Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:39

Ik ben benieuwd naar de foto's!!
Nee, je was deze keer niet de enige! Ik dacht eerst niet dat ze aan het bevallen zou zijn, maar toen je maar niet terug kwam... haha! My Mind op Hol!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:10

Wat een spanning en sensatie hier *LOL*!
Succes en sterkte ermee Mac Knipoog!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:12

Zo, inderdaad! Wat een drukte! Ben benieuwd naar de foto's! Hou ons op de hoogte Mac! Misschien heeft Pepsi wel een verassing Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:21

Spannend Mac!
Ben benieuwd of ze echt al zo vroeg komt. Maiden merries willen ook nog wel eens erg vroeg gaan lopen miepen tijdens de dracht Knipoog
Maar als ze vanaf februari bij de hengst heeft gelopen... Nagelbijten / Gniffelen

Hier zijn de veulenboxen mooi schoon.
Heb koppijn van de halamid dampen en spierpijn in m'n armen van de hogedrukspuit Haha!
Nu nog drogen en dan kan Macy rond het weekend wel weer op stal...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:11

Mac schreef:
PS: ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die een hartverzakking krijgt bij dit soort acties!

Jij zou Roxette eens moeten horen kreunen als die ligt te slapen s'avonds. Je zou echt denken dat die ligt te bevallen of dat er iets anders aan de hand is (als ze niet drachtig is natuurlijk). De keren dat ik haar temperatuur, haar toestand als ze zwanger is heb gecontroleerd zijn niet meer te tellen. Het ergste is als ze dan niet rechtstaat om nog wat stro te eten of als ze helemaal geen honger heeft of zo s'avonds laat. In de stal slapen is geen optie met een paard die zo ligt te kreunen in haar slaap. Lang leve de camera en het tv-schermpje. Haha! We hebben er zelfs even overnagedacht om een nieuwe camera te kopen. Eentje met een infrarood functie zodat we geen lamp meer moeten laten branden s'nachts. Maar we vertrouwden de winkel niet zo.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:16

en hier dan de foto's van dit weekend van roxette.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:23

Zo, mooie dikke glimbuik hoor! Hoe ver is ze heen?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:27

mooie buik zeg!

en mac, je laat me schrikken!!!!!!!
jukllie hebben even 3 pagina's volgepraat!
Ben benieuwd naar de foto's!

* is helemaal gestrest Haha!*

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:34

Mooie buik zeg!
mac: dat was dus weer even spannend!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:34

zou trouwens wel erg vroeg zijn!
en dat vcan die uier zegt niet altijd wat hoor! Wij hadden ook een verzorgponnytje die een veulen zou krijgen. We hadden het nog helemaal niet verwacht! Wij sliepen daar dus in een tentje in de tuin bij de paarden, super leuk! Haha! en wij gingen rond 12 uur even bij tornado kijken, (ze had de middag ervoor haast geen uier dus wij verwachtten niets) en toen lag ze daar in het weiland! Het was donker dus we zagen niet veel, maar we zagen er wel witte voetjes uitkomen! Lovers
nou, super lief merrieveulentje geboren en tornado had ineens genoeg melk hoor Haha! ging super snel dus!

Als ik jou omschrijvingen zo lees, zou je toch denken dat het eraan zit te komen!!!!! Haha!:D:D (kan niet wachten Tong uitsteken )

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:58

waar zijn jullie nu, ik word echt ongerust nu! Tong uitsteken

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:26

ieeeeeeeeeeeeeh spannend Nagelbijten / Gniffelen
Zou er dan toch weer heel snel een bokt-veulen aan komen???

Hoor mij nou, ik vind dit al spannend. Hoe moet dat als die van mij op ploffen staat??? Volgens mij kan ik dan echt niet meer slapen, eten uberhaupt functioneren....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:29

Ik denk dat we allemaal aan dat syndroom lijden Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:48

Mijn andere merrie heeft vorige keer 5 weken lang gedaan alsof . Ze stond toen nog in pension en mijn hubbie en ik sliepen in een caravan op stal. Bij haar weet ik nu dus waar ik aan toe ben Haha! . Hoop ik Scheve mond . De pest is dat ik dat met Pepsi niet weet. Ook heb ik geen preciese dekdatum dus ALS het nu zou komen weet ik niet eens of het prematuur is of gewoon op tijd Verward . Persoonlijk hoop ik dat het nog anderhalve maand blijft zitten en gewoon komt wanneer het zou moeten komen: 1 maart! Ik vind haar er nog niet aan toe, qua buik. Ik denk dat ze gewoon last had van haar veulen. Maar je schrikt je wel drie keer achterover met dit soort acties. Stel je voor dat het wél komt en dat het misschien te vroeg is ...

Ik had foto's gezet op picserver, maar die doen het niet ... ik zal morgen nog eens proberen.

Ik vind Lee momenteel eigenlijk boller dan Pepsi. Pepsi's buik is helemaal niet meer zo veel gegroeid en dat vind ik wel een beetje vreemd.
Laatst bijgewerkt door Mac op 10-01-05 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:49

@ Petraaken: wat een glimworm! Die ziet er goed uit!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:30

Mac, alvast sterkte!!! Ik weet niet voor wanneer Verward Haal ergens een camera vandaan en in de starthouding voor het geval dat...

Vandaag een paar foto's gemaakt van een slank bol buikie!! Het borstelstaartje blijft. Ik zit toch te denken om de staart ala P.R.E. etiketten te scheren. Verward

Afbeelding
Nr. 14 mag weer gewoon lekker hooi eten!!

Afbeelding

Na een hapje hooi, moet er ook water gedronken worden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 11-01-05 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:41

vrijalover schreef:
nou, super lief merrieveulentje geboren en tornado had ineens genoeg melk hoor Haha! ging super snel dus!

Verzorgpaard van mij had vorig jaar ook nog geen uier, wij dachten dat ze overtijd ging gaan. 's Morgens had ze kegels maar nog geen uier en 's avonds melkdruppels en dan is ze rond 23u bevallen en ineens ook melk met hopen...

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 01:41

Zal ook is een keer foto's gaan maken van mijn merrie die is over anderhalve maand al aan de tijd dus bgint ook al aardig dik te worden.
Vind het bijna voort zielig om d'r te rijden haha.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 08:13

Hmm, nog even over dat zucht he, mag dat ook erger worden? Ik voelde haar uier net en het is nu alweer veel erger! Is dit normaal?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:58

Odess schreef:
Zo, mooie dikke glimbuik hoor! Hoe ver is ze heen?

iets meer dan 8 maanden. Ben super blij dat deze goed gegaan is. 2 jaar geleden is de dracht op 3 maanden afgebroken. Reden nooit achterhaald wat er fout gegaan is. De natuur die zichzelf manifesteerde doordat er iets mis was met het veulen? Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 09:01

Mac schreef:
@ Petraaken: wat een glimworm! Die ziet er goed uit!

Dank je. Het voordeel van een paard met kort winterhaar en ze staat overdag met een licht gevoerd regendeken buiten. als jullie nu al vinden dat ze glimt wat moet jullie dan wel niet vinden als ze eens deftig gepoetst is of gewassen. Cool Op deze foto's is ze al een paar weken niet gepoetst. Bloos

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 09:04

Phia, die van jouw heeft ook al een mooie buik.

Ik vind het weer eens supper spannend wat het zal worden. Van een ding ben ik wel zeker dat het een bruintje gaat worden maar de rest blijft altijd een verrassing. Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:39

petraaken schreef:
Phia, die van jouw heeft ook al een mooie buik.

Ze is onwijs afgevallen en toch op bepaalde plekker dikker geworden.

Citaat:
iets meer dan 8 maanden. Ben super blij dat deze goed gegaan is. 2 jaar geleden is de dracht op 3 maanden afgebroken. Reden nooit achterhaald wat er fout gegaan is. De natuur die zichzelf manifesteerde doordat er iets mis was met het veulen?

Famosa heeft haar dracht vorig jaar afgebroken na bijna 8 maanden. De navelstreng zat helemaal om het veulen heen. Het was een merrietje. Ik zit nu ook een beetje in de stress. Ze is in november licht hoefbevangen geweest, maar dat gaat nu goed. Ze loopt als een trein en kijkt lekker fris uit haar ogen.

Citaat:
Ik vind het weer eens supper spannend wat het zal worden. Van een ding ben ik wel zeker dat het een bruintje gaat worden maar de rest blijft altijd een verrassing. Haha!

De kans op een schimmel is 98%, een bruine 1% en een zwart ook 1% Haha!
Het blijft voor iedereen een verrassing wat er wordt uitgepakt door de dames!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:56

Hehe eeeeeeindelijk weer op bokt. Ik kwma er maar steeds niet op.

Zondagavond was hier even spannend.
Ik was aan het voeren en Hinke stond echt mte haar hoofd over de box heen mij aan te kijken .Dus ik erheen met voer (ik ben altijd in gedachten bij het voeren) had ik alwel voer bij haar erin gegooit.
Tja mw at dus niet. toch maar even de stal in. Ze stond ook lichtjes te zweten....ze zou toch niet??
Bedoel haar tante gooie de merrie veulens altijd met 10 maand op de wereld en dan zou ze nu wel zo'n beetje de tijd hebben.
Ze had wel alweer iets meer uier maar de banden zijn nog te hard.

Toch Koliek?
twijfeltwijfel en toen ineens begon de buik heel hard te schommelen. en met dat de buik tot stilstand komt stapt ze naar de voerbak en begint te eten Verward
Half uur later nog even gaan kijken maar toen zweete ze ook niet meer of het veulen nu verkeerd lag en ergens drukte geen idee.

Vanmorgen had ze weer wat meer uier het is nu zelfs al een beetje te zien dus geen verbeelding van mij! *maakt dansje*

zo en nu ga ik even 3 pagina's doorspitten!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:02

Jeetje wat spannend Nimber!! Op hoeveel dagen zit ze nu??

@petraaken Ik ben jaloers op dat vachtje!! En die buik wordt nu echt flink!!

@phiabink, ze is inderdaad afgevallen, maar ook dikker geworden Knipoog ! Ze ziet er goed uit!!