[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:23

Wpaard schreef:
Ik snap je reactie baudyh.

Ik ben blij dat het nu goed met ze gaat *\o/* en ben blij dat ze bij corina staan. Vind het super hoe ze het gedaan heeft :j
Vanavond ga ik erheen, kan ik dan weer even spammen :D

Ja spam ons maar je kleintje. :j

floripori17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:27

Jaaa daar was ik weer...

Allereerst veel sterkte toegewenst knolselder. Wat een verdrietige situatie weer.. ik hoop dat je verderop de rit nog een heel knap veulen krijgt die de pijn iets doet verzachten. Ik hoop dat Suzie snel heelt en ik hoop dat de rest van het fokseizoen je soepel afgaat :knuffel:

Wpaard zo dat moet even spannend zijn geweest maar nu genieten! Gefeliciteerd met Misty :*

Caily gefeliciteerd met je knappe tinkerman!

Charm zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om erbij te zijn met dat soort bevallingen. Ik vind het een beel knap ding! Denk zelfde kleur als moeders? Heel mooi! En wat een groot veulen zeg!!

Cp nog gefeliciteerd met je giga veulen. Ook fijn dat je erbij was om te helpen. Ze is erg knap! En ze lijkt een medicine hat te hebben. := Een bont patroon dacht ik.

Eillinora wat een knapperd <3 mooie foto's

Ff heeft ze zich misschien bedacht over het bevallen binnenkort? _O- Nee...dit zou niet lang meer kunnen duren toch??

Als ik mensen vergeten ben.. ik heb mijn best gedaan. Had alleen door wat drukke dagen een best aantal bladzijden om bij te lezen. :wow:

Even beetje veulenspam. Dat hield mij altijd op de been tijdens het wachten op de bevalling. Knappe Santi word steeds brutaler. Echt een karaktertje hoor...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:30

Fijn dat het nu allemaal prima gaat met Misty!! Lekker genieten en vooral spammen hoor!!

Floripori: die beentjes zijn te schattig!!

FF: ze mag het nu eindelijk wel eens uitgooien...er komt lekker warm weer aan!

Hier ook nog niks...waar ze altijd standaard 14d te vroeg ging wil ze het dit jaar anders... ze wil me met een dikke rekening van de bevalstal opzadelen denk ik ~~}>

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:34

Wpaard: kom maar door met die veulenspam *\o/*

Floripori: wat een enorme knapperd is het toch, zo mooi getekend <3 <3

Van mij mag het nu ook wel hoor :=
Alhoewel, morgenmiddag komt de smid dus daarna zou wel handiger zijn misschien :+

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:25

Wat een knapperd Flori!

Fijn dat ze zelfstandig drinkt Wpaard en Corina!

Charisma, haha ja echt hé. Ik heb er ook zo’n eentje op stal staan. Ik kijk het er bijna uit :+

Maakt jouw merrie al aanstalten Caresse?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:19

@petravdmeerx: Nog niet echt geloof ik. Het uier was wel wat voller maar liep tot gisteren nog terug na weidegang.

Vandaag heb ik haar nog niet gezien dus ben benieuwd. Afgelopen 2 nachten ook maar 2 keer gebeld.

En jouw merrie?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:39

Gefeliciteerd!! Wpaard

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:12

Wpaard wat een super leuk veulentje. Zo te zien heel mooi bruin. Ik vind haar gaaf <3 Wanneer komt ze weet thuis? Fijn dat de merrie weer wat opgeknapt is

Corinadrenth goed gehandeld hoor. Ze zijn in goede handen inderdaad bij jou.

Petravdmeerx hoe gaat het met je merrie? Elke keer als ik de dagen aanpas van het veilig lijstje denk ik "goh wanneer krijgt die het veulen. Ben zo benieuwd!"

Caresse terug lopen betekend wel dat het gaat vullen met melk ipv vocht. Misschien nog een weekje?

Floripori ik ben verliefd op die van jou hoor. Jammer dat een quarter type niet op een fries past, anders wou ik Mo ook wel gebruiken <3 Je hebt het veulen van vorig jaar verkocht zag ik?

Charisma kost een bevalstal hetzelfde als je je merrie naar een hengstenhouder brengt? Zo'n 7.50 tot 10 euro per dag? Telt mooi op dan

Een aantal 18 (+) paarden die een veulen krijgen. Zolang ze gezond zijn moet dat kunnen :j

Yvk geweldige foto's. Die laatste _O-

Eens met cp112 haar post. Voor mensen met weinig fokervaring is het misschien wel handig om te vermelden dat het niet normaal is om 7 uren te wachten tot het eerste melk. Mooie post, kan er weinig meer aan toevoegen

Dit is toch lief <3 Hier ook genoeg vliegjes... vliegenkap past nog net niet hihi. Het is een shetlander vliegendeken trouwens
Afbeelding
Afbeelding
Perry knapt mooi op. Verschilletje van 4 weken.
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:19

Kabayo. Merrie met veulen gaan naar hun nieuwe stal als veulen 4 week is.
Veulen is heerlijk actief.. blijven vandaag wel even binnen gezien merrie het vanmorgen zwaar had. Morgen maar weer verder kijken.

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:19

Oh waw Kabayo, die is knap geworden op korte tijd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:20

Hier ook een veulen gehad wat een uur of 8 heeft geduurd voordat die dronk. Was een verrassingsveulen van een shetlander, wisten niet dat die drachtig was tot er opeens een veulen bij stond. Moet wel zeggen dat dat wel redelijk paniek werd want dat veulen werd echt minder.
Verder heeft het bij het eerste veulen van mijn merrie ook een uur of 4 geduurd. Nu doen we inderdaad direct melken en een fles biest erin, merrie laat het zoeken naar de uier niet toe. Maar vooral belangrijk is rust bewaren en moeder en kind ook zoveel mogelijk zelf de tijd geven.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:32

Kabayo: 15euro per dag :roll: ik heb nog niet echt durven tellen... is ook al vaste kost van 370euro zonder het stalgeld per dag... :\
Perry is al heel goed opgeknapt... _/-\o_

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:42

Na druk weekend met mn moeder hier, bijgelezen.

Knolselder, wat ontzettend verdrietig weer. Stekte

Voor de veulens; Gefeliciteerd!!

Ik zie spannende uiers, succes met waken en wachten.

Hier alles goed. Moeders is heel erg beschermend, maar gaat elke dag ietsje beter. Wij mogen er wel bij, maar geven haar ook genoeg rust en ruimte.
Focus me ook op haar zoals afgelopen 2jr met vertrouwen winnen, dus lekker kroelen, poetsbeurt en dan duwt ze hem zelf mn kant op.

Hij is echt super goed gelukt, maar kan het nog steeds niet beseffen. Heb wel flink wat tranen gelaten..........word echt een oude emo muts.

Geniet van het mooie weer allemaal!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:13

Kabayo: dat dekentje <3 En Perry is echt enorm opgeknapt zeg!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:27

De moeder van zaira was bij zaira, 17dekken en 18 bevallen en heeft daarna nog een veulen gehad, op haar 20ste. Zonder problemen. Ze had de vlotste bevallingen en veulens.
Zolang ze echt fit zijn en alles is makkelijk verlopen rond om dragend raken.

Zaira staat weer stil kwa uier. Toch beetje jammer. We moet al zolang wachten :+
Wel een schatjes als altijd <3
Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:21

Oh knolselder die foto ze was al zo af. Ik duim echt mee dat de 2 andere veulentje helemaal gezond zijn.

Proudmama goed dat het de goeie kant opgaat. Beter safe then sorry.

AH suffie zo schattig zo'n kalfje erbij. Gefeliciteerd !

Wpaard gefeliciteerd! Ik zou zeker antistoffen test laten doen. Je weet immers nooit al moet ik zeggen dat ik al paar maal heb gehad dat een veulen laat dronk en toch helemaal gezond was. Soms hebben ze tijd nodig om te bekomen. Hoop dat de merrie minder last krijgt van de naweeën.

Yvk ziet er goed uit je veulen. Wat veranderen ze toch snel.

Floripori wat een onwijs knap veulen!

Kabayo zo schattig met dat deken!

Hier is het resultaat van de antistoffen en bloed analyse net binnen. Alles perfect in orde. Ze is ook al een stuk actiever dan gisteren. De diarree is wel nog steeds dus nog even oogje in het zeil houden. Zou volgens de dierenarts toch echt snel voorbij moeten zijn. Roosje heeft ook echt afgezien van de geboorte.
De mama doet het op zich ook vrij goed nog even blijven temperaturen voor de zekerheid. Ze is nu 48u oud. Haar oortje staat ook scheef door de bevalling wat haar een grappig look geeft.
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:14

Daarom melk ik eigenlijk altijd de merrie, ik wil de biest er binnen 2 uur in hebben. Daarna heb je zelf ook rust.. Veulens sterken zienderogen aan, na de eerste keer biest..

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:21

Vulina schreef:
Daarom melk ik eigenlijk altijd de merrie, ik wil de biest er binnen 2 uur in hebben. Daarna heb je zelf ook rust.. Veulens sterken zienderogen aan, na de eerste keer biest..

En dat vind ik nu lastige. De ene zegt dit de ander zegt dat

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:22

Niemand hier ziet het ook he. Je ziet zelf de combinatie en dat is het belangrijkste. En zelf de rust bewaren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:27

Hier wordt de merrie ook altijd meteen gemolken.
Gisteravond heb ik het koetje ook meteen gemolken en de melk met de fles aangeboden. Is het nodig, wellicht niet, maar het is voor mijn eigen gemoedsrust veel beter en ik zie zo'n jong dier gewoon opbloeien.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:37

Hier wacht ik het altijd eventjes af anders even beetje helpen met de uier vinden mocht het echt lang duren inderdaad even klein beetje met de fles zodat ze alvast wat binnen hebben

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:52

Hier wilde het veulen bij staan meteen naar het uier en merrie super kalm. Dus ik heb het gelaten. Maar ik had de fles klaar liggen.
Ik heb wel antistoffen laten testen de volgende dag. Dan weet je gewoon echt zeker dat ze genoeg gehad hebben.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:49

corinadrenth schreef:
Vulina schreef:

En dat vind ik nu lastige. De ene zegt dit de ander zegt dat

Vulina heeft denk ik van ons de meeste ervaring.De meeste fokkers die ik ken met veel bevallingen per jaar doen het zo. Ik snap haar heel goed. Bij mij drinken ze eigenlijk altijd binnen 2 uur. Ze hebben meestal meer moeite om te gaan staan dan om de melk te vinden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:50

Cioccolato schreef:
Niemand hier ziet het ook he. Je ziet zelf de combinatie en dat is het belangrijkste. En zelf de rust bewaren.

Rust is altijd belangrijk maar met wat ze vanmorgen zei wist ik al dat de DA nodig was. Gooi het op de ervaring. Dat is niet erg. We leren hier van elkaar

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:55

Hier een merrie met piepkleine spenen en op een strak uier is dat best moeilijk, tot nu toe altijd goed gegaan, maar duurt vaak wat langer. Ik heb wel altijd een fles en zakje biest klaar liggen. Vorig jaar bij mn so een eerste veulen voor die merrie en ze liet drinken ook niet goed toe, hebben ze dan geen fles of iets dergelijks liggen, best vervelend.

Hier begint ph te zakken zo lijkt het, ik hoop dat ze nog even wacht tot woensdagavond want dan vrij.
Uier is nog niet helemaal vol maar deze verrast graag :') ze kan echt in een paar uur van niks naar alles
Afbeelding