[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:13

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:15

Ziet er netjes uit AD, wat een prachtige staart trouwens

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:19

Dank je Inge. Ja ben ook erg trots op haar staart (en dan te bedenken dat ze licht zomer eczeem heeft...)

Wat vinden jullie van haar kling? Is hij werkelijk zo groot? Ik heb het idee als ik het met merries van mij stal vergelijk dat hij echt big is (heeft overigens niks met haar dracht te maken, hij is altijd zo).

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:21

Asha zit nu op 313 dagen. Buik is erg dik! Verder ziet het er niet naar uit dat het snel komt denk ik(gelukkig want het gaat weer vriezen!), ik blijf regelmatig foto's posten zodat jullie me kunnen helpen met voorspellen :P. Tis dr eerste keer dus het is allemaal gokwerk, vriend is vandaag bezig met een PC instaleren zodat die in de stal kan komen te staan met een camera. Dan nog even internet verbinding regelen(vodafone heeft een aanbieding voor een dongel dat de eerste maand gratis is en je hem dan terug kan sturen als het je niet bevalt!), even kijken of die genoeg dataverkeer aan kan, dan kan ik gewoon lekker thuis met een gerust hard slapen/waken. Als het nodig is ben ik er met 10 min.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder is ze echt nog super energiek. Gisterochtend had mijn vriend 's ochtends al eten gegeven en ik kwam 2 uur later nog even appeltje brengen, kwam ze in volle rengalop van achter uit het weiland naar me toe. Ze is erg enthousiast om een stukje te gaan wandelen en met me aan de hand mee te draven en ziet er erg gelukkig uit.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:23

Oh ja, krijgen alle merrie's zo'n grote uier op het eind zoals ik soms in foto's voorbij zie komen? Bij Asha lijkt het er nog niet eens op met 313 dagen. Komt dat nog of verschilt dat erg?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:24

Verschilt hoor, Paulien heeft altijd jumbo's bijv, terwijl haar buurvrouw bijna niks krijgt, daar moet je echt op je knieen bij gaan zitten om wat te kunnen zien

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:48

hier van winoa 2 foto,s op volgens mij 216 dagen(?)
Afbeelding

Afbeelding

veulentje van winoa was me toch aan het schoppen vandaag!!!
is de eerste keer dat ik hem/haar zie en voel.

en pepper eet weer wat!!!!!!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:50

asha heeft echt een bolle buik! maar nog vrij weinig uier he?

winoa ziet er goed uit!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:59

ik zie en voel eigenlijk geen veulen , bij tammara, ze groeit wél, heeft een flinke buik al, kan natuurlijk een heel rustig veulen zijn
( het roze hoofd komt van de nieuwe liksteen :+ )

Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:24

dood-dood-ziek geweest (en nog)...moet bijlezen vanaf p. 65

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:28

Bah Amandake... beterschap! (je hebt in ieder geval wat te doen... haha)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:33

jolandje schreef:
SA wat een prachtig veulentje, was dit nou de "red bag"? die ene foto, wat is het witte dan, zijn dat dan de hoefjes?

Dit was al na de bevalling, de nageboorte moest nog loslaten, zat aan 1 puntje nog vast. Het witte zijn de vliezen, bij een red bag zitten de vliezen, zoals in de baarmoeder, nog in de placenta.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:36

Vandaag het veulen van Kyra weer flink gevoeld joehoe!!
Nog 82 daagjes en dan is het zo ver.
@AD jij gaat op dezelfde datum trouwens als mijn ouders 26 jaar terug.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:39

Dat is toevallig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:46

AD, geen enkele merrie is hetzelfde, dus vreemd is het niet dat haar kling wat groot is. Neon is ook "afwijkend", die heeft altijd echt een opening.

Guenivere, misschien is het verstandig om Olga bij Diesje te laten staan als ze moet bevallen. Van een grote fokker (hackney's en mini-appaloosa's) ooit gehoord dat hij sinds hij de merries niet meer alleen heeft staan hij nooit meer een verstikking in het vlies heeft gehad, omdat de merries dan wel heel snel opstaan.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:33

Neonlight schreef:
AD, geen enkele merrie is hetzelfde, dus vreemd is het niet dat haar kling wat groot is. Neon is ook "afwijkend", die heeft altijd echt een opening.

Guenivere, misschien is het verstandig om Olga bij Diesje te laten staan als ze moet bevallen. Van een grote fokker (hackney's en mini-appaloosa's) ooit gehoord dat hij sinds hij de merries niet meer alleen heeft staan hij nooit meer een verstikking in het vlies heeft gehad, omdat de merries dan wel heel snel opstaan.

Bedankt voor je advies! Ze zouden idd al bij elkaar blijven staan. En heb tot nu toe gelukkig nog nooit een bevalling gemist. Heb ook altijd een camera en babyfoon erbij. Maar aangezien ik wel eens gehoord had dat minis korter dragen dan normale groter rassen.... dan zet ik haar een maand van te voren al op de cam :)

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:31

wat een knap veulen SA !!!!

whaha, net, ik dacht wat heeft de kat toch zo te wroeten in de kattenbak??? nieuwe korrel erin en dan ist schatten graven maar nu duurde het toch echt lang, ik ga kijken, zit onze pup er schatten in te graven :D die eruit gedonderd, hoor ik dat alweer, ik weer kijken, ist de kat... jeetje ... nu ist eindelijk stil :)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:06

@corinepgek, je moet gewoon dat ding van vodafone bestellen (heb ik ook gedaan) en dan binnen een maand opzeggen via internet, is het veulen er nog niet ff op een ander familielid/vriendin een nieuwe bestellen ook voor een maand proef ;) zo doe ik het iig, heb gister dat ding binnengehad, volgende week gaat ze op de camera (als de computerfreak alles heeft geinstalleerd :P )

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:35

miszlisanne schreef:
@corinepgek, je moet gewoon dat ding van vodafone bestellen (heb ik ook gedaan) en dan binnen een maand opzeggen via internet, is het veulen er nog niet ff op een ander familielid/vriendin een nieuwe bestellen ook voor een maand proef ;) zo doe ik het iig, heb gister dat ding binnengehad, volgende week gaat ze op de camera (als de computerfreak alles heeft geinstalleerd :P )

Ik ga even uitzoeken tot wanneer die actie loopt want wil haar op ze vroegst pas over een week op stal zetten 's nachts en wil eigenlijk als het veulentje geboren is ook nog even een paar weekjes spieken. Dus als ik het te vroeg doe moet ik straks 3 keer het kunstje flikken :P. Vriendje heeft pc nog niet helemaal gefikst en moet dan nog eventjes op zoek naar een goede camera. Gelukkig lijkt het er niet op dat het snel komt gelukkig nog... Maar toch voor de zekerheid er een beetje vaart achter zetten. En als het niet lukt ga ik gewoon slapen in de stal ernaast :P.

*edit: tot 28 februari loopt die actie, dus het kan maar 1 keertje... Of ik moet er nu eentje halen en dan voor 28 februari mijn vriend er eentje laten halen....
Laatst bijgewerkt door corinep op 07-02-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:37

Hoi allemaal :wave:
Joto nog steeds niets?
SA veulen is mooi gelukt, Handig dat jullie op je site zoveel info hebben staan over dracht. :D
Hoe is het met Pepper Inowa?
Winoa ziet er goed uit *D

Ik kom net van stal, Rosie heeft een lichte bloedneus (druppelsgewijs) Heeft bijna anderhalf uur geduurd.
Ga zo nog even terug naar stal om nog een keer te kijken.
Ze was vandaag echt mega onrustig.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:43

Sa, wat een verhaal, gelukkig dat het goed is afgelopen.
Joto, ze houd het spannend.
Inowa wat vervelend, hopelijk knapt ze snel op.

Zie veel mooie dikke buiken voorbij komen.

Hier begind het steeds meer te kribbelen, ben zo benieuwd wat er uit komt. Merkte vandaag echt dat ze het met rijder zwaarder krijcht, dus maar weer een stapje terug doen met rijden. Verder ziet ze er super uit.
Ik ben nog op zoek naar een naam voor een merrie, Iemand een idee? Het moet met muziek te maken hebben, bv naam van een zangerres of iets uit een liedje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:54

conejo schreef:
Ik ben nog op zoek naar een naam voor een merrie, Iemand een idee? Het moet met muziek te maken hebben, bv naam van een zangerres of iets uit een liedje.

Wat dacht je van Shalalie, Shalala...... wat een drama vanavond op de tv ^) . Holland op zijn smalst....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:16

Eens kijken of het nu wel wil lukken met de foto's

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:21

Buurman's Dikbuikmerries :)

Upona
Afbeelding

Breed? Ik? :? :D
Afbeelding

Charona
Afbeelding

Doortje
Afbeelding

Upona komt iedere dag even laten zien dat ze NIET hengstig is (ieuww!!) :D

Afbeelding

Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:23

Nu zijn ze te zien :)
Charona valt ook nog mee met haar buikje :)