[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:05

xxpetraxx Luna2006 DDDara corinadrenth Gefeliciteerd!

Kayley95 Bij mij is het goed gekomen ook op dag 18 gecrushed!. Op dag 16 was het niet gelukt waarschijnlijk te klein of te zacht.

Cynthia82 Pittige rekening voor 1 keer scannen. En nu op het bankje!

Kabayo Wat jammer! Maar een leuke nieuw poging! Succes!

Knolselder Gefeliciteerd! Ik vroeg me al af hoe dat in z'n werk gaat met die kleintjes. Maar het is dus echt heel voorzichtig en zo weinig mogelijk.

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:10

kabayo: balen zeg! Hopelijk nu snel drachtig van de fries!

cynthia: super dat het eitje weg is!

goldenarrow: wat een gedoe met Italië! Hopelijk komt het goed met diepvries volgende cyclus!

Ik heb merriepakket € 235,- dan is scannen op follikel gratis. Zonder pakket is scannen € 23,-

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:32

Nou zeg Tinniie, dat is niet fijn :( Dit is volgens mij voor het eerst dat het bij jou niet zo soepel loopt, klopt dat?

Kabayo, ja, zijn manen groeide al vrij snel goed door ja, ben benieuwd of dat bij Blue ook zo gaat. Maar ook Shiloh, die inmiddels 2 is, heeft echt een flinke bos al.
I gaat goed, vandaag kon de veearts zelfs zijn korstje eraf halen en spoelen zonder sedatie, alleen met praam. Ze komen nu 3 dagen niet, dinsdag wel weer en ik hoop dan echt voor het laatst.

O, ik zie nu je bericht van Zilver. Wat zonde -O- Maar je staat er zelf goed in: Volgend jaar is Perry waarschijnlijk een stuk vruchtbaarder (en hopelijk niet gecastreerd, weet je wat hun plannen daarmee zijn?).

Kayley, ik woon in de buurt van Den Haag. De voorrijkosten zijn al €49,61 en de scan €35,57 (die was vorig jaar €28,80).
Nobel, bij jou ook zo hoog dus, ik zie dat je ook in Zuid-Holland woont, welke veearts heb jij als ik vragen mag?

Jenny, hier in de buurt is helaas geen veearts die een pakket aanbiedt. Mocht ik volgend jaar of het jaar daarna weer gaan dekken, ga ik weer eens een rondje bellen, wellicht dat er dan wel merriepakketten worden aangeboden.

Net als vorig jaar was Fi dr eitje precies nu aan het springen, dus vandaag is dag 1, dat betekent dat we maandag 20 juni op dag 17 gaan scannen. Er is ook maar 1 eitje gesprongen.
Ik heb besloten dit jaar niet op hartje te scannen. Mocht ze op dag 17 drachtig zijn en het daarna nog verliezen, doe ik geen poging meer dit jaar, want dat vind ik te laat worden. Mocht ze niet drachtig zijn op dag 17, doe ik misschien nog wel een poging, dan ga ik eerst even rekenen wanneer ze dan ongeveer uitgerekend zou zijn.
Ik scan wel nog eind september op gust, om twee redenen: En de gustregeling van de hengst en omdat ik het belangrijk vind om te weten of ze wel of niet drachtig de winter in gaat.

Geen FillyPlus dus dit jaar. Ik kon er via AZ wel aan komen en toen ik dat berichtje las, veranderde ik van gedachten. Daarvoor wilde ik het wel heel graag. Maar ten eerste komt er natuurlijk al een gigantische rekening aan voor Idris en ten tweede:
Na 4 hengsten ga ik er eigenlijk nu gewoon van uit dat Fi volgend jaar weer een hengst krijgt. Van I hoopte ik heel erg dat hij merrie zou zijn en bij Blue had ik helemaal veel hoop! En bij Blue was mijn teleurstelling nog groter dan bij I (bij de eerste twee niet echt, want toen wilde ik nog niets aanhouden, want ik had er nog drie).
Maar nu na 4 hengsten, geloof ik er steeds minder in dat er een merrie gaat komen, dus verwacht ik eigenlijk al een hengstje volgend jaar. Als er een hengstje geboren wordt, ben ik dus niet meer zo teleurgesteld als de afgelopen twee jaar en mocht er wel een merrie geboren worden, ben ik extra extra blij!
Maar als ik FillyPlus gebruik (en zij claimen 90% slagingskans) en er komt dan een hengst uit..... dan ben ik nog erger teleurgesteld dan bij I en Blue bij elkaar denk ik. Misschien wil ik het volgend jaar wel hoor, maar voor nu vind ik het wel goed zo.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:19

Cynthia, hier ook even overwogen om fillyplus te gebruiken. Maar net als jij zou ik dan waarschijnlijk meer teleurgesteld zijn als het dan toch een hengst wordt. Verder is mij het niet duidelijk hoe precies dit goedje werkt en dat geeft bij mij vraagtekens. Ook al zou ik graag volgend jaar een merrietje willen.

Hier is de merrie lekker aan het genieten van het zonnetje. Ze doet lekker op haar gemakje. Hopen dat het een goed voorteken is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:28

Elina wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt met Perry.

Cynthia ik snap je keuze om geen fillyplus te gebruiken helemaal hoor!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:29

Balko: Jou hield ik ook in de gaten in het dikke buiken topic 2022 en in je eigen topic. Ben heel benieuwd wat of de merrie waar je nog op wacht wel meteen stippeltjes geeft. De andere is tot op heden effen toch? Wel kleine witte vlekjes of ook nog niet?

Cynthia: ik vind idris geweldig en die bos haar van hem maakt het helemaal af! Mijn merrie geeft gelukkig ook veel manen en staart door want die komen appaloosa's nog wel eens wat te kort.

Jazzejam: Dank je wel voor de tip dat wist ik dus niet. Goed om te weten!

Cioccolato: Ik was ook niet van plan helemaal niet meer te scannen maar dacht als het puur is voor me zelf om te weten of ze wel of niet drachtig is kan ik het gerust uitstellen tot einde zomer als mijn andere paarden gekeurd worden en die dierenarts hier dus toch is.

Kabayo: Mijn andere 3 veulen waren niet van Sarowski die zijn alle 3 van een sjabrakbonte hengst (Armani en Argument) Sarowski is wel homozygoot, maar dat betekend bij een appie nog niet dat ze er direct gestippeld uitkomen...... kan ook met de tijd pas doorkleuren.
Wat balen van Zilver! Hopelijk nu wel in 1 keer raak! Ben je van plan volgend jaar of later nog een keer met Perry te proberen of is die voor nu even klaar.

Knolselder: Ja logies je gaat niet onnodig scannen als het niet goed is voor je paarden. 2 jaar terug had ik er 1 die helemaal verdooft moest worden om te scannen die heb ik ook niet meer laten scannen na de drachtscan.

AM: gefeliciteerd met weer 2 veulens van jou kanjer.

Dank voor de felicitaties, ik ben super blij!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 14:59

DDDara: mijn merrie is ook drachtig van Sarowski, dus hopelijk een stippenbaby. Dan de hengst / merrie wens. Na vorig jaar gehoopt te hebben op een merrie wat dus een hengst werd heb ik dit jaar wel mijn merrieveulen. Hengsten houd ik eigenlijk niet aan, maar ik kon vorig jaar niet de prijs krijgen die ik ervoor wilde hebben en dus staat hij er nog, maarrrrr het is echt de meest nuchtere lieve goedzak die ik ooit heb gehad, dus zo erg vind ik het niet. Krijg ik een goed bod mag hij gaan, maar anders ga ik er straks lekker zelf mee rijden.

Volgend jaar is een lastige, ik hoop op een panterbonte, als dat niet lukt een shabrak bonte of iig stippen op de billen. Omdat ik niet alles kan houden maakt het mij niet helemaal uit wat het wordt als het maar stippen heeft :D Is het een merrie met stippen blijft ze een hengst wordt verkocht. Komt er een hengst dek ik terug, hengst is dan voor de verkoop.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:47

cynthia: een begrijpelijke keuze om het niet te gebruiken. Hoe dan ook zijn je mannen erg knap

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:26

Stille lezer geworden maar zo te lezen zijn er al een flink aantal merries drachtig :)

Ik wist helemaal niet dar Fillyplus een ding was joh. Wel handig dat zoiets mogelijk is!

Hier zijn de plannen iets wat veranderd… Perlino merrie is verkocht en ik heb een toen nog drachtige merrie gekocht. Gisterochtend is ze bevallen van een prachtig palomino hengstveulen <3 Ik twijfel nog of ze in de veulenhengstigheid naar de hengst gaat of een cyclus later. Ze heeft nu haar 2e veulen en bij beide veulens is ze eerder bevallen. Ze gaat iniedergeval naar Elcon Golden Nugget.
Afbeelding

Cat Wip wordt maandag gescant en dan hoop ik dat ze snel gedekt kan worden. Zij gaat naar Potteries Simon in plaats van Islyn Hafgan.

Mocht t allemaal lukken worden de veulens volgend jaar met beter weer geboren (hoop ik :D ). Bewust even gewacht met dekken dus.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:28

Afbeelding

Meet Sjanty, zij staat nu al bijna 2 weken op het hengsten station. Ze is een beetje stout geweest daar en uit de opvoelbox gesprongen. Onbekend talent... Wat die van mij toch hebben als ze van huis zijn...

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:45

Dddara: ik doe zeker een hartslagje scannen. Er kan nog zoveel misgaan tussen de drachtscan en de 30/35e dag. Dat heb ik vorig jaar wel gezien. Zirana was t toen verloren na de 18e dag. We zitten inmiddels op dag 24 en nog niet hengstig *\%/*

Ik betaal voor een drachtige merrie, dus als ze nu niet dragend blijkt dan mag ik haar opnieuw laten insemineren zonder extra kosten. Ik betaal eenmalig. (Volledige kosten of gust). Dus niet per “rietje”.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:08

Nou heeeeeeele heftige dag hier achter de rug.
Volledig overtuigd van dracht kwam de DA hier scannen, hengstig…..
Ik heb direct contact gehad met VD Sande en haar daar heen gebracht. Normaal 1,5 uur rijden. Ben nu met half uurtje daar 6,5 uur onderweg geweest dankzij de Pinkster drukte.
Ik kon wel janken….. wat een ellende zeg…
Merrie werd direct gescand daar en super netjes ontvangen. Ik mocht ook meteen even Next Level in het echt zien en aaien, altijd leuke bijkomstigheid!
Nu hopen op een drachtige merrie want ik ben het wel zat…

Ik zie heftige prijzen voorbij komen. Volgens mij hebben wij 35 euro visite en 25 scannen.
Een merriepakket doen ze hier niet meer aan, alleen op de kliniek zelf. Dat was eerst 185 maar zal dit jaar wel weer duurder zijn geworden. Maar daar stond ik vaak erg lang te wachten dus was het zat met 3 merries kost me dat veel te veel tijd.

Bij de hengstenboer betaal ik nu 15 euro per scan dus dat is erg netjes.

Kiekje van papa;

Afbeelding

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:42

Knappe hengst Balko!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:41

Balko. Wat jammer dat ze niet drachtig is. Wat een drama idd vandaag op de weg, heel veel files. Alles voor een goed doel. Leuk dat je papa to be ook hebt gezien.

Jennyk. Jeetje wat een draak. Ze willen gewoon niet weg van huis

Megan. Welkom, knappe merrie. Ik houd me niet te veel vast aan het weer en maand. Het is elk jaar weer een verassing wanneer het lekker weer is

Cynthia. Logisch besluit :j

Kabayo. Er zijn er al een aantal drachtig ja :j waaronder twee van mijzelf. Ook één in Duitslands en nog wat andere.
Aah, je hebt al een koper voor het aankomende veulen. Altijd handig

Nowylover. Jammer dat ze niet drachtig is. Nieuwe ronde, nieuwe kansen

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 00:45

Tijdje niet meer gelezen ivm vakantie.

Maar voor iedereen die de merrie drachtig hebben, gefeliciteerd.
Voor degene die nog bezig zijn succes.
En voor degene die zijn gestopt om welke reden dan ook, helaas horen lastige keuzes er soms ook bij.

Hier vandaag ook gescand.
Mirabeau niet drachtig maar wel een ei van 3.1 en een mooie hengstige baarmoeder. Dus Zondag weer insemineren.
Silvia wel gescand maar nergens nog iets van te maken. Vanaf de laatste dekking was het 17 dagen maar als het een paar dagen later gepakt heeft is het te vroeg.
Dus Dinsdag nieuwe poging om te scannen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 07:00

Megan dat zijn wat wijzigingen ja. Gefeliciteerd met je veulen en hopelijk zijn ze vlot drachtig.

Jennyk wat een boef!

Balko dat was zeker een pittige dag dan. Jammer dat ze niet drachtig was, maar hoop dat het nu wel gaat lukken.

Astrea bij jou ook balen dat ze niet drachtig is. Duim voor je dat de andere toch een vruchtje heeft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 07:38

corinadrenth gefeliciteerd met je veulen

Cynthia82 fijn dat het eitje weg is, nu hard duimen dat het pakt.
Snap je keuze om het niet te gebruiken hoor

Tinniie gaat niet voorspoedig met Jade, hopelijk lukt het toch nog om haar drachtig te krijgen

Kabayo balen joh -O- Hopelijk lukt het wel voorspoedig met Markus

LaDonna75 veel plezier vandaag op de show. Duim voor maandag

Knolselder begrijpelijk, is al zo lastig bij die kleintjes

AM_Horses gefeliciteerd, zag ze voorbij komen. Wat een knapperds

nowylover balen -O- Volgende ronde meer succes

meganvr hopelijk worden de dames voorspoedig drachtig

jennyk wat een boefje. Zo te zien verder niets aan de hand?

Balko balen dat ze niet drachtig is. Hopelijk nu meer succes.
Wel leuk dat je hem gelijk even kon bewonderen.

astrea balen dat ze niet drachtig is, hopelijk de andere dame net even te vroeg gescand

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:17

Ik mag ook op het bankje wachtenden voor de volgende ronde. Mijn merrie is helaas ook niet drachtig. Wel alweer beginnend hengstig aan het worden en dus gaan we zondag of maandag scannen.
Ik volg Cynthia met een weekend/feestdagen abonnement :+

Ben heel blij om te lezen dat anderen wel geslaagd zijn. Gefeliciteerd allemaal!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:52

Ik ben zo blij dat onze dierenarts geen andere prijzen hanteert in het weekend voor het scannen en insemineren :))

Hier net Intissima drachtig gescand *\o/*

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:35

Goldenarrow; vind dat ook eigenlijk wel apart, merriebegeleiding is nou eenmaal 7 dagen per week.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:50

meganvr Gefeliciteerd!

jennyk Wat een boef. Zo'n verhaal heb ik al eens eerder gehoord. Uit de opvoelbox springen. Dat was echter niet zo goed afgelopen.

Balko Kan me voorstellen dat je gesloopt bent na zo'n dag. Duim voor je dat het nu gaat lukken. En die papa is trouwens heel leuk. Ik heb hem even opgezocht. Dat is het leuke van dit topic dat ik ook andere hengsten leer kennen.

Astrea Succes voor zondag

Olympia96 Jammer! Nieuwe ronde nieuwe kansen

goldenarrow Gefeliciteerd

Vandaag 23 dagen scan. Vruchtje zit er nog steeds. :) Is zich mooi aan het innestelen. Over 17 dagen scannen voor hartje.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:04

Gefeliciteerd iedereen met drachtige merries!

Hierbij de 18 dagen scan gehad en helaas niet drachtig. Ik had het ergens ook wel verwacht aangezien 2 dagen na insemineren ze met 40 graden koorts stond. Arme merrie. Gelijk gescant en gelukkig geen baarmoeder ontsteking. Waarschijnlijk een virus. Ze heeft 4 dagen flink koorts gehad ondanks de quadrisol dus dat werkt allemaal niet mee. Door dit alles even afwezig geweest in dit topic.

Maandag weer scannen en dan hopelijk op naar poging 2.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:50

Olympia96, balen -O- Hopelijk volgende ronde wel raak

goldenarrow, gefeliciteerd *\o/*
Hier gelukkig ook gewoon het normale tarief (hebben wel een merrie pakket)

OYYO, wat super *\o/* *\o/* *\o/*

mdh, balen -O- Gelukkig was het maar een virus geweest. Hopelijk is ze weer goed hersteld hiervan. Succes met de volgende ronde