[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:42

Nou Marieke eindelijk nieuws! Hopelijk zit het goed!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:44

enjoy86 schreef:
Aan de mensen waar het al gelukt is: hoeveel waren jullie ongeveer kwijt om jullie merrie dragend te krijgen?

Bedoel je de dierenarts kosten of dekgeld?

Dierenarts heb ik aan huis laten komen en was bij elkaar wel zo'n 250 euro kwijt dus was blij dat het in 1 keer gelukt was.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:51

Marieke gefeliciteerd :)

Ik heb voor empty ehm 40,- aan kosten kwijt geweest.. 1x scannen of alles wel goed was van binnen en 2e keer dat ze drachtig was. Wij hebben zelf 3 goedgekeurde hengsten staan dus ik hoef geen dekgeld te betalen..(om ze goedgekeurd te krijgen kost al genoeg haha)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:00

En inderdaad dekgeld van rond de 1500 euro. Rekening komt uiteraard nog ergens dit jaar.
Oftewel je kan er beter 1 kopen... haha

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:03

Geen idee nog wat wij kwijt gaan zijn, we zitten zelf ergens in totaal rond de 1000 euro te denken. Veel meer zal het niet zijn, eerder minder :)

Pfff, vind het toch wel spannend hoor, dat insemineren... En dan is het maar gewoon afwachten , oef....

@ Marieke : Fijn dat het er goed uit ziet, op naar het volgende goede nieuws :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:09

Hier gelukkig erg weinig kosten omdat vriendje scant en insemineerd, en ook de prosta en chorulon waren gratis.
Het enige wat wij betaald hebben zijn de technische kosten voor het sperma a 350€, (daardoor is GFE wel 25% eigenaar van het veulen, zie eerdere posts van mij).

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:15

Marieke, fijn dat het toch goed lijkt te zitten, nog even duimen dat het ook zo blijft!

Nou Aziza is vanmiddag weer geïnsemineerd.. Waar er vorige keren steeds op dag 4 een mooi ei van rond de 4cm zat, maar de baarmoeder niet helemaal goed was, was er nu op dag 5 de baarmoeder wel goed, maar maar een ei van 3,5cm.. Heb er dus niet heel veel vertrouwen in dit keer..

De kosten ga ik dit jaar niet eens optellen.. Met 2 merries die sowieso al 3x geïnsemineerd zijn, 1x sperma kwijt (maar wel afname-kosten, en scankosten) en een van de merries wordt momenteel dus helemaal niet meer hengstig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:36

enjoy86 schreef:
Aan de mensen waar het al gelukt is: hoeveel waren jullie ongeveer kwijt om jullie merrie dragend te krijgen?

250 euries incl dekking, echo's. :D en dan nog kampioenshengst gebruikt haha. (wel maar 1 echo gerekend, de rest doet een collega en dat is eigelijk kostenloos)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:39

uhm heb Wessa stuk of 8 tot 10 keer laten scannen, volgende week dus nog een keer...dus dat word best flinke rekening en dekgeld was 300 euro

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:39

Cheytjuh schreef:
Cemlys schreef:
Der wordt eigenlijk nog veel laat geinsemineerd. Die van mij is alweer over de 2 maand. Half april komt het veulen al.

Ik heb lang getwijfeld of ik haar eerder zou laten insemineren. Maar ik heb toch besloten om te wachten tot de stamboekkeuring. Ik wilde namelijk alleen laten dekken wanneer ze het STER predikaat zou halen.
Nouja, en de gelderse stamboekkeuring was pas 7 juli, ze is die dag ook direct naar de HH gegaan, maar toch wachten tot de hengstigheid. Nu duim ik wel heel hard dat het gewoon direct de eerste keer pakt, anders wordt het ook zo laat volgend jaar. Maar aan de andere kant, als het maar gezond en wel ter wereld komt. Dat is eigenlijk waar ik straks het hardst voor ga duimen, mocht ze dragend zijn :j

De merrie was zelf ook een laat veulen, van juli. Niets geen problemen mee gehad, maar je moet wel in je hoofd houden dat dan waarschijnlijk een keuring niet gehaald gaat worden dat jaar :)

Ja dat snap ik wel. Mijn merrie is vorig jaar voor de keuring geweest, ster geworden en toen niet gedekt. Maar toen ook niet zometeen een geschikte hengst, nu wel. :) omdat het de eerste keer was op tijd erbij gedaan, maar ging ook van de eerste keer goed.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:40

Marieke gefeliciteerd! Ik duim dat alles goed gaat dit keer!
AZ, kleine eitjes kunnen ook goed gaan hoor :D Casa ovuleerd altijd tussen 33 en 35 mm, en nu voor de vierde keer dragend.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:42

Saffier schreef:
Marieke gefeliciteerd! Ik duim dat alles goed gaat dit keer!
AZ, kleine eitjes kunnen ook goed gaan hoor :D Casa ovuleerd altijd tussen 33 en 35 mm, en nu voor de vierde keer dragend.

Weet inderdaad wel dat het met kleine eitjes ook kan lukken :D , maar meestal heeft ze toch een iets groter ei. We gaan ook heel hard duimen dat het deze keer wel pakt, het is intussen laat genoeg in het jaar.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:50

Mwah, ik weet het niet zo. We wachten maar ff af.
Voordeel is dat ik volgende week toch al in Hengelo ben, dus het scheelt me een ritje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:56

nou dat klinkt toch al goed marieke :j

uhm kosten? haha pff wil er niet over nadenken eigenlijk :') weet dat ik al meer als 600 euro DIERENARTS kosten kwijt ben aan enjoy alleen... ;( ;(

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:17

Hier hetzelfde :') ik betaal de da kosten als de rekening binnenkomt, en ik bewaar ze allemaal ("leuk voor later"), maar na drie rondes insemineren wil ik niet meer weten wat het allemaal gekost heeft. 't aantal keren scannen ben ik al vergeten, te veel :')

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:40

Ik ga me toch maar vast aanmelden... Mijn merrie is van de week eindelijk geinsemineerd en de dag erna was het ei alweer weg. Dus hopen op een goede match in een keer! Is wel wat laat in het seizoen maar na alle pech wou ik het toch graag weer proberen. Dan maar een laat veulen, als deze nou maar eens wel volwassen mag worden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:44

Ga je het toch nog een keer proberen Dwyne? Weer met dezelfde merrie? Ik duim zo erg voor je dat het goed gaat :)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:39

ja, ik ben ook al ruim 1000 euro da kosten kwijt (excl. dekgeld)
had er wel op gerekend, maar had stiekem toch gehoopt dat het iets zou meevallen.
helaas bleek eerst al eens dat het kweekje v/d baarmoeder niet goed was, dus behandelen (spoelen)
en dan nieuw kweekje, dit was gelukkig goed. Da komt hier aan huis, merrie is dus niet weg geweest.
bij de 3e cyclus pas dragend dus de nodige keren gescand en geinsemineerd.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:27

Hey Dwayne, ik ga hard voor je duimen hoor!
In een keer drachtig moet gewoon lukken.

Ik ben in Nederland aanzienlijk meer kosten kwijt voor scannen en insemineren dan in Duitsland.
Tenna heeft al met al bijna 400 euro gekost hoewel ze in een keer drachtig was.
Cantate kost minder en daar hebben we twee rondes voor nodig gehad.
Exclusief dekgeld uiteraard.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:46

Dwyne, ik ga voor je duimen dat ze in 1 keer drachtig raakt, en dat alles dit keer goed gaat!

Tjinta, dat scheelt vaak inderdaad veel geld. Wij hebben ook eens een merrie in Duitsland gehad en daar waren de kosten beduidend lager dan in Nederland. Nu hebben wij ook een DAP die echt enorm duur is, als ik eens een paard ergens anders heb staan kost het veel minder.

Hier toch ook nog iets positiefs, Aziza gistermiddag geinsemineerd, gisteravond al amper meer hengstig en vanochtend viel ze echt uit tegen onze jonge hengst, dus waarschijnlijk ondanks het kleine ei wel precies op het goede moment geinsemineerd. Nu maar hopen dat het dan ook eindelijk pakt.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:58

Kijk dat is positief! Utica was de dag na de inseminatie ook amper meer hengstig.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:38

Ik hoop het ook dat het in 1 keer pakt. Had de vorige cyclus al willen proberen maar dat heeft totaal niet doorgezet, wel genoeg eitjes maar geen geel lichaam en geen groei. Ze is nu uiteindelijk hengstig geworden doordat we haar 10 dagen op de pil gezet hebben. Had nu 1 mooi ei, niet al te groot maar dat worden ze nooit bij haar maar wel mooi zacht en geinsemineerd op moment van eisprong. Zijn weer spannende 18 dagen voordat we wat weten... Een troost, geen kans op 2ling dracht dit keer!

DA Kosten wisselen hier ook heel erg, vorig jaar had ik gewoon 1 tarief voor hele seizoen, maar moest ik mijn merrie steeds naar de HH brengen daarvoor. Nu heb ik DA op stal en krijg ik aan het einde van het seizoen de rekening. Andere jaren heb ik voor iedere scanbeurt apart moeten betalen met voorrijkosten en alles, dan zit je al zo rond de 400euro inderdaad !

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:46

AZ dat klinkt echt goed!!! Ik ga even loeihard duimen hoor!!!

Tooske ook!!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:08

Jeetje AZ, jij bent ook al weer even bezig, duim hier ook voor jou!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:11

Tjinta schreef:
AZ dat klinkt echt goed!!! Ik ga even loeihard duimen hoor!!!

Tooske ook!!!

Ik duim ook mee ja! Maar voor mij hoef je niet te duimen hoor als je dat bedoelt de mijne is alweer 56 drachtig gaat best hard!