[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:09

Cioccolato schreef:
Ik zou zelf wel een cyclus wachten. Nu een swab maken en bij een bacterie gaan behandelen. Vervolgens volgende cyclus kijken of de baarmoeder wel schoon is. Zo njet, s het hardnekkig en is de kans ok groot dat er steeds een terug komende bacterie is en dus een dracht niet wil en alles weg gegooid geld is. Of niet dragend te krijgen of verwerpen.

als je vooraan de hengstigheid de swab doet heb je wel tijd om af te wachten en alsnog te dekken als er geen foute uitslag is

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:12

Met kans dat er een bacterie terug komt. Ik zou dus een cyclus wachten en als het dan schoon is pas weer beginnen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:13

hoezo terug komt, ze kan toch ook gewoon schoon zijn

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:15

Dat zou ik dan de volgende cyclus willen zien. Als het dan nog schoon is na behandeling zou ik pas weer beginnen.
Omdat er al het 1 en ander aan de hand is en her al langer loopt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:19

Maar als de merrie schoon is nav de swab, dan is ze toch schoon? Je kunt hooguit een keer spoelen na de inseminatie als preventie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:19

Als het schoon is is het schoon dan hoef je niet een cyclus te wachten. Zit er wel een bacterie dan ben je de hele cyclus kwijt aan spoelen met antibiotica.

Balen muronia. Onze DA doet standaard na 2 mislukte pogingen een swab. Inderdaad moet dat dan ff op kweek.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:20

Ja als de swab schoon is gelijk. Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over als er een bacterie aanwezig is nav de swab.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:20

Muronia wat een pech heb jij toch met je merrie.... hopelijk gaat het op het dekstation (Wielsma?)beter.
Ik zou afwachten wat er uit de swab komt en op basis daarvan beleid bepalen, de ene uitslag is de andere niet.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:57

Ohnee muronia , zo jammer!

Verder de tijd niet gehad om deftig bij te lezen , het is hier druk geweest!
Nog proficiat voor de drachtige !!

Ik begin hier spoken te zien denk ik. Da zei 4 dagen geleden net eisprong gehad .
Nu vind ik mijn merrie vandaag toch heel knuffelig met mijn shet en loopt ze te hinniken naar de paarden in de buurt. Making myself grazy }:0

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:31

Oh nee muronia! Ik hoop voor je dat de keus om haar naar de hh te brengen goed uitpakt!!

Cheyenne gefeliciteerd!!

Vanavond gaan we Kate weer halen!! Is ze eindelijk thuis <3 En... ik kom er bij op t wachtbankje!! 11 juni scannen :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:37

Neee muronia, wat klote !

Cheyenne gefeliciteerd!

Hier een merrie die nog steeds denkt dat het pasen is... ok we zijn van 7 grote eitjes verdeeld over beide eierstokken, naar 3 rijpe eitjes die klaar staan om te springen op de linker eierstok gegaan haha.
Morgen insemineren, dan donderdag terug voor controle of er eentje gesprongen is en dan over 2 weken controle scan...

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:49

Ohw wauw kyrkelover! 7 (!)... Ik duim dat er maar 1tje springt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:59

Cioccolato schreef:
Ja als de swab schoon is gelijk. Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over als er een bacterie aanwezig is nav de swab.

Ook dan kun je wel dekken. Wel afhankelijk van de bacterie of schimmel. Meestal is het 1 tot 3 dagen spoelen, vaak kun je dan na/voor de behandeling nog wel insemineren. Het ligt er ook echt aan, is het een bacterie die de sperma dood of een bacterie die de vrucht dood. Bij de eerste kun je pas na spoelen insemineren, bij de 2de er wel na.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:07

Ok even een hele erge ego post, ik kan wel janken!!
Merrie helemaal klaar om morgen geinsimineerd te worden, heeft de hengst zich verwond....
Gevolg uiteraard geen sperma beschikbaar en kan wel een andere hengst gebruiken, maar enkel deze hengst past compleet in het plaatje. Rest van de hengsten heeft eigenlijk enkel dressuurgenen en dat is niet wat ik wil.
Nu dus verplicht een ronde wachten. Weg geld van 5x scannen....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:17

:oo :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:30

Piarens, dat kan nog goed hoor, maar ik herken je stress ;)

Kyrkelover, WAT??? Zo, dat is erg!!! En dat je dan ook al je geld kwijt bent van het scannen is echt echt heel zuur!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:11

Muroina neeee wat stom zeg :(:) Ik hoopte echt op goed nieuws, en jij ook natuurlijk. Wel fijn idee de swab dat je dan de oorzaak kunt vinden. Grote kans dat dat van het natuurlijk dekken komt dan. Helaas even goed soa's bij paarden als bij mensen!

Piarens, herkenbaar, helaas niks anders te doen dan wachten -O-

Balou, wat fijn! voetl zo goed om je paardje weer veilig thuis te hebben.

Kyrke neeee wat ontzettend bagger zeg.... wat vervelend... |o

Hier helaas ook niet zo'n geluk. Vannacht ingebroken, hele kast leeggetrokken. Echt al mijn spullen weg incl dekjes en poetsspullen?! En dat terwijl ik zondag verhuis, dus als ze weekje later waren geweest had ik nergens last van gehad... Gelukkig stonden meeste paarden buiten snachts. Maar ik baal uiteraard nog ontzettend.. ;(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:16

Pfff lekker dam flori :\

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:18

Cynthia gefeliciteerd!

Muronia wat balen! Hopelijk vinden ze de oorzaak en is die simpel!

Cheyenne gefeliciteerd!

Kyrke wat ontzettend rot! Is echt heel zonde..

Hier de laatste merrie afgeslagen dus we mogen weer op het wachtbankje!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:24

Gefeliciteerd cheyenne op naar het kloppend hartje

Balen muronia. Nu ik zou een swab nemen en idd binnen drie dagen heb je uitslag. Als ze vuil is dan zou ik ermee stoppen eerlijk gezegd. Ga je moeilijk proper krijgen en dan ga je al zoveel geld kwijt zijn dat geenenkel veulen dat nog waard gaat zijn.
Als ze proper is dan ben je normaal nog mooi op tijd. Ik duim voor je.

Wat erg floripori

Spannend dustinlover

Kyrkelover wat een pech zeg. Dan heb je je droomhengst gevonden.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:33

Het gaat zo hard! Gaan deze dikke buiken topic altijd zo hard of zitten er veel thuis ivm corona?
Ik kan het niet bijhouden, fulltime werken en in de avond de paarden. Doe echt mijn best en lees alles maar dan ook veel weer kwijt haha.

Muronia, wat ontzettend rot. Hopelijk komt er niets uit de swab en is ze schoon en kan je insemineren en pakt het wel.

Kyrkelover, dan moet de hengst zich ook wel heel goed bezeerd hebben. Heb je geen Scanpakket? Kan je het nog om laten zetten want dan betaal je een bedrag en onbeperkt scannen.

Gefeliciteerd met de drachtigen!

En iedereen die voor de volgende ronde gaat, succes!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:40

Nou, als we in dit tempo doorgaan, wordt het eerste veulentje pas in deel II geboren :+

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:43

Kyrkelover |o wat een tegenvaller. Verwachten ze wel dat het binnen 3 weken " genezen" is ( weet niet hoe erg hij geblesseerd is) anders kan meteen maar switchen dan zijn de scans niet weggegooid geld. Heel frustrerend hoor, kan me wel voorstellen als je een bewuste hengst hebt uitgekozen je ook niet zomaar iets anders pakt.

Floripori :oo lekker dan, hadden die inbrekers niet een weekje kunnen wachten -:(-

Balou fijn dat Kate weer naar huis komt. Nu afwachten of het heeft gepakt.

Piarens := hmmm misschien toch nog een hengstigheid in wording?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:49

Ik houd het ook al niet meer bij... hier ook fulltime werken, paarden, huishouden, etc.! Plus het tijdsverschil, jullie typen zo 10 pagina’s vol terwijl ik slaap haha!

Duimen dat ze schoon is Muronia! Altijd lastig, sowieso met een iets oudere merrie.

Kyrke dat is echt balen! :oo Zal de hengst wel op tijd herstellen voor de volgende ronde?

Cheyenne en Dustinlover gefeliciteerd, success op het wacht bankje. Vreselijk vind ik dat altijd, meer dan twee weken moeten wachten of het gelukt is, echt zenuwslopend :')

Ik hoor over een paar uur of we morgen of overmorgen kunnen insemineren... altijd zo spannend!
Dit is mijn combi trouwens:
Afbeelding
Afbeelding
Idaza (UB40 x Caridor) x Gaudi ( Totilas x De Niro)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:02

Vulina schreef:
Cioccolato schreef:

Ook dan kun je wel dekken. Wel afhankelijk van de bacterie of schimmel. Meestal is het 1 tot 3 dagen spoelen, vaak kun je dan na/voor de behandeling nog wel insemineren. Het ligt er ook echt aan, is het een bacterie die de sperma dood of een bacterie die de vrucht dood. Bij de eerste kun je pas na spoelen insemineren, bij de 2de er wel na.

Met een kans dat door een terug komende bacterie de vrucht alsnog wordt afgestoten. Ik zou dus eerst zeker willen zijn dat de baarmoeder schoon is en blijft.

Mijne had dus ook een vieze swab. Is gespoeld en gedekt. Drachtig. 70 dagen en toen deed dus toch de bacterie zn werk. Daar na ook niet schoon geworden. Daarom zou ik dus zeker willen zijn dat de baarmoeder schoon i gemaakt en schoon blijft. Zonde geld en zonde werk anders.