Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:22

bubbels schreef:
Pride wordt trouwens dik! Als ze aan komt lopen zie je een uitzwenkbuik. Lovers

Je moest er maar zo'n waarschuwingbord aanhangen "pas op, zwenkt uit" Clown

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:25

Hihi, en onderin haar staart een bordje; Shetlanders, opgepast, slaat zeer gericht uit.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:29

Iemand nog een kinderfiets met 2 van die steunwieltjes over???? Kan ik bij Famosa geloof ik eerdaags bevestigen. Ook met een bordje:
PAS OP!! ZWENKT ZO WEL LINKS ALS RECHTS UIT!
Ze blijft lief, loopt per dag beter en ze kan steeds een rondjes meer draven. Buikje zit nu wel in de weg.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:32

Fototijd! Dit was Pride een paar daagjes geleden. Smeeeeeerig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:01

Zo. Even bekomen van mijn adrenaline-rush ... Kom net thuis van het boodschappen doen, zie ik Pepsi in de paddock LIGGEN. Dat doet ze anders eigenlijk nooit en Colin emailde me al dat ze vanochtend ook nog lag toen hij binnenkwam (hij checkt de paarden om half zes 's ochtends voordat hij naar het werk gaat). Ik ben zojuist heel zachtjes naar haar toegelopen en ze bleef liggen. Ik heb haar eens goed bekeken, maar haar kling is toch al behoorlijk opgezet. Haar theezakjes beginnen nu iets of wat vorm aan te nemen. Ik schrok me wild. Ik heb haar maar met rust gelaten en zit nu een beetje verdwaasd achter m'n lunch ... zou ze dan zo veel eerder gaan? Ik heb haar drachtig gekocht en de schatting van de dierenarts was dat ze rond 1 maart uitgerekend is ... Maar ze liep natuurlijk sinds februari bij de hengst op de wei, dus tsja ...

Lee staat trouwens bij haar te waken. Wel heel lief Lovers

Arrggghhhh!! Jeddah, ik denk dat je gelijk gaat krijgen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:02

Ojee, Ojee!!! Wat SPANNEND!! Ja, ik schreeuw het uit!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:06

Nou, anders ik wel!!! Mijn hartslag is accuut verdubbeld!!!
Om mezelf een beetje kalm te houden, houd ik me maar voor dat Lee vorige keer ook 5 weken Boos! gedaan heeft alsof ... maar ik weet het niet hoor ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:08

Heb je de camera al hangen?? Ik zou in elk geval beginnen met haar goed te observeren... Het feit dat ze nog thee zakjes heeft, kan er natuurlijk nog wel op wijzen dat het nog even duurt... zucht! Die merries ook!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:08

Even om het hoekje gespiekt ... ze staat nu weer, maar ze heeft haar staart helemaal van zich af en staat wat in het zand te krabben ... Lee staat als een gek te flehmen ... wat gebeurt er allemaal in mijn paddock???

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:09

Lee staat te flemen???????????? Wat RUIKT LEE??? Ojee, spannend!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:09

Ik krijg mijn camera als het goed is aanstaande vrijdag weer terug.
Ik word GEK!!
Wie zei ook al weer dat dat leuk is, paarden fokken?
Ik krijg zo meteen nog een beroerte ...
Laatst bijgewerkt door Mac op 10-01-05 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:10

Geen idee wie dat was??? haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:11

jeddah schreef:
Geen idee wie dat was??? haha!

Wacht jij maar Boos! !!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:12

Mac, ik moet boodschappen doen, heb ik daar nog tijd voor Scheve mond ? Of kom ik terug en heb jij al een veulen Verward Haha! ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:13

jeddah schreef:
Mac, ik moet boodschappen doen, heb ik daar nog tijd voor Scheve mond ? Of kom ik terug en heb jij al een veulen Verward Haha! ??

Zo erg zal het toch niet zijn?? *bibber*
Pfffff ... ik ga ook maar eens iets nuttigs doen. Effe afleiding ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:15

Iets nuttigs??? Ons up to date houden over wat er in die paddok gebeurd!!
Haha!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:33

Ohw spannend! Is er al wat? Haha! Pride lag eerst voor dood dwars over de kuilstapel midden in de wei. En ik schreeuwen naar haar en rennen. Geen enkele beweging en helemaal languit blijven liggen met een hangend hoofd. Kwam ik heel dichtbij, komt die kop naar boven: "schreeuw niet zo, ik slaap". Mijn hart kwam bijna door mijn jas heen. Later zag ik ook kuilsporen op Baduhs rug, dus ze hadden gewoon een nieuw plekkie gevonden. Maar merries die er zo bij liggen zijn eng! Of juist een voorbode van iets moois. Knipoog

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:42

Lekker he, die adrenaline Haha! De laatste keer dat ik een acute hartverzakking kreeg was vorig jaar, had ik net op bokt iets gelezen over een dood veulen en afscheid nemen, een verhaal van iemand, en dat de merrie's normaal de veulens "begraven", tja, niets nieuws, maar als je een kwartiertje later op stal komt en nog net een puntje van een staartje onder een enorme baal hooi uit ziet komen.... pffff.... Dan schrik je toch even... Maar ja, shanaya vond waarschijnlijk dat ze het koud had ofzo...

jaja, de foto's komen er echt aan, ze staan nog op de camera van nicole

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:46

Paarden zijn maf. Ik heb bij iemand anders een merrie gezien die een dag voor haar bevalling nog de meest achterlijke sprongen maakte. Ze nam takken in haar mond en veegde daar de hele paddock mee rond. Vond ik niet echt passen bij zo'n tonnetjeronde merrie. Veulen was overigens alvast voor de rest van zijn leven immuun voor zeeziekte denk ik zo.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:56

Njadien denkt op het laatst alleen nog maar aan rollen, en door haar dikke buik loopt ze met haar achterbenen zo wijd dat ik af en toe denk dat ze zo wegzakt in een split...
Maar shanaya, die gaat rustig enkele uren voor de geboorte rustig nog handstandje oefenen enzo en maar vliegen door de wei en echt keihard, schuift nog een keer onderuit als het tegenzit enzo... Meestal is ze trouwens wel wat voorzichtiger, maar soms.... Ik ben dan blij als er iemand bij is die kijkt, zodat ik niet hoef te kijken....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:08

Mac???? Waar ben je? Hoe gaat het nu??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:38

Hmm, ze neemt de telefoon ook niet op!!! Zou er dan toch....????

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:52

Goh, Mac laat ons wel in spanning zitten.

Had jullie een foto beloofd van Roxette maar gisteren is bij het uploaden iets misgegaan. Vanavond probeer ik ze weer te uploaden. Roxette is iets meer dan 8 maanden ver en je kan het al goed zien. Gisteren maar even wat namen opgeschreven voor het komende veulen. Hengstennamen geen probleem maar een merrienaam kwamen niet zo snel op en willen we eigenlijk niet echt zoeken ook. We willen nl een hengstje. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:52

Neenee, niks aan de hand! Ben even lekker met de paardjes wezen spelen en had zoals gewoonlijk mijn mobiel ook weer eens niet bij me. Weet eigenlijk niet eens waar die is ... toch eens gaan zoeken.

Pepsi is nu weer rustig, maar ik hou haar in de gaten! Ik heb wat foto's genomen, die zal ik zo eens plaatsen. Ik vind haar helemaal niet zo "vol" dat ze nu al zou gaan bevallen en het is ook nog veel te vroeg. Maar dat het lichaam aan het werk is, dat is me nu wel duidelijk!!

Pfffff ... en ik dacht nog wel dat ik alles onder controle had ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:54

PS: ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die een hartverzakking krijgt bij dit soort acties!