[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:55

Ja gelukkig lijkt het heel goed te gaan. Ze hebben alles weer aan elkaar kunnen plakken en waren er vroeg bij. Dus geen stoma of andere vervelende dingen. Ben best opgelucht :o

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:57

Wat gek dat er zulke giga verschillen zitten tussen stalling van de merrie. 18€ per dag betekend 540€ in de maand, voor dat geld kun je idd makkelijk een paard laten beleren, belachelijk eigenlijk! Ik betaalde 3€ per dag.

Wat een keuzes Woogy met een hengst die zover weg staat! Ben benieuwd wat het wordt!

Ik scan ook met 18 dagen, ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van scannen met 15 dagen (geloof jullie hoor, zal aan mij liggen ;) ). De 29e hoor ik het, nog 20 nachtjes slapen haha. Ben als een kind voor z'n verjaardag zo zenuwachtig!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:39

Spring ook weer n keer in....

Hoe vaak scannen jullie eigenlijk?

Merrie is dragend bevonden op 18 dagen, krijgt as vrijdag nog n scan (zit dan op 28/30 dagen) maar daarna? Nogmaals n scan inplannen???

Bij mijn vorige merries heb ik telkens maar 2x gescant maar nu weet ik ook niet precies wat hier de normale gang van zaken is... Ach, mss gewoon vrijdag maar even afwachten en dan zien wat de VA zegt ;)

Mbt scannen met 15/16 dagen, dat doen ze hier standaard... Enkel omdat mijn VA op vakantie was en ik in het weekend n show gepland had staan zijn we uitgekomen op 18 (of 20, ligt aan de datum dat dr ei echt gesprongen is).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:01

Wij zijn aangeraden twee keer scannen en daarna afwachten. Dus 18 en 35 dagen en dan eventueel als er weinig te zien is van de dracht met 7 maanden opvoelen.

Ik hoop maar op het beste met Pony, 1 mooi 20 dagen vruchtje volgende week. Voorgaande jaren zat dat tweede grote ei er misschien ook wel en heeft ze netjes 1 baby gehad.

De hengsten waartussen ik twijfelen:
Al Saoudi. Dekt alleen natuurlijk tegen een goede prijs. Vind hem qua model en bloed beter op Pony passen. Zitten wel weer de veel voorkomende Franse lijnen in die Pony ook voert.
Afbeelding

Madjani. 2000 euro verzendsperma. Zijn moeder is Tunesisch. Pony heeft in haar moeders vaderlijn ook een berg Tunesisch wat elkaar enorm versterkt. Kans op een kanon is dan groter, maar hij is wel vrij zwaar op het lijf, dat heeft Pony zelf ook. Is wel echt mijn ultieme droomhengst.
Afbeelding

Kom net deze kanjer ook tegen! http://stallions-alnujaifi-farm.com/izz-al-khail/ Vrij van Frans bloed. Een kennis van mij had z'n merrie gedekt door hem alleen had ze verworpen op 10 maanden :( Ze staat nu drachtig van Mythos en volgend jaar gaat hij terug fokken met deze hengst. Ga daar eens goed over nadenken. Hoor net dat de hengst 2 jaar geleden overleden is maar dat er nog wel wat sperma opgeslagen ligt...Weet niet of ik die gok dan wel wil wagen
Laatst bijgewerkt door Woogy op 20-05-15 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:17

Woogy, niet te druk om maken :(:) je kan er nu toch niks meer aan veranderen dus hopen op het beste. En misschien blijft het andere vruchtje gewoon mooi zitten als je hem met 20 dagen afknijpt. Komt wel goed :)

Mehh mijn merrie gisteren niet op kunnen halen, het ei was niet weg.. Nu vandaag nog een keer insemineren en dan hopelijk morgen ophalen.
Ik baal ik had er zo'n goed gevoel bij, nu weer in onzekerheid; zal het allemaal wel lukken? Begin steeds meer te merken dat ik echt graag een veulen van haar wil...
Ik betaal nu trouwens ongeveer 10€ p.d dat ze daar staat maar dan komt ze gewoon buiten en in de molen en heb zelfs het idee dat ze haar longeren want toen ik bij haar kwam kijken had ze wat opgedroogd zweet bij de plekken waar normaal hoofdstel zit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:19

Komt goed Venthe, is maar 1 dagje extra :) Wel fijn dat ze haar beweging geven :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:11

Over insemineren en scannen etc. ga ik niet meepraten,te weinig kennis daarvan. 3 keer gefokt met mijn warmbloedmerrie middels insemineren en scannen maar de laatste keer lukte dat niet goed thuis en hebben we ze gewoon in het hengstenstation gelaten.

Wat fijn Rianne dat het met je vader lijkt mee te vallen allemaal!!
Is je merrie dan terug hengstig geworden of wordt ze nu pas de eerste cyclus gedekt?

Cynthia was vandaag niet de dag of ben ik verkeerd? :o

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:17

Zoo jullie gaan hard zeg :wow:

Door persoonlijke omstandigheden ben ik een weekje niet op bokt geweest, excuses, ga nu weer braaf mee lezen en praten :)

30 pagina's bijlezen gaat even niet lukken, maar iedereen met drachtige dames gefeliciteerd!

Ik ga morgen mijn meisje naar de hengstenhouder brengen, spannend!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:21

Als het je ultieme droom combinatie is, én je kunt het nu betalen, zou ik het doen. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Hoe doen ze het met opsturen van DV dan? Toch niet per rietje?

Oh jammer Venthe, maar ach. Als ze het daar goed heeft, is het niet zo erg toch? :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:31

Oh jammer Venthe! maar zo te horen zorgen ze er wel super voor!

@Woogy; als het echt je droomhengst is, en je kunt het betalen zou ik echt niet twijfelen.

Dinsdag Marley naar de DA brengen. Nu komt het echt wel heel erg dichtbij. Als der eitje goed is kan ze direct gedekt worden zelfs! :D

Over scannen, ik scan dit jaar dus 3 keer. 1 keer voor het eitje te zien, 1 keer op 21 dagen, en 1 keer op 100 dagen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:29

Fijn Rianne :)

Hier toont de tweede gedekte merrie niet meer hengstig dus dat wordt binnenkort ook scannen. 4e merrie dekken we toch wat later ze is wat ielletjes, paar maandjes aankijken en anders nog niet dekken dit jaar. 25e zou mijn merrie hengstig moeten worden en dan hoop ik dat ook zij niet toont en drachtig is :)

Ben zo verliefd op m'n veulen van dit jaar <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:18

Wat fijn Rianne!

Weer terug van de da met onze hond. Helaas niet goed |(
Sws een tumor in d'r keel en eentje in haar borst/buikholte. Helaas niets meer aan te doen.
Is niet dat we gelijk vandaag of morgen een beslissing moeten nemen, maar er wel over na gaan denken en haar heel goed in de gaten houden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:23

oh neen Kiki dat is zo een rot diagnose...sterkte en hopelijk beleef je toch nog een fijne tijd met je hond.. :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:24

Hé oliebol kiki.... Sterkte

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:26

oh bah kiki, wat beroerd van je hond, wij hebben een paar maand geleden onze mops moeten laten gaan, die zat helemaal vol, ook niks meer aan te doen, bah ;(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:20

:(:) sterkte, altijd moeilijk een echte vriend te moeten laten gaan

chimello ziet er goed uit dan, is ook zo een schatje en heel luxe

fijn Rianne

woogy moeilijke keuze

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:20

pretty schreef:
Over insemineren en scannen etc. ga ik niet meepraten,te weinig kennis daarvan. 3 keer gefokt met mijn warmbloedmerrie middels insemineren en scannen maar de laatste keer lukte dat niet goed thuis en hebben we ze gewoon in het hengstenstation gelaten.

Wat fijn Rianne dat het met je vader lijkt mee te vallen allemaal!!
Is je merrie dan terug hengstig geworden of wordt ze nu pas de eerste cyclus gedekt?

Cynthia was vandaag niet de dag of ben ik verkeerd? :o

Liz is nu al weer hengstig geworden ja. Ze is vandaag de 4e dag hengstig :o Ze heeft het enorm naar dr zin daar. HH maakte zich zorgen dat liz zo dik werd haha :') Kwam ik daar viel nog best mee. Ze is gelukkig niet enorm

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:54

oh wat een rotbericht over het hondje ;( Ook van die afschuwelijke plekken voor tumoren, als ze eenmaal echt last aangeven ben je al veel te laat :(

Madjani is m'n droomhengst, niet m'n ultieme droomcombinatie. Hij is vrij zwaar in het lijf en in zijn spiermassa. Pony is dat ook en dat is voor de racerij niet ultiem gezien al die massa ook mee moet over de finishlijn ;)

Vandaag contact gehad met een kennis in Rusland en die kon me vertellen dat de super hengst Dostatok slechts 1200 euro kost en ter dekking staat in Polen. Volledig Russisch dus vrij van alle Franse lijnen die Pony voert, qua model erg mooi passend voor haar dus misschien wordt het een Poolse dekking.
http://www.ernapolak.com/wp-content/upl ... statok.jpg
Potdikkies, hij is nog knap ook :)

Opsturen van het sperma uit Frankrijk is een x aantal rietjes per dekking. Ligt aan de vruchtbaarheid van de hengst hoeveel rietjes je opgestuurd krijgt. Maar ik geloof wel dat je niet ongelimiteerd rietjes kan opvragen of je betaald hebt, volgens mij is het 3 keer en dan zul je opnieuw moeten betalen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:34

Das toch wat budgetvriendelijker dan woogy en knappe hengst, mooie schimmel.

Mijn merrie is officieel slet dus daar kan je toch ook geen staat op maken, sommige zouden zich gewoon laten dekken als er geen ei is niet? Ze heeft dus nu de spuit gehad, en vrijdag naar kliniek voor scan want ze gaat altijd heel snel. Hopelijk kunnen we dan eens denken aan insemineren _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:40

Wat een dier joh Fotsy! Hopen dat ze gauw vol zit ;)

Budget is niet zo zeer het grootste probleem, het gaat immers om een dekking voor volgend jaar dus 12 maanden sparen. Het is meer het stukje bloedlijnen wat het moeilijk maakt een goede hengst te vinden die wat diversiteit geeft, maar ook hardheid en vooral snelheid

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:46

Jeej de HH belde net, vanmorgen opnieuw geinsimineerd. Nu net gescand en het ei is weg! Morgen ga ik haar ophalen en dan nu nog 17 dagen wachten...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:34

+:)+ +:)+ venthe

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:03

+:)+ Venthe

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:16

oh cubalibre je had nog gevraagd hoeveel je scant, wel normaal hier vier keer, de laatste keer op 105 dagen en als het dan eventueel goed ligt, wat niet vaak gebeurt :P , dan kunnen ze hier het geslacht zien :D

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:19

Goed begin Venthe, welkom bij de aftelclub. Ik moet nog 9 nachtjes slapen :')