Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StalMelyn schreef:Mooney, bedankt voor je verbetering en uitleg.
De veearts is geweest en heeft een swap genomen om op sarcoïd te testen. Als ze meteen een stuk weefsel had afgenomen voor melanoomtesten en dat bleek het niet te zijn maar zou een sarcoïd zijn dan had ze het extra kunnen activeren? Dus voor nu eerst testen op sarcoïd.
Ze vond het een raar uitziende plek en herkende beide (sarcoïd en melanoom) er niet in. Sarcoïd is goed te behandelen met (geen idee wat voor soort) spuiten in Utrecht. Ik wil alleen geen drachtig paard medisch behandelen als niet hoeft dus voor nu dek ik haar niet.
Gezien de gevoeligheid op melanoom bij schimmels, en wie weet is het dat, zie ik fokken ook wat minder zitten. Ik wil alleen fokken met het meeste gezonde dier dat er is. Heb haar laten testen op 12? erfelijke ziektes en dan nu dit. 3 jaar gewacht tot mijn hengst oud genoeg is en dan nu dit...
Ben altijd zo een pechvogel haha.
MAAR!
Mijn hengst heeft gedekt nu 2 keer. Hij wordt volwassen
Iedereen op wachtbankje, succes!
Cynthia, gelukkig op tijd dan.
unofficial79 schreef:Bij ons een gevalletje niet meer te volgen. Ze is niet drachtig maar wel weer een ei van bijna 5 cm. En een baarmoeder die niet echt hengstig is. Dierenarts stelde voor om nu hengstig te spuiten om dan alsnog morgen te scannen en insemineren. Hengstig spuiten om het gele lichaam eraf te spuiten en hopen dat de baarmoeder dan wel hengstig genoeg is. Iemand hier ervaringen mee?
Ze is ook vrijwel niet hengstig te zien. Zie alleen dat ze wat reageerde op de shet, maar dan moet je goed kijken en een tijd observeren. Iemand een tip hoe je dit beter kan zien?
Eretria schreef:StalMelyn schreef:Mooney, bedankt voor je verbetering en uitleg.
De veearts is geweest en heeft een swap genomen om op sarcoïd te testen. Als ze meteen een stuk weefsel had afgenomen voor melanoomtesten en dat bleek het niet te zijn maar zou een sarcoïd zijn dan had ze het extra kunnen activeren? Dus voor nu eerst testen op sarcoïd.
Ze vond het een raar uitziende plek en herkende beide (sarcoïd en melanoom) er niet in. Sarcoïd is goed te behandelen met (geen idee wat voor soort) spuiten in Utrecht. Ik wil alleen geen drachtig paard medisch behandelen als niet hoeft dus voor nu dek ik haar niet.
Gezien de gevoeligheid op melanoom bij schimmels, en wie weet is het dat, zie ik fokken ook wat minder zitten. Ik wil alleen fokken met het meeste gezonde dier dat er is. Heb haar laten testen op 12? erfelijke ziektes en dan nu dit. 3 jaar gewacht tot mijn hengst oud genoeg is en dan nu dit...
Ben altijd zo een pechvogel haha.
MAAR!
Mijn hengst heeft gedekt nu 2 keer. Hij wordt volwassen
Iedereen op wachtbankje, succes!
Cynthia, gelukkig op tijd dan.
Maar stel je fokt met een schimmel. Schimmel is gezond geen melanomen. Schimmel wordt ouder en krijgt alsnog melanomen. Dan is dat in principe hetzelfde alsdat je ermee fokt als die schimmel op moment van fokken al enkele melanomen had toch? Want zoiets zit al in zn genen..
Dan zou niemand meer met een schimmel moeten fokken, want 95% van de schimmels krijgt uiteindelijk melanomen. Vroeg of laat.
Yvk schreef:Ik hoorde vandaag ook van een DA dat het dit jaar veel voorkomt dat de hengstigheid uit blijft of raar verloopt. Hij stak het ook op het weer.
Olga dat er komend jaar maar een mooi en gezond veulentje mag komen. Ik heb je verhaal gelezen in het DBT2021.. Erg verdrietig.
Lastig hé Unofficial. Het is te hopen dat ze snel mooi hengstig wordt!
Balen StalMelyn! Misschien valt het allemaal mee en kan je haar toch laten dekken. Maar ik snap je twijfel ook wel. Wel knap dat je hengst gedekt heeft!
Jammer Elly. Gelukkig wel al een komend ei dat je meteen verder kan.
Gefeliciteerd MDWstables.
00000000 vervelend dat ze niet reageert op het hengstig spuiten. Komt de DA nog van de week om verder te kijken?