O Marlijn, dat is balen! Op hoeveel dagen heb je haar gescanned gehad? Komt niet zo vaak voor als ze de 42 dagen gepasseerd zijn. Ga je nog opnieuw dekken?
DA is geweest, vruchtje is idd weg. Ze heeft een ei van 4.5 cm.
poedersuiker man, ze zou gewoon al 80 dagen drachtig zijn!!
Dat is flink balen, goed dat jij zo oplettend was, want anders had je voor niets in spanning gezeten. Toch leuk dat je het nog een keer gaat proberen. Morgen wordt mijn merrie ook voor de 2e keer gescand, zij is dan 7 weken op weg, ik ben benieuwd want haar zie ik dus echt nooit hengstig
Draakje: Dat is idd ideaal! We hebben de merrie's ook iedere dag in de paddock naast O'Bryan staan, dus als ze hengstig worden zien we dat meteen. Dat is bijna niet te missen.
Ik heb mijn merrie bij 3 (voorheen zelfs 5) hengsten staan, maar zie er nooit iets aan. Eigen hengsten zijn lief, mogen alles bij haar doen ook als ze niet hengstig is.
Ik heb geleerd 42 dagen. Maar je ziet bij Marlijn dat dat ook geen zekerheid is.
En ik moet inderdaad de DA laten komen, en dan spuit ik haar meestal hengstig, als ze niet net hengstig is geweest. Anders mis ik het misschien nog. Ze is overigens altijd op hengstig spuiten drachtig geworden. Ook geprobeerd zonder, en dan wat langer bij de hengstenhouder, maar dat heeft nooit gepakt. Nu grijp ik dus direct naar dat spuitje, maakt het wel een stuk makkelijker.
Wij hebben altijd wel een fokmerrie gehad eigenlijk. Maar de merries waren duidelijk in de minderheid. Op dit moment bezitten we 3 merries (waarvan er eentje op dit moment onvruchtbaar is, is een wedstrijdmerrie maar heeft nog nooit een eisprong gehad), 2 ruinen (waarvan er eentje verkocht is en deze week als het goed is opgehaald wordt) en 5 hengsten (waarvan er sinds enkele maanden 2 ergens anders staan).