[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:37

Wauw, ze is prachtig Tinniie!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:38

Bellarose schreef:
Wij kunnen samen waken straks, Azia moet vandaag nog 62 dagen!

Ik hoop het niet voor jou. Dais draagt namelijk graag een week of twee over :+

Arianne, nog maar een week of vijf, dat schiet al lekker op!

Jeetje, wat is Chexy verschrikkelijk knap zeg! <3

Leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar Fi dr date :)
Dus vooruit, mijn verhaal:
We gingen eerst naar Black Marvel, een zwarte Welsh Cob hengst. Op de site spraken de foto's me niet heel erg aan, maar hij was mooi aan de maat (1.54m, daar zijn er niet veel van) en heeft het erg goed gedaan op de Royal Welsh. Dat is ook niet voor niets, dus ik besloot toch maar te gaan kijken, dan weet je het maar.
Nou.. die staldeur ging open en ik werd direct gevangen door zijn ogen. Wát ene prachtig hoofdje en enorm sprekende ogen!
Op deze foto zie je het een beetje, maar in het echt is het nog veel gaver (foto is een foto van een foto op een camera, dus vandaar de slechte kwaliteit).

http://myalbum.com/photo/bx2VgQzm2ow7/360.jpg

http://myalbum.com/photo/A92E3OZ6lCmA/360.jpg

Superbrave, knuffelige hengst ook en lópen dat hij kan! Dus ik was verliefd! <3

En toen gingen we naar Du Bois... Héle andere pony's natuurlijk!
Al vanaf dat Cassanova een klein veulentje was, ben ik weg van hem en ik was dan ook heel blij dat hij goedgekeurd werd bij het NWPCS (ik zat aan de livestream gekluisterd :D). Maar we kwamen daar gisteren aan (net terug van de imposante, grote Welsh Cobs) en toen stond daar Cassanova. Een stukje kleiner natuurlijk en fijner gebouwd en nog geen 3 jaar. Prachtige pony om te zien, ging lekker los in de bak, maar blijf luisteren naar Marjolein :) Maar hij is natuurlijk nog heel jong, nog niet getraind en nog lang niet uitgegroeid. daardoor maakte hij minder indruk dan ik van te voren dacht.
Marjolein vroeg of ik ook aan Goldstar heb gedacht. Ik zei dat hij me het minst aansprak van haar hengsten, maar ik was er toch, dus wilde hem wel graag zien.
Hij was veel gaver dan ik dacht! Helemaal niet zo klein en ook wat robuuster dan ik van de foto's herinnerde, heel mooi hoofdje er op en ook heel koel in zijn kop... Dus ik werd weer een beetje verliefd.
En toen wilde ik Don Cremello natuurlijk ook zien :D
Nou..... Nóg groter dan Goldstar en mooi, redelijk barok gebouwd, meer paardenhoofd er op, maar verre van lelijk, alleen val ik op pony hoofdjes, maar hij bewoog ook erg goed en had ook al zo'n braaf karakter! <3

En toen wist ik het niet meer:
De hengst waar ik voor ging, valt (voor dit jaar in ieder geval) af en drie andere hengsten zijn veel leuker dan ik dacht... Moeilijk moeilijk...
Het volgende speelt ook wel mee: Black Marvel staat dit jaar (en in 2015) in Nederland ter dekking, maar hij gaat weer terug naar Wales. Stel dat ik Fi door een andere hengst laat dekken dit jaar, zal ze op z'n vroegst in 2018 were gedekt worden. Dikke kans dat hij dan weer in Wales staat.
De Du Bois hengsten blijven wel zolang ze goed presteren :)
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 06-03-16 16:11, in het totaal 5 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:41

Wat is het toch een knap ding Tinne.

Ja, ik rijd haar nog steeds. Niet veel hoor en rustig aan want het zadel begint nu toch wel naar voren te schuiven. Ik denk dat ik binnenkort maar overga op een pad met dekensingel om verder te hobbelen.
Ik heb haar eerder nooit bitloos gereden maar weet dat ze in het verleden wel bitloos is gereden. Ook knoopte ik weleens het touw aan beide kanten van het halster en dat deed ze ook prima. Zodoende heb ik besloten om een bosal aan te schaffen. Nu dat we toch alleen maar rustig aan rijden, kan ik de hulpen mooi verfijnen :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:44

Even een ego post!
Dit weekend met onze 3 jarige hengst (eigenlijk 2,5) naar Lanaken geweest voor de hengstenkeuring van Zangersheide. Gisteren super ruig met losspringen dus mocht hij door naar de 3e bezichtiging vandaag. En ook vandaag deed hij weer zijn best en is hij goed gekeurd als dekhengst voor het Zangersheide Studbook!!!
Afbeelding

Dus ik ben uit mijn hengstenkeuring voor 2016 ;) hij past perfect bij mijn merrie; maat, mooie opwaartse bouw, gruwelijk lopen en onbegrensd vermogen op de sprong!
Het is trouwens een jonge Quasimodo vd molendreef x Indorado
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:47

AZ, die foto. _O-
Dan staat mij vast ook nog wat te wachten! :))

Prachtig veulentje. <3

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:51

Cynthia dan zou ik (als de hengst toch wel op je lijstje staat) eerst marvel pakken. Nu is hij er nog. En er komen er in de toekomst vast niet veel in nederland qua nakomelingen. Tenzij men ze gaat importeren..

Of je moet echt verliefd geworden zijn op een andere hihihi.

Zal ik mijn kleine modder monsters eens laten zien??? De foto's zijn van vanmorgen voor hun ontbijt.
Flirtje 285 dagen drachtig.
Afbeelding
Afbeelding

Chakira 271 dagen drachtig.
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:03

En dan natuurlijk de 9 maandenfoto's!
Vandaag even tussen de buien door gedaan :)

9 maanden
Afbeelding
8 maanden
Afbeelding
9 maanden
Afbeelding
8 maanden
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:06

Proficiat Venthe!

Stal HD, ik vind Chakira zoo mooi, ben heel benieuwd naar haar veulentje :)

Cynthia, zo leuk altijd op hetzelfde weggetje :) en ze blijft zo flink los staan

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:14

Wat een schatjes, Stal HD! Chikara vind ik ook het leukst! <3

En wat je zegt.. zo denk ik er nu ook over :j

Ja, Tinniie, Keesje is zó'n brave pony! Die kan je overal neerzetten, stap naar achteren zetten, oortjes gaan naar voren en klik! Heerlijk dier!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:42

Wat een schatje is chexy toch.

Mooie buikjes komen voorbij.

Venthe gefeliciteerd met de goedkeuring.

Cynthia82 ik zou dan persoonlijk zelf ook voor Black marvel gaan.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:56

Venthe whow gaaf!!!
Gefeliciteerd met de goedkeuring van de hengst. Echt stoer.

Chexy is wel heel gaaf!

Cynthia hihi nog steeds twijfel dus.... ik dacht nou dat is duidelijk... niet dus?

Lieve Kees :j

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:55

Ik kom me hier ook eens melden! Mijn fjordenmerrie Edel is officieel drachtig en nu ongeveer 194 dagen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:55

Chexy is wel een potentieel gouden bokt veulen :j Leukerd!

Gefeliciteerd Venthe! Stoer zeg!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:56

Dubbel....

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:00

Cynthia82 schreef:
Bellarose schreef:
Wij kunnen samen waken straks, Azia moet vandaag nog 62 dagen!

Ik hoop het niet voor jou. Dais draagt namelijk graag een week of twee over :+

Arianne, nog maar een week of vijf, dat schiet al lekker op!

Jeetje, wat is Chexy verschrikkelijk knap zeg! <3

Leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar Fi dr date :)
Dus vooruit, mijn verhaal:
We gingen eerst naar Black Marvel, een zwarte Welsh Cob hengst. Op de site spraken de foto's me niet heel erg aan, maar hij was mooi aan de maat (1.54m, daar zijn er niet veel van) en heeft het erg goed gedaan op de Royal Welsh. Dat is ook niet voor niets, dus ik besloot toch maar te gaan kijken, dan weet je het maar.
Nou.. die staldeur ging open en ik werd direct gevangen door zijn ogen. Wát ene prachtig hoofdje en enorm sprekende ogen!
Op deze foto zie je het een beetje, maar in het echt is het nog veel gaver (foto is een foto van een foto op een camera, dus vandaar de slechte kwaliteit).

http://myalbum.com/photo/bx2VgQzm2ow7/360.jpg

http://myalbum.com/photo/A92E3OZ6lCmA/360.jpg

Superbrave, knuffelige hengst ook en lópen dat hij kan! Dus ik was verliefd! <3

En toen gingen we naar Du Bois... Héle andere pony's natuurlijk!
Al vanaf dat Cassanova een klein veulentje was, ben ik weg van hem en ik was dan ook heel blij dat hij goedgekeurd werd bij het NWPCS (ik zat aan de livestream gekluisterd :D). Maar we kwamen daar gisteren aan (net terug van de imposante, grote Welsh Cobs) en toen stond daar Cassanova. Een stukje kleiner natuurlijk en fijner gebouwd en nog geen 3 jaar. Prachtige pony om te zien, ging lekker los in de bak, maar blijf luisteren naar Marjolein :) Maar hij is natuurlijk nog heel jong, nog niet getraind en nog lang niet uitgegroeid. daardoor maakte hij minder indruk dan ik van te voren dacht.
Marjolein vroeg of ik ook aan Goldstar heb gedacht. Ik zei dat hij me het minst aansprak van haar hengsten, maar ik was er toch, dus wilde hem wel graag zien.
Hij was veel gaver dan ik dacht! Helemaal niet zo klein en ook wat robuuster dan ik van de foto's herinnerde, heel mooi hoofdje er op en ook heel koel in zijn kop... Dus ik werd weer een beetje verliefd.
En toen wilde ik Don Cremello natuurlijk ook zien :D
Nou..... Nóg groter dan Goldstar en mooi, redelijk barok gebouwd, meer paardenhoofd er op, maar verre van lelijk, alleen val ik op pony hoofdjes, maar hij bewoog ook erg goed en had ook al zo'n braaf karakter! <3

En toen wist ik het niet meer:
De hengst waar ik voor ging, valt (voor dit jaar in ieder geval) af en drie andere hengsten zijn veel leuker dan ik dacht... Moeilijk moeilijk...
Het volgende speelt ook wel mee: Black Marvel staat dit jaar (en in 2015) in Nederland ter dekking, maar hij gaat weer terug naar Wales. Stel dat ik Fi door een andere hengst laat dekken dit jaar, zal ze op z'n vroegst in 2018 were gedekt worden. Dikke kans dat hij dan weer in Wales staat.
De Du Bois hengsten blijven wel zolang ze goed presteren :)

Ik heb je gisteren bij du bois gezien. wel apart je kwam me wel bekend voor. en nu weet ik waarom. ik ben je topic van Daisy aan het volgen haha
Laatst bijgewerkt door veranadautje op 06-03-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:00

Arianna dankjewel! Ze zijn sinds vanmiddag 3 uur officieel niet meer van mij.. Ze zijn beide naar een fijn huisje gegaan! Blijf met beide in contact en 1 pony blijf ik elke dag zien (staat op dezelfde stal als maquavinci) zal soms ook wel lastig worden..

Kyara twijfelde ik vanaf het begin aan of ze wel drachtig was maar nu de laatste dagen begon haar buik toch wel te groeien, denk dat er toch een kleine draak in zit.. maar ze houden me op de hoogte :)

Maquavinci heb ik gisteren even verwend met een lekker zacht en warm fleece deken en een nieuw halster <3
Afbeelding

Kyara vanmiddag
Afbeelding

Zo thuis even bijlezen en reageren :) nu eerst in de wei voeren

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:09

Woogy nope was het niet van plan ..
ik weet niet precies hoe ik bij het onder werp dekken kwam bij me DA .. maar volgens mij DA kon dat dus makkelijk nog .. ik heb haar uiteraard helemaal laten controleren ..
en kwa conditie en gezondheid kon ze dat nog makkelijk aan ..
heb der ook laten testen op cushing die heb ze niet.

in het verleden kwa gezondheid heb ze eigenlijk nog nooit wat gehad .. meeste van de 10x kwam hij alleen voor entingen en als ze een wondje had die ik zelf dan te diep vondt of wat dan ook .. ik heb Dione al vanaf ze 6 maanden was dus ken der hele geschiedenis ..

als alles niet goed was of kwa gezondheid of conditie heb ik haar nooit laten dekken..

en als je op het avs had gekeken kon je ook zien dat dit haar eerste veulen is :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:10

Wat leuk, veranadautje!
Ik snap wat je bedoelt! Dat had ik bij het zien van Marjolein en de hengsten in het echt :)

Bianca, sterkte met je keuze en ergens ook wel fijn dat je er eentje blijft zien, hoewel ik me ook voor kan stellen dat dat lastig is.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:18

Ik wil me ook graag melden! Ooit wel aangemeld in deel 1 maar dat was nog erg vroeg in de dracht en jullie gaan zo ontzettend snel :+ Nu is moet mijn merrie "officieel" nog 84 dagen dus dacht laat ik me weer eens even melden en de rest volgen! :D

Dit is mijn merrie:
Klasiena G, friese merrie van de hengst Winand 405 en drachtig van Hessel 480. Uitgerekend op 29 mei.

Dit is de laatste stand foto die ik van haar heb gemaakt in vergelijking met de eerste, kortom van sportfries naar moeke := Deze foto is van 19 februari.

Afbeelding

Klasien wordt dit jaar voor het eerst mama dus ben heeeeeel benieuwd hoe ze het gaat doen ;) .

Doordat Klasien in het begin erg slecht reageerde op het drachtig zijn, en dan vooral haar gedrag.. en daar later ook nog eens tot 3 keer toe einschuss bij kwam is mevrouw al in oktober met zwangerschapsverlof gegaan. Dit heeft haar uiteindelijk erg goed gedaan en we hadden snel onze vrolijke dame weer terug. Maar dit heeft helaas natuurlijk ook voor wat extra kilo's gezorgd :Y)

en voor degene die het leuk vinden ook nog haar eigen topic: [KS-MK] Zwarte parel in de maak!

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:31

10 pagina's alweer!

Gefeliciteerd Tinnie en knolselder! Leuke zonnebril heeft ze Tinniie!

Sterkte Marielle!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:16

Haha emma, dat halster had ik aan een vriendin kado gedaan, bij haar is het ook echt niet zo fel meer als eerst, zie ik bij jou ook!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:32

Venthe, wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd met de goedkeuring! Tja, dan ben je natuurlijk helemaaaal benieuwd wat die combi geeft :D

iEmmaaa, yes kom je ook mee kletsen! Jij rekent minder dagen dan ik zie ik. Voor wings reken ik 340 dagen en dan moet ze er vandaag nog 89 :) Geef je gauw weer een foto-update van je Klasientje?

Drukte te snel op het knopje. Oepsie!

Cynthia, je ziet nu wel duidelijk verschil he! En spannend de keuze voor Fi. Ben benieuwd wie de definitieve lover wordt voor haar :)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:37

Chexy is echt mooi zeg <3 blijft hij ook zo qua kleur?

Ik heb zojuist filmpje gemaakt van Mick. Kan ik die hier ook plaatsen? Zo ja, kan iemand vertellen hoe dat moet? Ben echt een pc :? nerdie

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:40

@lindamusters, haha ja het is in de tussen tijd wat felheid verloren idd :')

@wings_love, ja ik dacht laat ik me ook maar eens melden ;). Mijn stalbaas rekent eigenlijk altijd 335 dagen dus daar ben ik ook maar vanuit gegaan. Bij zijn merries klopt het eigenlijk altijd wel redelijk :) ik moet snel weer een keer nieuwe foto's maken idd maar ben doordeweeks te druk helaas... Als het weer mee werkt komend weekend maar even doen dan ;)

@mopjemop, ik plaats ze meestal via YouTube maar weet niet of je daar een account hebt?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:42

Ik heb geen YouTube account :P is dat er voor nodig?