Spannend Joto! Ik gok op een bonte merrie overmorgen.
inkepink
Geplaatst: 15-02-11 22:40
wow wat een uier joto. Heb hier zowaar ook verandering ontdekt tussen al het haar pieken toch echt inmiddels twee erwtjes op een stokkie Zelfs ukkie heeft nog meer uier overgehouden van vorig jaar.....al vind ik het bij haar ook nog steeds erg veel maar wel soepel en de DA vond dat ik me geen zorgen moest maken aangezien zij tijdens de lactatie niet onderdeed voor een gemiddelde melkkoe.. Zou dat trouwens erfellijk zijn? een groot uier? Dit aangezien uk's moeder Folie ook zo'n mege uier heeft hangen en altijd al gehad heeft.
SA Noem je Shanaya en Shanaia allebei gewoon bij hun naam? Lijkt me zo verwarrend?
Snoevie, voor je het weet staat je merrie op de lijst hoor, dat kan heel hard gaan
Zitake, fijn dat je stalletje geregeld is!
Het bevallingsfilmpje, tja ik heb de afgelopen 2 bevallingen ook geholpen, bij de ene merrie omdat het veulen erg groot was voor een 1e en de merrie zelf helemaal van de wereld was na de bevalling, bij de andere merrie omdat ze met haar kont tegen de muur ging bevallen en tja, dat werkt ook niet zo goed... Maar zodra het veulen er is en alles ziet er goed uit dan laat ik ze met elkaar het uitzoeken.
AZ, zo die is er vroeg bij met zijn moeder pesten!
Joto, Greet wordt serieus! spannend!!
Inkepink, ik denk wel dat zoiets erfelijk is, kijk maar bij vrouwen en hun dochters..
Venus wordt met de dag zwaarder, vind het altijd zo'n mooi proces om te zien op het eind, hoe hard ze groeien! Ik kan bijna niet wachten, maar ja het moet wel, nog een paar maandjes geduld. Sigrún begint ook al een lekker buikje te krijgen, je gaat het nu echt zien bij haar (maiden). Beide veulentjes laten ook af en toe van zich voelen.
Sigrún heeft alleen wel wisselende mest, soms met veel vocht erbij en de ene keer mooie ballen de andere keer wat papperiger, iemand een idee? Kan dat met hormonen te maken hebben? Ze staat niet op zand en is goed ontwormd, heeft geen koorts.
goedemorgen iedereen ik moet nog bijlezen was gisteren een vermoeiende dag was maar pas terug thuis om 18uur. Gisteren lady dus niet veel gezien, maar ze begint ook steed meer buik te krijgen en nu begint haar uier zich ook te ontwikkelen
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 16-02-11 09:06
Ach Snoevie, het gaat net zo snel als bij mij.
jennyk
Geplaatst: 16-02-11 09:06
Het lijstje van 16 februari:
ShamalArabs - Shanaya 351 ShamalArabs - Shanaia 349 Sharani - Bibi 345 ShamalArabs - Xenah 344 Joto - Greta 320 Peetje82 - Rubini 319 Sonjim - Wieneke 319 Amandake - Bibi 308 Marrlinde - Sola 308 Marrlinde - Lieke 308 Anastasia - Sianca 303 Anastasia - Anna 302 Sjolvir - Sjolvir 301 Liind_Y -Wessa 301 Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht
Snoevie
Geplaatst: 16-02-11 09:15
Neonlight schreef:
Ach Snoevie, het gaat net zo snel als bij mij.
Ja wel leuk,ik ben erg benieuwd wanneer de dames gaan bevallen!
Ooooh, wat gaat die tijd toch langzaam!!! Ik heb gister een babyfoon met camera binnengekregen (nou ja, mijn moeder eigenlijk) die het qua bereik zou moeten halen. Gaan we binnenkort dus even uitproberen
Ben benieuwd. Bij Anna heeft het harsen de vorige keer zeker 1,5-2 week geduurd.
Wou eigenlijk nu naar m'n drachtige dames. Heeft een mannetje van de bank precies zijn auto voor de garage gezet, kan ik er niet uit. EN er heeft een koe besloten nu te gaan kalven. Dus de paardjes moeten tot vanmiddag wachten.
hier is het heerlijk weer!! zonnig,warm en geen wolkje aan de lucht
ik ga maar eens lekker 2 paardjes longeren en dan wandelen met mijn jaarling!
frenia
Geplaatst: 16-02-11 12:15
ik wip ook even binnen
hier vandaag voor het eerst eens grondige check-up gedaan ik besef dat ik van Dorina niet eens buikfoto's heb gemaakt
Dorina is 318 dagen drachtig uiertje begint te komen, maar vind ik moeilijk in te schatten, aangezien ze maiden is e zo'n heel andere uier heeft dan mijn andere twee dames melktest uit de tweekleurige speen was niet mogelijk, want kreeg er geen druppie uit andere speen gaf waarde 11 aan, das dus al best goed ik wacht een dag of 2 af en probeer dan opnieuw. waarde in de andere uierhelft kan helemaal anders zijn (ik ben er zeker van dat het daar lager is )
Angel is 291 dagen drachtig. bij haar spuit de melk er al lekker uit maar uier stelt nog niks voor hoor melktest gaf 3 aan. heb haar eigenlijk gewoon mee gedaan omdat ik dan toch al in de weer was Haar kennende begint het spannender te worden vanaf dag 310, dan begin ik meestal met melk testen iedere dag bij haar.