Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:50

ja, het moet toch ergens beginnen toch?? Knipoog

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:55

Nimber schreef:
gefeliciteerd met je prachtige veulen!!!! Hopelijk ben ik de volgende Tong uitsteken

Hinke begint al iets uier te krijgen anderen zeggen meteen das niets maar vergeleken m,et wat ze had is het echt al wat Tong uitsteken

mooi zo, je gaat het vast snel beter zien als ze nog maar een maandje hoeft Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:45

Proficiat Myrddin, daar is ze dan eindelijk! Hinke dus next?? Ohhhhwwww, nu wordt het echt menens met het veulenseizoen!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 13:18

Het veulenseizoen is begonnen, yay Haha!

Ik kon het niet laten om weer wat pic's van Odess te maken. Madame is maandag 8 maand heen en dat vraagt om foto's Bloos Ik heb haar eerst helemaal gepoetst en madame stond zo te genieten, hanglipje en oogjes op halfzeven Lovers

Het skippyballetje:
Afbeelding

Gelukkig kan ik haar ergens overkapt borstelen, maar het is echt een zooitje... Maar gelukkig komt daar binnenkort verandering in, met de bouw van een nieuwe grote schuur! De paardjes komen dan echt binnen te staan en ik krijg een eigen stukje daar om te poetsen, op te zadelen, af te spuiten e.d. Lachen Helaas zal het veulen gewoon in de kapschuur geboren moeten gaan worden, maar het dode veulen is er ook goed uitgekomen, dus daar vertrouw ik maar op. (Ze staat in 2 stallen, waarin de tussendeur altijd half open kan)
Afbeelding

Haar uier, nog niets dus (gelukkig).
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:50

Maar lekkere buik heeft ze al Odess! Nog maar 92 dagen... woeii.. Knipoog!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:54

Tjonge!! Zij heeft ook al zo echt ronde waar is de skippybal buik!!
Ziet er super uit!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:08

De eerste veulens zijn geboren en Vank zit vandaag pas op de 150 dagen Haha! ..
Nja, verschil moet er zijn he Schijnheilig...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:30

Ah, je moet maar denken, (zegt een vriendin van mij altijd Schijnheilig ) dan hebben zij het al gehad en jij kan nog heerlijk speculeren en dromen over hoe het veulen eruit gaat zien!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:38

Klopt jeddah Schijnheilig. Zo denk ik ook maar, alleen denk ik wel dat het steeds moeilijker gaat worden naarmate er meer veulies op de wereld gezet gaan worden en als Ivanka's buik huge wordt Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:25

Ik vind het niet erg dat ik niet de eerste ben en al die veulentjes die nu geboren worden, dat is voor ons toch alleen maar voorpret! Wordt het straks alleen maar leuker als jij je eigen veulentje hebt *LOL*

Maareh, 92 dagen, dat is nog wel heel lang hoor... Schijnheilig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:30

Wat dacht je dan van *gaat even rekenen* ... 170 dagen? Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:33

Ehm, dat betekend dat jij nog veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer voorpret hebt Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:50

mooie buik heeft odessa zeg! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:02

Hihi, ik heb nog maar 54 dagen voorpret!! Heerlijk! OK dan!
Zit er mooi een beetje redelijk tussen in, hoef niet te lang en niet te kort te wachten! Al moet ik zeggen dat een begin April veulen mij het fijnst lijkt. Met Sim was ik vroeg begonnen omdat het met bevroren sperma was enzo allemaal, ook voor onze wedstrijden is het handig, maar van mij mag de volgende wel iets later... al zit ik dan wel weer langer te wachten voor mijn gevoel Verward .

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:10

ik hoef nog maar 93 dagen!!! brrr ik ben al helemaal hyper nu al die veulens beginnen te worden geboren.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:15

Pfff, ik ook hoor!!! Ik kan echt haast nergens meer aan denken!!! Als ik op stal ben staar ik alleen maar naar die buik van Sim!! Gelukkig beweegt ie elke ochtend flink voor me, maar Sim snapt het geloof ik niet helemaal Verward , zij wil gewoon graag een snoepje Haha! !

Hebben jullie Simply dr website gezien? En gestemd op de Poll??? Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:16

vreya krijgt nu al een beetje uier, terwijl ze nog een dikke 3,5 maand te gaan heeft! De spenen lopen niet vol ofzo, maar ze hangen wat lager, de zakken eromheen worden echt dikker. Nu moest je eerst echt zoeken voor je dr uier zag, daardoor zie ik ook zo duidelijk verschil!
is dit normaal al zo vroeg? Hebben jullie paarden dit ook?
ik las net dat er ook een paard was dat al 10 maand was en nog steeds niets had..

(dus ik hoop stiekem dat het eerder komt Tong uitsteken Tong uitsteken )

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:17

jeddah schreef:
Pfff, ik ook hoor!!! Ik kan echt haast nergens meer aan denken!!! Als ik op stal ben staar ik alleen maar naar die buik van Sim!! Gelukkig beweegt ie elke ochtend flink voor me, maar Sim snapt het geloof ik niet helemaal Verward , zij wil gewoon graag een snoepje Haha! !

Hebben jullie Simply dr website gezien? En gestemd op de Poll??? Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden!!

helaas zie ik geen dikke bewegingen, alleen klopjes zo nu en dan aan de ondrkant van de buik Lachen

ik ga nu even je site bekijken jeddah! Haha!

*heeft gekeken Lachen )
mooie site zeg! echt mooie paarden hebben jullie ook! vooral dennis C (ofzo) en jesse is lief! Lovers
jullie doen wel veel shows zo te zien! leuk hoor!
Laatst bijgewerkt door vrijalover op 08-01-05 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:21

vrijalover schreef:
vreya krijgt nu al een beetje uier, terwijl ze nog een dikke 3,5 maand te gaan heeft! De spenen lopen niet vol ofzo, maar ze hangen wat lager, de zakken eromheen worden echt dikker. Nu moest je eerst echt zoeken voor je dr uier zag, daardoor zie ik ook zo duidelijk verschil!
is dit normaal al zo vroeg? Hebben jullie paarden dit ook?
ik las net dat er ook een paard was dat al 10 maand was en nog steeds niets had..

(dus ik hoop stiekem dat het eerder komt Tong uitsteken Tong uitsteken )

Sommige merries krijgen al vrij vroeg wat "zucht", voor het uier wat zakjes vocht zegmaar. Sim heeft dan nu ook al.
Als ze echt een melk uier krijgen zo vroeg dan zou ik de DA er bij halen, want dat is niet normaal, maar zo te horen krijgt Vrija zucht.

Ik heb ooit ergens gelezen dat een merrie gemiddeld (dus er zijn altijd uitzonderingen!) 35 dagen voor de bevalling echt uier krijgt.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:22

jeddah schreef:
Sommige merries krijgen al vrij vroeg wat "zucht", voor het uier wat zakjes vocht zegmaar. Sim heeft dan nu ook al.
Als ze echt een melk uier krijgen zo vroeg dan zou ik de DA er bij halen, want dat is niet normaal, maar zo te horen krijgt Vrija zucht.

Ik heb ooit ergens gelezen dat een merrie gemiddeld (dus er zijn altijd uitzonderingen!) 35 dagen voor de bevalling echt uier krijgt.

ok, zo te horen heeft ze zucht gelukkig Lachen
bedankt he! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:29

Uiteraard had ik al gestemd Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:49

Citaat:
Met aansingelen heb ik bij Vank ook dat ze nu opeens haar oren in haar nek legt, zelfs als ik de singel net vast maak en dan zit die echt heel erg los . En dat deed ze voor haar dracht eigenlijk ook niet.. Maar ik moet er altijd om lachen als ze dat doet, want als ik dan mijn hand op haar hals leg, gaan gelijk die oren weer naar voor en kan ik zonder probleem de singel wat strakker doen . Aansteller .
En ik mag niet meer aan haar uiers komen, had van de week bijna mijn eerste trap te pakken toen ik aan haar uiers zat!
Welcome to the club Haha! . Gelukkig zakt het bij Lady nu ietsje en gooit ze alleen haar hoofd nog in de lucht. Ze is trouwens onwijs braaf tijdens het rijden. Zeker nu we het probleem hebben verholpen!
Op naar mijn wedstrijd 5 februari. Kom ik daar met een paard met een buik van 8 maanden haha

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:06

De dikke buiken bij ons hebben vandaag een paar sprintjes getrokken... De wei was open omdat ze bezig waren met de tractor en dus konden ze daar nog op ipv alleen op de paddock. En de wind was nogal hevig, was in hun kop gekropen peins ik. Ze gingen er nogal vandoor... Isa schoof zelfs ff uit maar viel niet. Gekke beesten !!!

Isa is nu bijna 7 maanden (205 dagen).
Lady bijna 5 maanden (147 dagen).

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:17

Hier waren ze ook allemaal druk buiten. De kleintjes vlogen door de bak en de dikke dames waren druk met Sammie aan het spelen Haha!

Macy zit vandaag op 260 dagen! Nog maar 73 te gaan.
En Copper zit op 228 en moet nog 105 dagen.

Zoals het er nu uit ziet, ga ik begin volgende week de stallen klaar maken voor de kleintjes. Zij verhuizen dan naar de andere boxen en dan kan ik de veulenboxen schoonmaken.
Die hebben dan een paar dagen nodig om te drogen en dan kan Macy misschien vanaf volgend weekend 's nachts op stal komen.
Ik kan het niet langer uithouden hoor, ik wil dikke buikjes kijken 's avonds laat Bloos
Ze moet dan nog zo'n 9 weken tot de uitgerekende datum en ik vind dat ze dan wel lekker droog en zacht mag liggen 's nachts Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:18

Vandaag is alles binnen gebleven. Er waren hier windstoten van 104 km per uur. Gelukkig hebben we de storm weer overleeft. Ik haat het!!!!.
We hebben een mega bord van 1 1/2 x 2 meter in voortuin staan met koeienletters TE KOOP. Vanmorgen besloot het bord om niet meer op zijn plaats te blijven staan. Als een gek dat bord omlaag gehaald. De wind stond er pal op. Takken van de bomen van de buren vlogen rond. Brr was weer eng.

We hebben alleen wat met Famosa gewandeld. Om de 2 uur kregen ze wat te kanen, een plukje hooi, dan wat wortels, dan een plukje stro. Bep was de enigste die stond te stuiteren in haar stal. De pitbull is nogal jaloers van aard. Vooral nu Famosa iets meer aandacht krijgt dan zij.

Morgen mogen ze zich weer uit leven in de paddocks. Een dagje stalarrest is eigenlijk een dag persoonlijke verzorging. Paardjes poetsen, bij Koos een hengstenvlecht er uit halen en op nieuw er in doen, hoefjes doen enz. De 2 Welshjes stonden wel buiten.