[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:41

Fotsy schreef:
oh cubalibre je had nog gevraagd hoeveel je scant, wel normaal hier vier keer, de laatste keer op 105 dagen en als het dan eventueel goed ligt, wat niet vaak gebeurt :P , dan kunnen ze hier het geslacht zien :D

Oh dat is goed zeg!
Wij doen ook altijd op ongeveer op 3 maanden nog een scan, voor de zekerheid :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 06:17

Ice, jammer dat ze je merrie niet drachtig hebben gescand :(:) Maar ik zou het wel goed in de gaten houden, je zou de eerste niet zijn waar ze het vruchtje over het hoofd zien, helemaal omdat het geel lichaam er nog zit en ze nog niet hengstig toont.

Na dubbele eisprong scannen ze hier ook altijd op 15 dagen. Eentje wordt er dan weggeknepen, is makkelijker omdat de vruchtjes dan nog vrij zijn en makkelijk verplaatst kunnen worden. Na het wegknijpen wordt de merrie met iets bijgespoten om de baarmoeder weer tot rust te krijgen en de kans op afstoten van het overgebleven vruchtje te verkleinen. Met 19 dagen moet je dan weer komen en als het overgebleven vruchtje nog goed is, kan het een normale zwangerschap worden.

Luna is ook gevolgd door de DA met scannen en toen het ei goed groot was bijgespoten met Chorulon en ik ben 1x op en neer gereden naar Duitsland voor de natuurlijke dekking, die dus heeft gepakt. Luna is ook geen merrie om ergens te laten staan en in dit geval had het ook niet zoveel zin. De Radstake is hier dichtbij, scanpakket is all in, dus dan is deze manier voor mij goedkoper. Luna heeft ook prima rekening gehouden met mijn werkdagen, heb niets hoeven regelen.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:36

@Vulina. Scan jij op 18 dagen en dan weer op 3 maanden? Of ook daar tussen nog een keer?

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:14

Gisteren met Bo geschouwd en Benjamin mocht al springen, maar verder nog niks dus ik denk dat we vandaag een goede kans maken om te dekken, net zoals vorig jaar :)

Vandaag word ook Fab gescant of ze toch drachtig is van mijn champagne hengst toevallig.. Ze is sinds januari niet meer hengstig geweest dus zou toch leuk zijn als die een cadeautje achter heeft gelaten. :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:49

Oooh spannend DL, zou heel leuk zijn :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:01

ubimone schreef:
@Vulina. Scan jij op 18 dagen en dan weer op 3 maanden? Of ook daar tussen nog een keer?

In principe alleen op 18 dagen, 35 dagen en 3 maanden. Na de 35 dagen is het grootste risico er van af. Tenzij er iets onverwachts tussendoor komt, zoals nu met onze drachtige merrie met cyste. Die doen we nu met 25 dagen weer. :)

Gribaldi merrie vanochtend gescand, ei groeit mooi door, maar was nog hard en bm strak. Morgen weer scannen, voordat we net te laat zijn!

Suffie; fijn dat het zo gemakkelijk ging! Nu maar aftellen dus :)

Oh dat zou wel erg leuk zijn DL! Ik ben benieuwd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:09

Vos is de Kimberley, die mag 4 Juni gescand op dracht. Zwarte is de Gribaldi, hopelijk kan die morgen geïnsemineerd worden :)

Afbeelding

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:20

Kiki, wat erg van je hond :( veel sterkte :(:)

Woogy, mijn merrie had vorig jaar met insemineren ook 2 flinke eitjes zitten. Met de scan na 19 dagen zat er nog maar 1. Soms regelt het zichzelf.

Venthe, wat fijn! Het aftellen kan beginnen dus :)

CubaLibre, hier scannen we op 18 dagen en op +/- 3 maanden, ook in verband met eventuele gustverklaring.

DL, dat zou een leuk cadeautje zijn! Spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:10

Rowan dat zou wel heel leuk zijn,ik ben echt benieuwd!

Venthe dat klinkt goed toch? +:)+

Fotsy die merrie van jou := Zou goed passen tussen mijn s(h)letjes hier. :))

Vulina leuk zeg,twee drachtig zou wel heel fijn zijn.

Hier gisteren geschouwd maar tot nu toe niks wat weer hengstig wordt dus dat ziet er tot nu toe goed uit voor Karin en Nikita,duimen maar. :))
De hengsten staan wel in topvorm hier,was het nu maar hengstenkeuring geweest ipv in januari. :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:12

Ikki ik wil je heeeeel vele sterkte wensen.
Ik hoop dat jullie toch nog een fijne tijd samen hebben ondanks het vreselijke bericht.

Ik ben niet zo vreselijk veel thuis in het insimineren.
Dus houd wijslijk mijn mond en leer hier bij.

Voorlopig word er hier alleen natuurlijk gedekt.

Morgen gaat mijn span naar de hengst.

Vanavond de hh bellen over de tijd enz.

Dan wil ik de tussentijd gebruiken om mijn merries te laten testen op lwo ivm de hengst voor volgend jaar.

Veel zijn er al gedekt joh.
Die van mij behoren dus tot de laatkomers,
Zou einde van dbt 2016 ook niet zo veel te kletsen zijn voor mij ha ha.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:56

Kiki, sorry, had niet op jou gereageerd.. Wat erg van je hondje... Hopelijk zolang mogelijk nog pijnvrij door! Wij hebben ook 2 honden (rottweiler en Jack Russel) en dat zijn echt mijn beste vriendjes.. Moet er niet aan denken.. Sterkte!!

Woogy, mijn merrie had trouwens ook dubbele eisprong, en nu 1 vrucht. Woensdag toch?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:07

Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Is allemaal erg dubbel. Zoals ze nu is gaat het nog wel, maar ze is de laatste anderhalve tot 2 weken best hard achteruit gegaan. Dus het is afwachten hoe het zich nu verder ontwikkeld.
Kijk we willen hoe dan ook voorkomen dat ze erdoor gaat stikken (want dat is het scenario) maar nu is ze nog te goed om dr te laten gaan. Maar wanneer dan wel? Ze is kogelhard en laat verder weinig merken dat ze ergens last van heeft. Ze wilt nog spelen, eet en drinkt prima.
Maar wil ook zeer zeker niet te laat wezen.
Pfffff best een heftig dilemma |(

Maar wat zijn paarden dan toch weer heerlijke gevoelsdieren. Toen ik gisteren op stal kwam voelde ze donders goed dat ik me niet happy voelde. Ze loopt naar me toe en legt heerlijk d'r neus zo in m'n nek om te kroelen.
En ze is geen grote kroel en doet het ook niet snel. Deed wel goed <3
Vorig jaar toen ze drachtig was werd het wel een enorme kroeldoos. Maar goed dat is nu nog te vroeg om het te kunnen merken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:11

Kiki dat lijkt me ook het harde,afwachten en beslissen wanneer het genoeg is.
Maar ik hoor her en der dat de hond het toch laat zien wanneer het best is,en dan is het kwestie van rap te handelen,hoeveel pijn het ook doet... Hoop dat het nog een poosje ver van je bed show kan blijven voor jullie :(:)

RX laat zul je zeker niet zijn hoor,niet alle merries pakken in 1 keer. Ik heb nu ook 1 op net geen 300 dagen en ben vast niet de enige.
Ik wil nu ook nog een merrie laten dekken binnen hier en 2-3 weken trouwens. Komt dan in mei als het direct pakt,is toch super?
Succes!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:51

RX, idd niet de moed laten zakken. Vorig jaar 5 maanden bezig geweest om een merrie drachtig te krijgen, uiteindelijk niet gelukt. Mijn andere merrie pakte in een keer op en de "moeilijke" merrie was dit jaar in 1x drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:56

soms hebben ze gewoon nog ff dat jaartje nodig om hun lichaam te laten rusten.
Heb ik ook al gehad hoor,een jonge merrie die gewoon niet drachtig leek te raken,het jaar erop vroeg begonnen en netjes in 1 x drachtig zonder complicaties.
Daarom,als een merrie een jaar leeg blijft is voor mij totaal niet erg maar net een teken dat ze het ff nodig heeft en het jaar erop lukt het dan vast wel. :) Daarom heb ik 6 merries en er kunnen er altijd een paar "rusten" en een paar laat ik dekken,ideaal. :)

Voor Ella weet ik het ook nog altijd niet wat ik ga doen,maar volgens mij vind ze het wel best zo. :)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:57

@kiki heel veel sterkte met de zware beslissing. Moeilijk om een geliefd beestje te laten gaan.

@vulina Thanks. Is idd wel handig voor een evt gustverklaring om met 3 maanden nog eens te scannen idd.
Bij mijn 1e veulen eigenlijk alleen op 18 dagen gescand....

@DL zou een heel leuk cadeautje zijn als ze daarvan drachtig was!

Hier mag ik maandag de 1e gaan scannen en dan 2 juni de 2e.... Spannend!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:04

Kiki sterkte met je hondje.. lijkt me heel moeilijk!

Nou totaal niet verwacht, maar wat was ik blij toen de veearts zei: Ja hier zit toch echt wat in!.. Mijn reactie: huh echt? *\%/* *\%/* *\%/*

Nu is het zo dat ik Fab eind januari een keer gedekt heb zien worden, toen niet meer dacht ik. Toen ik net mijn app gesprekken terug las zag ik staan op 23 maart dat ze hengstig stond. Dus veearts gevragen want dan zou het nu 8 weken onderweg zijn en zij kon al niet meer zien hoever ze was en dacht dat het al langer onderweg zou zijn...
Nu zal ze toch met de winter wel overdragen haar kennende dus ergens tussen begin januari en eind februari verwacht fab een veulentje!!!

Absolutely Fabulous (Don Romantic x El Corona)
Afbeelding

x

I Know (moeder was een Briar x Doruto en vader onbekend)
Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:27

wauw die hengst! Kwijl kwijl haha. Gefeliciteerd!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:30

Ooh leuk, proficiaaat!

Kiki: veel sterkte!

Rx: Het seizoen begint hier maar pas echt te lopen, je bent helemaal nog niet zo laat hoor :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:48

Kiki: jij kent je hondje het beste, jij weet wanneer het genoeg is. Hou haar elke dag in de gaten en zet je oren open zodat ze slechts hoeft te fluisteren. Vorig jaar één van onze honden af moeten laten spuiten vanwege ene grote tumor aan het bindweefsel(niet meer operabel) en die bleef nog altijd blij achter een bal aanrennen, spelen en zwemmen. Toen ze ineens de zee niet meer in wilde was het duidelijk. Hou dus kleine subtiele dingetjes in de gaten. Wens je veel wijsheid toe

Vulina: woensdag aanstaande ja. Hoop stiekem dat ze drachtig is, al probeer ik altijd van het negatieve uit te gaan zodat het alleen maar mee kan vallen.

Dustinlover: wat geweldig om zo'n verrassing te horen zeg!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:52

Zooo dat wordt een winterveulen Rowan!!
Zie je het zitten? :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:10

Nou ik ben heel blij, maar ik dacht wel ohnee he die winter.. Fab is een merrie die ik in de zomer met veulen al zo moeilijk volhoud, laat staan in de winter.. Dus dat word heeeeeel veeeeel voeren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:19

Wauw mooie hengst :9

RX scheelt toch niet zoveel met die van ons. Bo is net 5 dgn terug gedekt. Wie weet pakt het gelijk de eerste keer. Zal je zien die van jouw gaat eerder dan die van ons haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:19

Dat was zo een beetje mijn gedachte,dat herinnerde ik me nog,vandaar dat ik het vroeg. :)

Het voordeel is,pak dat ze in februari/eind februari gaat,dat het dan bijna lente is en ze dan wanneer ze het het hardst zal nodig hebben een hele zomer lang gras zal voor zich hebben oa.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:41

DustinLover: nu al beginnen met volproppen dan, ben er ook zo hard mee bezig met Prisjes. Die valt ook af van niks en krijgt nu ook al 4 scheppen hardvoer en 3 scheppen gras en onbeperkt ruwvoer