Murosch, dat klinkt als een goed teken, ik hoop dat ze echt drachtig is!
Ach Linda, ja dat is echt een nadeel aan fokken, als je dames daarvoor uit logeren moeten
Maar gelukkig is het voor een goed doel.
Twinklebel, oh dus meer dierenartsen die dat zeggen, dan ga ik het maandag toch eens navragen bij die kliniek. Mijn eigen DA hoef ik daarvoor in ieder geval niet te vragen.
Murosch schreef:AZ wat een rotsituatie. Kan ze niet kort drachtig geweest zijn waardoor haar cyclus nu van slag is? Ik kan me voorstellen dat je ze ook niet zomaar hengstig wilt spuiten, stel je voor dat er toch iets in zit. Dan zou ik denk ik ook even een andere DA laten checken als je deze niet 100% vertrouwt. Succes, hopelijk heeft de DA iets over het hoofd gezien of wordt ze snel hengstig.
Nou, ik vermoed niet dat ze kort drachtig is geweest, dan was het namelijk op dag 18 al weg, dus dan had ze nu inmiddels (dag 29) wel hengstig moeten zijn naar mijn idee. Maar wat er dan wel aan de hand is, weet ik dus ook niet.
Ik overweeg nu dus ook om haar mee te nemen naar de kliniek (aangezien een andere DA hier geen optie is) om haar daar nogmaals te laten scannen, en direct een swap te laten nemen als ze daar ook niks zien. Maar ja, dat is hier vandaan altijd meteen weer een hele onderneming
Dustinlover schreef:Az hier precies hetzelfde. 18 dagen scan niks te zien en met 25 ook niets.vandaag weer bij de hengst gezet en dan zien we het wel.

Nu bij de hengst is ze wel hengstig bedoel je?
Mausi staat namelijk naast de hengst, en toont helemaal niks, ook met schouwen niet. Als ze hengstig is zie je het bij haar altijd ook direct heel duidelijk.
Fotsy schreef:AZ wat eigenaardig weer met Mausi, je kan niet veel anders dan afwachten maar als ze drachtig is geweest, kan het zijn dat ze niet meer hengstig zal komen of ze is natuurlijk wel drachtig en hebben vruchtje niet gezien dus dan dien je sowieso te wachten tot 45 dagen dan kan het niet meer te missen zijn toch?
hopelijk met aziza beter nieuws
Zoals hierboven verwacht ik niet dat ze drachtig geweest is, en als dat zo zou zijn, zou ze naar mijn idee nog wel gewoon hengstig moeten worden. Maar goed, het lijkt me dat een vruchtje op 25 dagen ook niet echt gemist kan worden, maar mijn DA is zo onervaren, en met Mausi niet hengstig houd ik toch twijfels.
linda2008 schreef:Az, maar toch een goed alternatief kunnen vinden qua hengst? Welke gaat het worden dan?
Het wordt in principe deze hengst, enige wat ik nog even af moet wachten is of ze ook hier naartoe inderdaad binnen 1 dag sperma kunnen leveren.