[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:15

Die boze mama foto van Az is wel heavy.....maar ben blij om dit te zien dat dit "normaal" is. Want ook Younah heeft al 2 x uitgehaald naar haar zoon, schrok daar wel van eigenlijk. Eerste flinke mep tegen z'n kaak en de tweede keer tegen z'n ribben. Maar goed, hij springt ook steeds op zijn mama, bijt overal in dus ja.....kan haar ergens ook geen ongelijk geven.

De medicatie moet sws nog volgende week....en denk dat ik dan na paar dagen als de metacam uitgewerkt is de va weer laat komen, zodat hij kan zien hoe m'n draak loopt zonder pijnstilling.
Had gisteren nog even telefonisch overleg en de va geeft aan dat het een goede zaak is, dat ie koortsvrij is.

We wachten af.....en blijven heel hard duimen :j

Oja nog een vraagje :D ik heb altijd merries gehad en ben dus niet bekend met de pielemoosies van hengsten. Mijn Mickey z'n pielemoosie hangt eruit, all THE time, hoort dat ook zo? Noem hem nu steeds Mickey smurfenpikkie := ziet er niet uit
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 05-03-16 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:18

Pfff hier ook een dood veulen bij een vriend....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:21

Jeetje, wat erg Mariëlle. Heel veel sterkte! :(:)

Fien blijft redelijk strak hè, Angelpam :)
Dais heeft een grotere buik.

Hahaha... AZ.. dat belooft wat met je ventje.. }>

Ach mopjemop, wat os het toch een schatje om te zien! <3
Bij jonge hengstjes hangt het zaakje er altijd uit. Pas op latere leeftijd ontwikkelen die spieren zich waardoor hij hem helemaal 'in kan schuiven'.
Ik blijf voor je duimen!

Ik ben vandaag op hengstenjacht geweest voor Fiore... En dat liep heel anders dan verwacht!
Hengst 1 waarvan ik dacht: Nou... laat ik maar voor de zekerheid gaan kijken, dan heb ik hem in ieder geval in het echt gezien en niet alleen op foto's (maar ik keek meer uit naar een andere hengst die ik ook vandaag ging bezoeken) daar was ik helemaal verliefd op zodra ik zijn koppie zag. Wát een mooi hoofd heeft dat dier! En lópen dat hij kan! En zo'n zoet karakter <3

Naar de volgende hengstenhouder:
Hengst 1 waarvoor ik speciaal daarheen ging, maakte het minst indruk op me.
Hengst 2 die me totáál niet trok, heeft toch een beetje mijn hart gestolen.
Hengst 3 die me eigenlijk ook niet heel erg aansprak... Man man.. wát een gaaf dier! Hoogte, massa, karakter... <3
Ik moet hier nog even een paar weken over slapen en alle voors en tegens afwegen...

Dais nog 65 dagen te gaan en inieminie verandering in haar uier. Maar dat mag voorlopig ook nog zo blijven :)
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-03-16 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopjemop

Wat verdrietig bericht, Luna Y;(

kiki1976

Noisy mooie bosal, en fijn dat het gelijk zo super ging.

Mopjemop, fijn om te horen dat het ondanks de medicatie toch goed met hem gaat. Maar is het niet verstandiger om de metacam langzamer af te bouwen ipv in 1x stoppen?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:24

Kiki, waarom denk je dat het verstandiger is?

Vroeg me ook af of er geen medicijn is wat alleen een ontstekingsremmende werkt?? Metacam in ontstekingsremmer maar werkt tegelijk pijnstillend, terwijl in sommige situaties wil je juist niet dat het paard zijn pijn niet meer voelt, zodat hij z'n rust neemt/houdt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:34

Sterkte Marielle, het zit je niet mee :(:)

Vorig jaar zelf ook een dood veulen gehad, kwam hard aan. Bang dat ik dat nooit zal vergeten :n
Deze combi is weer gemaakt en binnenkort weer uitgeteld dus ik ben een beetje nerveus... Hopelijk dit jaar een gezond veulentje.

Blij dat mijn vader in de camera's werkt. Hij heeft hier nu alles fijn geinstalleerd. Ik kan vanuit mijn werk/school op m'n telefoon 6 camera's bekijken :D

Te snel op de knop gedrukt :o
Mopje wat is het wel een knap veulen hoor <3

Cynthia, spannend, benieuwd wat het gaat worden :)
Laatst bijgewerkt door chimello op 05-03-16 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:36

Wanneer hij nu het mannetje weer is op de volle dosis kan soms ook nadelig wezen. Omdat hij het soms te veel belast. Soms wanneer je wat afbouwt krijg je al een duidelijker beeld, of het beter gaat of dat het puur door de metacam komt.
In sommige gevallen (wanneer het dus alleen goed op de metacam) kan dan direct stoppen toch weer te veel pijnklachten geven.

Als ik bv kijk naar mijn hond met rug klachten. Wanneer hij echt last heeft krijgt hij voor 16 kg metacam. Na een paar dagen merk ik dat hij weer te mans word terwijl hij toch wat rustiger aan moet doen. Vaak bouw ik dan af naar 10 kg. Hierdoor houd hij zich rustiger maar heeft is niet 100% pijnvrij.
Wanneer ik dan in 1x zou stoppen na bv 2 weken, dan loopt hij altijd na 2 dagen weer beroerd.
Dus is een gevoel/ervaring die ik zelf heb ermee.
Kijk wij kunnen het bij ons zelf aanvoelen en bv de paracetamol afbouwen als het beter gaat. Dan stoppen we ook vaak niet in 1x hihi

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:40

Tjonge en weer in een Post kan ik feliciteren en condoleren. Echt heftig.

Marielle, Gecondoleerd heel veel sterkte.

Tinniie van harte wat een prachtig meisje. Whow.

AZ wat een deugniet!
Straalt zijn koppie ook wel uit zo op de foto!

Cynth je zei toch ik wacht tot ik kippenvel krijg?
Zo te lezen heb je m dus gevonden!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:44

Mariëlle wat een pech zeg... Is het dan nooit op denk je dan he. Sterkte!

Prachtig, die corrigeer foto haha. Stout veulen!

En ik snap je bezorgdheid mopjemop.. Hoop dat hij zonder de medicatie straks ook weer in de rondte stuiterd!

Cynthia, nu willen we uiteraard wel foto's van de top 2 :D
Wij kunnen samen waken straks, Azia moet vandaag nog 62 dagen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:26

Jeetje, gefeliciteerd en voor Marielle heel veel sterkte!

Mopje, koortsvrij is heel fijn, als ie dat voorlopig blijft dan hoef je je geen zorgen meer te maken. De kreupelheid komt vanuit een abces wat ze krijgen bij veulenziekte. Waarschijnlijk ben je gewoon mooi op tijd er bij geweest en kun je nu langzaam adem gaan halen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 07:29

@ Kiki, ja hij voelt zich zeker het mannetje. (Heb met m'n paard is dergelijke situatie, die moest ook op metacam door trauma maar moest ook op rust maar doordat ze geen pijn meer had, ging ze als een malloot te keer.)
Aan De andere kant is het ook weer zo dat hij nu wel zijn spieren etc goed belast, die op zijn beurt weer sterker worden......

Vind het ook best bijzonder dat er geen ontstekingsremmer is zonder pijnbestrijding 8)7 we kunnen tegenwoordig zo veel maar dit dan weer niet???

Ga het woensdag even overleggen met de va!

R12312; ik hoop het zo. Tis zo lastig want aan de ene kant durfde ik me niet te veel aan hem te hechten want stel je voor dat ik hem moet euthanaseren. Maar aan de andere kant, is dit de enige keer dat ik dit moment mee maak en als ie het wel haalt, heb ik toen ie klein was niet zoveel daarvan kunnen genieten....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 07:38

Cynt ben nu wel heel benieuwd naar welke hengsten je bent wezen kijken!? :)

Iemand waarbij veulen zen pielemans buiten boord heeft. Dat is in het begin normaal geloof ik. Dan kunnen ze hem nog niet helemaal optrekken.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 07:57

Geen jill beeb?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:51

Wij waren juist bezorgd of Mas wel een piempiem had omdat hij helemaal niet uitschachtte. maar sinds een paar dagen piemelt hij erop los.

Corrigeren van de baby is normaal, Pony slieg Arie eens zo hard dat hij een gebroken kies had, was iets minder geschikt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:59

Woogy schreef:
Wij waren juist bezorgd of Mas wel een piempiem had omdat hij helemaal niet uitschachtte. maar sinds een paar dagen piemelt hij erop los.

Corrigeren van de baby is normaal, Pony slieg Arie eens zo hard dat hij een gebroken kies had, was iets minder geschikt

LoL, ik moet er nog aan wennen. Maar goed, das ook wel logisch aangezien mijn vorige 3 paarden merries waren. Ben ook echt een merrie mens. Vind dat hysterische altijd zo leuk van ze.
Maar goed, als Mick er goed doorheen komt, is een rustige ruin zonder gedoe ook mss wel een verademing.

Jeetje :oo ja het gaat het hard aan toe, heb ik al gemerkt, tussen moeders en kinders

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:17

Klinkt toch lichtjes positief mopjemop duimen blijven draaien

Toen Flo hier net bevallen was beet ze stevig in haar dochters oor, echt hard, da zei laten doen, is om te zeggen ik ben je mams en naar mij moet je luisteren. Nooit heeft ze ze nog moeten corrigeren. Maar ik ken er nog die slaag van moeders kregen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:25

Hier nog steeds geen beeb, afgelopen nacht wat problemen gehad met de camera en nu werkt die weer met als gevolg dat ik n gapende en naar haar buik omkijken Jill heb... dus helemaal prettig voelt ze zich niet

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:25

cynthia, ik ben ook wel benieuwd :o :D

Woogy; "sinds een paar dagen piemelt hij er op los"??? :') hahaha sorry vond die zin echt hilarisch!! :')

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:35

Dat corrigeren kan er soms wat hard aan toe gaan ja, dat je je hart vast houd...Maarja tegenhouden kan je het niet en er moet toch opgevoed worden door moeders.

Mopjemop, fijn dat hij geen koorts meer heeft! Maar het blijft inderdaad spannend, pijnstilling kan veel verbergen..

Cubalibre, spannend! Als ik zo naar buiten kijk is het een prima dag om een veulentje op de wereld te zetten met het zonnetje :j

Ik lees ook al weer hengsten bezocht, leuk!

Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag, ik hou het maar op ongemak van het veulen die ook wel erg actief is, arme pony. :(:)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:42

Knolselder, gefeliciteeeeeerd! *\o/* Wat een heerlijke meid. Geniet lekker van deze tijd. Mooie veulenfoto ook, en gelijk een droogfoto!! :')
Tinnie, ook hier natuurlijk gefeliciteerd met je mooie merrieveulen. Heb je al mooie buitenfoto's? Ben zo benieuwd; zoiets zou ik ook heel graag eens willen hebben. Het is dat je haar zelf wilt houden :P
En dan de andere kant: mariellev89, wat een ellende. Eerst Henkie, dan zo'n vroeggeboorte. De tijd waar je zo naar uitkijkt is zo wel dramatisch anders. Sterkte voor jullie allemaal.
Heerlijk Inowa, weer lekker in Drenthe. Hoe ging de show met de vaarzen?
DustinLover, zie dat je het hebt over spul tegen luizen en ander kriebelspul; hoe heet dat? Kon het even niet zo vinden als ik verder terug las.
BonnyDione,dat wordt dan misschien al spannend. En ook hier merries die nagenoeg zonder uier bevallen, dus tja, je hebt er altijd eigenwijsjes tussen zitten ;-)
Vrouwkje, wat is 'ie leuk! Gewoon foto's blijven plaatsen; gelukkig ook nog goede berichten. Het is wel drama dit jaar hier in het topic.
BianCaatje, sterkte vandaag; altijd lastig als ze dan echt vertrekken. Mooie adresjes gevonden?
Haha Peetjuh, dan ben je er echt mee bezig geweest; weer over gedroomd.Ach, je kunt nu zeggen dat je volgende maand een veulentje krijgt :D Mits ze zich aan de datum houdt natuurlijk.
Mmm Nicole, dat gaat opeens wel héél hard. Hopelijk blijft het nog even zitten. Voor het veulen en voor jou, met je vakantie. En oh nee, je hondje, wat erg!!! Heel veel sterkte.
CL, hoe gaat het met Jill? Nog steeds zo onrustig? Edit; lees het al in de laatste post. Hopelijk snel van het ongemak af en ze van haar veulen kan genieten.
Oef AZ, dat is een handenbindertje! Ik wens je vast veeeeel succes. :D
Ziet er mooi uit Noisy; krijg spontaan zin om ook weer even lekker te gaan rijden.
Mopjemop, wat ziet hij er goed uit! Hopelijk doet de binnenkant het zo goed als de buitenkant doet vermoeden.
Cynthia82, goed dat je bent wezen kijken! Wat kunnen foto's dan vertekenen hè? Succes met je beslissing.

Zo, ben weer bij. Hier alles nog rustig; nog een week of 5 voordat de eerste veulens zouden moeten komen. Normaal gesproken eerst 2, maar Candora is altijd 'gevaarlijk' en die houden we ook al lange tijd van tevoren in de gaten. Heeft 3 jaar geleden haar veulen 5 weken te vroeg gekregen; kerngezond, huppelde in de wei toen we haar vonden. Maar sindsdien zijn we gewaarschuwd met haar! Als ze weer zo gek gaat doen zit ze bij de andere 2 in de buurt. Het moet allemaal dus nog even blijven zitten, maar oh, wat word ik inmiddels nieuwsgierig naar de 2016-veulies als ik hier alles voorbij zie komen. Hoewel we natuurlijk ook weer flink gewaarschuwd zijn qua ziektes en zelfs dode veulentjes....

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:58

Tinniie schreef:
Meet Chexy, net na middernacht geboren op dus 326 dagen. Buckskin merrietje, ze is alleen mijn witte verf weer vergeten :D Ik ga haar wel testen op splash, ze heeft alleen een snebje en (raar) kolletje en 1 witte poot, maar daar zit een zwarte stip in :P

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Echt een blitzbevalling. Ze begon rond 21.30 beetje raar te doen en bleef haar dus wat in het oog houden op de camera. Ze bleef maar flemen en wilde een paar keer gaan liggen, maar ze ging alleen maar door haar knieen. Dan ging ze ineens toch liggen en begon ze direct te persen. Ik dus direct naar stal en ondertussen was de pootjesblaas al daar. 10 min later was ze er. :)

Wat een plaatje <3 gefeliciteerd!!!
Die droog foto's ook ik ben verliefd!!

--------------

Marielle vreselijk sterkte met verlies van veulen.. Ik krijg hier toch echt rillingen van hoop zo dat mier nog even laat zitten. Hopelijk gaan de andere merries zonder problemen.

---------------

Micky vind ik zo knappert! Wanneer moet ie van de pijnstilling af? Ik hoop dat ie dan weer helemaal de oude is. Beter dat de koorts weg is.

--------------

Poeh daar kijkt aziza toch even boos :') maar zo ervaren merrie weet gelukkig wel hoe of wat :D

--------------

cin jij bent gemeen dat je niks verteld :') welke hengst hop hop vertel op :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:48

Marielle heel veel sterkte.

Kippenvelhengsten altijd goed! Ben benieuwd :D

Wat fijn dat t wat beter gaat met Mickey maar kan me je onzekerheid zo goed voorstellen..

Roma je weet 't hé rooien en valen bennen donderstralen ~~}> corrigeerfoto is top idd :')

Ach lisa zat wel goed toch... De piempiem-loze lijntjes zijn bekend en die heb jij niet gebruikt :D maar toch altijd fijn als je veulen correct in elkaar geknutseld blijkt te zijn idd :+

Nas is alvast aan het oefenen op corrigeren. D'r vriendin vond het een goed idee om aan Nas d'r buik te ruiken dus die kreeg een achterbeen naar dr oor :') En een nieuw ruintje dat heel voorzichtig kennis wilde maken werd getrakteerd op woest voorbeengezwaai :+ Iets met hormonaal zullen we maar zeggen......... :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:02

2 ballen 1 piemel...heb een intacte hengst gebruikt om mee te dekken dus ;)

Hormonale merries...die mis ik niet hahaha :) Prissie is tegenover d'r baby veel en veel te lief...Binnenkort maar eens introduceren aan de andere merries.

BonnyDione: heb je bewust je merrie pas op late leeftijd laten dekken, of heeft ze eerder veulentjes gehad? Was benieuwd naar haar lijnen dus heb haar op de avs website opgezocht :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:09

Spannend Cynthia, ik ben ook heel benieuwd met wie Fi mag gaan daten :)

Mopjemop, blij dat het toch iets beter lijkt te gaan met Mickey!

Noisy, leuk dat je nog steeds met haar kan rijden. Rij je haar altijd bitloos?

Haha AZ, die is boos ja :D Maar das goed, die van ons zijn meestal veel te braaf, hoewel ik denk dat Crome daar hier wel verandering in gaat brengen :P

Chexy 1 dagje oud:

Afbeelding
Afbeelding