hier nog geen regen/onweer. Drachtige merrie is vandaag weggebracht, ze wordt de komende weken even wat doorgereden. En een andere pony retour mee, die staat ook al rustig op stal. Morgen eens onder het zadel uittesten.
Merel_Claire
Geplaatst: 14-07-10 20:30
Mijn merrie is in 1 keer drachtig gescand ! Ze zouden haar vrijdag scannen, maar hebben dit vandaag al gedaan. Maar goed ook, want er zat een tweeling! Ze hebben nu 1 vruchtje afgeknepen. Nu is het dus nog spannend dat het blijft zitten en niet afsterft. Morgen wordt ze weer gescand en dan word ik meteen gebeld. Ik hoop dat het goed is, maar de kans is er omdat de vruchtjes ver uit elkaar lagen.
Super mooie strandfoto's voorbij zien komen! Iedereen gefeliciteerd met drachtige merries. Voor degenen voor wie het niet lukt, veel sterkte! Hier heeft het ook flink geregend. Nu is het even droog.
Ook Tita weer niet hengstig , van 't weekend scannen.... spannend!
gr_roos
Geplaatst: 14-07-10 20:52
Gefeliciteerd Claire, we zitten vast met de merries in een vruchtbare regio. Zowel bij jou, Noor, volgens mij Snoevie ook en bij mij was het in 1 keer raak.
Dank je wel Roos. Had alles verwacht, behalve dat er direct 2 zouden zitten! Ik hoop dat het goed gaat met het overgebleven vruchtje. Morgen weer contact met de hengsthouder.
gr_roos
Geplaatst: 14-07-10 21:00
Inderdaad onder voorbehoud dat alles goed is, is mijn merrie nu ruim 10 weken drachtig.
Mijn merrie had wel 2 eitjes en een paar dagen voor het scannen had ze er zelf 1 afgestoten. Hing een rood velletje aan haar vulva. Gelukkig heb ik er dus geen een moeten laten weghalen.
Je bent al lekker een eind opweg Roos! Gelukkig is het weghalen goed gelukt. Ze lagen ver uit elkaar, dat is een voordeel.
gr_roos
Geplaatst: 14-07-10 21:15
Claire, wij zijn inderdaad al een eindje op weg. Merrie is wel iets wispelturig momenteel. Zal een combinatie zijn van hormonen, relatief vaak dressuur en niet springen of crossen. Na 1,5 niet springen begint ze het nu wel zat te raken, crossen is zelfs 2 jaar geleden.
Steffi_H
Geplaatst: 14-07-10 21:40
Hallo allemaal. Ik heb zo weinig tijd de laatste tijd dus ik kan het topic niet echt bij houden. Maar ga wel proberen regelmatig foto's te plaatsen.
Toen ik mijn merrie kocht dacht de verkoper dat ze voor februari is, maar nu begin ik daar toch heel erg aan te twijfelen. Ze is erg dik en het is zeker geen grasbuik, daar mijn wei zo goed als kaal is door het warme weer. Jammer genoeg zal het veulen dan voor midden januari zijn, maar zolang het gezond is ben ik blij.
Merel_Claire gefeliciteerd. Van welke hengst is ze drachtig?
Maseike spannend voor jou vrijdag. Hoop dat Vic zn best heeft gedaan!
Steffi_H mooie merrie en al een heel eind opweg!
horsii
Geplaatst: 15-07-10 07:41
@ steffi_h, merrie ziet er goed uit, al een eindje op weg.
De meeste paarden vallen nu af van het kale land maar mijn had wordt alleen maar dikker waardoor is mij een raadsel Is alleen niet van de dracht want is pas ruim tien weken drachtig.
Wou dat mijn merrie is wat dikker werd! Maar ja dracht lukt niet en kleine drinkt dr leeg! Maar goed we houden hoop. Over 2,5 week hebben we zekerheid!
Zag hele dure dierenartsen voorbij komen! Hebben die gouden handen?? Ik betaal 80 euro voor een merrieabonnement (dan mag je zo vaak scannen als je wilt) en iedere keer 15 euro voorrijkosten.
Mijn merrie is hopelijk nu 23 dagen drachtig. Ze wordt volgende week nog een keer gescand.
gefeliciteerd voor alle nieuwe drachtige! ik heb het nog even te druk om het bij te houden hier, maar zal ff melden dat alles nog goed gaat hoor
manueeltje84
Geplaatst: 15-07-10 11:23
Spannend maseike ik zal voor je duimen morgen.
Hier scannen we de 23 ste, even wachten nog...
Iorrr
Geplaatst: 15-07-10 11:27
Gefeliciteerd voor degenen die hun merrie(s) drachtig hebben. Pom is nog steeds niet dragend. Ze gaat vandaag weer naar de hengst en zal nu bij Crespo gaan. Van deze hengst kunnen we onverdunt sperma krijgen. Laatste kans!
Iorrr
Geplaatst: 15-07-10 11:27
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een veulen van een paar weken oud onderbrengen bij een guste (ervaren) merrie?