[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:29

Gefeliciteerd met alle drachtige merries! *\o/*

Ook erg veel niet drachtig -O- dat is minder. Ik duim dat deze poging wel gelijk pakt!

Juval hier tellen we ook vanaf de laatste dekking ;)

Ook een aantal nieuwe in deze topic, welkom :wave:

Wild Thing zit vandaag op 86 dagen en Esmeralda op 51 *\o/* Ik laat ze binnenkort nog even scannen. Vind ik elke keer weer een spannend moment :):)

Wild heb ik na 3 jaar weer eens meegenomen. Wel een oefenwedstrijd, maar ze heeft het super gedaan. Het zal gaaf zijn als het nog lukt om een sport predicaat erop te krijgen, voordat het veulen zich aankondigt :')
Afbeelding
Met Formidable doe ik even rustiger aan met wedstrijden. We trainen lekker door, hij loop echt super! Formidable zit vollop in het dekseizoen. Ik merk dat dit best wat vergt voor die hengsten.

Eef93

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:24

Wauw vanmorgen dream gescand. Eitje is weg. Wel gespoeld vanmorgen.

Ga vanmiddag echt verder lezen.

Gisteren uitvaart gehad. Ze hebben alle bloemen voor de stal gelegd. Dream vond dat ook wel mooi geloof ik.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga vanmiddag echt even terug lezen en reageren.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:29

Wat een mooi gezicht met een verdrietige gedachte...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:30

Voor degene waarbij het nog niet gelukt is: tot wanneer blijven jullie doorgaan met proberen?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:02

Spannend Baudy, in ieder geval 2 drachtig, gefeliciteerd! Andere 2 is nog even duimen dus.

AMH, zou mooi zijn als ze het predikaat nog kan krijgen voor het veulen. En dat geloof ik zo, dat het dekken voor een hengst best pittig is.

Eef, dat ziet er heel mooi uit!
En fijn dat het eitje weg was, toch iets positiefs op zo'n dag.

Barb, voor die van mij is het nu de laatste ronde, zowel financieel als praktisch qua weideseizoen.

Gisteravond weer geïnsemineerd, vanmiddag scan om te kijken of het ei weg is en dan laat de DA ook wat AB achter in de baarmoeder.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:12

Had jij nu een swab laten nemen DiertjeC? Sommige bacteriën moet je 3 dagen spoelen.

Barb, wij gaan nog wel even door.. We verwachten juli ook nog veulens en die merries worden ook weer gedekt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:14

Nee, geen swab genomen. Vorige ronde is ze waarschijnlijk ook drachtig geweest maar de natuur had zelf besloten om ze af te stoten.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:47

Maar jullie houden de veulens aan huis Vulina? Dus opfok thuis

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:05

Ja, zou wat gek zijn ze elders in de opfok te zetten :+ En die van onze klanten worden of verkocht of blijven ook bij ons..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:33

Als het nog niet gelukt is tegen die tijd gaan wij wel door met proberen tot eind juli. Wij hebben de paarden aan huis 24/7 buiten in de kudde, 1 hectare paddock en bos en 1 hectare wei die overdag open gaat, ook in de winter. Veulen kan dus makkelijk wat langer bij de moeder blijven lopen.

Onze merrie is bij de vorige eigenaar zelfs in augustus en jaar daarna in juli bevallen, omdat de eerste keer dekken was na een acute blessure. Dus voor de merrie en voor ons is een laat veulen geen probleem.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:58

Ooh Vulina ik heb een bril nodig wahahaha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:07

Heel mooi die bloemen..

Zijn er toch weer veel die niet drachtig willen worden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:25

Zo, Jill is weer uit logeren....

Meteen gescand en de baarmoeder is super zacht en goed hengstig. Zaten rechts 2 eitjes die grote kanshebbers zijn, 3 en 3,5cm dus ben benieuwd of die van 3cm nog verder mee gaat groeien.

Deze ronde word ze iig gespoten na inseminatie dus hebben we kans dat we er mss 1 af moeten knijpen tzt maar liever dat dan weer leeg zijn.

Mevrouw vind t iig prima om weer op het dekstation te staan.... had meteen geen oog meer voor mij _-:(
Afbeelding

Als het deze ronde niet zou lukken gaan we mss nog n ronde doen maar ga er gewoon vanuit dat ze nu wel pakt ;)
Hier wel het geluk dat ze in het najaar/winter ook gewoon n wei ter beschikking hebben want ik hou de veulens er graag tot n maand of 6 bij.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:36

Barb schreef:
Voor degene waarbij het nog niet gelukt is: tot wanneer blijven jullie doorgaan met proberen?

Ik wil eigenlijk in april of mei een veulen, vanwege verschillende redenen. Als ze nu drachtig blijkt dan moet ze rond 24 april bevallen. Wordt ze komende week toch hengstig dan is deze ronde ook nog prima. Als ze dan nog niet drachtig is geworden moet ik nog even nadenken wat ik ga doen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:29

Ik mag op het 15 dagen bankje, ze heeft weer 2 eieren los gelaten :')
Er was voor de rest geen raar of overtollig vocht te zien, behalve de hengstigheid die er nog zat. Maar voor de zekerheid toch wat AB in de baarmoeder achter gelaten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:54

Spannend diertjec. Scannen gaat nu goed?

Spannend cubalibra! Haha ze vind haar vakantiehuisje wel mooi :j

Sterkte eef.. mooi die bloemen zo.

Mooi amhorses!

Baudyh gefeliciteerd met de 2 merries! De andere 2 nog even spannend

Veel drachtig en ook veel niet... Duimen draaien nog!

Zilver gister opgehaald. Schatje :) Ze was zo relaxt , rustig en niet drammerig. Zo is normaal nooit. Drachtig?? (Of ik zie ze vliegen :+ )

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:57

Onder sedatie wel hahah, ze krijgt nu 0,3cc Domosedan en daar laat ze het redelijk mee toe, gelukkig.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:59

Even een bijlees post, het gaat zo snel! En op je telefoon is het zo lastig om telkens terug te scrollen naar iedereens berichten :+

Diertjec hopelijk dat het nu wel goed komt!! Ik weet niet wat erger is, stress of sedatie! Mijn merrie moet ook gesedeerd anders is het echt niet te doen met scannen (gelukkig kon insemineren de laatste keer wel zonder verdoving).. Heb echt het idee dat de stress de eerste keer ervoor gezorgd heeft dat het niet gelukt is. Wie zal het zeggen! Hopelijk heb je nu meer geluk, ondanks het spoelen e.d. Konden de merries maar praten en even vertellen wat er loos was haha

Courtjuh spannend! Ik las laatst van iemand al dat de merries altijd appeltjes hadden als ze drachtig waren? Dan zou onze ruin ook drachtig zijn, die zit helemaal onder whahahah.

Woogy, geen idee! Is het bij paarden niet een beetje de wet van de sterkst aanwezige? Weet je inmiddels al of de merrie met dat gaatje drachtig is? Wachten duurt lang……………..

Balen pretty….. Vind je foto wel echt geweldig! Wie had het laatst nou over temptation weiland? Whaha! Mooi dat de merrie echt zo’n oppastante speelt. Hopelijk heb je deze ronde meer geluk!

Imre, dat wordt oefenen! Hopelijk lukt het dan de volgende keer wel!! En vertel mij wat over die lastige merries, de mijne moet bij het scannen zelf nog steeds een roesje, de doos -.-

Gecondoleerd eef Y;( , prachtige foto met die bloemen.. heel dubbel, sterkte… Hopelijk komt het insemineren wel goed nu, je kan wel wat positief nieuws gebruiken over 18 dagen!

Cubalibre, balen dat het niet gelukt is.. nieuwe ronde nieuwe kansen (en weeeeeer wachten) :')

Eef_bam, welkom op het wacht bankje haha!

Kan slechte weerstand eventueel ook invloed hebben op de hengstigheid/dracht Fosty? Als ze dan een of ander virusje te pakken heeft is het misschien wel te verklaren dat ze niet drachtig is… Wel jammer! Hopelijk komt er iets uit de swap..

Balen Barb… nieuwe ronde nieuwe kansen! Zou alleen een andere hengst gebruiken ‘genoeg’ zijn? Dat vind ik nog steeds wel bijzonder, kan me niet voorstellen dat het niet dragend worden soms alleen aan de combinatie van merrie/hengst kan liggen.. Misschien ook even een swabje erdoorheen? Hopelijk dat je een fijner gevoel krijgt bij een ‘vaste’ dierenarts, toch fijn als ze je paard en de voorgeschiedenis een beetje kennen ;) Wij gaan dit hele seizoen gewoon door, veulen kan gewoon hier blijven dus als ie pas in juli geboren zou worden is dat niet erg. We hebben wel besloten dat als het dit jaar niet lukt we het niet nog een jaar gaan proberen (maar zitten pas in ronde 2 dus wie weet).

Spannend blaze, wij zitten hier ook nog in de wachtkamer :P

Nynkster ik zou indd nog een keertje laten scannen, ondanks dat ze het misschien niet fijn vind. Mocht er iets mis zijn gegaan dan zit je een jaar te wachten op niks..

Wat jammer noisy! Is dat ook een moment waarop je denkt ‘waarom wilde ik dit ook alweer?” |o Zou fijn zijn als de hengstigheid nu eens door zou zetten…

Gefeliciteerd Fosty!! :D

Anglepam, wanneer moet ze gescand? Voor die tijd weet je toch nog niets zeker, nog even geduld!

En vanuit hier wederom niets te melden, paard nog steeds geen hengstige signalen. Ze lijkt wel een glimworm in de wei, met rijden is ze wat stroef (houd zichzelf heel stijf) maar verder kan ik niet echt zeggen dat ik iets merk in haar gedrag. Nog een paar dagen wachten voor de 18 dagen scan en dan weten we of het nu wel gelukt is :) Ik denk dat we donderdag of vrijdag gaan scannen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:03

Sparkyy swabje is vrijdagavond genomen en ging meteen door naar het lab dus maandagavond of dinsdagochtend hebben we de uitslag ;-)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:54

Oké! Ben benieuwd :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:09

Hier vanmiddag de tweede scan, we zitten nu op 30 dagen. Hoop zo dat alles nog op z’n plaats zit :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:41

Spannend Dieuwke! Zou jammer zijn als ze het kwijt is!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:26

Gggrrrr gisteren scannen na hengstig spuiten. Net te laat ei weg. Weer een week wachten helaas. De andere onderweg naar 16 dgn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:28

Barb, benieuwd naar de uitslag :)

Dieuwke, succes! Zal vast goed komen. Ik geloof 5% of minder die het er na de 18 dagen nog uitgooid :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:06

Hier goed nieuws.

Mijn merrie heeft mij volledig verrast en is toch drachtig gescand op 16 dagen.

Volgens de da heb ik een zeer vruchtbare merrie. De eerste x insemineren natuurlijk recht mooi drachtig. Na het afknijpen en hengstig spuiten weer recht drachtig.

Het vruchtje was nu wel wat kleiner als de vorige x maar ze was op moment van insemineren ook niet helemaal top fit. Ze stond toen namelijk met dikke achterbenen en een paar ervoor met 39 graden koorts.

Dus nu hopelijk op 27 juni een kloppend hart.