Ik duim ook voor jou AZ misschien kan ik die regumate dan ook overwegen als ze drachtig wordt, voor de zekerheid maar ik weet niet wat de negatieve dingen eraan zijn? die zijn er vast ook
Tjinta
Geplaatst: 26-08-13 21:40
Ook wij fokken al langere tijd maar van Follikels die hematomen worden heb ik ook nog nooit gehoord. Dan ben ik wederom dankbaar dat ik het nooit heb meegemaakt.
Ik duim ook voor jou AZ, echt ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Ook hier geen dracht... Veearts vond het eitje vandaag zo mooi dat er aangeraden werd gelijk te dekken. Ik wou eigenlijk niet weer dekken voor dit jaar, maar ik dacht: Een laat veulen is tenminste een veulen. Dus ze is vandaag gelijk weer geïnsemineerd, ditmaal vers (onverdund). Op hoop van zegen! Op de één of andere manier heb ik er nu wel vertrouwen in Vorige keer was de cyclus helemaal in de war, 2 maal hengstig gespoten en niet súper fijn hengstig. En nu dus op de natuurlijke manier hengstig geworden en een mooi, zacht ei!
Tjinta
Geplaatst: 26-08-13 21:43
Ik ben toch al aan het duimen draaien dus mijn lijstje wordt gewoon wat langer. ook voor jouw merrie Vulina!
Ok ik ook voor Vulina Setels cyclus is gelukkig wel gewoon ok, ik kan me geen enkele reden bedenken voor dat ze niet drachtig is behalve dat het gewoon gebeurd is, en normaal is in dit stadium van de dracht.
Nou we gaan gewoon weer verder met duimpjes draaien
gblover
Geplaatst: 26-08-13 22:23
Ja duimen omhoog voor allen die nog proberen. Het moet lukken toch?!
Fotsy
Geplaatst: 27-08-13 08:48
Amai zeg, ben ik even buitenstrijd geweest (doodziek) wat is er hier toch allemaal aan de hand.
Eerst en vooral gefeliciteerd met de verjaardagen, beter laat dan nooit.
Set-elkol wat jammer, kreeg zelfs de tranen in mijn ogen. Goed dat je de moed nog hebt om door te gaan.
AZ ook hier traantjes van blijdschap. Kben beetje emotioneel, is van de pijn denk ik .
Vulina wie weet, komt het toch nog goed. Ik hoop het bij mijn merrie ook, alle condities waren ok. Gisterenavond laat thuis gehaald.
Ik heb ook levend veulen garantie, maar als je merrie en veulen toch wil laten verzekeren is Catherine De Buyle verzekering uit Nederland trouwens een heel goede, het nadeel is wel en daarom ben ik ook mee gestopt, is dat je je paard verplicht moet vaccineren tegen griep, tetanus en 2maal Rhino, doe ik al maar ook tegen westnijl virus en daar was mijn DA niet zot van. Bovendien heb je ieder jaar controle van een DA over de conditie van je paard (is wel begrijpelijk) en ik weet niet of je nu ze drachtig is nog kan instappen op deze verzekering, prijs is afhankelijk van de waarde van je paard. Maar opgelet is niet goedkoop hoor.
Eigenlijk is dat ieder jaar zo Nee serieus, je hoort ieder jaar best wat verhalen van merries waarbij het maar steeds niet lukt. De verhalen over merries die 'gewoon' in 1 of 2 keer drachtig zijn, blijven gewoon minder hangen denk ik. We hebben de afgelopen jaren best heel verschillend weer gehad en veel merries pakken toch gewoon meteen op, ongeacht de omstandigheden van buitenaf.
Achteraf bleek hier ook van de 1e keer dracht te zijn maar ik heb ook geen vergelijkinsgmateriaal... Is de eerste keer dat ik probeer dus... Las hier in het topic wel dat verschillende DA's iets dergelijks zeiden.
Yellomofoon
Geplaatst: 27-08-13 14:33
Ah oké. Dacht misschien wel dat het kon kloppen omdat het in de lente heel raar weer was. Onze merrie was ook in 1 x drachtig... Onze hoefsmid zei dat we dan veel geluk hadden. Maar hij zei ook dat veulens er op 100 dagen best afkunnen omdat hun karakter negatief beïnvloed wordt als ze lang bij de moeder blijven, ze scheve tanden krijgen van te zuigen en ze later lastigere paarden worden
Dat laatste geloof ik maar niet Onze Knoxx is nu 4 maanden en 9 dagen en mag nog lang bij zijn moeder blijven. Wij hebben namelijk ook geen mogelijkheid om hem echt af te spenen. (was een verrassingsveulen)
Nou, dat lijkt mij ook niet nee.. Ik heb liever een veulen van 5 á 6 maand in de opfok hier, dan eentje die met 4 maanden al afgespeend is. Het komt wel regelmatig voor dat mensen geen andere mogelijkheid hebben dan met 4 maanden afspenen. Ik zie dan toch dat die veulens het in het begin wat lastiger hebben qua groei. Ik adviseer dan ook altijd minimaal 5 maand!
Een opdringerig en vervelend hengstveulen spenen wij met ruim vier maanden af. Maar het ligt ook wat aan de merrie en haar reactie op het veulen. Afspenen gebeurt hier heel geleidelijk
Ik duim voor je Vulina! Heb je de Wynton al verkocht?
Arie staat met bijna een half jaar nog steeds bij z'n mama en drinkt zo af en toe nog wat
lisch
Geplaatst: 27-08-13 15:59
phoe even weer een stuk bijlezen... ik moet eigenlijk voor het makkelijke vaker hier meelezen
woogy leuke foto van schim en vosje samen! lekker genietend van de grasjes fosty zit in spanning of het gelukt is.. dagen korten daardoor worden paarden ook minder vruchtbaar zeggen ze.. waika had dat afgelopen najaar ook was maar niet mooi hengstig eind augustus gestopt daardoor maart weer begonnen daarna AZ toppie! andere paard weer een melanoom ik heb er ook nog nooit van gehoord hoor... set_elkol balen!!! wat jammer... toch nog een poging.. duimen maar!
Regumate hoor ik veel positieve verhalen over! zelf nog nooit gebruikt overgens..
vulina jammer.. welke merrie dek je nu dan en door welke hengst? die van topic?
ik hoor ook ieder jaar weer dat het zo slecht is maar volgens mij is dat gewoon ieder jaar hetzelfde!
veulen afspenen doe ik hier op max 5 maanden min 4 inizio gaat zaterdag weg is al 5 maanden geweest! moet heeel nodig van de merrie af Olivia geeft zich helemaal en daardoor erg dun sloom enzo gelukkig laatste veulen! mooi geweest voor oma
voor wie ik niet op heb gereageerd sorry
waika is vandaag alweer 138 dagen dragend heb er een goed gevoel bij gedraagd zich echt dragend tegenover de buur paarden ze zit echt super in haar vel en erg vrolijk kan niet wachten op haar beeb.. voor de gene die het leuk vinden etoile op de pavo cup 87 punten > http://www.youtube.com/watch?v=5dN2Wnd2 ... e=youtu.be
geshahquille
Geplaatst: 27-08-13 15:59
Vadim ook hoor is ook al weer bijna zes maanden vier maanden vind ik echt te jong dan moet er al echt iets met de merrie zijn dat het moet. Vadim word pas afgespeent al ze naar stal gaan half oktober en dan na een maand mag hij overdag weer met zijn moeder naar buiten. Daarvoor mag ie ook naar buiten hoor maar dan zonder mama .