Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:11

Zo,ben ik ook weer!

Pauk: Arm paard zeg!! Ik herken je verhaal wel..hier laatst kwam ook een afgezante van mijn VA scannen..duurde ontzettend lang,en ze zag niks naar mijn idee,ik weet niet of ze uberhaupt wist wat te zien Koe ,duurde ook een eeuwigheid..
Hopelijk is jullie gevoel juist en is ze gewoon drachtig!
Van die cystes..djeez zeg..

CubaLibre: Neen,Pretty traint niet meer,en wordt niet meer bereden,in tegenstelling tot 3 jaar terug,toen ze ook drachtig was.
Oorzaak is een hartkwaal,waarvan je overigens niks merkt,maargoed,voor haar en onze veiligheid niet meer dus.
En zo komt het denk ik dat dit jaar die buik zo vlug groeit,dat beloofd!
Toen ze verleden dracht aan 200 dagen zat,maakten ze me in de manege wijs dat ze onmogelijk drachtig kon zijn..haha loopt er intussen toch al een ferme ruin naast die even groot is als haar! Clown

Chubby: Arme Chubby,last van rasp..ze wordt het misschien ook wel een beetje zat nu,maargoed,lekker wandelen zal ze vast ook van genieten! Ik vind de band tijdens dracht alleen maar verbeteren met je paard!

Lucas03: Zo,217 dagen,dat gaat ook al hard!! Vrijdag zit ik ook op 200 dagen!

Saffier: een hele resem zeg! Knipoog Dat wordt spannend!

Amandake: Leuk!!! Bibi ook drachtig!! Nu hopen op terug een hele hoop merrieveulens? Knipoog

Djesseka: waaaauuuww proficiat zeg met de IBOP van Wild Rose!
En dan nog eerste!!!

Succes straks op de kliniek met Umeda!

Hier geen nieuws,buik groeit en groeit en groeit... Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:18

pretty schreef:

Chubby: Arme Chubby,last van rasp..ze wordt het misschien ook wel een beetje zat nu,maargoed,lekker wandelen zal ze vast ook van genieten! Ik vind de band tijdens dracht alleen maar verbeteren met je paard!

Nope, ze vind niks meer leuk..

Het liefste staat mevrouw de hele dag op stal.. 's Morgens in de wei staat ze binnen een uur al aan het draad *haal me op, haal me op*. Als ik haar losgooi staat ze slechts met haar neus bij de deur *daar wil ik heen, terug naar m'n stal*. Gisteren met het wandelen stond ze na 10 minuten stil *we gaan echt niet verder dan dit*. Als ik op wil stappen zonder zadel gaat ze heel bewust met haar neus naar me toe staan *gnagna, nu kun je er niet op* Scheve mond

Saai paard Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:48

oow wat erg... een halfzusje (vader ook Maxolo, eigenaresse van dit veulen is ook eigenaar van Maxolo) van de komende veulens volgend jaar, wordt zo afgemaakt.
Het arme ding heeft haar een open botbreuk opgelopen en wordt zometeen naar de noodslacht gebracht Verdrietig

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:56

AH Mazzelmeid,wat erg,noodslachting..brrrr..maar anderzijds moet het paardje vast erg lijden,en is het best dat ze vlug geholpen wordt.. Huilen

Chubby: Zo,die heeft dus wel heel erg de drachtigheids-bleus!! Nuja,het komt ook héél erg kortbij nu hé!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:21

@Pretty.. Dat dacht ik dus ook.. Gelukkig is bevestigd door mijn hengstenhouder dat dit verhaal nogal vreemd is en dus niet klopt.. Mochten we haar in het voorjaar laten onderzoeken wordt dat door hun dierenarts gedaan..

@ Hollybolly.. Er moet Nobel voor komen te staan omdat het volle broer of zus van dit veulen is.. Die begon ook met Nobel.. Maar Nobel Suprise vind ik zo gek nog niet.. Naam gevonden! Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:30

*wipt even binnen*

sorry mensen, écht geen tijd om uitgebreid te reageren Verdrietig maar ik volg wel dagelijks Knipoog

toch even vragen: om welk veulen gaat het mm?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:31

frenia schreef:
*wipt even binnen*

sorry mensen, écht geen tijd om uitgebreid te reageren Verdrietig maar ik volg wel dagelijks Knipoog

toch even vragen: om welk veulen gaat het mm?

Alexia van Dienie (nu Nikita_1995 )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:34

van wie had ik wel door Knipoog
goh wat zielig! hoe is het gekomen? ben even in het graven in mn geheugen hoe oud die nu is enzo...

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:41

Pauk schreef:
@ Hollybolly.. Er moet Nobel voor komen te staan omdat het volle broer of zus van dit veulen is.. Die begon ook met Nobel.. Maar Nobel Suprise vind ik zo gek nog niet.. Naam gevonden! Knipoog

Aha, is dat een regel bij de haffies? Sorry, ben niet zo in thuis in de haflingers. Je hebt in ieder geval al een leuke naam! Het wil hier nog niet zo lukken met de naam. Er zijn genoeg variaties te verzinnen met de namen van ouders en voorouders (dat is bij de quarters vrij gebruikelijk) maar DE naam heb ik nog niet. Ach, we hebben nog wel even. Bij de AQHA mag je eigenlijk elke naam gebruiken zolang de naam maar niet langer is dan 20 letters (inclusief spaties), het mag geen romeinse cijfers en leestekens bevatten. Verder maakt het niet uit met welke letter of woord de naam begint.

Groetjes,

Bianca

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:32

Nee hoor geen nieuwe regel
Maar bij deze merrie hebben we besloten een dubbele naam te geven wat begint met de letter van de hengst.. Alleen de roepnaam moet dus nog verzonnen worden
Zo bij het eerste veulen Amazing (Merrie: Kyra/Hengst: Joey) en dit veulen Nobel (Vienna / Nike )
Aangezien dit dezelfde hengst zou zijn als afgelopen jaar.. zou het weer Nobel worden. Met roepnaam erachter
Bij onze merrie die zeker drachtig is hebben we een enkele naam maar daar beginnen alle merrienamen met een A

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:47

Wat babbelen jullie veel haha...
Even bijlezen hoor Lachen

Voor de liefhebbers die graag foto,s zien Lachen
viewtopic.php?f=53&t=690280

Ga ff bijlezen.................

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:17

Nog een maand.. Met een paard dat nergens meer zin in heeft.. Heb haar wat gemasseerd en dat vond ze dan wel plezierig.. Jeutje wat een hand- en armspieren ga ik hebben als het veulie er is Knipoog

Chub heet voluit Cheerful Chubby.. Het veulen krijgt als eerste naam ook Cheerful en de tweede naam begint ook met Ch.. De tweede naam kan gelinkt worden naar de vader (Silas) qua klank en naar oma (Baileys) qua drank Haha!

Maak ik jullie al nieuwsgierig? Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:58

Ik zou zeggen komop en zeg de naam HIHIHI.
Nou als je paard niet meer wilt dan heb ik mon nog in de aanbieding voor je hoor,die is hieper zat nu ze wat meer eten krijgt Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:00

Kom maar brengen.. Ik heb zooooo'n zin om weer eens echt te trainen met een paard!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:01

Dan heb ik nog wel een hele leuke haflinger voor je te staan.. Die wordt opt moment niet gereden door een verzopen bak en een beetje weinig tijd..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:02

Graag Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:03

Kom maar halen Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:05

Brengen Chubby ?? beest wordt al gek als ze weer een trailer ziet hihih.
Kom maar een keertje langs...rijden mag je mag ook kiezen binnenbak of buitenbak Lachen

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:04

hallo mijn fjorden merrie is ook in 2007 uitgerekend
ze is drachtig van drange rolv
het veulen wordt van mijn zus want die heeft het dekgeld betaald enzo..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:25

Maseike schreef:
Ik zou zeggen komop en zeg de naam HIHIHI.
Nou als je paard niet meer wilt dan heb ik mon nog in de aanbieding voor je hoor,die is hieper zat nu ze wat meer eten krijgt Lachen

Zat ff je profiel te kijken.. Wauw wat een mooie merrie heb jij! Die wil je echt niet onder mijn kont zien Bloos

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:26

Pauk schreef:
Kom maar halen Knipoog

En woesjjjj, wat een uberschattig bekkie heeft die merrie van jou! kwijl!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:59

Wat is er weer een hoop gebeurd en met een goede maand wordt het eerste veulen al verwacht!!!! Als we eerst de feestadgen maar door zijn, dan kunnen we allemaal gaan aftellen!!!!
Hier gaat alles zijn gangetje, Jane groeit gestaag. Hoefzweer is gelukkig over, heeft nog wel wat last van mok.
Het is gek toen ze niet drachtig was, en dat is 3 jaar terug de laatste keer, heeft ze nooit ergens last van gehad. nu is ze drachtig en kreeg ze mok en die blijft wat sluimeren, een beste hoefzweer, nooit gehad.
In overleg met de dierenarts staat ze nu op homeopatische druppels, drainage compositium ofzo, ws. kan ze door de dracht haar afvalstoffen niet kwijt, vandaar die kwaaltjes. En zo kan de mok van binnenuit behandeld worden, we wachten af of het helpt.
Met een dag of 10 knip ik weer een fotootje van de buik, dan zitten we op 6 maanden.....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:03

Shirefan, ook Chub heeft nu wat last van mok en heel erge rasp.. Veel erger dan normaal.. Ook haar vacht is stugger en de manen zijn niet zo soepel.. De hoeven zijn sinds ze drachtig is dramatisch van kwaliteit, heb zelfs ijzers moeten laten slaan afgelopen zomer..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:52

Ik heb er hier ook nog 2 in de aanbieding, Chub!
Alleen beiden met een conditie van 0,0 Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:04

Nou, het is dus mooi mis..

Er is een stuk bot van Um afgebroken in haar been en dit zit nu los. We hebben haar gister in Bodegraven achter gelaten en morgen wordt ze onder narcose geopereerd. Het losse bot wordt verwijderd. We moeten rekening houden met een herstelperiode van een maand of 3 daarna. Bovendien is er nog wat onduidelijkheid over een wel of niet gebroken griffelbeentje. Het been was nog te dik om dat goed te kunnen zien op de foto's. Vòòr de operatie worden er nogmaals foto's genomen om daar meer over te kunnen zeggen.

Ons arme meisje zo ver weg op de kliniek.. Verdrietig