Hier zijn de veulens alweer 3 maanden oud! Ze groeien zo hard.
BusyMissy
Geplaatst: 21-06-23 22:32
Hoe ga je die straks uit elkaar houden CP?
Die aan het verharen is krijgt een bijzonder kleurtje er onderuit Pomski. Ze zijn lief zo met de kleine meid.
En ook met zulke echt witte melk druppels Lideli? Is de melk ook al zoet? Want dan ga je pas echt de laatste fase in. Ik proef altijd en als het zoet is en niet meer zoutig dan duurt het hooguit nog 48 uur.
nieky1993
Geplaatst: 22-06-23 08:52
Ennasil92 Mooi veulen is Desha. Lijkt idd grover als Demi. Ga je dr houden idd? Als ze zo mooi getekend zijn vind ik het ook altijd een beetje zonde als ze schimmel worden
Cp112 je hebt allemaal duplicaatjes dit jaar . Essie is wel mijn favo
Quir was dit degene met de placenta ontsteking?
Dagmar11 En terecht verliefd ben je hoor
Lideli heb je nog geen wallen onder je wallen van zo lang te wachten en waken
Pomski jeetje die gaan hard. Zijn ze al zo goed aan het verharen?
Yula krijgt elke dag extra slobber met supplementen. Hoe natter hoe liever ze het heeft. Enige nadeel is dat ze Lola helemaal onder kliedert als die mee eet
petraaken
@lideli, Ja met zo'n uier word het zeker spannend.
@pomski, Ja gaat hard hè daarom altijd voldoende foto's maken als ze klein zijn, want ze zijn zo groot.
@Nieky1993, Ja ze is echt heel gaaf. De bedoeling was dat ze verkocht zou worden, maar waarschijnlijk ga ik mijn shetjes verkopen om haar te kunnen houden Ja dat vind ik zelf ook zo gigantisch jammer, voordat ik mijn 1e echt eigen paard kocht zij ik altijd "ik neem nooit meer een schimmel" en nu heb ik er zo waarschijnlijk 3
Haha, heerlijk hè dat geklieder
Desha moet nog even leren dat een stroomdraadje niet iets is waar je doorheen kan... gisteren op de bruiloft zag ik ineens dit: En voordat ik weg ging stonden er toch echt maar 2 in dat weitje maargoed, savonds bij terugkomst het draadje weer gemaakt en toen ik vanochtend wakker werd stond er opeens niks meer onder de camera Dus ik was het draadje weer aan het maken (uiteraard met de stroom eraf) komt Desha naar het draadje om deze vervolgens even te neuzen. Dat gaat nog wat worden met haar
Roosje vind haar trouwens ook erg interessant en Desha Roosje, maar helaas mogen ze niet samen spelen van mama Misha
Ik heb ze vanochtend bij elkaar gezet. Dat vond ik wel spannend. Er loopt 1 merrie die al wat claimerig deed met draadje ertussen. Maar na wat heen en weer geren, zonder rake klappen kwam de rust weer en even later trof ik ze zo aan.
Mijn oude dressuurruin deed weer super werk. Als het ff te gek leek te worden ging ie er tussen staan.
BusyMissy
Geplaatst: 22-06-23 14:07
Geleid de draad dan wel voldoende Ennasil? Als ze bij mij uitbreken blijkt het meestal een slecht stuk draad te zijn waar dan geen of heel weinig stroom door gaat. Bizar trouwens hoe snel ze dat altijd doorhebben. Mijn 2-jarige maakt de draden gewoon met de handvaten open, gelukkig alleen wanneer de stroom uit staat, blijkbaar hapt ze af en toe naast het handvat.
Mooi hoe je ruin dat dan regelt ElkyC.
Mijn camera probleem bleek heel simpel, ik was vergeten de simkaart er terug in te doen Kreeg de registratie niet geregeld en toen heb ik de kaart even in een oud mobieltje gedaan om de volgende dag naar de servicedesk te kunnen bellen. Uiteindelijk bleek in de ochtend alles toch te werken, dus niet meer gebeld en de camera dus opgehangen zonder simkaart. Echt stom. Gelukkig was mijn zoon zo slim om dat even te controleren.
Hahah BusyMissy dat is typisch iets wat moj ook zou overkomen…
EllyC fijn dat het goed gaat zo samen! Mijn ruin is met onze eigen veulens altijd wel lief, maar toen ik vorig jaar een ‘vreemd’ veulen thuisbracht heeft ‘ie hem alle hoeken van de wei laten zien… echt heel sneu!
Ennasil snapt ze de draden verder wel? Vaak als ze er de eerste keer aan komen schrikken ze en rennen ze naar voren als ze het niet kennen. Ze kunnen het de eerste welen volgens mij ook niet heel goed zien? Hopelijk blijft ze er snel achter
Tsunami is vandaag alweer een week oud en als het goed is gisteren verkocht… wilde haar erg graag houden maar helaas, kan niet alles aanhouden! Eind December vertrekt ze naar Texas.
Setteli
Geplaatst: 22-06-23 18:01
Gefeliciteerd met de verkoop Libera. Ze is wel een knapperd hoor, snap dat je haar wilde houden.
Al lange tijd niets meer gepost over mijn Ivy (Ivory), maar het gaat heel goed. Ze is nog steeds wel een portretje, echt een merrie. Als iets haar niet zint, gaan de oren plat in de nek. Maar gelukkig ook zo weer naar voren. Ik heb alle paarden nu weer samen gezet, en dat gaat echt wel goed. Naughty, onze shet heeft nog een trauma van Fellow van vorig jaar, en dus op zijn hoede. Maar Ivy is niet zo baldadig als haar grote broer. Hoopt dat dat zo blijft. Hier een paar foto's die ik net heb gemaakt. Ze is inmiddels 4 weken oud
Met shet Naughty (ook al 23 jaar)
En lekker dichtbij
jolandje
Geplaatst: 22-06-23 20:18
omdat ik telkens geen goed gevoel had over Camille zijn we vanavond toch even naar de kliniek gegaan met haar , en ze is leeg, helaas dus geen veulentje erbij dit jaar ergens moet ze haar veulen verloren zijn, maar waar en wanneer is niet duidelijk, wat wel duidelijk is , is dat er nu niks meer in zit , helaas
Kabayo , ze mag van het lijstje af
Laatst bijgewerkt door jolandje op 22-06-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Gefeliciteerd Lideli! Een kopietje van mama. Wat is het geworden? Alles goed gegaan?
Wat balen Jolandje, goed dat je haar even hebt laten controleren, anders blijf je maar wachten.
Gefeliciteerd met de verkoop Libera, hoe doe je dat zo snel? Was er al iemand geïnteresseerd voordat ze geboren was?
Libera
Geplaatst: 23-06-23 08:04
BusyMissy schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop Libera, hoe doe je dat zo snel? Was er al iemand geïnteresseerd voordat ze geboren was?
Nee, gewoon gelijk online gezet, voordat ik me ga hechten Op een paar verschillende FB groepen gezet en kreeg zo gigantisch veel reacties dat ik er zelf van schrok
Gefeliciteerd Lideli! Een grote of niet? Lijkt lekker lange stelten te hebben zo op de foto!
Kabayo
Geplaatst: 23-06-23 08:07
Gefeliciteerd lideli!!
Ah nee wat vreselijk jolandje
Lijst veilige merries Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen BusyMissy - Wezz - 322
Iemand hier tips voor gevoelige uier? Merrie is wijs met het veulen. Alleen wanneer het wil drinken word ze wat boos. Veulen zet gelukkig hoef door alleen merrie is dan boos. Oren plat, gillen. Snauwen.
Kabayo
Geplaatst: 23-06-23 08:34
corinadrenth schreef:
Iemand hier tips voor gevoelige uier? Merrie is wijs met het veulen. Alleen wanneer het wil drinken word ze wat boos. Veulen zet gelukkig hoef door alleen merrie is dan boos. Oren plat, gillen. Snauwen.
Waarschijnlijk teveel druk er op. Even melken kan misschien helpen