[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:02

en en en en en ????

al geweest?? :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:34

Nou Neon, waar blijf je nou?????

Ik heb net een afspraak gemaakt voor Casa, voor de 13e om 8uur 's ochtends.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:38

thanks nog saffier ! :)

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:12

Ik duim mee voor je Neon!

Zat net op die site nog een keer te kijken www.foalcam.nl en als ik de ovulatie datum invul bij laatste dekdatum komt er 13 april uit maar met die tabel van saffier is de ovulatie datum de eerste dag en kom ik dus uit op 12 april..

Welke is het nou :o?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:14

Iedereen met een drachtig merrie gefeliciteerd, iedereen die nog bezig is haar drachtig te krijgen succes.

Ik ben een tijdje hier weggeweest omdat er hier van alles gebeurt is in de tussen tijd.

Zo heb ik Maaike de zwarte shetlander weggedaan (Maaike bleek toch zomereczeem te hebben) maar daarvoor in de plaats is Floor een grote bonte shetlander hier gebleven haar had ik op proef.

Bonnie was in de tussen tijd dat ze bij het hengstje geweest was al weer 2x hengstig geweest. ;(
Gisteren was weer de urine hartstikke geel van kleur, dus Ik iemand uit de buurt opgebeld die een hengstje heeft om te vragen of ik langs kon komen met Bonnie om te kijken of ze hengstig was. Nu Bonnie was niet zo gek met de hengst want ze begon goed van zich af te trappen. _-:(
Volgens de eigenaresse van het hengstje zat ze tegen de hengstigheid aan maar ik begon te twijfelen.

Dus toen de nieuwe heuvel opgebeld of ik vandaag met mijn shetje langs mocht komen om te laten scannen. En ja hoor dat kon.
We staan netjes op onze beurt te wachten tussen de friezen en toen we naar binnen gingen was het wel weer spannend.
De DA stopte de scanner erin en zei gelijk, kijk daar is je veulentje.
We hebben ook het hartje al zien kloppen wat een mooi gezicht was dat.

Dus Bonnie is drachtig al 48 dagen.

Nu Floor nog....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:53

gefeliciteerd mabon! Maaike weg gedaan als in verkocht? Was maaike ook drachtig?

Nou hier weer één geinsemineerd, we zaten nèt te eten toen hij belde. Zul je altijd zien...
Maar ze voelde super aan en volgens de inseminator is dit een hele goede tijd om drachtig te worden (goede nachttemperatuur) Nou we zullen zien.
Morgen scannen of het eitje weg is, kan morgen ook pas bellen om een tijdsafspraak te maken.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:54

Mabon gefeliciteerd :)

Iemand al iets van Neon gehoord?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:00

Jenny ik heb Maaike weggegeven. Zij heeft een heel goed thuis gekregen. Maaike kan drachtig zijn.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:04

Mabon: dat is fijn voor haar! En misschien dus ook drachtig.
Gaat floor ook naar basje?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:07

Nee voor Floor ben ik opzoek naar een a welshje. (weet jij er niet toevallig 1)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:19

LadyAngel schreef:
Ik duim mee voor je Neon!

Zat net op die site nog een keer te kijken http://www.foalcam.nl en als ik de ovulatie datum invul bij laatste dekdatum komt er 13 april uit maar met die tabel van saffier is de ovulatie datum de eerste dag en kom ik dus uit op 12 april..

Welke is het nou :o?

bij mij komen er ook rare dingenuit... :=

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:49

Ben ik gelukkig niet de enige :D Dus wie oh wie heeft de oplossing voor ons :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:31

:( :( :(

Thanks allemaal voor het duimen, maar het heeft helaas niet geholpen. Niet drachtig, en er zat al weer een mooi ei. Ze zou eigenlijk zondag wel bij de hengstenhouder moeten staan. En dat is dus een groot probleem......ik heb geen trailer, geen E-rijbewijs, ben afhankelijk van anderen. Morgen na de middag zouden we Neon kunnen brengen, alleen.....de hengstenhouder is er dan niet. En morgenavond moet ik naar Groningen, verplicht familiebezoek voor verjaardagen. Bovendien moet er aan onze beide auto's gesleuteld worden, en dat doet vriendlief daar, en de eerstvolgende gelegenheid is eind augustus. Ik had dus eigenlijk geteld dat ik Neon woensdag eventueel daar naar toe kon brengen (ik kom eerder terug uit Groningen dan vriendlief), maar de DA zei al dat dat erg riskant is, omdat ze dus al behoorlijk hengstig was. Ze is dus gewoon idioot vroeg, want ze is op dag 16 al gescanned. (Klinkt bekend, _10_ had dus hetzelfde probleem, ik weet niet wat die merries hebben dit jaar :roll: .)
Hengstenhouder zou proberen of er iemand thuis kon zijn en me dan terugbellen, maar ik wacht nog op het telefoontje. Vrees dat ik anders deze cyclus over moet slaan. Baal als een stekker.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:36

Vervelend Neon, zou zonde zijn als je nu moet overslaan...
Hoop voor je dat er toch nog een oplossing zal komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:44

Ja, enorm zonde. Maar ik vrees dat er niets anders op zit. Groningen is er ook ineens tussendoor gekomen, na het matchen van 5 agenda's bleek dit eigenlijk nog de enige mogelijkheid te zijn. We hadden alleen agenda 6, die van Neon, er dus niet bijgehouden. Normaal had het ook geen probleem moeten zijn, omdat het nu pas dag 16 was. Maar die muts denkt er dus anders over. Of ik moet heel misschien dinsdag weer vreemde acties uit gaan halen, en dan maandagavond al terug rijden. Zou misschien 's morgens de DA kunnen laten komen, kijken of er nog een ei zit, ei er weer af spuiten, en dan naar de hengstenhouder om te insemineren (die dus 150 km verderop zit). Vervelende is dus ook dat hij geen sperma verzendt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:52

Neon: Paardentaxi? Of afspreken dat je Neon gewoon gaat brengen ook al is hij niet thuis? Zou toch te zonde zijn om nu over te slaan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:57

Vrees dat paardentaxi ook niet meer haalbaar is, die zou ik dan morgenvroeg om 7 uur moeten hebben. Heb er wel aan zitten denken, maar ik zit dus al enkele uren op een telefoontje te wachten.
Merrie brengen als er niemand thuis is lukt denk ik ook niet. Vrees dat ik het terrein niet op kom.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:36

Wat balen maaike, ken het probleem met vervoer, leef met je mee en duim voor je dat je als nog vervoer kunt regelen...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:48

waar woon je ergens?? zijn er die dag niet heel toevallig wedstrijden daar in de buurt ofzo dat je iemand kent die daar heen moet? :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:53

Ik woon tegen de belgische grens aan, onder Eindhoven, hengstenhouder zit ruim 150 km noordelijker, boven Apeldoorn. Geloof niet dat er iemand daar ergens vanuit hier een wedstrijd gaat rijden. :+ Bovendien zit je ook nog lastig met een veulen te klooien. ;)

Maar, ik kan ze morgenmiddag brengen! *\o/* *\o/* *\o/*
Er is iemand thuis, en anders kan ik er toch bij en ik weet waar ze naar toe moet. Wordt wel een crisis-dag, als ik dan na een rit van 2,5 uur terug kom op stal moet ik weer direct omdraaien en met mijn eigen auto diezelfde kant weer op voor een rit naar Groningen. :+

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:57

jammer neon, al vervoer gevonden? zonde nu overslaan

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:02

Wordt dus een druk heen-en-weer-rij-dagje, maar je hebt gelukkig een oplossing gevonden +:)+

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:00

Super Neon dat je toch een oplossing hebt kunnen vinden, zou toch anders zonde zijn..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:09

Wordt een hele zware dag morgen, maar gelukkig kan ik ze dus wegbrengen. Dinsdag als ik terug kom meteen even langs wippen, kijken hoe ze het maakt. Neon doet het namelijk altijd heel slecht op een andere plaats. En dan 50 km verderop weer een stop denk ik, want ik kom ook langs Dibbits gereden, waar Devdan nu staat. Die ook meteen maar een bezoekje brengen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:34

Komt snel even gauw dikke knuf aan Neon geven.
En heeft verhaal gelezen.
Helaas niet drachtig maar is blij dat je vervoer hebt.

Gaat ook voor jou hard duimen dat de volgende ronde wel lukt.

Jeeeeh ik heb eelt op mijn duimen van al dat draaije zeg _O- _O-