[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:00

DA zei ook al dat ieder seizoen wel zo een periode heeft.

Volgende hengstigheid wordt Falke paar keer gespoeld en de hengstigheid daarop wordt ze opnieuw gedekt.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:30

Sjintoo schreef:
DA zei ook al dat ieder seizoen wel zo een periode heeft.

Volgende hengstigheid wordt Falke paar keer gespoeld en de hengstigheid daarop wordt ze opnieuw gedekt.

Nog even geduld hebben dus voor jou....lastig

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:11

Vien net weggebracht om een swab te nemen, maar ze was nog niet hengstig genoeg, de baarmoedermond zat nog potdicht. Hopelijk morgen of woensdag.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:46

Ik ben vanmorgen ook wezen scannen voor de 40 dagen scan, die door de verhuizing e.d. later is geworden, op 51 dagen vandaag. Het veulen was goed te zien, met alles erop en eraan. Mooie hartslag, dus wij hoeven niet meer terug te komen. Was vanmorgen alleen met de merrie gegaan, want met het veulen erbij is het wel erg lastig laden als je alleen bent :+

Balen dat het bij velen van jullie dit jaar niet zo loopt als gepland :(:)

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:51

Oooh dat lijkt me zo tof om te zien he suffie!
Gefeliciteerd!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:56

suffie schreef:
Ik ben vanmorgen ook wezen scannen voor de 40 dagen scan, die door de verhuizing e.d. later is geworden, op 51 dagen vandaag. Het veulen was goed te zien, met alles erop en eraan. Mooie hartslag, dus wij hoeven niet meer terug te komen. Was vanmorgen alleen met de merrie gegaan, want met het veulen erbij is het wel erg lastig laden als je alleen bent :+

Balen dat het bij velen van jullie dit jaar niet zo loopt als gepland :(:)

Fijn dat alles goed was!!! Nu afwachten en genieten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:58

Oh suffie wat goed zeg en al zonder veulen amai kleine meid is dapper thuis gebleven?
Heb eens zitten denken maar na de palo en de valk krijgen we beiden vlekjes volgend jaar :P als Flo wil meewerken _/-\o_

Raar seizoen inderdaad ieder jaar heeft zo eens een periode denk ik en het weer wil ook niet mee.
In kliniek stond het ook helemaal vol met merries om te insemineren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:05

Ik lees ook al een paar jaar mee in de DBTopics en eigenlijk lees ik elk jaar wel dat het een uitzonderlijk moeilijk jaar is voor de merrie's om drachtig te geraken. Zou het inderdaad een periode zijn waarin het moeizamer gaat? Merrie's vroeg in het jaar die wel meteen drachtig worden en dan even een dip en daarna gaat het weer makkelijker?

Fotsy, de jouwe voor volgend jaar perlino bont dan maar? <3

suffie wat fijn dat alles goed is!

Ik krijg een beetje de kriebels van al die berichten van merries die niet hengstig worden maar ook niet drachtig zijn. De mijne is nu 30 dagen niet meer hengstig geweest dus ik was er vrij zeker van dat ze vast drachtig zou zijn, maar als ik dit nu allemaal lees... Ik hoop het maar. Nog even geduld dan weet ik het zeker. Zou alleen balen zijn als ik haar nog een keer terug kan brengen straks en ik weet ook niet of ik daar nog zin in zou hebben, want dan zouden het weer kunstgrepen moeten worden (omdat ze niet hengstig wordt) en daar zit ik niet nog een keer op te wachten na vorig jaar. Merrie zou dan wel de verkoop in gaan, maar we gaan er gewoon voor dat het nu is gelukt hoor!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:18

Tinnie, wat grappig dat jij die periode ook herkent, dan zal er toch echt wel een kern van waarheid in zitten.

Suffie wat fijn dat alles er goed uit ziet!

Ja Murosch, en ik hoorde dat mijn hengstenhouder er ook al 2 had staan die niet drachtig en niet hengstig waren. Ik hoop dat het bij jou wel gewoon goed zit!

Ik heb net de kliniek gebeld, helaas melden zij hetzelfde als de DA hier, alleen een swap nemen bij hengstigheid, en het duurt 4-5 dagen voordat ze de uitslag hebben, dus daar schiet ik ook niks mee op.

Nu heb ik hier meerdere mensen gehoord waar de uitslag een stuk sneller binnen was/is, en een paar waar gezegd werd dat een swap ook buiten de hengstigheid mogelijk was.
Naar welke klinieken gaan jullie? (mag ook via pb) Ik ben inmiddels wel bereid om verder te rijden als dat me wel een oplossing biedt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:26

Fotsy schreef:
Oh suffie wat goed zeg en al zonder veulen amai kleine meid is dapper thuis gebleven?
Heb eens zitten denken maar na de palo en de valk krijgen we beiden vlekjes volgend jaar :P als Flo wil meewerken _/-\o_

Als Lara haar sabino gen ook dit keer doorgeeft misschien wel ja :D :D Flo moet gewoon meewerken }>
Carlijn heb ik in het koppel gelaten. Vorige keer alleen op stal was ze kleddernat, nu in het koppel stond ze rustig te eten, dus dit was prima geslaagd. Lara is altijd prima te handelen alleen, dus op deze manier voor herhaling vatbaar.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:27

Al_Zawraa schreef:
Tinnie, wat grappig dat jij die periode ook herkent, dan zal er toch echt wel een kern van waarheid in zitten.

Suffie wat fijn dat alles er goed uit ziet!

Ja Murosch, en ik hoorde dat mijn hengstenhouder er ook al 2 had staan die niet drachtig en niet hengstig waren. Ik hoop dat het bij jou wel gewoon goed zit!

Ik heb net de kliniek gebeld, helaas melden zij hetzelfde als de DA hier, alleen een swap nemen bij hengstigheid, en het duurt 4-5 dagen voordat ze de uitslag hebben, dus daar schiet ik ook niks mee op.

Nu heb ik hier meerdere mensen gehoord waar de uitslag een stuk sneller binnen was/is, en een paar waar gezegd werd dat een swap ook buiten de hengstigheid mogelijk was.
Naar welke klinieken gaan jullie? (mag ook via pb) Ik ben inmiddels wel bereid om verder te rijden als dat me wel een oplossing biedt.

Hier hadden ze het vandaag over drie dagen voor de uitslag. Maar ook al zei ze de vorige keer dat het ook buiten de hengstigheid om kon, nu wilden ze wachten tot ze wel goed hengstig was, omdat de kans op beschadigingen en vuil mee naar binnen dan kleiner was.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:30

hier toch ook een paar dagen moeten wachten tot de resultaten van de swab. Woensdag genomen en zaterdag wist ik de resultaten

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:40

Dus die drie dagen wat mijn veearts zei kloppen wel....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:41

Hier gewoonlijk vandaag swab, morgen uitslag.
Ik had nu een swab naar de gezondheidsdienst laten sturen, dat duurde ongeveer 4 dagen voordat ik de uitslag had..

Edit; je kunt ook dekken, wachten tot het ei er af is en dan spoelen. Het duurt 6 dagen voordat een vruchtje in de baarmoeder terecht komt, dus dan is een swab nemen, dekken en spoelen in 1 cyclus makkelijk te doen.

Mijn merrie moet 3 maal gespoeld, dat wordt dan lastiger..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 12-06-17 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:42

En dan, als de uitslag er is? Dan kan je gelijk dekken/insemineren? Of duurt het dan ook nog een paar dagen voor de juiste ab er is en/of dat werkt, of moet er per definitie ook gespoeld worden? Of kan dat sowieso gelijk nadat de swab genomen is? Ik heb totaal geen ervaring ermee en ben vooral dus benieuwd hoe het gaat en of swab en dekken in een hengstigheid haalbaar is. Als mijn dame niet drachtig is, zullen we hier daar ook mee bezig gaan...

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:29

Ahhh dit is toch te schattig!
Met t veulentje van een stalgenootje kennis maken <3
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:35

Mijn dat zet het op kweek en houdt het in de gaten, kan zijn dat er na 1 dag of 2 al reactie komt, pas na een paar dagen weet je zeker dat Er schoon is, maar vuil kan je soms eerder weten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:34

Wat een gedoe zeg... Hier dus ook...

Jolene 18 dagen niks, 25 dagen ook niks.. En nu nog steeds niet hengstig. Toch maar hengstig gespoten want ze zou dus wel dragend geweest kunnen zijn en haar lichaam denkt dan nog dat ze drachtig is en word ze dus niet of pas later hengstig. Bo was ook raar.. Totaal geen activiteit op de eierstokken.. Nooit geen probleem gehad en nu dus wel.. Die is dus ook maar hengstig gespoten en hopelijk krijgt ze dan wat activiteit.

Dan het goede nieuws. 2 zijn er wel drachtig!!! Amber van Harley en Fleur van Vici :D Nu dus 3 in totaal drachtig.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:54

Mijn DA doet enkel een swab bij hengstigheid. En normaliter heb je na 24 uur de uitslag. Op kweek zetten is volgens mij 24 uur. Na spoelen is een merrie 24 uur niet drachtig te krijgen. De spoeling is als ik het goed onthouden heb AB en die dood de zaadcellen. Ik zou dus niet teveel hopen op een dracht in dezelfde cyclus als de spoeling. Zeker niet als ze drie x, dus drie dagen gespoeld gaan worden.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:57

Sjintoo dat word duimen! Hopen dat ze de volgende cyclus wel drachtig word.

Twinklebel ook spannend! Hopen dat er iets gevonden word zodat daartikel aan gewerkt kan worden.

suffie fijn dat alles er goed uit zag!

Ik las hier een paar merries dat ze met 30 dagen nog niet hengstig waren. Het beste is denk ik om hengstig te spuiten en hopen dat het dan lukt of weer in een goede cyclus komen.

Ik was vandaag bij mijn merries. En ja hoor Wild Thing hengstig ;( morgen zou de 18 dagen scan zijn. Vanavond gelijk naar hengstenstation gebracht. Alles zag er beter uit als vorige keer. (Ze had een mislukt vruchtje en met 35 dagen is ze hengstig gespoten en daarna weer geïnsimineerd). Ze had al een ei van 3.5 ben blij dat we haar vandaag nog hebben gebracht. We gaan weer duimen, op naar poging 4.

Hier wordt het spoelen ook gedaan nadat ze geïnsimineerd en het ei weg is.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:02

Oooh wat een nare berichten heel de tijd zeg!
Ik ga zo ook steeds meer een beetje de moed verliezen met mijn merrie :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:06

4de poging jeetje succes en duimen dat het nu goed mag gaan

DL toch drie dan maar wat raar zeg van bo

Hier is gisteren kwakje erin gegaan dus nu wachten wanneer ze af zal zijn en of er nog ern kwakje nodig is
Hier wordt niet 'gespoeld' na inseminatie maar soms wel spuit oxitocine is het denk ik om opschoning van de baarmoeder te verkrijgen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:05

ik duim voor alle merries die onlangs gedekt zijn dat ze drachtig zijn :)

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:36

Wat een hoop vervelende berichten. Ik blijf voor jullie duimen!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:31

Hallo allemaal, ik kom me in dit topic weer graag melden.

In het DB-Topic van 2017 bleek helaas dat onze merrie toch leeg was. Achteraf hadden we dat wellicht eerder kunnen zien, maar goed. Dit jaar willen we het heel graag opnieuw proberen.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt