[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:25

Knappe merries hoor! wow! Mooie ronde buikjes ook.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:26

Leuke merries Nicole, lekker zo in teddyvachtje :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:29

Wat een mooie dikke buiken komen voorbij, ik had graag meegedaan met jullie. Mijn merrie is 2x gedekt en 2x niet drachtig gescand vorig jaar.
Nu heeft ze wel een dikke buik gekregen omdat ze stil staat ivm een peesblessure. Mijn stalgenoot denkt zelfs dat ze toch drachtig is. Ik zei dat ze hengstig was geweest een week terug, toen wist ze te vertellen dat drachtige merries evengoed weleens hengstig zijn, zelfs hoogdrachtig! :wow:
Ik voel weleens aan de buik en nu is mijn vraag:
vanaf wanneer kun je de bewegingen van het veulen voelen?

Het zou natuurlijk super zijn als ze toch drachtig is, maar ik ga er eerst vanuit dat ze gewoon weer naar de hengst moet eind maart.

Haha, Upona heeft het maar druk!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:44

Bij Charona is het de eerste keer, die was nog strak in het pak :) Je begint het nu wel te zien. Upona krijgt de 5e en Doortje de 10e

jane: Sommige voel je helemaal niet, dus hang je daar niet aan op. Als je zelf twijfelt kun je even laten opvoelen.

Ja, Poon heeft dit als vast ritueel, ze moet er voor uit een volgende wei komen, maar iedere dag komt ze in volle draf er op af, om meneer dan weer even hardgrondig af te wijzen (en hij houdt iedere dag weer hoop, haha)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:52

@Nicole288
Ik heb net even in je profiel gespiekt en kwam Upona tegen van Broer.
2 van haar nakomelingen hebben vroeger bij ons op stal gestaan. :D
Pepona v Concorde en Oxsona v Holland. Ze stonden toen bij Camille Crow in training.
Wat is de wereld toch klein.. *D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 07:27

Goeden morgen.

Moet even mijn ei kwijt :o

Mijn paard is nu 310 dagen. Ze heeft 26 druppels melk in d'r uier en met een scherp oog zie je dat de banden wat losser zijn. Er brak al paniek uit want ze zit achter dicht. Want immers kon morgen al het veulen erbij staan. Ze moest het nummer van mijn DA hebben want dan kon ze bellen als er wat is. Mijn gevoel zegt nu dat als mijn paard nu gaat liggen de DA gebeld gaat worden omdat het veulen zou komen.

Mijn paard zou een prive wei krijgen. We hadden dat in September afgesproken. Nou was er iemand met een hengst gekomen en die staat nu op dat weitje. Het gevolg is dat dat nu 1 modderpoel is met molshopen. Nu wil ik mijn paard en veulen daar niet in hebben. Toen kwamen ze met het idee dat mijn veulen eerst aan het stroom moest wennen als deze op de stenen staat. Waarop ik erg boos werd en dat dus niet ga doen. Zag het veulen al tegen het draad gaan en omklappen en op het hoofd vallen. (ben misschien overbezorgt)

Had ze daar duidelijk gezegt dat de oude eigenaar had gezegt dat als het veulen er is ze de eerste week erg beschermend is en dan gevaarlijk is. Hun hebben pony's gefokt en zijn ervan overtuigd dat hun zo de stal in kunnen. Wat ik dus niet wil hebben. Was zaterdag bij de oude eigenaar en die zei dat als je dood wil je zo de stal in moet gaan. Ze is dan zelfs in de wei erg gevaarlijk. Ze heeft ooit de HH aangevallen.

Krijg van iedereen te horen dat ik mijn paard moet blijven rijden. Volgens hun mishandel ik haar. Rij heel soms met een klein spoortje en heb dan een preek van heb ik je daar.

Al met al had ik besloten gewoon mijn eigen ding te doen en te zorgen dat alles verloopt zoals ik dat wil. Nu ik al 2 weken met vormen van migrane loop moet ik toch wat gaan doen. Nu kan ik naar een stal waar ze blokken verhuren en er staat nu 1 blok zowat vrij. Staat nu nog 1 merrie in die waarschijnlijk zaterdag weg gaat. Nu wil ik daar eigenlijk wel heen. Maar paard zit op 310 dagen.
Wat denken jullie? Moet ik me eroverheen zetten en haar laten staan of haar toch verhuizen?

Sorry voor mijn lange verhaal waarin ik nog maar de helft heb gezegt van hoe en wat. ;(

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:33

De meeste mensen zijn niet zo voor het verhuizen voor het veulenen, bij mij ligt het eraan ;)
Bij de eerste dracht liep mijn paard 24/7 buiten in een kudde en is ze een dag voor de bevalling op stal gegaan.
Dit jaar breng ik Casa ook waarschijnlijk pas op het laatste moment weg. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen.

Ik denk dat het voor jou, maar ook je merrie rustiger is om haar nog te verhuizen. Als je het al niet eens bent met de mensen waar ze nu staat voor het veulen er is, zal dat waarschijnlijk niet veranderen als het veulen geboren is.

P.s. stuur je vanmiddag nog even pb.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:56

Joto is er al wat :)

Nou ik hoop als ik weer uit het ziekenhuis ben dat het er is joto ik wordt vandaag aan mijn schouder geopereerd..

dus zet hem op... :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:12

eldango schreef:
Mijn paard is nu 310 dagen. Ze heeft 26 druppels melk in d'r uier......

Dit is wel een grappige zin :P Hoe weet je dat er 26 druppels inzitten? :P.

Wat een vervelende kwestie met die stal zeg. Qua verhuizen moet je echt naar je merrie kijken. Die van mij kan ik zo naar de andere kant van het land rijden zonder dat ze het boeiend vind, als er maar andere paardjes zijn(liefst Dani paardje waar ze nu mee staat mee). Maar er zijn ook paarden die echt van slag raken in een andere omgeving. Als je paardje heel cool is zou je het kunnen doen. Als je weet dat ze in de stress gaat schieten zou ik het niet doen.

Heb ook geinformeerd om eventueel mijn paard bij de DA neer te zetten voor de bevalling(ga ik niet doen) en het was daar gebruikelijk om ze 1 of 2 weken voor de uitgerekende datum te brengen, het kan dus wel. Tenzij je een erge hittepetit heb.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:16

mogguh, na n weekje vakantie ben ik weer present,
heb al heeeeeel wat dikke dames voorbij zien komen!

Eldango, vervelend dat het zo moet zeg.......

Mijn merrie heeft zich van de week heel hard tegen dr drinkbak geworpen met een spuitende leiding als resultaat, kreunde heel hard blijkbaar, mss dat het veulen nog es ging draaien?!

Nog geduld tot half maart........ben zo benieuwd :D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:35

corinepgek schreef:
eldango schreef:
Mijn paard is nu 310 dagen. Ze heeft 26 druppels melk in d'r uier......

Dit is wel een grappige zin :P Hoe weet je dat er 26 druppels inzitten? :P.

Wat een vervelende kwestie met die stal zeg. Qua verhuizen moet je echt naar je merrie kijken. Die van mij kan ik zo naar de andere kant van het land rijden zonder dat ze het boeiend vind, als er maar andere paardjes zijn(liefst Dani paardje waar ze nu mee staat mee). Maar er zijn ook paarden die echt van slag raken in een andere omgeving. Als je paardje heel cool is zou je het kunnen doen. Als je weet dat ze in de stress gaat schieten zou ik het niet doen.

Heb ook geinformeerd om eventueel mijn paard bij de DA neer te zetten voor de bevalling(ga ik niet doen) en het was daar gebruikelijk om ze 1 of 2 weken voor de uitgerekende datum te brengen, het kan dus wel. Tenzij je een erge hittepetit heb.

:o Gegokt op basis hoe vol deze is.
Als ik alleen ga rijden kan ik zonder dat ze 1 kick geeft 3 uur rijden.
Als ik met een fluojas op haar afren en dan klapper met de mouwen dan kijkt ze me aan met een blik van je dacht toch niet dat ik nu ga lopen ben jij gek :=
Ze heeft bij de vorige eigenaar altijd alleen gestaan en nu ze in de kudde staat staat ze vaak ver van ze vandaan. Als ik de wei inloop komt ze altijd. Dus denk dat dat wel goed zit.
Denk wel dat we samen ons rijmaatje (ruiter en paard) gaan missen. Hoop eigenlijk ook dat ze meegaan :o

Kitzbi succes met de operatie. Beterschap!

Saffier wacht met smart op je pb :D

Peetje een fijne vakantie gehad?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:42

Ik zou denk ik toch nog wel gaan verhuizen, als de merrie van nature toch niet snel onder de indruk is. Zoals je de huidige situatie omschrijft is het ook niet alles.

Als ik er zo op zit vind ik dr dikke buik eigenlijk nog wel mee vallen. Zadel past ook nog steeds
8-) Hubbie is de spanning aan het opbouwen :+ http://www.youtube.com/watch?v=g2Qmz-kqT2U

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:45

@eldango: als je merrie idd niet zo onder de indruk is zou ik ook gaan verhuizen, mijn merrie
gaat ook zo'n 2 weken voor de bevalling naar de DA om te veulenen en dat gaat prima. Is er ook
eentje die het allemaal best vindt zo lang ze haar eten en aandacht maar krijgt :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:06

Goedemorgen,

Ff een snelle update, Paulien begon gister avond iets onrustiger dan anders te worden, ze lag een paar keer, wat ze normaal nooit doet. kwam nog niks uit uier verder, ik gok een klein weekje?

Moet eerst even naar gemeentehuis, en daarna zal ik dr weer even buiten zetten, even benen strekken. En dan hopen dat de kou de beeb niet tegen houd :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:10

Bedenken jullie op voorhand trouwens al namen voor een hengst of een merrie of komt dat op het moment pas als je het veulen ziet :P.

Ben af en toe wel alvast aan het nadenken(vind het ook zo sneu als het een maand zonder naam moet doen) maar heb toch het geval dat ik het eerst moet zien voor ik er een goede naam voor kan verzinnen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:11

@Eldango: Als je gevoel over je stal / stalbaas niet goed is, zou ik idd verhuizen. Onvrede en stress is ook niet alles. Zou het dan wel op korte termijn doen.

Corine: ik maak twee rijtjes namen en kies daar op het laatste moment uit. Roepnaam wordt uiteindelijk toch altijd iets anders, die "ontstaat" meer.
Laatst bijgewerkt door Gem op 08-02-10 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:17

haha ik ben ook weer nieuwe namen aan het bedenken.
die ik had vindt ik heel leuk, maar niet op elke datum even goed zeg maar ihih.
Pffff lerares is ziek dus wij 1e uur naar school UITVAL.
had ik ook een uur in mijn bed kunne blijven liggen grrr.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:18

Ik heb voor elke merrie een rijtje met namen en bij de geboorte kies ik er een.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:21

Ik heb al wel een lijstje met wat namen en daar heb ik ook
al voorkeuren van, maar de definitieve naam komt toch meestal pas
als ik het veulen gezien heb :)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:29

Ow de namen zijn bij mij al bekend hoor :D ... K voel me net een klein kind zo ongeduldig: wanneer is het nou April !!!!! :o .

Het foto's maken is dit weekend niet gelukt, k vergat de camera steeds _-:( ..

Inowa: hoe gaat het met Pepper?

Diane: sorry de vader van het veulen is Penswig Picasso, en idd dat is een palomino. Ik weet dat de kans klein is, maar ik hoop dat er ook een palomino uit komt. De vader van de merrie ( ze heet Sunshine trouwens ) is Ceulan Cariadog ( ook palomino ), maar moeders kant vererft nogal sterk vos. Dus..

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:43

mooie merries nicole, en die teddyvacht :)

eldagno: verhuizen zou ik zeggen, jij bent in spanning daar en dat is ook niet goed voor de merrie

joto: een heel ander ritueel dan andere jaren :)

hoe ist met pepper?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:47

Ik maak een top 3 en dan mag hubbie de uiteindelijke naam eruit kiezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:52

De dames zien er goed uit Nicole. Voor Doortje al weer het 10de veulen? :wow:

Namen ben ik absoluut nog niet mee bezig. Kan zijn dat ik een klein lijstje maak in de laatste weken, en daar uit kies als het veulen er is, kan ook zijn dat ik pas begin als het veulen er is.

Ik zie dat Neon vandaag 250 dagen drachtig is, tijd om een keer het fototoestel mee te nemen naar stal. :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:59

Ik wilde gisteren foto's maken, had Jus helemaal gepimpt en al, was
de accu leeg :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:00

Ai, dat is ook balen, pimpen voor niets geweest.
Ik heb dit jaar echt amper foto's gemaakt van Neon, wordt dus wel eens tijd.