[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:50

@Luna we hebben deze combinatie al eens gemaakt. Daar is dit merrieveulen uit geboren:

Afbeelding

Nicole

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:55

och gut <3 alleen daarom zou ik als ik later een eigen stal hand gewoon graag een echte arabier willen hebben het ultieme barbie-kijk-mij-eens-mooi-zijn-paardjes <3 (positief!) Die dish ik vind het altijd zo mooi

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:01

Zo iets? https://www.youtube.com/watch?v=H1sHLgjJoMA
Moet zeggen het is echt verslavend hoor. Ik begon er ooit ook met een....
Maar ze zijn ook heerlijk veelzijdig. Met mijn hengst en oudere merrie rijdt ik SGW en met deze merrie op de video endurance. Fantastische paarden!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:28

Chariklia schreef:
Maar ze zijn ook heerlijk veelzijdig. Met mijn hengst en oudere merrie rijdt ik SGW en met deze merrie op de video endurance. Fantastische paarden!

Die arrogantie alleen al vind ik al prachtig ervan :D

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:13

nieuwe bokkers welkom,

alle mensen in dikke buiken topic gefeliciteerd met jullie dracht,

wat een mooie merries komen er langs, en mooie combinaties

drachtige merrie`s zijn soms echt apart plassen uit nijd hengsten gedrag naar doen

tinnniie wat een mooie kindjes van dit jaar

sorry dat ik jullie zo antwoord maar anders is het lastig 10 pagina`s iedereen persoonlijk te noemen,
heb wel alles gelezen,

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:33

Chariklia schreef:

Ik ben helemaal niet van de schimmeltjes, maar deze merrie mag je zelfs zonder strikje bij mij komen brengen :)) :') *kwijl*

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:28

ahh dank je wel. Wacht maar tot je op haar rug zit. Heb het gevoel alsof ik boven de aarde zweef. Heb nog nooit zo'n fijn paard gereden. Zo slijten die endurance km's wel! Zit heerlijk! haha

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:41

Chariklia schreef:
ahh dank je wel. Wacht maar tot je op haar rug zit. Heb het gevoel alsof ik boven de aarde zweef. Heb nog nooit zo'n fijn paard gereden. Zo slijten die endurance km's wel! Zit heerlijk! haha

Wou eigenlijk volgend jaar starten met mijn merrie, maar heb er toch voor gekozen om eerst een veulentje uit haar te fokken :D
Kan mij voorstellen dat je daarvan geniet! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:14

wat een knapperd chariklia!

Krimpie vandaag naar de hengst gebracht, wordt vanavond gedekt en zondag! Normaal wilt ze nooit mee naast de fiets nu in een drafje mee hahaha! Thuis laat ze niks van hengstigheid merken, daar aangekomen gelijk plassen midden in de gang en niet meer vooruit willen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:30

ziet er goed uit bonny, nu duimen.

Tinniie al nieuws van de scan?

chariklia heerlijk zo een paard.
Die mij mij heeft maar 1 goeie gang, haar galop. Maar best want vroeger deed ik reining en gelukkig start elke proef in galop en eindigt die ook in galop :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:33

Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merrie's en natuurlijk de veulen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:53

Zo, Mausi is aan het eind van de middag gedekt, en zoals ik al verwacht had ging het nu veel beter, gewoon zoals het hoort. Nu morgen nog een keer, en dan is haar hengstigheid hopelijk zondag over en gaan we 18 dagen heel hard duimen dat het nu raak is!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:02

ik duim mee Al_Zawraa!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:21

Bonny_ct dat klinkt goed,
Mijn duimen draaien

az mijn duimen draaien.

hier vanmorgen weer echo gehad,
Ze is drachtig van helaas een tweeling,
En ze zitten niet naast elkaar maar boven elkaar.
we hadden dit niet verwacht ze is namelijk toen gedekt 2 dagen echo ei van 6 cm weg en ander was nog helemaal hard en 3,5/4 cm dus normaal word dat ei niet meer bevrucht,
nu heeft die echo door gestuurd en geen kliniek kan er wat mee,
Het is nu duimen dat straks met ongeveer 35 dagen een vrucht weg gegaan is en anders goed gegroeid is, (dat gebeurd wel vaker dat hartje niet gaat kloppen en dat er 1 weg gaat)

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:56

Vraag karin hendriks van graafschap dierenartsen in vorden. Die heeft bij mij ook een tweeling gecorrigeerd.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:25

Jeetje polleman. Sterkte. Hoop niet dat ik dat krijg, had namelijk ook 2 eitjes van 3 cm donderdag. Maar afgelopen maandag waren het er nog veel meer.

Hoe ga je het anders doen?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:33

Ze hebben echo foto door gestuurd naar verschillende klinieken lingehoeve utrecht en nog een en die zeggen allemaal ze zitten te dicht bij elkaar en boven elkaar als ze hem nu weg halen gaan ze alle 2,
Dus nu afwachten als ze er dan nog alle 2 zitten punctie uitvoeren of hengstig spuiten,
Risico met puctie is dat er voor 10% is dat er 1 blijft zitten dit omdat ze bijna tegen elkaar aan zitten en ze moet even op kliniek staan met alle stres er bij dus dat dat goed komt is heel klein.
maar ik hoop gewoon dat er 11 augustus een weg is, dat gebeurd heel vaak namelijk dat de natuur het zelf regelt.

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:47

Bij mij zaten ze toen naast elkaar indezelfde hoorn. Wanneer je er vroeg bij bent zijn ze nog niet genesteld. De veearts kan een van de vruchtjes dan verplaatsen en afknijpen. Als je een dubbele eisprong hebt gehad is het daarom belangrijk dat je op 14 dagen scant. Met 17/18 dagen is vaak te laat want dan zijn ze al genesteld

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:10

ik duim voor je mee polleman dat de natuur dit zelf wel regelt, vast wel, vermits het ene toch vrij klein was en hard tegenover de andere.

Net paardjes gewassen, weeral veel te warm en dazen ocharme, staan weer allemaal in de stal vandaag.
Ga zo meteen dazenval installeren, iemand ervaring mee of dit effectief helpt? zou tot 1 hectare gaan.
weet hier toevallig ook iemand of je zonnecreme op de roze huid mag smeren tegen de zon? beetje off topic maar mijn jaarling heeft een roze poep (enkel begin van staartwortel, dan wordt de huid zwart) en gisteren zal die bloedrood.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:15

Chariklia het probleem is dat ze boven elkaar zitten, (dat gebeurt maar heel zelde) normaal zitten ze naast elkaar.
en we hebben geen dubbele eisprong gehad,
Ze is vrijdags gedekt en zondag was grote ei weg en te zien dat die vermoedelijk vrijdag al gesprongen was, zondags zat het kleine eitje er nog en was hard en niks gegroeid,

Fotsy de vruchtje zijn even groot,
Dazen val helpt normaal goed als je hem begin van het seizoen al neerzet net voor dat de dazen komen,
Zonenbrandcreme mag je gewoon smeren alleen uit kijken dat het niet in de vulva komt,

ik heb even rond gezocht op google maar ook daar lees je veel dat er 2 zitten en anderen goed door groeit en eentje afsterft en weg is,
dus daar gaan we maar voor.
Aangezien ze geen dubbele eisprong gehad heeft

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:01

Hoi Hoi, niet alles meer bijgelezen, maar iedereen gefeliciteerd met de dracht en sterkte voor degenen die nog moeten.
Vannacht terug gekomen van een heerlijke vakantie in Italie. Gistermiddag is Jazzy gescand. Kreeg een sms van de dierenarts: Ze was niet hengstig en leek drachtig. Woensdag terugkomen voor controle en evt eerder als ik twijfel.
Ik ga haar zo ophalen (samen met de 3-jarige) bij het logeeradres. Dan vraag ik wel even wat er op de scan te zien was. Waarschijnlijk zitten de cystes weer in de weg. Pfff
Ik heb voor mezelf al wel besloten dat als deze keer niet lukt, dat ik dan van merrie ga wisselen. Wordt dan wel een laat veulen, maar dat vind ik geen probleem. Moet toch iets...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:14

Polleman, wat vervelend een tweeling, duimen dat de 2e bij de volgende scan weg is!

Pff Setteli, nog geen uitsluitsel dus! Wel zenuwslopend zo. Ik duim echt voor je dat ze toch echt drachtig is!

Vanavond Mausi voor de tweede en laatste keer gedekt deze hengstigheid, nu hopen dat ze morgen(avond) hengstig af is, dan kunnen de dames ook weer lekker in het langere gras overdag (gaat nu niet omdat ze dan naast mijn jonge hengsten staan).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:27

Setteli: jij dus ook nog even in onzekerheid. Mijn plan B is nu 11 dgn op weg, dus ik ben heel benieuwd of het nu lukt met Lara. Ik hoop natuurlijk voor jou dat Jazzy gewoon oppakt en anders is Phoebe vast een heel geschikte kandidaat.
Polleman: balen van de tweeling. Bij de koeien (Fleckvieh) hebben wij veel tweelingen bij het scannen en regelmatig wordt er maar 1 kalf geboren, ook vaak twee hoor. Op de een of andere manier komt dus niet elk embryo tot groei en wordt vanzelf opgenomen door het lichaam. Duimen dat dit bij jouw merrie ook gebeurd.
Hopen dat Mausi nu ook drachtig is. Misschien zijn we volgend jaar nog met een heel clubje met late veulens. Is het ook niet zo eenzaam in het topic.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:03

Wauw wat een knapperd! Daar doe je het toch voor?!
En wat een prachtige schimmel. Ben bij arabieren dus wel enorm voor schimmels en bij welshjes ook wel. Voor de rest liever geen schimmel haha

Onze drachtige merrie in de liberty klasse vandaag meegedaan en moet zeggen, wat een gangen had ze. Ondanks dat ze geen prijs had (deden meer hengsten mee en waren meer als 20 deelnemers) heeft ze het in mijn ogen super gedaan :D

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:00

Ohnee Polleman, ik duim mee voor een goede afloop bij de tweeling

Mijn oudje helaas niet drachtig.. Ga ook niet meer verder doen.

Wel bericht gehad dat de grullo merrie die arany gedekt had dragend is, ook weer een combi waar ik heel benieuwd naar ben :)