Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 11:46

Hmmm, wij hebben zo'n "mooie" bak met planken vaan doorgezaagde bomen langs de rand, nou inmiddels is de helft al verdwenen Boos! Vorig jaar een harde storm en nu weer een beetje wind, halve bak weg Boos! In deze bak kan ik geen veulen zetten!

Gelukkig moet de bak verlegt worden met de bouw van de schuur, dan komt er een andere omheining omheen!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:53

in het bos is zooo'n mooie bak Haha! ligt mooi in de bossen en is lekker groot Lachen het is er heerlijk rustig en je kan er echt lekker ontspannen rijden
alleen naarmate we er vaker rijden, komen er wat boomstronken uit de hoefslag naar boven.. Scheve mond even oppassen dus!

en marijer, leuk zeg dat je de stallen nu al gaat klaarmaken voor de veulentjes! Haha!
Laatst bijgewerkt door vrijalover op 09-01-05 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:01

Oei dat is balen Odess!
Is de nieuwe omheining straks klaar voordat het veulen komt?

Hier hoop ik dat met een dag of 10 de nieuwe omheining staat Lachen
We hadden op bijna alle weilanden al een houten omheining, alleen bij huis nog niet.
Daar komt morgen het hout voor en de oude omheining is al weggehaald.
Het veulenweitje wordt dan ook helemaal veilig afgezet.

@ Vrijalover, ik kan het echt niet meer uithouden Bloos!
Wil gewoon 's avonds even met Macy kunnen tutten enzo. Ze komt dan 2 weken eerder 's nachts op stal dan eerder gepland was dus het scheelt nog niet eens zo heel veel Knipoog
En ik dacht ook, als ze nu 2 weken eerder naar huis komt, denkt ze misschien ook dat ze 2 weken eerder uitgerekend is

Dit jaar ben ik voor het eerst ruim optijd met namen!
Voor zowel hengst als merrieveulens heb ik nu meerdere namen die ik zelf echt heel leuk vind
Nu maar hopen dat ik dat lijstje niet kwijt raak Nagelbijten / Gniffelen

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:04

Floortje had het gisteren in haar bol door de wind. Ze was niet buiten geweest dus ik liet haar los in de buiten bak met haar maatje Jelle. Wat gingen die tekeer zeg Haha!
Floortje bokken met haar bolle buik. ( ze kwam nauwelijks van de grond hahaha)
Toen ik haar daarna op stal zette zag ik dat ze flink inelkaar werd getrapt van binnen. Wat een gerommel daarbinnen. Ik had het veueln nog nooit zo druk gezien.
Floortje is vandaag 206 dagen drachtig dus we moeten nog even geduld hebben... Schijnheilig

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 12:14

MarijeR schreef:
Oei dat is balen Odess!
Is de nieuwe omheining straks klaar voordat het veulen komt?

Nee, dat is ie niet Scheve mond Ik wou nu de weilandjes veulen proof maken. De draden staan nu heel laag, op sommige plaatsen nog niet eens op een meter. En het is nu van dat dunne draad, nauwelijks zichtbaar dus. Ik wou in ieder geval helemaal rondom van dat bredere lint aan gaan brengen, zodat de omheining in ieder geval zichtbaar is. Hebben jullie nog meer goede ideeen?

In de bak wou ik met het veulen in de eerste periode maar even niet komen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:29

Nog even een vraagje van deze kant..
Polly haar uier heb ik een paar maanden voor het werpen een keer schoongemaakt (al die zwarte plakken ertussenuit, doe ik meestal om de paar maanden). Maar Nancy heeft hier veel meer last van dat Pol had, wanneer kan ik dit nu het beste gaan schoonmaken, want het is neem ik aan niet zo verstandig om vlak voor het werpen eens even lekker het uier een goede beurt te geven (ze vind het overigens prima als ik eraan zit)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:51

het word echt spannend nu, alles word klaar gemaakt voor de veulentjes Haha! wie is de eerst volgende?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:08

Nog 102 dagen.
Met rijden doet ze nog goed haar best. Ze is nog heel fijn te sluiten en zelfs de zijgangen gaan nog goed. Ik ben benieuwd hoe lang we nog zo fijn door kunnen blijven gaan.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 16:40

Vanochtend toen ik aan Odessa's uier voelde viel mij op dat bovenin de uier het al dikker en harder wordt, terwijl ze onderin de uier bij de speen ook al wat verdikkingen had. Na een bosrit van 2 uur waren de spenen weer leeg, maar bovenin was het nog wel hard. Madame zit morgen preccies op drie maand. Is dit ook wat je noemt 'zucht'?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:46

Frieda zit vandaag op 224 dagen Lachen

Haar buik van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

D'r lieve koppie Haha!
Afbeelding

Haar buik is net als andere jaren weer overdreven groot Haha! (het is niet vet, haar ribben kan ik nl. prima voelen Knipoog)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:54

Zo dan Yoline! Die buik hangt zowat op de grond!!

@Polly: ik maak het uier van mijn merries regelmatig schoon en dat blijf ik doen tot vlak voor de geboorte. Lijkt mij ook lekkerder voor het veulen.

Ben vanddag op kraamvisite geweest (jeddah heeft daar hele mooie foto's van geplaatst) en nu begint het toch wel te kriebelen! Veulentje met mams in de bak, lekker voorjaarsweer (in Januari!) ... Pepsi's kling begint nu toch echt flink te veranderen, dus ik ga haar van de week verhuizen naar de grootste stal. De freule zal paleis 't Lee eventjes moeten verlaten ...

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:18

Yoline ze is lekker rond!! maar eh, hoe moet dat straks als ze hoogdrachtig is, kan ze dan nog wel met haar beentjes aan de grond Knipoog Haha!
Ik dacht dat die van mij al een gehaktbal op pootjes was! Bloos

Polly: Je kunt het beste haar uier gewoon regelmatig schoonmaken. Als er veel troep aan zit maak ik het schoon met wat lauw water en een spons. als je het regelmatig bijhoudt koekt het ook niet zo aan. Is voor het veulen straks ook wel zo fijn

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:42

Wow! frieda heeft echt al een buikje! Haha!

@ mac: vinden jou paardendat goed dan? Als ik de uier van vreya aanraak begint ze meteen met dreigen.. Scheve mond dus ik zou niet weten hoe ik datmoet wassen..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:33

vandaag hadden lowara en ik onze aller aller laatste les. nu mag ze lekker met zwangerschaps verlof (ok, wel buitenritjes, maar geen lessen meer)
Hier 2 foto's van vandaag op de clinic:

Afbeelding
jaja een lekker bol buikje (ok nog lang niet zo erg als Yoline's Fjord!)

Afbeelding
Ze is vandaag trouwens 240 dagen drachtig Haha!
Maar het buikje kan ook verstopt worden Knipoog

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:43

op de 2e foto valt het nog wel mee!
waarom stop je al zo vroeg als ik vragen mag?
ze loopt trouwens netjes

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:10

aah ze kan het allemaal niet meer zo aan qua dressuur, ze loopt ontzettend op de voorhand, en is niet echt ehm.. soepel meer Lachen dus nu gaan we lekker zo'n 3X per week op een lekkere lange buitenrit. ik weet van mijzelf dat als ze met dressuur achteruit gaat, ik onredelijk ga worden tegen haar (zeer, zeer slechte eigenschap van mij) en dat vind ik oneerlijk omdat ze er eigenlijk niets aan kan doen. En ach, 3 maanden buitenrijden vinden we allebei erg leuk hoor Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:51

vrijalover schreef:
@ mac: vinden jou paardendat goed dan? Als ik de uier van vreya aanraak begint ze meteen met dreigen.. Scheve mond dus ik zou niet weten hoe ik datmoet wassen..

Ja, gelukkig wel ... die vinden alle lichamelijke aandacht helemaal geweldig, behalve als hun buik heel strak staat. Dan kijken ze een beetje zuur, maar echt serieus wordt het nooit.

Lowara ziet er fit uit! Verstandig dat je een tandje terugschakelt nu je merkt dat ze er moeite mee krijgt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 01:22

haha ik moet ook wel, heb een zus die voor dierenarts aan het studeren is, en Lowara staat onder strikte supervisie van haar. Knipoog maar ik had van mijzelf al van tevoren beloofd dat Lowara vanaf januari geen dressuurwerk meer hoefde te doen, ook al zou ze het nu nog supergoed aankunnen. af en toe een pauze/vakantie is namelijke erg goed voor haar. (vandaar dat ze standaard 3 weken per jaar op de wei op vakantie mag)

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 03:09

Gomera is vandaag precies 200 dagen drachtig!!! Wat gaat de tijd toch snel.

Ik vind het heerlijk om al jullie verhalen te lezen over jullie drachtige merries. Gomera laat momenteel nog alles toe en is zelfs liever dan anders. Toch weet ik dat naar het einde van haar dracht ze steeds gevoeliger wordt aan haar buik en uier. Daarom heb ik er maar van geprofiteerd vandaag om haar uier extra zuiver te maken.

@ Odess: Gomera heeft na een dag op stal te staan ook een gezwollen en wat harde uier, wanneer ze op de weide gestaan heeft is de zwelling wel grotendeels weg. Ik veronderstel dat dat wat zucht is...

Ter ere van de 200e dag dracht "zoek de skippybal"-foto (of zou er toch gewoon een veulentje in haar buik zitten?)

Afbeelding

Gomera haar uier na een dag stal (hihi, zelfs haar uier blinkt!)

Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 07:39

Yay, Odess 8 maand vandaag Haha! Ze heeft de eerste merriebrokjes al gehad. Hyper!

Gister met de buitenrit wou ze al niet meer zo hard; ze ging rustig galopperen en soms zelfs terug in draf. Het racen is er al een beetje uit. Nog wel gewoon wat sprongetjes gedaan gister en dan is ze gewoon nog bloedfanatiek Haha! Aanstaande woensdag in de les gaan we nog een parcoursje springen Lachen Maar kijken wat ze nog leuk vind!

@ Gomara; dank je, in dat geval zal Odess zucht hebben. (opluchting) Ik was al bang dat ze nu alweer uier zou krijgen. (Lang leve bokt Haha!) Als dit niet erger wordt en de uier niet volloopt is er niets aan de hand dus?

Mooie buik heeft Gomara al! Inderdaad een skippybal buik Lachen

@ Lowara; Odess is vandaag 245 dagen heen, zou Lowara dan niet ook zo ver -1 moeten zijn? Ze ziet er goed uit trouwens OK dan!

@ Yoline; hallo zeg, wat heb jij met die buik gedaan Tong uitsteken Heb je de wieletjes al besteld Wow! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:25

Mac schreef:
Ja, gelukkig wel ... die vinden alle lichamelijke aandacht helemaal geweldig, behalve als hun buik heel strak staat. Dan kijken ze een beetje zuur, maar echt serieus wordt het nooit.

.

dat is handig.. vreya trapt niet ofzo maar ze gaat dreigen (achterbeen naar dr buik) Ik kan het dus niet schoonmaken..

@ gomara: mooi buikje heeft ze! Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:45

wat een buiken zeg!
als ik zo die fjord van yoline ziet denk ik ow my god! tigra is nu bijna 8,5 maand en dit is der buik

Afbeelding
misschien komt het omdat het pas haar eerste veulen is Scheve mond

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:02

niet zo'n duidelijke foto, maar ze heeft ook wel een aardig buikje zo te zien Haha!
en met frieda kan je niet mee vergelijken want zij heeft al heel veel veulens gehad dus het hangt allemaal wat meer bij haa Lachen en bij jou fjord is het allemaal nog niet uitgerekt Knipoog

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:17

vrijalover schreef:
dat is handig.. vreya trapt niet ofzo maar ze gaat dreigen (achterbeen naar dr buik) Ik kan het dus niet schoonmaken..

Pride wordt er stoned van als je aan haar uier zit. Vind ze heerlijk. Haar buik houdt ze de eerste minuten wel heel goed in de gaten, maar dan mag je ook uitgebreid voelen en luisteren. Als ze het zat is komt ze uit haar "ruststand" en stapt ze gewoon opzij.
Pride wordt trouwens dik! Als ze aan komt lopen zie je een uitzwenkbuik. Lovers

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:19

Haha! Dat doet Sim ook! Ze raakt in een soort trans als ik aan haar uier zit! Dan is ze helemaal van de wereld!!