En natuurlijk ook voor de rest die zn merrie nog niet drachtig heeft of nog wacht op een scan... Hoor idd van een hoop mensen dat hun merries niet makkelijk drachtig worden dit jaar...Wij mogen niet klagen dit jaar, want beide merriez waren in 1x raak!!
Zaterdag naar de keuring geweest met Donna en TiAmo. 2x een 2e premie, maar ze deden het zooo goed en braaf dat ik helemaal in mn nopjes ben met mn kanjers!!
Mijn dame komt vandaag terug van de HH, ze is geinsimineerd met Everdale hopelijk over 15 dagen drachtig met scannen. Merrie is een Winningmood x oscar Ster en prok merrie. Helaas door blessure niet rijbaar.
Hoedat zo tam? Is baby anders? Nou ik ga nu in de auto de dame weer ophalen ben benieuwd hoe ze nu is
wollies
Geplaatst: 23-07-12 13:47
Allemaal zo ontzettend spannend... Gefeliciteerd voor degene met een drachtige merrie. Wij gaan morgen ochtend voor de 18 dagen scan . Al contact hehad met HH, als ze niet drachtig is gaat ze daar heen.
Hoe gaat het met de verbrandde neusjes? Heerlijk weer eindelijk, maar niet wat je wil voor het tere huidje. Op de stal waar ik stond waren ook heel veel verbrande neusjes en kootholtes, daar gebruikte men sudocreme (je weet wel, voor baby-billetjes). Werkt verzachtend en beschermend.
tammiebels
Geplaatst: 23-07-12 16:39
Seven schreef:
Hoedat zo tam? Is baby anders? Nou ik ga nu in de auto de dame weer ophalen ben benieuwd hoe ze nu is
Ze is niet meer zo rustig als in het begin van de dracht, ze is alweer aan het kloten tijdens het voeren, gewoon minder coulant als dat ze in het begin was. En daarbij dat ze zo ineens met dikke achterbenen stond vanuit het niets. Is misschien ook wel een beetje zelfbescherming, straks ben ik blij met eem dooie mus of hoe zeggen ze dat...
BL, tuurlijk ben je trots op je knappe kinders! Terecht ook
Wollies, lief dat je het vraagt! De neusjes zien er mooi uit, maar hebben nu inderdaad wel een heel nieuw, teer huidje, dus dit weer is niet zo best. Ti zijn hele bles lijkt los te laten en ze zijn ook verbrand in de kootholtes, die die zijn we nu aan het wassen en insmeren. Ze worden nu 3x per dag ingesmeerd met Vision30 en de maskers zijn bijna onderweg.
Tjinta
Geplaatst: 23-07-12 20:35
Hoi Seven, welkom!
Tammie ik hoop ook voor je hoor, gewoon goed!
wollies, Joyce ik duim ook voor jullie!
Ik heb vandaag met de zon nog aan jouw twee gedacht Cynth..
BL 2x een tweede is toch fijn! Super dat ze zo braaf waren... toppie!!!
Merk je nou heel erg dat Ti en Dais nu last hebben van de zon?? Aangezien die neusjes nu ook al niet zo fijn zullen voelen... Hoop iig dat ze nog sneller opknappen!! Hoe ziet het er in de kootholtes uit!! (had namelijk nog nooit van verbranding in de kootholtes gehoord...)
Bij verbranding in de kootholtes krijg je ongeveer hetzelfde als op de neus. Bij mijn merrie werd de kootholte van haar witte achter voetjes erg rood. Ben toen flink gaan smeren en gelukkig is het daarbij gebleven.
Cynthia82
Geplaatst: 23-07-12 22:22
Tjinta, wat lief van je! We smeren ze drie keer per dag in. De neusjes zien er goed uit, wel wat rood, maar dat komt nu niet zo zeer van de zon, maar omdat het een nieuw teer huidje is.
BL, als ik je berichtje eerder had gelezen, had ik er even een foto van gemaakt. Misschien lukt dat morgen, maar het ziet er een beetje hetzelfde uit als op de neuzen. Niet rood, maar zwarte, harde korsten er op.
Mijn liefjes vandaag: (hier kan je zien dat Dais dr neusje al zo goed als normaal is, alleen Ti is kaal en felroze. Ik denk dat hij licht geeft 's nachts )
super dat de neusjes er weer zo goed als normaal uit zien! heerlijke paardjes hoor!
ik ben weer helemaal blij! halleandro en waika lopen weer heerlijk in de wei! zo ziet hij er nu uit hij was niet op zijn beste want ze hadden wel last van de warmte na zon lange rit op de trailer.. maar hij is nog steeds erg knap!
en nu aftellen en dan zullen we zien of mij gevoel klopt in de week van 6 aug kan ik scannen op 18 dagen maar misschien doe ik het later met 30 dagen als ik het zolang kan uithouden
Cynth weer kussend met Ti... het is en blijft een geweldig gezicht hihi. Wat een lekker ding.
Seven jouw dame heeft wel een heel aansprekend hoofdje. Vind ik echt mooi! Fijn dat ze weer thuis is.
Lisch ik zou ook op 18 dagen doen. Waarom wachten tot 32. Die een keer extra scannen zal t m op het hele verhaal ook niet doen toch? Heb je zekerheid en rust. Op 34 dagen een tweelingdracht scheiden, 1 afspuiten zal misschien wel gaan, maar het risico dat je nr. 2 ook verliest is dan veel groter. Zou ik niet willen riskeren.
Fijn dat ook jouw dame en kerel weer thuis zijn. Dat is weer genieten.
Helaas hier ook gedracht. Wel vocht in de baarmoeder, vanmiddag spoelen bij de DA en antibiotica. Hopelijk donderdag of vrijdag richting HH voor onverdunde zaadjes.