Ik duim ook mee ja! Maar voor mij hoef je niet te duimen hoor als je dat bedoelt de mijne is alweer 56 drachtig gaat best hard![/quote]
Laten jullie de merrie nog eens controlen? Of wachten jullie nu gewoon af?
Tooske
Geplaatst: 21-07-12 22:21
Utica is gecontroleerd op 17 dagen en op 34 dagen. Nu laat ik ze met 90 dagen nog een keer checken ivm de gustverklaring die voor 1 oktober opgestuurd moet worden eventueel... Je weet natuurlijk nooit. Maar daarna doe ik het niet meer.
Ik heb Empty alleen gescant voor 17/18 dagen, maar aangezien het zo'n risico is bij die kleintjes laat ik het daarbij. De rest scannen wij waarschijnlijk niet. Empty was voor ons het belangrijkste en dat is gelukt ik heb dan ook wel het fijne dat wij 3 dekhengstjes hebben en dus zelf wel zien wanneer ze hengstig worden
Vriendje wil mij volgend jaar leren scannen bij mijn eigen merrie (en als ik dat dan eenmaal onder de knie heb zou ik graag de officiële inseminatie cursus willen volgen)
essiesilly
Geplaatst: 22-07-12 09:42
das gaaf saffier! insemineren is leuuukk
highlight is eergister gedekt, gister had ze nog wat vocht dus word daarvoor behandeld.. nu maar weer duimen. gister is enjoy hengstig gespoten, geen folikels maar wel CL dus nu maar afwachten, dinsdag weer kijken of er mooie folikels komen
Wat een gezeur bij vele dit jaar. Zijn die merries of baarmoeders in de staking ofzo??
Essie, ik hoop voor je dat het lukt!
essiesilly
Geplaatst: 22-07-12 10:37
haha ja ik denk dat ze in staking zijn baal ontzettend, vooral omdat highlight altijd in 1x drachtig was.. maar ja die heeft natuurlijk ook een soort van aanslag op haar lichaam gehad doordat ze op 8 maanden verworpen had waar het verder aan ligt? geen idee
Volgens mijn DA ligt het aan het weer, Kid was bij hem al de vierde die niet alleen niet drachtig wilde worden, maar zelfs helemaal niet meer hengstig werd.
Of alle dames zijn stiekem aan de pil - baas in eigen buik en kom maar op met die lekkere mannen
MariekeA
Geplaatst: 22-07-12 11:31
Jorina was afgelopen keren ook drachtig van nota bene 1 inseminatie en nu dit! Ik word er maar gek van.
Traiectum schreef:
Of alle dames zijn stiekem aan de pil - baas in eigen buik en kom maar op met die lekkere mannen
De mijne ziet alleen maar rietjes, of je moet de inseminator en DA al bedoelen???
Al_Zawraa
Geplaatst: 22-07-12 12:18
Aziza is normaal ook eigenlijk altijd in 1 keer drachtig, en nu al voor de 3e keer geinsemineerd.. Ook Amura was bij haar eerste veulen in 1 keer drachtig, en nu al 3 keer geinsemineerd, en nu wordt ze niet eens hengstig meer.. Gek wordt je van die merries.
Hier is ook het sperma al gecontroleerd, en dat was van goede kwaliteit, ondanks dat het meer dan een dag onderweg was. Alleen bij de hengst waar Amurra door gedekt, was het sperma aan het begin van het seizoen niet goed, Maar dat scheen nu weer beter te zijn, Maar daar hebben we nu niks aan omdat ze nu niet meer hengstig wordt.
Saron heeft ook een goede sperma-kwaliteit, dus daar zal het niet aan liggen.
Nicole288
Geplaatst: 22-07-12 14:50
Bij Dup was het ei nu ook weg. 6 augustus scannen, dan zit Doortje op 19 dgn en Dup op 17 dgn. Hengstig spuiten is tot zover goed gegaan dus bij Dup, als ze nu ook nog drachtig wordt (of met 3 wkn weer hengstig) dan hoor je me daar niet meer over
Al_Zawraa
Geplaatst: 22-07-12 15:19
MariekeA schreef:
Az, ik bedoelde meer dat ze in staking waren.
Saron heeft ook een goede sperma-kwaliteit, dus daar zal het niet aan liggen.
Dat had ik ff niet begrepen Dat zou natuurlijk ook nog kunnen
Zo te lezen veel merries die nu nog worden geinsemineerd. Houden we mooi clubje over volgend jaar als ze nu allemaal eens mee gaan werken Hier konden we ook geen echte reden bedenken dat ze niet hengstig werd, pil heeft iig wel geholpen! Merrie trapt nu na 4 dagen ook al weer flink van zich af...nog 2 weken duimen!
Met Empty werd ik dit jaar ook gek.. Die muts die der eigen liet dekken terwijl ze niet hengstig was nu is ze gelukkig drachtig.. Zit ook nog te wachten op een merrie die moet veulenen en eigenlijk ook gedekt moet worden..(heb ik gekocht als leeg zijnde, laten scannen toch drachtig.. Uitgeteld in mei en nu is het al bijna eind Juli )
En gelukkig zijn mijn paardjes al een stuk beter. Ik maakte me vooral zorgen om Dais. Al die antibiotica en pijnstillers kan nooit goed zijn voor een drachtige merrie. Maar de veearts zei iets waar hij me enorm mee gerustgesteld heeft: 'Ziek zijn is veel slechter voor het ongeboren veulen dan de medicijnen.' En dat is natuurlijk zeker waar!
Helaas zag ik vandaag dat TiSento in zijn kootholtes van beide achterbenen verbrand is en Dais aan één achter- en één voorvoetje. En Ti zijn hele bles lijkt los te laten. Dus voorlopig blijven we om de dag wassen. Maar ze zijn al een heel stuk gelukkiger en ik ga twee van deze maskers bestellen: http://www.marktgigant.nl/tweedehands/d ... ts_detail/
@ Cynthia : Het is wat, al die witte aftekeningen he ? Ik had met mijn eerdere merrie er ook veel last van, altijd mok in de winter, en zonnebrand in de zomer. Ze maakte elk masker kapot, op het laatst maar op een weide met heel veel schaduw gezet,daar was het te doen....
De vosjes hier ook allemaal veel wit, maar tot nu toe gelukkig nog geen last gehad van zonnebrand, afkloppen !
Hier is gisteren de merrie geinsemineerd, morgen scannen, spannend !!!!
Tjinta
Geplaatst: 22-07-12 21:13
Tjonge je hebt wel te doen met die witte snuitjes Cynth. Gelukkig hier nog geen verbrandingen, smeer me wel suf maar het gaat goed. De komende dagen zullen wel een testcase worden denk ik.
Ik geloof dat ik mijn handen mag dichtknijpen. mijn oude dametje in 1x drachtig en Canti in 2x.