TJ_Stables schreef:AZ ik ga ze nu nog is buiten gooien en zien of ze wel hengstig reageert
En ze toont boos, maar knippert wel met der vulva

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TJ_Stables schreef:Ik weet ook niet of ik bij Zangersheide vandaag kan bestellen, en moest bv de eisprong pas zondag plaatsvinden of ik morgen nog eens kan bestellen
Quir schreef:TJ_Stables schreef:Ik weet ook niet of ik bij Zangersheide vandaag kan bestellen, en moest bv de eisprong pas zondag plaatsvinden of ik morgen nog eens kan bestellen
Als je vandaag besteld en insemineert zit je nog goed als ze zondag de eisprong heeft.![]()
Rhino enten kan je net zo goed je geld meteen in de vuilnisbak gooien, is zinloos tegen abortus en neuro variant.
SharonIndezz schreef:@jelske, ik heb nog geen controle gepland staan, ze is vandaag precies 70 dagen, twijfel over wanneer ik dat nogmaals wil doen, merrie vind scannen/opvoelen afschuwelijk, mocht ze nu leeg blijken probeer ik het niet meer opnieuw (dit seizoen) dus denk dat ik in sept nog scan/controle voor evt gust verklaring
Meissieline schreef:Jelske, ik vind verwantschap en bloedspreiding erg belangrijk. Volgens mij is dat bij het KFPS echt een hoofdpijndossier. Jouw merrie moet je echt koesteren met de wat oudere lijnen!
Meissieline schreef:Zelf heb ik een appaloosa merrie, en het hengstenaanbod in de grote maat is eigenlijk bijna allemaal terug te brengen op 1 hengst. Peru's Scen Tao. Daarom heb ik destijds bij mijn merrie gekozen voor een Amerikaanse appaloosa, dan zat ik qua bloed helemaal vrij.
Dat veulen is inmiddels 3, en gisteren weer gescand door de dierenarts. Inmiddels 82 dgn drachtig van Spotilas v. Totilas.
Ook weer vrij bloed binnen het Nederlands Appaloosa Stamboek. Op die manier probeer ik wel echt meer spreiding te krijgen
magic_lover schreef:Nou hier zit het kwakje er ook weer in, merrie was heel mooi hengstig zei die, en Miami bevrucht ook goed volgens hem dus duimen maar! Morgenavond scannen of eitje weg is, zou mooi zijn.
Verwantschap houd ik deels wel rekening mee, ook reden dat ik niet verder met een tuiger fok. Ondanks dat het qua bloedlijn wel intressant zou zijn volgens sommige. Ik durf het niet aan met al die inteelt en lichamelijk problematiek daardoor, dus dan maar leuke dressuurhengst. Wat dat betreft wel weer fijn want je kan natuurlijk alle kanten op door het vrije bloed.
moner schreef:Jeske, ik kijk er wel naar, maar mijn merries zitten ondanks hun leeftijd hoog in het verwantschap, Jasper en beart, dan is het sowieso moeilijk om het percentage naar beneden te krijgen. Ik probeer ook te verbeteren, met oudere merries heb je niet zoveel kansen meer.
Het probleem is ook als een hengst veel gebruikt wordt, zijn verwantschap stijgt, kijk maar naar Omer.
Bij het KWPN kijk ik ook naar inteelt, zeker omdat er daar veel keuze is.
Hopelijk zijn de inseminaties gelukt.
Nog 3 dagen wachten dan de dracht scan van Antje, spannend
nieky1993 schreef:Jelske welkom en gefeliciteerd met de dracht. Mooie combi zo en interessant van de draag merrie. Bevalt ze dan wel bij jou of hoe werkt dat?
nieky1993 schreef:Hier heeft niks geholpen bij Saartje om d'r hengstig te krijgen. Dus we gaan het laten voor wat het is. Na volgende week ga ik een week op vakantie dus heeft het weinig nut om nu vanalles te gaan proberen als we dan toch niet kunnen dekken
Tina is gisteren voor de 3de x gedekt maar dit was de laatste x gok ik. Toen hij klaar was begon ze meteen te bokken naar hem dus denk dat ze er klaar mee was![]()
Ik vind het nu op het einde van het seizoen maar stroef gaan kwa hengstig worden enz. In april/mei stond alles hengstig meteen en nu wordt loopt het zo stroef. Zou dat met het rare weer te maken hebben?
baudyh schreef:Nou ik zal nog even een update geven over Diantha. Maandag is het spiraaltje eruit gehaald. Deze legde dus een stop op de hormoonhuishouding. Na het verwijderen komt dat snel weer op gang. Dinsdag 2 eitjes maar nog te klein. Woensdag 2 eitjes van 3.5 baarmoeder werd hengstig. Dierenarts durft in haar geval
Nu niet langer te wachten. Dus vandaag insimineren en vrijdag kijken of de eitjes weg zijn.
Ben benieuwd
Muronia schreef:Jelske ik fok ook binnen een klein stamboek (Groningers) en wij hebben aanverwante stamboeken waar we ook hengsten uit kunnen gebruiken. We hebben dit jaar 10 eigen dekhengsten binnen het stamboek, sommige jaren zijn dat nog veel minder. Ik maak veel gebruik van de aanverwante stamboeken, met name Sachsen-Thüringen (Schweres Warmblut) om zoveel mogelijk bloed te spreiden en ook om mijn merrielijn zo vrij mogelijk te houden.
Wij hebben vandaag de eerste grote mijlpaal, Elonia zit op 100 dagen dracht![]()
Er is nog niks te zien, maar dat zal de komende 100 dagen vast gaan veranderen.
[ [url=m/JksJ21.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sabbuh schreef:Respect Jelske voor de post.
Vanaf de telefoon lukt mij dit echt niet.
Ik ben net terug van de controle, er is nog een mooi baby paardje in de maak. Placenta nog mooi dun, hartje klopt mooi.
Ofterwijl de reden van haar uier en lekkend vocht is onduidelijk.
Toch regelmatig temp controleren want het zou een uier ontsteking kunnen worden maar dan moet ze er koorts bij krijgen.
Wel zitten we inmiddels op 108 dagen
nieky1993 schreef:[b]
Hier is alles rustig. Aftellen tot 7 augustus tot we Tina en Saartje kunnen scannen. Dit zijn de laatste merries. Als zij drachtig zijn hebben we er 11 voor volgend jaar