[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moner

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 14:54

Muronia, wat super goed van Elonia, wat een braaf dier <3

TJ, fijn dat ze geinsemineerd is, hopen op dracht

Al_Zawraa, gefeliciteerd

ponytante, ik ent ook niet tegen rhino

Jelske, gaat snel, al bijna 100 dagen, lijkt me toch een andere ervaring bij een draagmoeder

Subbuh, wat fijn dat alles nog goed is, hopelijk blijft de uierontsteking uit

Nieky, zoveel drachtige merries, volgend jaar drukte en ook alle veulentjes weer verkopen

AM, fijn dat ze nu even geen reactie meer heeft, ik zou geen idee hebben wat het kan zijn, allergische reactie zijn zo moeilijk

Antje is nu geinsemineerd met Kees 531, hij is erg vruchtbaar volgens NH en ik heb prachtige veulens van hem in Nisse gezien. Geeft wel wat drukkere karakters.
Mengen met twee sperma's wilde ze nu ook niet.
Bij Antje ziet alles er heel goed uit, alleen heeft ze een enorme strakke cervix waardoor het zaad inbrengen lastig is. Ze wordt ook gespoeld ect en we gaan ook regumate bij geven

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:10

Strakke cervix is heel erg vaak door een infectie, dus zou daar dan ook wel iets mee doen als ze nog niet geswabt is. :)

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:49

Vandaag gescand maar ze is niet geovuleerd, dus morgen opnieuw insemineren :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 21:28

Leuk Moner, bij ons op stal is er dit jaar volgens mij ook een Keesje geboren, heel guitig en goed veulentje <3

Spannend tj! Hopen dat ze mooi gaat ovuleren dan.

Hoe is het verder met alle drachtige dames?

Hier is de merrie stront vervelend en gedraagt zich nog steeds als een hengst, van het onzekere verlegen karakter van haar is nog weinig over :+ ze speelt de baas over de andere paarden, en pist ook nog Welleens van zich af, wordt af en toe erg onzeker en ben dan bang dat het niet goed zit, maar vorige week zat het veulentje nog tip top in orde in der buik,

Overigens kreeg ze vandaag ook een klap van een ander paard omdat ze die aan het klieren was, raakte haar ook op der buik, ook daar wordt ik onzeker van :+ maargoed, kan ze slecht inpakken met bubbel folie. :') mijn hemel, een veulentje fokken kost mij zo 10 jaar van m’n leven

Ik lees wel alles van jullie, maar het is moeilijk om via telefoon alles goed bij te houden. :=

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 00:42

Sharonindez. Juist dat extreme gedrag geeft echt aan dat ze drachtig is. Niet dat dit altijd handig is.

Tjstables. Nog een keer, je was in ieder geval niet te laat :=

Moner. Duimen dat het nu lukt. Spoelen is wel slim idd. Er was geen swab genomen?

Lyona. Fijn dat ze er na de lange reis zijn. Gelukkig nog drachtig. Hopelijk voelt silver zich snel beter. Mocht ze zo reizen? Ze worden toch bekeken van te voren. Hebben een gezondheidscertificaat nodig?

Seizoen begint nu wel echt rustiger te worden. Wellicht nog één of twee die nog gaan beginnen met dekken en natuurlijk de terug komers. Over het algemeen zijn ze allemaal vlot drachtig geworden van mijn hengst. Mag echt niet klagen.

Natuurlijk mijn eigen merries die in één keer drachtig werden. Hoe fijn! Even bedenken wanneer ik de merries voor de laatste keer laat scannen.
Zitten nu op 110, 96 en 40 dagen. Misschien als de laatste merrie de 2 maanden is gepasseerd. Dan zat ze niet zomaar meer verwerpen gok ik.

Rosa lijkt tot nu geen allergische reacties meer te hebben gehad, afkloppen. Haar huid moet nog wel goed herstellen. Zitten toch wat korstjes op. Ik hoop dat ik haar nog netjes krijg voor de nationale keuring.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:53

Am anders een brandnetelkuurtje geven. Raken ze hun gifstoffen kwijt. Heel vervelend al die bulten kom er maar eens achter wat het is. Ik had het een keer na het uitmaaien van de weide. Bleken ze op de harde stoppels van de ridderzuring hebben gelegen haha. Niks aan de hand maar schrok me wezenloos.

Ik ga vanmiddag scannen met de merrie met het te kleine vruchtje. Als het er nog zit weet ik niet wat wijsheid is. Als het niet groeit dan he. Hengstigheid afwachten of hengstig spuiten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:03

Spannend tanja, hopelijk is het alsnog goed gegroeid

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:15

Sterre drachtig :):) :):)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:31

Tj_stables Balen dat het ei er niet af is en ze nog eens geinsemineerd moet. Hopelijk is het ei er na vandaag vanaf.

Lyona Fijn dat ze bij jou staan en alles goed is gegaan. Ook heel fijn van de positieve scans *\o/*

_jelske dit jaar hadden we er 15 dus 11 valt dan wel mee volgend jaar :')

Moner we krijgen gelukkig alles goed verkocht elke x. En anders hebben we plek voor ze te laten staan en later te verkopen. Dit jaar nog 1 die verkocht moet maar ik ga deze week op vakantie dus ik adverteer haar pas tegoei als ik terug ben.

Hopelijk deze x meer geluk met Antje en is ze netjes drachtig.

Sharonindezz Hier merk ik bij de ene merrie niks, de ene is dan weer stront chagerijnig, de ander mega knuffelig en Bv Mirthe die is super dromerig en vergeet continue waar haar stal is of staat alleen maar dromerig voor haar uit te staren :')

Is idd vervelend als ze zich zo als een hengst gedragen. Hormonen doen veel met een merrie.

Am_horse Fijn dat Rosa geen allergische reactie meer heeft gehad *\o/* . Hopelijk genezen de korstjes vlot nu.

Tanjaatjuh hopelijk is het vruchtje gewoon gegroeid. Zou je nog eens willen proberen dit jaar? Zoja dan eens overleggen met je DA wat wijsheid is.

Mirjamalvaro Gefeliciteerd *\o/*

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:44

moner schreef:
Jelske, gaat snel, al bijna 100 dagen, lijkt me toch een andere ervaring bij een draagmoeder

Antje is nu geinsemineerd met Kees 531, hij is erg vruchtbaar volgens NH en ik heb prachtige veulens van hem in Nisse gezien. Geeft wel wat drukkere karakters.
Mengen met twee sperma's wilde ze nu ook niet.
Bij Antje ziet alles er heel goed uit, alleen heeft ze een enorme strakke cervix waardoor het zaad inbrengen lastig is. Ze wordt ook gespoeld ect en we gaan ook regumate bij geven

Het is ook wel een beetje anders, te meer omdat je praktisch niets weet over de draagmerrie (in mijn geval). Het is namelijk zo dat je pas kort voor het moment van spoelen zeker weet welke merrie tot jouw beschikking staat, omdat de cyclus immers gelijk moet lopen. Ken haar voorgeschiedenis eigenlijk ook niet, afgezien van het feit dat het een franse draver betreft. Maar ik weet dat ze een rustig en lief karakter heeft en bijzonder nuchter is.

Ja, van Kees is idd al langer bekend wat voor karakters hij vererft. Ze zijn wakker, maar ik hoor links en rechts wel dat ze goudeerlijk zijn! Dus ik zal duimen dat het pakt!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:25

nieky1993 schreef:
Tj_stables Balen dat het ei er niet af is en ze nog eens geinsemineerd moet. Hopelijk is het ei er na vandaag vanaf.

Lyona Fijn dat ze bij jou staan en alles goed is gegaan. Ook heel fijn van de positieve scans *\o/*

_jelske dit jaar hadden we er 15 dus 11 valt dan wel mee volgend jaar :')

Moner we krijgen gelukkig alles goed verkocht elke x. En anders hebben we plek voor ze te laten staan en later te verkopen. Dit jaar nog 1 die verkocht moet maar ik ga deze week op vakantie dus ik adverteer haar pas tegoei als ik terug ben.

Hopelijk deze x meer geluk met Antje en is ze netjes drachtig.

Sharonindezz Hier merk ik bij de ene merrie niks, de ene is dan weer stront chagerijnig, de ander mega knuffelig en Bv Mirthe die is super dromerig en vergeet continue waar haar stal is of staat alleen maar dromerig voor haar uit te staren :')

Is idd vervelend als ze zich zo als een hengst gedragen. Hormonen doen veel met een merrie.

Am_horse Fijn dat Rosa geen allergische reactie meer heeft gehad *\o/* . Hopelijk genezen de korstjes vlot nu.

Tanjaatjuh hopelijk is het vruchtje gewoon gegroeid. Zou je nog eens willen proberen dit jaar? Zoja dan eens overleggen met je DA wat wijsheid is.

Mirjamalvaro Gefeliciteerd *\o/*

Is wel de bedoeling maar de ene zegt mij als er nog wat zit niet hengstig spuiten afwachten of het er zelf uit komt. Anders krijg je haar dit jaar niet drachtig. De ander zegt als het niet gegroeid is spuit er maar uit kun je sneller weer beginnen. Heel dubbel.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:56

Wij gaan zaterdag scannen *\o/*

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:09

Succes Luna!

Mijn merrie is helaas leeg. Maar leek hengstig te worden. Dus hopen we dan maar op! Liever uit zichzelf dan hengstig spuiten. We geven nog niet op.

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:24

Effe een update
Gisteren gescand ei was nog niet er af, vandaag geinsemineerd, en de dierenarts zei ook dat der cervix veel strakker aan dan vrijdag toen ze de eerste keer geinsemineerd werd

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:29

Succes Luna!
Tantjaah he balen
TJ oh hopen dat het toch pakt

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:49

Succes Luna!

Balen Tanja!

Spannend TJ !

Mijn hormonenbommetje voelt zich kip lekker, nog niks te zien met 81 dagen, behalve een dikke grasbuik :+
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 02:13

Sharonindez. Ziet er goed uit!

Tjstables. Dan zal ze nu wel geovuleerd zijn. Ga je nog scannen of er geen vocht in de baarmoeder zit?

Tanjaatjuh. Balen, maar fijn dat ze zelf hengstig wordt. Op naar een nieuwe ronde
Brandenetel kuur had ik nog niet aan gedacht. Is veilig voor drachtige merries? Het zou me idd ook niet verbazen dat het van iets uit de wei is. Ik hoop dat ze geen allergische reacties meer krijgt.
Luna spannend!

Mirjamalvaro. Gefeliciteerd *\o/*

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:54

Dus gisteren geinsemineerd en deze avond terug scannen of het ei er af is AM_Horses

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:20

Moner of ze loopt niet goed synchroom qua ei/baarmoeder. Hopelijk is het nu toch gelukt.

TJ duimen dat het eitje nu wel is gesprongen, dan kun je op het wachtbankje.

SharonIndezz haha het is wat met die hormonen he? Ik heb hier ook een hele bazige Katrien lopen nu. Gelukkig is het wel wat minder heftig dan in het begin maar wat een portret zeg _O-

AM fijn dat de allergische reactie nu weg blijft. Raar is dat he, soms weet je gewoon niet waar het door komt maar het is zo sneu als ze er zo bij staan. Veroon had toen precies hetzelfde. Ook wel lekker dat de rust wat terugkeert denk ik zo inmiddels.

Tanjaatjuhh ach jammer, toch niet drachtig. Wel fijn dat je niet hengstig hoeft te spuiten. Hopelijk gaat het nu lukken, het begint wel een beetje einde seizoen te worden.

Mirjam super, gefeliciteerd!

Nieky geen nieuws verder. Wel fijn dat je alles goed verkocht krijgt. Ik heb eigenlijk ook geen problemen daarmee gehad tot nu toe maar ik hoor om me heen wel dat het moeizamer gaat.

Luna veel succes zaterdag!

Hier ook geen nieuws. Nog een dikke maand, dan ga ik maar even weer een afspraak plannen voor de laatste scan. Nu mijn ruin verkocht is, zie ik de merries niet meer hengstig. Dat laat me soms een beetje twijfelen. Met de "schouw"ruin was het altijd wel heel duidelijk wie er wel of juist niet hengstig waren.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:41

Gefeliciteerd met alle drachtige merries en succes voor de mensen die nog aan het proberen zijn.

Van mijn kant is het heel stil geweest en nog weet ik niet zo goed waar te beginnen.
Perdida is 22 mei voor het laatst gescant. Weer was het zoeken en weer niets gevonden. Wel nog steeds mooie geellichamen en geen enkele overblijfsel van een eventuele verwerping. Omdat ik zelf al besloten had het niet nogmaals te proberen, heeft de arts de zoektocht gestaakt. De kans is zeer groot dat ze toch heeft verworpen, maar we weten het niet zeker. Ze is begin deze maand voor 24/7 naar de wei gegaanen blijft tot eind september staan. Daarna zullen we nog 1x voelen/kijken.

Zelf ben ik momenteel bijna niet mobiel, dus ik kan niet heel vaak bij haar langs gaan. Ik zal van de week een foto maken hoe ze er nu uit ziet. Als het er nog in zit, is ze vandaag 121 dagen. Ze is nog niet hengstig geweest en haar gedrag is nog hetzelfde als toe de dracht bevestigd werd.

Ze voelt zich in elk geval goed en geniet van al het gras.

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:10

Ik mag op het wachtbankje zitten *\o/* ze heeft geovuleerd!

Dus nu op de planning:
7 of 8 augustus de merrie scannen op dracht die per ongeluk (mogelijks) is gedekt door onze eigen hengst.
16 augustus de merrie die nu geovuleerd heeft scannen op dracht.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:18

Eindelijk TJ!

Wij mogen morgen. :=

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:36

Voor iedereen gefeliciteerd waarbij de merries wel drachtig zijn in ieder geval. En nog succes voor degene die nog aan het wachten of proberen zijn.

Ik mag ook weer op het wachtbankje gaan zitten. Felicia is op 25 juli een keer gedekt. We hadden bij deze combinatie eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven, dus hoop echt dat er een vruchtje zit. Helaas had de hengst bijna geen interesse in haar. We moesten hem bijna aanduwen leek wel :')
Nylke gaat gelukkig wel goed en is alweer over de 50 dagen geweest *\o/* Had heel graag gehad dat de merries kwa datum dicht op elkaar zaten. Maar helaas, kan niet altijd zes gooien. Moet wel zeggen dat ze er top uitziet. Gister haar gewassen en wat kan dat een pony opknappen zeg <3
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:38

Spannend Ciara.

Blossom zoals verwacht niet drachtig, sperma was ook bijna dood. Dus voor de laatste ronde andere hengst gekozen.
Helaas ging vanmorgen alles mis. Veulen wou trailer niet in, Blossom sprong over de stang. Mooi gat boven haar oog, 2 nietjes rijker.
Hardloper, auto, hert, duif voor de auto. Mijn god wat een ochtend. :=

Vivienne1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:27

Hoi hoi,

Wij hebben een super lieve merrie anke ut t wald nu 15 jaar.

Het begint te kriebelen om een veulen te fokken met haar maar weet niet zo goed waar te beginnen...

Heb vernomen dat haar moeder na het krijgen van een veulen (niet bij anke) is overleden. Ik vraag mij af of het risico bij Anke hierdoor ook groter is?

Ik wil anke laten onderzoeken door de dierenarts en vragen of die er vertrouwen in heeft een veulen met anke te fokken.

Als dat allemaal positief is welke hengst ga je dan gebruiken? Anke haar achterhand is wat kort dus zou graag een hengst willen gebruiken met goede achterhand en niet te kleine stokmaat, en een lief karakter. Hebben jullie suggesties?

Het is de bedoeling om het veulen zelf te houden voor in de toekomst voor mijn dochter nu 12 jaar.

Groetjes Bernice