[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:02

Mooi filmpje van Etoile, Lisch! Stoer beestje!!
Ik heb 1 merrie drachtig en de merrie die gisteren nogmaals geïnsemineerd is, is van Flemmingh, gedekt door Houston.. :)

Och nee toch Rooslover? Dat zou balen zijn! En nu?

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:25

Ik moet nog even me vader zover krijgen om haar nog een keer te laten scannen/opvoelen, misschien in combinatie met ons andere twijfel geval!

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:04

Jeetje Set_elkol wat balen zeg. Tot wanneer kun je een merrie laten dekken in een jaar?

Hoop echt dat iedereen straks een dragende merrie heeft, lijkt me zo erg die onzekerheid en het proberen. Wel echt respect hoor dat jullie het nog proberen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:46

sterkte aan de ongeluksvogels... Als ze 1x drachtig gescand is en ze verliezen dan nog de dracht is het helemaal zuur!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:31

tja ik kan heel lang door blijven gaan Thea, maar vind een veulen in augustus laat genoeg dus dit wordt mijn laatste poging.
Ayasha ik baal inderdaad echt want bij de eerste scan had ze dus een schijnhengstigheid en was het echt heel spannend of ze dragend zou zijn, zo grote blijdschap dat het zo was. bij de tweede scan was ze extreem veranderd qua karakter en bleek ze niet meer dragend..

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:04

Die van ons was met 18 dgn drachtig gesancd. Mocht ze echt niet meer drachtig zijn op dit moment, maakt het toch niet meer uit, wij vinden het te laat om nu nog te gaan dekken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:49

rooslover, dat zou jammer zijn zeg!

Wbt het moeilijk drachtig raken van merries dit jaar, wat ik van mijn hengstenhouder gehoord heb, is dat de merries begin dit jaar zeer makkelijk drachtig leken te raken, maar zeer veel merries geresorbeerd hebben. Daarnaast wilden de merries buitenaf zeer slecht drachtig worden, en hadden zij met hun eigen merries weinig problemen.

Aziza's follikel heeft zich inderdaad weer tot een hematoom gevormd.. Ze staat vanaf vandaag minimaal 10 dagen op de Regumate, dus nu maar hopen dat daarna haar hormonen weer een beetje op orde zijn en we nog een poging kunnen doen dit jaar.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:51

Succes aan allen die nog een poging gaan wagen tot het drachtig krijgen.

Ik hoop ook set-elkol, AZ, Rooslover en Vulina en al wie ik misschien vergeten ben dat we ons merries alsnog kunnen voegen aan het lijstje van drachtige merries.
Ik tel af naar de scan.

Ik vind het persoonlijk nu toch ook aan de late kant aan het worden, zo vroeg al donker, hier half negen en het begint al te schemeren, zomer is voorbij.
Heb ook al zowat rondom mij gehoord dat de merries moeilijk drachtig te krijgen zijn dit jaar, maar waarschijnlijk ishet zoals Nicole reeds aanhaalde, die verhalen worden doorverteld.
Kben er toch wel van overtuigd dat die van mij, door het verwerpen, nu moeilijk drachtig wordt en uiteraard zijn we maar laat kunnen starten.
Ik ben toch benieuwd naar de nog komende drachtige merries en de al naderende kleine spruitjes.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:00

Bij ons word woensdag ons Lara 1.54(NRPS) gedekt door Zip nog eens gescand. Denk wel dat ze nog goed dragend is want ze is veranderd van een een hele rillerige merrie naar een super brave 4 jarige die zomaar ineens buiten ook goed te rijden is. dit word haar 1ste veulen.
Onze Sintra 1.47(NRPS) gedekt door Don Cremello Du Bois hoeft niet meer gescand te worden daar was laatst een super mooi hartje en navelstreng te zien en ze is zoals gewoonlijk als ze drachtig is super zuur naar de andere paardjes. dit word haar 8ste veulen en tevens haar laatste.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:17

Ooh, Cremello Du Bois <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:27

Moeilijk drachtig: daar hadden wij geen last van. Onze eigen merries in 1 keer drachtig en de merries voor onze hengst allemaal dragend in max 2 cycli. Heel keurig dus :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:12

Yellomofoon schreef:
Ooh, Cremello Du Bois <3

hahaha, ik krijg er volgend jaar ook 1tje

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:30

volgens mij heeft Don Cremello het heel druk gehad dit jaar <3

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:28

Zou zooo graag van mijn palomino pony een cremello du boistje willen... Maarja ze is al 21 jaar, geen papieren en haar bouw is ook niet geweldig. En ik ben te groot voor een d-pony én zou het niet kunnen verkopen... Dus dan maar niet, vind het wel echt een geweldige hengst!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:29

Nog eens gescant bedoel je denk sbm? Schrok namelijk al van lara word nog eens gedekt :P
Ben heel benieuwd, vooral naar Sintra beeb :D

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:58

Wel goed lezen he Rowan, het staat er gewoon goed. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:59

Hmm ik weer eens slecht geleze hahaha...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:46

Yellomofoon schreef:
Zou zooo graag van mijn palomino pony een cremello du boistje willen... Maarja ze is al 21 jaar, geen papieren en haar bouw is ook niet geweldig. En ik ben te groot voor een d-pony én zou het niet kunnen verkopen... Dus dan maar niet, vind het wel echt een geweldige hengst!

er zijn ook paarden-hengsten die cremello zijn. :) Pret is door een cremello gedekt.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:03

Ayasha schreef:
Yellomofoon schreef:

er zijn ook paarden-hengsten die cremello zijn. :) Pret is door een cremello gedekt.

Ja maar ik wil een dressuurpaard, en dat zou al niet gaan als ik mijn ponymerrie laat dekken + dat ze toch op leeftijd is én dat we volgend jaar al 5 paardjes hebben, is ook genoeg :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:24

Zouden jullie met mij mee willen denken?

In maart heb ik een verwaarloosde merrie opgehaald en het begint er steeds meer op te lijken dat deze dame nog dit jaar een veulen gaat krijgen. We hebben geen merrie-veulen boxen bij ons op stal, dus dit zal onze geweldige stalbaas gaan bouwen. Wat zijn een beetje gangbare maten hiervoor? Het gaat om een Arabische merrie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:58

Wat een geweldige stalbaas heb je Annika! Maten weet ik niet zoveel van :)

Set Elkol vanmiddag weer weggebracht voor de tweede poging, na het insemineren weer ophalen. We wachten op haar natuurlijke hengstigheid. Het was wel leuk, toen we aankwamen gaf de hengst een mooie show weg in de wei!

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:20

Annikab: ik vind 4 bij 5m of groter een mooie maat voor een bevalling.

SRP heeft een aantal regels opgesteld wat betreft de minimale boxmaat van paarden. Hier staat in dat een merrie met veulen minimaal een stal nodig heeft van 12m2. Mits er 8 uur weidegang naast gegeven wordt.

Set Elkol: spannend! Hopelijk met een mooi resultaat over een paar weken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:34

Pony's veulenstal is 2,5 bij 6. Dat ging perfect, maar nou ligt die ook helemaal super met haar rug langs de wand te bevallen dus veulen had alle ruimte

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:44

Kwa grote weet je natuurlijk toch niet waar ze gaan liggen. En het ligt ook aan of het veulen lang bij de moeder op stal staat de onze gaan na een maand soms twee maanden 24 uur per dag naar het land en als ze het land af gaan worden de veulens afgespeent. Maar als het veulen tot een half jaar in de stal moet blijven heb je echt wel een flinke box nodig want de veulens groeien erg hard.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:11

Set-elkol, whoehoe spannend. We duimen mee.

Mijn stal om te veulen was 7m op 3.5m, DA vond dit maar net kunnen en rade ook aan de deuren open te laten en ze een klein paddockje te geven zo kunnen ze kiezen of ze binnen of buiten willen veulen. Bovendien kunnen de lichten op afstand bediend worden.
Op you-tube zie je wel merries veulen in een heel klein stalletje.
Aan de filmpjes te zien is het niet de grote die belangrijk is voor de merrie maar vooral als er iets mis gaat, heb je als helpers ook veel plaats nodig en om alles goed te kunnen zien.
Zie maar eens naar de red bag delivery, hier op bokt, hoedje af voor die meiden maar let ook op de mega grote stal.