Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:26

Ze heeft echt een aardige buik! En echt zo'n rond "waar is de skippy bal" buik!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:28

Even een vraagje tussendoor:

Lady heeft al zolang ik haar ken (2 jaar zo ongeveer) een beetje zadelnijd. In het begin was het alleen haar oren in d'r nek leggen. Maar na de dracht van Jitkse werd het steeds erger. We hebben naar het zadel, singel, hoofdstel, bit, gebit, buik, rug ect gekeken, maar konder niks vinden. Nu "hoort" het er een beetje bij.
Nu ze weer drachtig is, heeft ze het nog wel een beetje. Het is wat minder nu ik haar een keer een flinke klap heb gegeven toen ze me trapte. Ze legt nu alleen haar oren in d'r nek en gooit haar hoofd omhoog.

Hebben jullie merries dat ook nu ze drachtig zijn? Of heeft jullie merrie er nooit last van (gehad)? ik vraag me af hoe ik dat eruit krijg.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:33

Ja, mijn merrie heeft dat zeer zeker en heel duidelijk. Zo erg dat ik haar niet eens echt mag poetsen waar anders de singel zou luggen. Ze heeft zowieso een "blijf van mijn lijf" houding tijdens haar dracht en het schijt dat er meer merries zijn die daar echt erg last van kunnen hebben.
Omdat ze nog maar net onder het zadel begonnen was voor de dracht heb ik dan ook besloten haar tijdens de dracht niet te rijden, omdat ik geen slechte ervaringen wilde hebben voor haar. Na het afspenen is alles pas weer okee, tenminste, dat was bij de vorige dracht wel zo.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:50

elady schreef:
Idd...dat wordt een best buikje Haha!
Hoeveel maanden moet je nog

haha, IK ben niet drachtig Tong uitsteken

vreya moet nog een kleine 4 maanden

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:52

elady schreef:
Even een vraagje tussendoor:

Lady heeft al zolang ik haar ken (2 jaar zo ongeveer) een beetje zadelnijd. In het begin was het alleen haar oren in d'r nek leggen. Maar na de dracht van Jitkse werd het steeds erger. We hebben naar het zadel, singel, hoofdstel, bit, gebit, buik, rug ect gekeken, maar konder niks vinden. Nu "hoort" het er een beetje bij.
Nu ze weer drachtig is, heeft ze het nog wel een beetje. Het is wat minder nu ik haar een keer een flinke klap heb gegeven toen ze me trapte. Ze legt nu alleen haar oren in d'r nek en gooit haar hoofd omhoog.

Hebben jullie merries dat ook nu ze drachtig zijn? Of heeft jullie merrie er nooit last van (gehad)? ik vraag me af hoe ik dat eruit krijg.

ja, lijkt me ook heel vervelend!
Vreya heeft daar eigenlijk nooit last van gehad, nu nog steeds niet gelukkig Lachen
zo nu en dan een pasje opzij maar meer niet. onder het aansingelen zoekt ze duidelijk afleiding heel grappig, gaat ze met haar oortjes gespitst ergens naar kijken Lovers
gelukkig vind ze het helemaal niet erg als ik aan dr buik zit! alleen de uier mag ik niet aanraken. zo nu en dan doe ik het toch even want het veulen moet dat immers staks ook en het word de eerste keer dus het is allemaal nog wat vreemd.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:53

vrijalover schreef:
vreya moet nog een kleine 4 maanden

Zo! Die is dan idd ook al behoorlijk!

Ik moet zeggen dat Lee's buik nu ook zo'n vorm begint aan te nemen. Ik schrok vanmiddag een beetje, omdat ze ineens zo'n "tuut" onder d'r buik heeft hangen. Het is geen vocht, maar echt gewoon haar buik ... ze heeft er geen last van en ik mag er zelfs aankomen. Dat vormpje kende ik nog niet van haar Haha! . Misschien is het nu dus écht ... oh nee, ouwewijvenverhaal ... Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:56

jeddah schreef:
Ze heeft echt een aardige buik! En echt zo'n rond "waar is de skippy bal" buik!!

ja, die kan je er echt in zien inderdaad! *LOL*

dan krijg je zoiets Tong uitsteken
Afbeelding

meer paarden hier met een skippiebal? Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:57

Haha, ja inderdaad - rond, ronder, rondst. Heerlijke buik!!
Zal morgen eens kijken of ik onze skippyballen op de foto kan krijgen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:00

Mac schreef:
Zal morgen eens kijken of ik onze skippyballen op de foto kan krijgen.

leuk Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:58

Lady moet ook nog 4 maanden, maar die heeft lang niet zo'n buik eronder hangen! Had ze met Jitske ook niet nu ik er over na denk!

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:13

kun je hier zien of er verschil is tussen een grasbuik of een drachtige pony?

sorry de foto is niet echt super kwaliteit maar je kun het toch een beetje zien.
Afbeelding

sorry voor het blauwe eromheen maar anders was hij te klein om te uploaden.. Scheve mond

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:24

Ik zal straks ook eens wat buik-foto's maken. Shanaya is 15 januari 7 maanden en Njadien was afgelopen 30 december 6 maanden. Wat hebben jullie veeleisende merrie's zeg Knipoog Bij mij hebben ze echt niets te vertellen Haha! Shanaya moet nog iedere dag 2x getempt worden en hoewel ze het allerminst leuk vind doe ik dat nog gewoon los in de stal zonder dat ze vast word gehouden of zelfs maar een halster om heeft. Als ik aan buikjes of uiers of wat dan ook wil zitten dan doe ik dat gewoon en bij sjago gezichtjes die dan getrokken worden mopper ik een beetje terug en dan staan ze zo weer met de oortjes naar voren Ideaal hoor, als ze zo braaf zijn....

Ach, ze zijn gewoon lief! Njadien is met vlagen even flink sjago, zuurder als vorig jaar (merrieveulen denk ik) maar zodra je in de stal komt doet ze netjes een stapje terug en is ze heel aaibaar en vriendelijk

Trouwens, de beste tijd om ze eens flink te "onderzoeken" is toch wanneer de meiden aan het eten zijn, dan vinden ze niets erg zolang ze maar kunnen eten Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:26

Met aansingelen heb ik bij Vank ook dat ze nu opeens haar oren in haar nek legt, zelfs als ik de singel net vast maak en dan zit die echt heel erg los Knipoog. En dat deed ze voor haar dracht eigenlijk ook niet.. Maar ik moet er altijd om lachen als ze dat doet, want als ik dan mijn hand op haar hals leg, gaan gelijk die oren weer naar voor en kan ik zonder probleem de singel wat strakker doen *LOL*. Aansteller Tong uitsteken.
En ik mag niet meer aan haar uiers komen, had van de week bijna mijn eerste trap te pakken toen ik aan haar uiers zat!

Vreyalover, waarom ziet iedereen jouw foto behalve ik? Ik wil ook een dikke buik zien Haha!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 12:45

Ik mag bij Odessa gewoon overal aanzitten, gelukkig! Ze geeft er echt niets om Lachen

Afgelopen woensdag liep er een merrie die 9 1/2 maand drachtig was bij me in de les en Odess was dikker Bloos! (Wat zit daar een groot veulen in en wordt het een tweeling?) Dus Vrija, als je nog een skippiebal zoekt, Odessa heeft er een Lachen Zal van het weekend foto's maken, maandag zit ze op 8 maand.

Dat van dat mesten herken ik niet, Odess mest niet in het openbaar Verward Verder liep ze wederom stijf op woensdag, en moest direct plassen toen ik haar op de trailer zette. (Dit wordt nu bijna een wekelijks ritueel) Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze plast buiten de haar vertrouwde plaatsen, gek he?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:02

ShamalArabs schreef:
Ik zal straks ook eens wat buik-foto's maken. Shanaya is 15 januari 7 maanden en Njadien was afgelopen 30 december 6 maanden. Wat hebben jullie veeleisende merrie's zeg Knipoog Bij mij hebben ze echt niets te vertellen Haha! Shanaya moet nog iedere dag 2x getempt worden en hoewel ze het allerminst leuk vind doe ik dat nog gewoon los in de stal zonder dat ze vast word gehouden of zelfs maar een halster om heeft. Als ik aan buikjes of uiers of wat dan ook wil zitten dan doe ik dat gewoon en bij sjago gezichtjes die dan getrokken worden mopper ik een beetje terug en dan staan ze zo weer met de oortjes naar voren Ideaal hoor, als ze zo braaf zijn....

Ach, ze zijn gewoon lief! Njadien is met vlagen even flink sjago, zuurder als vorig jaar (merrieveulen denk ik) maar zodra je in de stal komt doet ze netjes een stapje terug en is ze heel aaibaar en vriendelijk

Trouwens, de beste tijd om ze eens flink te "onderzoeken" is toch wanneer de meiden aan het eten zijn, dan vinden ze niets erg zolang ze maar kunnen eten Tong uitsteken

Simply is ook een erg goed opgevoed en lief paard, alleen niet wanneer ze drachtig is... Knipoog
Als ze niet zo goed opgevoed was dan denk ik dat ik al lang alle hoeken van de stallen gezien had!

En, als je Sim tijdens het eten wil "voelen" oei, dan vrees ik voor je leven Extreme duivel !!

Het is echt niet dat ze een monster is hoor! Ze is alleen zo tijdens haar dracht! Mijn andere merrie, Jeddah, was helemaal niet zo, met haar kon ik ook alles nog gewoon doen, aanraken, enz, enz... Het verschilt denk ik echt per merrie.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:42

Bij Floortje verschilt het nogal. De ene dag vind ze het heerlijk als ik aan haar buik kom. dan mag ik mijn hoofd er tegenaan leggen en met haar kroelen Haha!
En soms heeft ze van die dagen dat ik niet moet proberen haar aan te raken want anders..... Boos! mevrouw is dus behoorlijk humeurig. Ik denk dat het er bij haar aan ligt hoe rustig\onrustig het veulen is.
ze ligt de laatste tijd wel veel in haar stal Iets wat ik haar nog nooit heb zien doen. Volgens mij vindt ze die buik toch wel erg zwaar. En als ze dan opstaat gaat dat met een grote kreun. Arm beest, en die buik wordt alleen nog maar groter. Volgens mij is ie straks net zo breed als dat ze hoog is Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:00

Hoe lang moet ze nog sarahlou? Sim ligt nu ook duidelijk veel meer, kreunt als een gek, maar gelukkig weet ik dat ze dat altijd doet, kreunen, of ze nou drachtig is of niet!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:32

Dat doet shanaya ook heel veel nu, liggen... En kreunen tijdens het opstaan....

Jemig, weer die stomme foto's vergeten... Nou ja, morgen weer een dag... Ik zat net foto's van vorig jaar te bekijken... Zo dik als ze vorig jaar 3 weken voor de bevalling was (dus 1 maand + 1 week voor uitgerekende datum ofzo) zo dik is ze nu ook zo'n beetje....

Dit was 7 dagen voor de geboorte vorig jaar, morgen vergelijkingsmateriaal ok Haha! Ik geloof trouwens dat ze vrij weinig gezakt is qua buik als ik deze foto zo zie Verward of zie ik nou spoken?
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:54

Ik had vandaag de smid hier voor een deel van de pony's en ik heb me rot gelachen om de dikke dames Haha!

Macy kwam waggelend de stal uit en de smid heeft haar op standje hoogdrachtig bekapt Haha!
Hij gebruikt altijd een bokje en bij de achterhoeven heeft hij haar maar op een standje lager gezet, anders ging het niet met haar buik Haha!

Ondertussen was de andere smid met Copper bezig en hij stond wat te mopperen op haar.
Tot ik zag waarom... Hij was met haar achterhoef bezig en ik zag het veulen tekeer gaan in die buik *LOL*
Heel even pauze dus tot die kleine weer stil lag...

Zo staat Macy er nu bij:
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:53

Tjee Macy ziet er nu al uit alsof ze elk moment kan ontploffen!

Hinke is het zat ze mest veel en kleine beetjes, ze plast vreselijk veel en het lopen is nu ook waggelen geworden ze neemt hele aparte passen haast alsof ze op flippers loopt. echt vreemd.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:01

Ah, arme Hinke! Ze hoeft nog maar een maand zie ik!!! Schiet al op! Krijgt ze al uier?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:19

nog maar een maandje voor hinke! Haha!

er macy is trouwens ook wel tonnetje rond zeg! Hyper! ze ziet er gezond uit!
en wat sneu voor copper, op 3 beentjes met een wild veulen in de buik! Tong uitsteken
Ach gut

vreya krijgt trouwens (nu al) wat uier, terwijl ze nog bijna 4 maand moet! Wow!
ik voelde ook even vlak vor haar uier, en ik voelde elke keer kleine bonkjes, zal vast het veulen geweest zij maar het was wel appart!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:20

jeddah schreef:
Hoe lang moet ze nog sarahlou? Sim ligt nu ook duidelijk veel meer, kreunt als een gek, maar gelukkig weet ik dat ze dat altijd doet, kreunen, of ze nou drachtig is of niet!

ik zou me rotschrikken!
maar gelukkig weet je dat ze dat altijd doet Lachen
ook nog maar 55 daagjes voor sim! Haha!:D ben zo benieuwd!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 03:37

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:19

gefeliciteerd met je prachtige veulen!!!! Hopelijk ben ik de volgende Tong uitsteken

Hinke begint al iets uier te krijgen anderen zeggen meteen das niets maar vergeleken m,et wat ze had is het echt al wat Tong uitsteken