Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elady schreef:Even een vraagje tussendoor:
Lady heeft al zolang ik haar ken (2 jaar zo ongeveer) een beetje zadelnijd. In het begin was het alleen haar oren in d'r nek leggen. Maar na de dracht van Jitkse werd het steeds erger. We hebben naar het zadel, singel, hoofdstel, bit, gebit, buik, rug ect gekeken, maar konder niks vinden. Nu "hoort" het er een beetje bij.
Nu ze weer drachtig is, heeft ze het nog wel een beetje. Het is wat minder nu ik haar een keer een flinke klap heb gegeven toen ze me trapte. Ze legt nu alleen haar oren in d'r nek en gooit haar hoofd omhoog.
Hebben jullie merries dat ook nu ze drachtig zijn? Of heeft jullie merrie er nooit last van (gehad)? ik vraag me af hoe ik dat eruit krijg.
vrijalover schreef:vreya moet nog een kleine 4 maanden
ShamalArabs schreef:Ik zal straks ook eens wat buik-foto's maken. Shanaya is 15 januari 7 maanden en Njadien was afgelopen 30 december 6 maanden. Wat hebben jullie veeleisende merrie's zegBij mij hebben ze echt niets te vertellen
Shanaya moet nog iedere dag 2x getempt worden en hoewel ze het allerminst leuk vind doe ik dat nog gewoon los in de stal zonder dat ze vast word gehouden of zelfs maar een halster om heeft. Als ik aan buikjes of uiers of wat dan ook wil zitten dan doe ik dat gewoon en bij sjago gezichtjes die dan getrokken worden mopper ik een beetje terug en dan staan ze zo weer met de oortjes naar voren
Ideaal hoor, als ze zo braaf zijn....
Ach, ze zijn gewoon lief! Njadien is met vlagen even flink sjago, zuurder als vorig jaar (merrieveulen denk ik) maar zodra je in de stal komt doet ze netjes een stapje terug en is ze heel aaibaar en vriendelijk
Trouwens, de beste tijd om ze eens flink te "onderzoeken" is toch wanneer de meiden aan het eten zijn, dan vinden ze niets erg zolang ze maar kunnen eten
jeddah schreef:Hoe lang moet ze nog sarahlou? Sim ligt nu ook duidelijk veel meer, kreunt als een gek, maar gelukkig weet ik dat ze dat altijd doet, kreunen, of ze nou drachtig is of niet!