[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:30

Gefeliciteerd Joto!

De DA kon niet precies zeggen hoe lang ze nog moest, ze staat nog niet 'op klappen' dus moeilijk te schatten. Ze kon wel ongeveer schatten hoe groot het veulentje was, maar zolang ze niet weten hoe groot de hengst was is het moeilijk te zeggen. Daarom dacht ze dat het niet de eerste 2 weken komt maar ze zit in het einde van de dracht. De eigenaren zijn telefonisch op de hoogte gebracht maar daar was ik niet bij dus weet niet hoe ze reageerden. Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Zou het veulentje surprise gaan heten?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:12

Sammyoo schreef:
Hoewel het nog heel pril is, meld ik mij ook hier. Gisteren is na heel veel gedoe Ilse drachtig gescand. Het gedoe? Ze zou natuurlijk gedekt worden en de hengstenhouder was heel precies, dus eerst een CEM-test. Vervolgens kreeg merrie een hardnekkige schimmelinfectie waarop hengstenhouder ook niet zat te wachten. Uiteindelijk kon madam naar die prachtige hengst, is daar twee keer hengstig geweest, maar mevrouw liet zich niet dekken.
Vervolgens andere hengst gezocht die wel KI dekt, wat niet meevalt binnen het PRE ras. De keus viel op Seni-Lleno, staat vlakbij Antwerpen ter dekking. Ilse werd hengstig, follikel van 3 cm. Omdat sperma een dag vooraf besteld moest, sperma besteld. Bij insemineren bleek het follikel kleiner en op andere eierstok een ontwikkelde zich een follikel. Dat bleef maar groeien, tot bijna 5 cm, dus in totaal 3 keer 300 km gereden om sperma te halen (met opsturen van sperma uit Belgie heb ik slechte ervaring).
Voor de laatste inseminatie bleek Ilse vocht in haar baarmoeder te hebben, dus heeft ze nog twee dagen op de kliniek gestaan om te spoelen. Ik had dus weinig hoop maar gisteren zat er toch op 16 dagen een vruchtje van 1 cm. Nu fingers crossed dat het goed blijft gaan...............

Even ego-post...

Bij de scan van 18 dagen was het vruchtje 2 cm, zag er dus goed uit. Helaas bij de 30 dagen scan geen vruchtje meer |(
We zijn een weekje met vakantie geweest, daarna weer gescand, echt geen vruchtje meer. We zijn nu bezig met de laatste poging voor dit seizoen. Vandaag weer scannen, ik denk morgen of overmorgen insemineren.
Het zit niet mee deze keer........ Ik hoop dat het na alle moeite (en kosten) toch nog gaat lukken.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:22

Jammer Sammyoo, succes met deze poging.

Goh echt veel merries moeilijk drachtig dit seizoen zeg! Sterkte allemaal die nog bezig zijn of waarbij het niet gelukt is.

Edit; heb even in je profiel gespiekt (was nieuwsgierig naar de hengst waar je je paardje drachtig van wil), maar wat leven jouw paardjes geweldig zeg! En leuke paarden heb je.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:07

DB, wat een suprise zeg haha, maar wel balen aan de ene kant dat ze niet weten wie de vader is en wat ze dus kunnen verwachten.

Sammyoo, wat balen zeg! Hopelijk lukt het de laatste keer toch nog om haar mooi drachtig te krijgen.

Joto, GEFELICITEERD!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:44

http://www.google.nl/imgres?q=seni-llen ... 66&bih=673
Hier de knapperd die we voor Ilse hebben uitgezocht!
Ilse werd niet moeilijk drachtig, het hele proces er omheen gaat alleen niet volgens plan......

Bedankt voor het compliment DB!
Jouw ponies mogen er ook zijn. Ben gek op roodschimmel!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:09

Zo even een voorproefje :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:55

Leuk filmpje Joto! Wat was het resultaat?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:17

Sammyoo schreef:
http://www.google.nl/imgres?q=seni-llen ... 66&bih=673
Hier de knapperd die we voor Ilse hebben uitgezocht!
Ilse werd niet moeilijk drachtig, het hele proces er omheen gaat alleen niet volgens plan......

Bedankt voor het compliment DB!
Jouw ponies mogen er ook zijn. Ben gek op roodschimmel!

Dank je!
Kan alleen je linkje niet zien, ik kom op een startpagina van google
.

Leuk filmpje Joto

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:57

Zo joto, die laat zich mooi zien.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:10

Gelukkig wel :o, foto's en meer film volgt in de loop van de week.

Ze begon gelijk met een 1ste premie (Filmpje) Toen vervolgens alle merrie veulens met 1ste premie in de baan (Stuk of 3, 4) Daar werdt ze vervolgens KAMPIOEN van alle merrieveulens :D.

Vervolgens kregen we nog dagkampioen (Kampioen merrie en hengstveulen, een jeugdkampioen en een 3 jaar en oudere kampioen) Dus 4 paarden waar ze het tegen op moest nemen, de 2 oudere moesten de baan verlaten.
Toos en haar halfbroer (hengstveulen) (ook van Willem) bleven nog over, en uiteindelijk is ze nog Reservekampioen geworden!

Erg tevreden dus met dit resultaat, zich laten zien doet ze gelukkig altijd, Zal van de week nog eens een topic maken voor haar.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:26

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:58

Wat een topdag Joto!

Sammyoo, wát een gave hengst zeg! Wordt dus bij jou ook sowieso een vosje, alleen de vraag of hij/zij blonde of rode manen en staart heeft. Erg leuke combi!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:59

Afbeelding

Ff spammen

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:20

Inowa, niet de moed opgeven met Pepper hoor!
Noivadapaz, dit is mijn laatste keer voor dit jaar dus hoop dat het dinsdag weer goed zit en we haar op de Regumate kunnen zetten en ze dan eindelijk doordraagt.
Kaotictjinta, succes met insemineren komt vast goed :)
Joto, wat een mooi veulen is dat en wat loopt ze parmantig ;) leuk filmpje, ik ben benieuwd naar het topic zet je hier dan ook de link neer?
Sammyoo, hopenlijk gaat het alsnog lukken, blijf duimen :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:58

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:27

Joto GEFELICITEERD!!! Wat kan ze gaaf lopen zeg!! WOW!!! En wat een lekker diertje ;-)

Sammyoo balen zeg!! Succes met volgende ronde!!

Sorry Bimmetje, kan je niet helpen :-(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:46

Gefeliciteerd Joto, wat een prachtig resultaat van Toos! Ze is echt gaaf zeg, kan ook geweldig lopen zo te zien!

Sammyoo dat is enorm balen zeg, ik hoop voor je dat ze snel weer pakt en het dan vasthoud.

Gister en vandaag erg druk gehad, maar Hala is weer lekker thuis. Ze is zo blij dat ze weer thuis is, en weer lekker buiten kan staan en gras kan eten. Ze liet duidelijk merken dat ze drachtig is, ze was erg boos op Aziza :D Fahkour vond haar eerst eng, maar toen ineens viel het kwartje, en begon hij te gillen. Hala reageert gelukkig helemaal niet op hem, dus ze staan mooi naast elkaar met een draadje er tussen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:50

he wat heerlijk AZ! Lekker je meisje weer thuis.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:15

Ja echt heerlijk om te zien hoe blij ze dan kunnen zijn! Hala heeft zo'n hele tevreden uitstraling nu, en Aziza is ook helemaal blij dat ze niet meer alleen met dat jonge spul staat :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:14

Joto: gefeliciteerd! Wat een mooie meid!
Dianebasje: hopelijk gaat de bevalling goed en is het niet een te groot veulentje!
Willen de eigenaren van de merrie het houden?
Sammyo: wat vervelend seg, hopelijk is de laatste keer de goede keer! Maar idd meer merries dit jaar moeilijk drachtig worden...
Painthorsesn: succes hoor, duim nog steeds voor je!
Bimmetje: kan je niet helpen, hopelijk vind je snel iets!
AZ: zalig dat je de kudde weer samen hebt, hopelijk 2 voorspoedige drachten!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:40

Hera schreef:
Dianebasje: hopelijk gaat de bevalling goed en is het niet een te groot veulentje!
Willen de eigenaren van de merrie het houden?

Ik hoop het ook. Weet niet of ze het willen houden, hun reactie was, oh nou dan weten we het maar. Niet heel erg een spring-een-gat-in-de-lucht-reactie, maar denk dat ik dat ook niet zou hebben. Ze zijn nog op vakantie en hoor alles alleen maar via de verzorgster. Ik heb me er gister niet zo mee bezig gehouden, had effe genoeg aan mezelf. Ben namelijk geschopt door Rosa. Achterop mijn bovenbeen en in mijn onderrug. En heb al een hele slechte rug (o.a. artrose), dus ben nu beurs. Maar ik zal de merrie (die van die mensen) wel in de gaten houden de komende tijd en hoop dat ze me laten adviseren en helpen. Heb immers ervaring en al veel geleerd hier op Bokt. :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:54

Jeetje Diane, das niet nix!! Hoop dat je snel minder beurs bent!!

AZ heerlijk alles weer bijelkaar!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:56

Bedankt voor het mee denken allemaal.
Ik heb op het laatste nippertje toch nog een maatje voor sav kunnen vinden :D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:11

joto wat super gefeliciteerd :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:40