wordt ook aangegeven of er KI, verzend KI of natuurlijke dekking gedaan wordt, mss is die kaart nog te achterhalen of heeft de oude eigenaar die nog.

monique: was zij nu ook gespoeld of niet?

Hier wordt Doortje zatredag gescand op 18 dagen (blijkbaar gaat het rondje scannen s ochtends gewoon door zonder dat er weekendtarief wordt gerekend

Ik post in allebei de DBTs en ook nog in 2 huiskamertopics die zijn overgebeleven na een DBT (2005 en 2007)
Ik ben dus volledig fan, maar dat was al bekend geloof ik Haha!

Gisteren geschrokken, Bo had een slokdarmverstopping Bloos! Na het eten ging ze wel 4 keer liggen, schrapen en uiteindelijk kokhalzen (dat lijkt zo al kunnen ze het niet, slikken wordt dan heel overdreven uitgevoerd)
Ik had al een tijdje staan wrijven, maar kwam nog geen beweging in. Eigenaar gebeld, die meteen de DA gebeld, ik naar huis om halster te halen en toen ik terugkwam was het er gelukkig toch door OK dan! Moesten vandaag temperaturen ivm mogelijke longontsteking, maar temp was 37,7 dan zal ze er gewoon goed van af gekomen zijn toch?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:45

nicole: sjanty heeft de andere 2 jaren eitjes gehad van boven de 7cm! Waren al meer dan 5cm op de 1ste dag van de hengstigheid, eitjes zijn nu dus voor haar doen vrij klein. Maar dit jaar gaat ze niet zover, raar peerd.
Wordt dus weer spannend voor je zaterdag!
En verstopping bij bo Ach gut gelukkig al weer goed!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:27

Nicole: Jeetje dat is schrikken zeg!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:31

draaakje, in dat geval is het inderdaad anders.
En een veulen of niet, ik heb er toch niet echt meer tijd voor nodig hoor. Ga echt niet de hele dag bij mams en veulen zitten. Die 2 zoeken het maar mooi zelf saampjes uit.

Edit: Nicole, bah. Gelukkig is ie er zelf uit gekomen. Ik vind dat 1 van de rotste dingen om te zien bij een paard.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:32

Doe je niet de eerste 2 weken actiever dingen leren dan?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:37

Neons veulens doen niet aan leren, die mogen puur natuur tot ze weggaan Ja Toch, Neon?

jenny: 7 cm? Maar een ei van 5 cm is toch groot genoeg, als je dan spuit rijpt ie toch gewoon sneller en komt ie er af? Zo heb ik dat vorig jaar begrepen toen ze het bij Upona deden. Verder geen ervaring mee hoor, dus enlighten me.. Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:39

Oh, ja dat kan natuurlijk ook gewoon.

Wij zijn die eerste weken heel druk om het veulen alles vast mee te laten maken in alle rust.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:40

Ach, soms doen ze wel aan leren. Voetjes optillen wordt ze wel geleerd bijvoorbeeld, halstertje om ook, borsteltje. Maar ik ben echt niet meer als 5 minuten extra per dag kwijt door zo'n veulen. Beestje wordt er niet beter van als ik uren erbij ga zitten of ga zitten tutten of iets dergelijks. Dus zo ver mogelijk puur natuur ja. Clown
(En zeker als ze toch verkocht worden en niet naar de keuring gaan Tong uitsteken .)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:42

Ja als dat goed werkt is dat ook mooi toch.

Nee hier zullen ze toch overal aan moeten wennen, trailer, wassen, scheren, en natuurlijk alle gewone dingetjes zoals meelopen, halstertje, voetjes, e.d.