Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:57

Faas schreef:
Vertel eens GCH? Wordt dat gevoel erger naarmate de dag dichterbij komt? Dan kan ik dat in mijn geval met factor 10 vermenigvuldigen en weet ik waar ik rekening mee kan houden

He Faas, welk gevoel bedoel?

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:45

Wat ik me afvroeg zijn er soort kraampaketten te koop voor aankomende veulens? Ik was gister bij Ooteman maar die hadden nog nooit zn vraag gekregen, wel verwezen ze me door naar de DA want ik wil zowieso alle spullen in huis hebben die in het boek van van Paul de Vries beschreven zijn voor de zekerheid. Groetjes Carolyne

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:01

Volgens mij bestaan die wel hoor ... en anders maak je er idd zelf 1 !

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:08

GCH schreef:
Faas schreef:
Vertel eens GCH? Wordt dat gevoel erger naarmate de dag dichterbij komt? Dan kan ik dat in mijn geval met factor 10 vermenigvuldigen en weet ik waar ik rekening mee kan houden

He Faas, welk gevoel bedoel?

Het gevoel van ongeduld. Het er wel uit willen kijken

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:10

ja best wel, mede omdat ik haar drachtig heb gekocht en niet weet welke hengst er over heen is gegaan. Het liefst kruip ik in die buik en kijk ik even

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:40

Grr, afspraak gemaakt om 11 uur. Dus om kwart voor 11 aan de poets e.d. Om kwart over 11 nog geen Da, kan gebeuren natuurlijk. Misschien een spoedgeval. Half 12... nog geen Da. Begin langszaam aan m'n jas op te vreten. Zo'n scan is natuurlijk al spannend, en wachten duurt toch al langer dan de tijd eigenlijk aangeeft. Ben van frustratie maar de wasplats schoon gaan maken. 12 uur... Nog een auto in aantocht. En om half 2 moest ik echt thuis zijn, omdat ik nog even naar een manege in de buurt moest om een stal te bespreken voor een clinic weekend half november. Kwart over 12... Ijsberen, maar vooral toch maar even bellen. Krijg Da1 (zijn met z'n 2'en) aan de lijn: "Is er nog niemand langs geweest, hij is een uur geleden vertrokken"
Ik: "Uh.. Nee niemand gezien."
Da1: "Ik zal eens gaan bellen" Even later belt hij terug dat da2 er aankomt.

Om kwart voor 1.... komt ie eindelijk.
Dus het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar eindelijk kon de scan beginnen. Helaas stoorde we het veulentje net tijdens z'n gymnastiekuur, want hij (of zij?) ging alle kanten om en floepte elke keer van de scan af. Uiteindelijk toch nog erop gekregen na 3x opvoelen en weer scannen. Het lag ook alvrij diep in de buikholte.

Maar bij deze de puzzelscan :
Afbeelding
Afbeelding
Hmm, volgens mij maakt hij (of zij?) net een buikschuiver... Afbeelding

het is wel de laatste keer nu wat betreft scannen. Moeders perste en kneep tussendoor de arm van de Da behoorlijk pulp en fijn. (moet je maar op tijd zijn )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:10

Of een koprol

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:33

Ik gok op een koprol Sammie, gefeliciteerd iig!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:27

GCH schreef:
ja best wel, mede omdat ik haar drachtig heb gekocht en niet weet welke hengst er over heen is gegaan. Het liefst kruip ik in die buik en kijk ik even

Oh dat is helemaal spannend dan ja. Jee. Nou die van mij is pinto/appaloossa. Ik heb wel eerdere kids uitd ie combi gezien. En ik hoop zo dat het een zwart/bonte met stippen op de kont wordt .

Maar dat wordt het niet want ik heb het nu uitgesproken en dan weet ik meteen dat dat is uitgesloten .

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:29

Wij hebben Paint met 18 dagen laten scannen. Verder doen we het in maart nog een keer om zeker te weten dat we niet straks een maand voor jan doedel in spanning zitten .

Professionals doen het om de zoveel tijd maar ik ben geen prof. Dus dit leekje gaat braaf tot maart zitten wachten .

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:01

Gefeliciteerd Sammie.Leuk om te zien. Hoever is ze nu precies?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:02

85 dagen

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:39

Oh ze moet dus nog wel even.

Maroes heeft haar eigen weblog zie mijn onderschrift!!

brenpasbeau

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:37

wanneer ga je ongeveer zien dat de merrie drachtig is?
mijn merrie is nu bijna 3maanden
het is een kwpn merrie en gedekt door een oldenburger (royal dance)

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:43

Een merrie met een veulen aan de voet word over het algemeen toch makkelijker drachtig?

De merrie van mijn zusje heeft nu een veulen van Dennis aan de voet, maar na een heel seizoen bij Dennis op het land is ze nog niet drachtig.... Zou het misschien komen omdat ze dit veulen uit een andere merrie komt .

Een veulen van Dennis heeft ze dus nu bij haar lopen, maar niet op de manier zo als het hoort . Dit veulen is hier om afgespeent te worden en heeft een nieuwe mama gevonden. Ze probeerd zelfs te drinken en de merrie laat het allemaal toe(al heeft ze zelf nog nooit ook maar 1 druppel melk gegeven ). Het veulen gaat over een maand weer naar huis en mag dus voor de 2e keer afgespeent worden .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:53

Sammie schreef:
het is wel de laatste keer nu wat betreft scannen. Moeders perste en kneep tussendoor de arm van de Da behoorlijk pulp en fijn.
(moet je maar op tijd zijn )

Dat is niet fijn als de merrie zo perst. Onze merrie is vorig jaar ergens rond de 70 dagen of zo gescanned, drachtig, perste ook enorm, 2 weken later vrucht verstoten. Kwam door het persen. We hebben haar opnieuw laten dekken en niet meer laten scannen om geen risico te lopen, gelukkig liep er dit jaar wel een veulen bij. (Echt gelukkig, want de hengst is een jaar geleden onverwachts overleden.)

@Faas, van welke hengst verwacht je een veulen en van welke hengst is je merrie? Spikkels, ik smul ervan! Ik verwacht namelijk een appaloosa-veulen volgend jaar, tenminste, hopelijk komt de schilder langs om er stipjes op te tekenen.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:13

@Neonlight: de hengst die de pappa wordt is G. Basgier (staat een foto in mijn profiel). Bas is een zwarte arabische volbloed.

De pappa van mijn merrie is Welcome Runner (een paint). Mijn merrie heeft niet de mooiste papieren hoor, maar aan de andere kant, op papier kun je niet rijden zeg ik altijd maar. Ze is namelijk wel heel sportief. Doet alles, springt, crosst, lange afstanden etc. etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:43

Is de mama van je merrie een amerikaanse appaloosa? Zag nu dat je merrie dus een zgn pintaloosa is. Spannende combinatie, met een zwarte hengst!

En ik heb van je profiel zitten genieten, wat een schitterende foto's!

MiekeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:56

Faas schreef:
@Neonlight: de hengst die de pappa wordt is G. Basgier (staat een foto in mijn profiel).

héél mooi!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:59

Neonlight schreef:
Dat is niet fijn als de merrie zo perst.

Dat is niet zo fijn nieuws natuurlijk. Maar normaal gesproken staat Dees er heel rustig bij. Je kan haar in principe gewoon los laten staan, niet in een opvoelbox of wat dan ook en nu stond ze toch een beetje te sagarijnen en knijpen. Laat haar ook nu niet meer scannen.

Er zit wel een hoop tijd tussen dan, als je zeker weet dat het door het persen en knijpen komt, maar dan 2 weken? Lijkt mij eerder dat ze de dag erna of diezelfde week dan zouden moeten verstoten.

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:54

Hier 2 foto's van olly, vandaag 93 dagen drachtig

Afbeelding
Afbeelding

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:08

Helaas heb ik geen dragende merrie's, maar kom toch een beetje spieken hier! Iedereen veel succes met de dragende merrie's en over een paar maanden met de slapeloze nachten

Ik heb op het moment een veulen van dit jaar lopen, en volgens jaar gaan de beide merrie's naar de hengst dus ik hoop dat we d'r over een jaar twee dragend hebben!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:55

hmmmm... boek... hmmm...
ah... vandaar dat ze zich al dagen anders gedraagt. Ik ga zo eens zoeken of ik het boek kan vinden!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:34

hoii..
heb vandaag weer niet bij de paardjes kunnen zijn..
ben namelijk ziek
hopelijk ben ik toch wel snel beter, want begin ze wel te missen!
ukkie is al bijna op de helf, enja sterre dan ook maar dat duurt ist langer..

sammie, wat fijn dat ze nog steeds dragend is!!
olly ziet er goed uit krissie!!
faas: ben heel erg benieuwd wat er uit die combi komt zeg!

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:16

Pauk geeft nu al aan dat ze niet zo hard meer wil enzo.. Ze stapt liever een uurtje dan dat ze lekker over het strand crosst of over een stuk gras ( en dat was wat ze wel het liefst deed ) Ze is maandag op de 180 dagen.. Is dit niet een beetje vroeg om rustiger te doen?