Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:46

ja hoor, cheyenne was ook al druk aan het verstoppen......
ik maak me grote zorgen hoor.......deel 1 heb ik kunnen voorkomen maar nu........

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:58

ik denk dat ik maar snel even de eigenaar ga bellen of die niet toevallig iets verdachts in het land ziet liggen!!
maarja ze heeft het dan ook wel opvallend geel gemaakt, voor op het land dan!
geel op groen, moet je toch wel duidelijk zien dacht ik zo..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:02

Afbeelding

Wat? Welk boek? Waar heb je het over?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:45

oh oh....sammie ook al........

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:57

Oh nee he..Macy met deel 2 bezig? En Fleur maakt me nu al wanhopig.. Ze heeft z`on dikke buik! Nog niet op de helft, en nu al huge! Als ze op dit tempo doorgroeit, dan ben ik benieuwd hoe ze wordt als ze elke moment kan ontploffen! Laat haar maar niet Macy`s boek lezen! Dan houd ze het veels te lang binnen!

Vandaag hebben we haar en Maroesja geschoren, en onder die vachtjes kwamen 2 hele mooie buikjes tevoorschijn! Hier de foto`s!

Fleur, gister 5 maanden drachtig, 22 weken en 1 dag, en 154 dagen!

Met vacht
Afbeelding

Zonder vacht!
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Maroesja 5 maanden drachtig, morgen 23 weken en 160 dagen!

Met vacht
Afbeelding

Zonder vacht
Afbeelding

Schuin achter
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

En saampjes!
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:02

Nou libel heeft me toch een megapens alsof er 3 in zitten. Ook begint ze toch wat uier te krijgen dus ik maak me er niet gerust op.
Ze heeft pas in maart de tijd (nu dus nog 5 maanden) veel te vroeg om uier te krijgen dus.

Hinke heeft erg duidelijk een dikke buik maar uier is gewoon zoals het hoort iets wat groter natuurlijk dan voor haar eerste dracht.
Wat ik ook vreemd vind bij haar is dat elke ochtend de ene kant van haar uier wat dikker is dan de andere kant en ook warm aanvoelt.
na het rijden zie je nog steeds verschil maar is het niet meer zo extreem vaag he?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:05

Haha een geschoren Fjord kom je niet vaak tegen. Maar wat een buik zeg! Zie ik het trouwens goed dat ze al (uier)zucht heeft?

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:12

@Nimber hopelijk geen slechte berichten over Libel,maar blijft alles gewoon goed gaan.
@Snoopy, Twee mooie geschoren meiden.Leuk hoor die dikke buiken,je gaat het nu echt zien,vooral bij Fleur.Ik ben ook erg benieuwd hoe dik,ze dit jaar worden(en vooral Fleur)

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:18

Sammie schreef:
Haha een geschoren Fjord kom je niet vaak tegen. Maar wat een buik zeg! Zie ik het trouwens goed dat ze al (uier)zucht heeft?

Ik scheer haar eigelijk altijd,anders is het rijden in de winter bijna niet te doen. Dit jaar maar 1 keer ivm het veulen.
Haar uier is nu juist dun,het is vaak dikker. Ze heeft eigelijk altijd wel flinke uiers.Ze is nu ruim 1 jaar van haar veulen af,maar er hingen van de zomer nog druppels aan.Vooral als ze hengstig is,is het uier nog erger.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:17

Duurt het jullie allemaal ook zo lang? Paint moet pas eind mei maar jee, ik wilde dat het nu al kwam . Nou ja, wel volgroeid dan uiteraard he.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:39

Hihi, mazzelkont! Eind mei al! Ik moet nog 2 maanden langer wachten!

En ik heb Neon Light maar niet meer binnen staan. Buiten kan ze het beruchte boek niet goed verstoppen, zeker niet in dit weer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:48

Afgelopen jaar was ik lang niet zo ongeduldig. Nu mag het wel komen hoor. Angel loopt ook al wel met een mega pens!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:50

Op dit moment heb ik zoiets van ik kan nog wel even wachten maar pauk krijgt duidelijk minder zin om nog haar benen te strekken harder dan de stap... Ze heeft dan ook wel een behoorlijke pens met veel vruchtwater( was bij Kyra ook ) Ik heb eigenlijk nu niet zo'n haast met het veulen maar dat ligt denk ik eraan dat ik nog steeds amper kan lopen door mijn operatie... Paarden worden al de dupe en ik wil me wel kunnen inzetten voor een veulen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:50

Neonlight schreef:
Hihi, mazzelkont! Eind mei al! Ik moet nog 2 maanden langer wachten!

En ik heb Neon Light maar niet meer binnen staan. Buiten kan ze het beruchte boek niet goed verstoppen, zeker niet in dit weer.

Oh echt? Ik ga je mentaal steunen die 2 maanden ok? .

Maar is het voor jullie ook de eerste. Man, voor mij dus wel en het lijkt wel of ik zelf drachtig (nou ja zwanger dan ) ben .

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:03

Fayette is eind april uitgerekend dus dat duurt ook nog wel even.
Ben nu nog niet ongeduldig op het veulen... wel op het moment dat ik het zal zien bewegen in Flet d'r buik Ik leef van het ene moment naar het andere moment

Afgelopen zondag zijn nog de eigenaren van Gulliver langs geweest (= hengst die Fayette heeft bezwangerd) en zij vonden haar er erg goed en vol uitzien en vooral.. euhm... stevig/dik geworden

Fayette heb ik vanochtend gewoon weer buiten gezet. Kan ze idd dat boek tenminste niet overdag lezen en met die regen niet stiekem op een laptop mailen met Macy Afbeelding
Haar stal was weer goed overhoop gehaald dus ze heeft wel haar best gedaan op het verstoppen...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:14

Wat een rotmeid, die Macy ! Nou, ik houd Lee ver bij de brievenbus vandaan en gelukkig hebben we nog geen electriciteit in de stal.

Wat een geweldige foto van de twee blote dames. Ze staan er echt zo bij van "Zucht. Elk jaar weer hetzelfde liedje. Baal.".

Ik vind het vreselijk lang duren! Lee is pas 18 mei uitgerekend, dus met het beginnen van het nieuwe jaar is ze pas op de helft. Bweuh!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:28

Het is niet mijn eerste veulen, vorig jaar heeft mijn merrie haar eerste veulen gehad. Foto van deze knappers staat in het Bok hengstveulenverkiezing topic, op de eerste pagina, geloof de tweede aanmelding. Ben iets nuchterder als vorig jaar nu. Vorig jaar zat ik het veulen vanaf 1 maand drachtigheid er al uit te kijken. Nu ga ik ervan genieten dat ik eindelijk echt met rijden kan beginnen.

Mac, electriciteit is niet echt nodig voor een boek te lezen. En bij die brievenbus weghouden, goed plan! Misschien is het nog beter om de postbode om te kopen!
Staat er in deel 2 ook nog iets over "hoe houd ik mijn baasjes voor de gek en zorg ik voor verrassingen?" Dan mag Neon hem helemaal niet lezen! Afgelopen jaar heeft ze ons wel zo verrast, ze was wel al uitgerekend maar had normaal gedrag, geen extreme uiers, niet kegelen......ze is de wei in gezet, staleigenaar is naar dochter op bezoek gegaan (80 km verderop) en ik zat in het parcours op de wal een hindernis te vlaggen voor de jury op CH Eindhoven. En toen ging de telefoon.......had familie het veulen in de wei zien lopen, maar ze durfde niet naar achteren omdat de rottweilers los liepen. Ik kon niet direct weg, staleigenaar ook niet. Dan zit je je op te vreten hoor! Uiteindelijk was ik er 3 uur na het telefoontje. En Neon, die gniffelde volgens mij.......

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:31

Pauk kegelde ook niet en toen er gecontroleerd werd als laatst om half 1 was er nog steeds niets aan de hand... Ochtend om half 6 stond het ernaast grr.... hopen dat ik het volgend jaar wel meemaak

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:50

Trouwens een vraagje voor jullie doorgewinterde fokkers .

Je ziet heel vaak dat merries na hun veulen alweer opnieuw gedekt worden. Ik dacht eigenlijk altijd dat dat zielig was tot ik zag in welke conditie de paarden (kunnen) verkeren. Als mijn merrie in goede conditie blijft, kan ik haar dan volgend jaar gewoon weer laten dekken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:56

Ja hoor, geen probleem. De hackney-fokmerrie hebben we altijd op veulenhengstigheid opnieuw laten dekken, 5 van de 6 keer is ze daarop drachtig geworden.
Is de merrie er niet klaar voor, zal ze niet drachtig worden. De natuur regelt dat heel mooi zelf.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:22

Aha. Ja het is ook niet om iemand voor het hoofd te stoten. Ik heb daar gewoon weinig verstand van nog. Bij de katten mocht je drie nestjes in twee jaar en dan moest je een jaar overslaan.

Wat bedoel jij met veulenhengstigheid?

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:43

De veulenhengstigheid is de eerste hengstigheid na de geboorte van het veulen. Volgens mij is dat tussen de 5de en de 12de dag na de bevalling toch? Dat weet ik niet helemaal zeker!

Enne..Fleur moet ook eind april, maar ook ik kan echt niet meer wachten!

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:46

Mijn bolle buikje is nog steeds heerlijk in de groei, ze is al bijna 7 maanden en dus ruim over de helft, ik ben zo benieuwd wat eruit komt!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:31

Vertel eens GCH? Wordt dat gevoel erger naarmate de dag dichterbij komt? Dan kan ik dat in mijn geval met factor 10 vermenigvuldigen en weet ik waar ik rekening mee kan houden

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:52

Neonlight schreef:
Mac, electriciteit is niet echt nodig voor een boek te lezen.

Ze weet niks van nieuw uitgekomen boeken. Vorig jaar heeft ze gruwelijk zitten chatten met Macy maar zonder electriciteit kan ze de batterij van haar laptop niet opladen .

Pepsi dacht ons trouwens ook voor de gek te houden. Niet gekegeld, niet "slap" van achteren, helemaal niets. Nadat we ons avondrondje hadden gedaan, ging ze stiekem aan de slag, dacht ze. Maar ja, die camera he ... Ze kan toch niet beweren dat ze niet wist dat hij er hing :
Afbeelding