[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:41

Ben wel echt NU AL heeeeel benieuwd naar de 2018 veulens!! (En ik heb er pas 1 drachtig van de 4 :') )

En een klein beetje extra naar die van Yazhi ;) :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:47

Ik zag net iets, misschien herkent iemand het! Een merrie uit de kudde poept, vervolgens komt Suzie en plast er overheen (ze is trouwens totaal niet hengstig). Daarna loopt de hengst erheen en plast er ook maar even overheen. Tot slot komt er nog een andere merrie om er ook overheen te plassen. Wat betekent dit gedrag? Heeft dit met rangorde te maken en zo ja, wat betekent het? Ik vond het wel interessant.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:19

ja rangorde, zie ze dat hier ook vaak doen, wel alleen de ruinen en de hengst _/-\o_ maar de merrie's hebben een duidelijke rang onder elkaar. ik dacht ook dat de hengst dit deed om te markeren dat het zijn merrie is. Dus misschien zijn hun hormonen in de war :D en zijn ze drachtig.

het is alle jaren al moeilijk geweest hier om ze drachtig te krijgen, alleen Elsa die wordt drachtig van nog maar naar een hengst te kijken :') nu blijft ze leeg

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:40

Is inderdaad dominantie/rangorde gedrag :j
Hengsten doen het hier altijd en 1 van de merries vaak ook.

Haha ik wou dat ik ze zo als Elsa had :P

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:52

Ookal zou het vroeg zijn, maar het lijkt er sterk op dat Prada hengstig staat -O-

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:48

pradadaan schreef:
Ookal zou het vroeg zijn, maar het lijkt er sterk op dat Prada hengstig staat -O-
|( , niet leuk....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:49

pradadaan schreef:

Niet weer hè -O-

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:57

Rowan....Jij gaat het weer druk krijgen volgend jaar haha

Pradadan...ojeej hoeveelste keer was dit?

Murosch....Is inderdaad dominantie....Heb het ook wel eens gezien alleen was dat in een kudde ruinen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:05

De tweede keer pas. Dinsdag is de scan dus dan weten we het zeker.
Ze zit pas op 13 dagen na haar laatste hengstigheid dus het zou wel veel te vroeg zijn...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:07

Maar ze staat nu zo:
(Even in een spoiler want misschien wil niet iedereen mijn merrie haar vieze billen zien :+ )

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:25

Nou hier vandaag 1 merrie hengstig geworden die ik morgen of dinsdag wilde scannen helaas...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:27

Balen weer zeg...

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:03

Balen!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:20

wat jammer pradadaan, ziet er alleszins vies uit

DL ook al eentje niet

pfff en ik moet nog beginnen, beloofd wat te worden dan.
Morgen sturen ze zaad op.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:20

Ook weer niet Dustinlover....schiet lekker op hier.
Ik breng Vien morgen weg voor een swab en poging nr. 3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:23

Jemig wat een teleurstellende berichten :(

Fotsy, nou dat had ik dus ook; moet nog beginnen maar het klinkt niet veelbelovend allemaal dit jaar :n

Rowan ook al eentje niet :( balen zeg!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:08

Hoe komt dat nu toch dat er zo veel niet drachtig zijn? :(. Balen zeg! :(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:46

Jeetje, wat een teleurstellende berichten!
Ik sprak net toevallig ook mijn hengstenhouder, en zij spreekt elke jaar over 'the bad-breeding-time'.
Meestal is dit zo ergens in mei tot begin juni, dat er eigenlijk niks drachtig wordt, merries absorberen en ineens niet meer drachtig zijn, enz. En niet alleen bij hun, maar ook het meeste wat ze verstuurd, en bij andere stallen die ze spreekt.

Nu maar hopen dat het iedereen vanaf nu meer mee zit!

Aniek, hier hebben we dus op 18 dagen gescand, niet drachtig, niet hengstig, follikel van 2,5cm op rechts, baarmoeder dicht. Maar een week later dus nog niet hengstig (elke dag 2x geschouwd).
Op 25 dagen weer gescand, niet drachtig, niet hengstig, follikel van 3cm op links, baarmoeder dicht. DA was zeker dat ze binnen een dag of hooguit 2 dagen wel hengstig zou zijn, maar nu dus nog steeds niet hengstig op dag 30.

Vorige keren inderdaad ook wel gehad dat ze nog niet hengstig was bij het scannen, maar dat werd ze dan meestal de dag erna of hooguit 2 dagen later.

Ik ga morgen de kliniek maar eens bellen, eens kijken wat ze zeggen en dan misschien daar maar heen van de week..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 01:54

Wat een teleurstellende berichten :(

Vorige cyclus zat bij mijn merrie 15 dagen tussen de laatste en de eerste dekking. Moet wel zeggen dat aan het begin vd hengstigheid er nog geen follikel en gesloten baarmoeder was, merrie sloeg ook pas na 12 dagen dekken af. 23ste scannen, als ze voordien niet hengstig staat heb ik goede hoop, zowel dan overleggen mer de kliniek of we de scan het weekend over tillen zodat ze gelijk swabje kunnen nemen en spoelen. Wil wel graag die hengstigheid gebruiken (icm andere hengst) dus hoop dat kliniek vlot kan zijn met swab mocht dat nodig zijn. Ben Mn beide dames inmiddels al 6 weken kwijt dus vind het daarna ook wel mooi geweest. Merrie is 17 en altijd in een keer drachtig geweest dus als het niet binnen 3 cyclussen met 2 hengsten lukt, zegt dat voor mij genoeg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:03

Ik snap het niet meer -O- Mierella die altijd super goed hengstig is en altijd duidelijk laat zien is volgens mij helemaal in de war. Vrijdag nog niks aan de hand (nog steeds niet) vandaag laten scannen voor hengstig spuiten is ze van binnen hengstig (ei van 3.8) maar van buiten nog niet??? Ze vreet de hengst zo wat op met schouwen. Dierenarts zei toch maar sperma bestellen en morgen insemineren..

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:07

He wat een nare berichten. Ben je zo druk in de weer en pakken ze niet. Aan de andere kant is het maar goed ook dat we er geen hand in hebben. Maar balen is zeker.
Ik hoop dat ik dit weekend duidelijkheid heb betreft twee merries. Maar wacht voor de zekerheid wel een paar dagen langer. Ik heb dan wel het geluk dat de hengst thuis staat. :D
Gaya is nog niet hengstig geweest, zover ik heb kunnen zien. Dus ik hoop dat zij wel snel hengstig gaat worden..

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:19

Wat een nare berichten allemaal! Hoop dat het binnenkort gaat pakken bij de niet drachtigen!

Bij ons is het wondje weer bijna genezen! Helemaal dicht met heel dun huidje, dus nog wel even in het verband houden, maar wel van alle medicijnen af!!! :D
En aanstaande zondag op 35 dagen scannen, hoop een mooi hartje te kunnen zien!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:42

Wat is dat toch dit jaar? Ik geloof niet dat ik het eerder zo erg gehoord heb met merries die hormonaal zo in de war waren.

Hier dus net zo, niet drachtig, niet hengstig, dus met dag 29 maar hengstig gespoten, en nu dus een bloedei :( heb nog nooit zo erg uitgekeken naar een hengstigheid :=

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:52

Wat ontzettend balen voor alle teleurstellende berichten. Hoewel ik er nog geen ervaring mee heb hoor ik het erg veel momenteel en lees het hier dus ook. Hopelijk wordt juni een geweldige maand met mooie uitslagen. Ik duim voor jullie mee!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:58

Al_Zawraa schreef:
Jeetje, wat een teleurstellende berichten!
Ik sprak net toevallig ook mijn hengstenhouder, en zij spreekt elke jaar over 'the bad-breeding-time'.
Meestal is dit zo ergens in mei tot begin juni, dat er eigenlijk niks drachtig wordt, merries absorberen en ineens niet meer drachtig zijn, enz. En niet alleen bij hun, maar ook het meeste wat ze verstuurd, en bij andere stallen die ze spreekt.

Nu maar hopen dat het iedereen vanaf nu meer mee zit!

Ik herken dit ook wel, zowel hier bij Arany en z'n merries als bij vrienden die nu ook ineens allemaal een niet-drachtige merrie hebben.
Meestal hebben wij alles in 1 keer drachtig, een enkeling moet eens een 2e keer terugkomen en nu ineens 3 niet drachtig die ongeveer gelijk gedaan waren. En dit lijkt idd ook elk jaar zo eventjes een periode te zijn, eigenlijk midden in het seizoen.