Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammyoo schreef:Hoewel het nog heel pril is, meld ik mij ook hier. Gisteren is na heel veel gedoe Ilse drachtig gescand. Het gedoe? Ze zou natuurlijk gedekt worden en de hengstenhouder was heel precies, dus eerst een CEM-test. Vervolgens kreeg merrie een hardnekkige schimmelinfectie waarop hengstenhouder ook niet zat te wachten. Uiteindelijk kon madam naar die prachtige hengst, is daar twee keer hengstig geweest, maar mevrouw liet zich niet dekken.
Vervolgens andere hengst gezocht die wel KI dekt, wat niet meevalt binnen het PRE ras. De keus viel op Seni-Lleno, staat vlakbij Antwerpen ter dekking. Ilse werd hengstig, follikel van 3 cm. Omdat sperma een dag vooraf besteld moest, sperma besteld. Bij insemineren bleek het follikel kleiner en op andere eierstok een ontwikkelde zich een follikel. Dat bleef maar groeien, tot bijna 5 cm, dus in totaal 3 keer 300 km gereden om sperma te halen (met opsturen van sperma uit Belgie heb ik slechte ervaring).
Voor de laatste inseminatie bleek Ilse vocht in haar baarmoeder te hebben, dus heeft ze nog twee dagen op de kliniek gestaan om te spoelen. Ik had dus weinig hoop maar gisteren zat er toch op 16 dagen een vruchtje van 1 cm. Nu fingers crossed dat het goed blijft gaan...............
Sammyoo schreef:http://www.google.nl/imgres?q=seni-llen ... 66&bih=673
Hier de knapperd die we voor Ilse hebben uitgezocht!
Ilse werd niet moeilijk drachtig, het hele proces er omheen gaat alleen niet volgens plan......
Bedankt voor het compliment DB!
Jouw ponies mogen er ook zijn. Ben gek op roodschimmel!
Hera schreef:Dianebasje: hopelijk gaat de bevalling goed en is het niet een te groot veulentje!
Willen de eigenaren van de merrie het houden?